Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLachgas en de vrije wil... neurologie/filosofie

Lachgas en de vrije wil... neurologie/filosofie

20 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#1
Cool die demper man!
Wederom bedankt voor je nuttige advies, scheelt weer een hoop tijd om een ballonnetje te spuiten :).

Zo'n demper heeft als enige reden...het geluid dempen...of heeft het nog een ander doel ook?
Want ik merk wel soms als ik een patroon erin kraak dat opzij door een mini-gaatje lachgas/druk ontsnapt...dit is echter niet altijd.., is dit jou ook bekend?

Grts!
O
OnzekerDierLid
01-01-2024, 00:00
#2
d1g1tal1s zei:
Mocht je er aan kunnen komen, probeer dan eens combinatie DMT en N2O.... :hearteyes:

Ik heb altijd het idee dat ik tijdens een n2o space alle puzzelstukjes in elkaar krijg. Je overziet ineens het geheel. Dit kunnnen allerlei dingen zijn uit je eigen leven.
Of een geluid dat je hoort, een boodschap die je krijgt.....Je weet eindelijk wat die boodschap betekend.....waar die waarschuwing voor is die je in je space hoort.....het wordt je ineens duidelijk

DIT IS ALLEMAAL ONZIN!!!!

Er is niets in een ballonnetje dat je een boodschap gaat geven of je ergens voor waarschuwt. Het laat je niet in de toekomst kijken, Jouw bewustzijn bevindt zich in een virtuele omgeving waarin waarheden waarheden kunnen zijn welke in de echte wereld geen waarheden kunnen zijn. Op dat moment voelt dat alleen zo. Het bevredigende gevoel van het eindelijk snappen is ook maar een gevoel, een dosis vrijgemaakte chemisch processen in je hoofd. De dingen die je daar ervaart passen niet op de realiteit. Aan het einde ben je het allemaal weer vergeten.

Ik heb de gekste dingen gedaan om me te kunnen herinneren wat er in een trip gebeurt, maar niets helpt. (staand ballonetje nemen, proberen op te schrijven tijdens een trip, trippen terwijl je op een stoel staat-> BOEM...wakker....kut, weer vergeten...auw...wtf?)

De grootste fout die je met n2o kunt maken is willen begrijpen wat er in de trip gebeurde.
Je zult het nooit in kaart krijgen, ook al lijk je er iedere trip dichterbij te komen.

Geniet van je tripje zoals het komt, en doe het met mate.

Voor degene die bij blijven tijdens trip: Je moet er in een keer hard in. Dus niet treuzelen met die ballon. Net zo lang doorademen met die ballon aan je mond totdat je weg bent. Grote teugen. merk je dat geluid gaat echoen en je wegzakt neem een supergrote hijs en houd die vast zo lang als je kunt.... gebruik die reuzeballonnen van de AH, 50 cm, en blaas die vol met 5 patronen. Hierdoor blijft concentratie n2o tijdens in en uitblazen hoog genoeg........Fijne vlucht!
.
.
.
.
.
Oogjes gaan open.......--> halfvolle balon ineens nergens te bekennen.......--> trip geslaagd!
Klik om te vergroten...

Je hebt ook zeker wel gelijk, ik heb ergens op dit topic laten doorschemeren dat ik ook wel weet dat het allemaal onzin is. Aan de andere kant vind ik het wel tering hard spul, en ben ik na zo'n trip nog zo'n 20 minuten overdonderd. Kost me altijd even tijd om te beseffen dat het allemaal "nep" was. Maar dus inderdaad wat je zegt, eerder die gebeurtenis los laten want het is eigenlijk toch allemaal een chemisch proces.

Waarschijnlijk gebruik ik ook teveel, ik weet precies wat zo'n lachgas trip inhoud en als het ware is het telkens weer een flashback t.o.v. de vorige keren, die dan per keer steeds verder lijkt te gaan. Ik ben ook de enige met de slagroomspuit, mijn vrienden weten dat en zij zijn dus bij mij als ze willen lachen. Hier is niets op tegen, maar dit is wel precies de reden dat ik de ene keer met die en de andere keer met die aan de ballonnen zit. Precies de reden waarom ik t.o.v. al mijn vriendjes en en vriendinnetjes verreweg het meeste gebruik.

Dus ik moet ze gaan teleurstellen en het spul even links laten liggen, dus eventjes... die flashbacks zijn het gewoon niet meer waard. Maar voor straks als het wel weer kan, wil ik wel even weten hoe jullie dan gebruiken. Ik snap namelijk niet hoe je een ballon met de inhoud van vijf patronen leeg krijgt :confused: Ik wil heel goed geloven dat de verhouding lachgas zeer groot blijft bij een ballon gevuld met vijf patronen. Maar of ik spuw dat ding uit van het lachen, of mijn lichaam zal als reflex die ballon weghalen voor zuurstof. Gewoon doorzetten dus?!?

Ga het in ieder geval wel proberen!!! ben zeer benieuwd hoe hard zo'n trip kan zijn :hearteyes:

Ben nu een paar keer outgegaan, maar of door dronkenschap/truffels was het gewoon een zwart gat. De ene keer was ik daar met de ballon vervolgens word ik wakker en heb ik totaal niets mee gekregen. Dus de volgende keer geen bier of psilo, DMT is inderdaad een lastige dat lukt me niet. Dat worden dus geen combinaties..

Je hebt waarschijnlijk helemaal gelijk over dat er hard ingaan, ik heb telkens dat net-niet gevoel dat kleine stukje bewustzijn wat ik ook wel is irritant vindt. Denk dat als je er hard ingaat gewoon lekker spaced!

Maar bij AH moet ik wezen dus !! :)

bedankt voor alles :rock:
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#3
dingo's kidneys zei:
daarmee is je trip dus niet nep en soms zelfs nuttig, maar niet magisch of een verbinding met god ofzo.
Klik om te vergroten...
Dat ervaar ik met sommige tripmiddelen toch net iets anders :wink:
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#4
Onzin is een groot woord, als je kijkt naar een paddo'trip of een cactustrip zulke trips zijn voor mijn deel zeker meer dan onzin.
Wetenschappelijk onderzocht is 1 punt maar er komt nog zoveel meer bij kijken waardoor de 'wetenschap' in het niet valt.
Bij lachgas is het miss een ander verhaal omdat het lijkt dat je weet wat er komen gaat voor het gebeurt, dit kan je echter wss altijd als je nuchter bent door gewoon....te denken :)
Toch blijft het een 'speciale' ervaring :wink:
d
dingo's kidneysLid
01-01-2024, 00:00
#5
wat je in een trip meemaakt is zeker niet "nep" maar ook niet magisch: het zijn dingen uit je verleden of diep in je gedachten die naar voren komen, dingen waar je mischien weinig (meer) van weet. Het licht aan het eind van de tunnel is gewoon zuurstofgebrek in het deel van je hersens dat je zicht regelt, de buitenkant stopt er gewoon eerder mee. dat fenomeen is uitgebreid bekend en beschreven.

het feit dat je "verborgen herinneringen" naar boven kan halen en buiten je normale denkpatronen treed maakt wel dat je nuttige dingen uit een trip kan halen of gevoelens in een andere context kan plaatsen, daarmee is je trip dus niet nep en soms zelfs nuttig, maar niet magisch of een verbinding met god ofzo.
d
dingo's kidneysLid
01-01-2024, 00:00
#6
mandragora zei:
dingo's kidneys zei:
daarmee is je trip dus niet nep en soms zelfs nuttig, maar niet magisch of een verbinding met god ofzo.
Klik om te vergroten...
Dat ervaar ik met sommige tripmiddelen toch net iets anders :wink:
Klik om te vergroten...

goed, sommige mensen zien een hostie of een flesje water uit een grot in frankrijk als magisch :grin: maar goed van drugs (de meesten dan) weten we vrij goed hoe ze tot hun effect komen, welke receptoren geprikkeld worden en hoe een interactie met zo'n receptor werkt. Daar is niks magisch aan, gewoon biochemie. Dat het anders aanvoelt mag duidelijk zijn :hearteyes:
d
d1g1tal1sLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ikzelf had altijd het idee dat iemand mij in de lachgas trip probeerde te waarschuwen voor iets in de toekomst. Een inzicht wilde geven van iets wat ik niet wilde zien. Vaak dacht ik te weten wat het was en dan werd ik wakker en was het weer weg. Ik heb het dus nooit kunnen achterhalen wat het was, maar het meest logische lijkt mij dat de boodschap zou moeten zijn dat ik niet zo vaak aan die ballonnen moet zitten. :grin:

Ballon met 5 patronen is inderdaad lastig. Als je hem tussen je vingers klemt gaat ie er echt vandoor. Op een gegeven moment wordt je er handig in, voel je het moment aankomen en neem je nog even 1 grote hijs( Deze weet ik zelfs in trip vast te houden, ongeveer 2 minuten door steeds heel klein beetje lucht bij te happen), draai je ballon paar keer rond en zet je er een wasknijper op net voordat het lichtje uitgaat. Ook werkt het als je ballon ronddraait, tuutje stevig uitrekken en een volle slag om je wijsvingen slaat en een stevige vuist maakt. Die vuist houd je vanzelf vast in een trip en zo laat je de ballon niet vliegen.

Dat vrienden bij jou komen doen en je dus constant mee gaat heb ik ook ervaren. Ieder weekend doortrekken met weer iemand anders, alleen was het met bij mij iets meer dan alleen lachgas.Iedere week aan de xtc. Ben er op gegeven moment mee opgehouden om er in mee te gaan.(ging me ook echt tegenstaan) Tuurlijk, ze zijn altijd welkom, mogen zo hard gaan als ze zelf willen, maar ik doe echt niet altijd mee want dat trek ik simpel weg niet, of neem alleen wat ik wil en dat is vaak aanzienelijk minder dan de rest. Maandag ochtend wil ik gewoon weer fris aan het werk kunnen. (ZONDER pep graag!!) Als ze eenmaal zien dat je het prima naar je zin hebt met een glaasje whiskey en een sigaretje kan dat ook prima, en als er eentje zo nodig zoveel neemt dat zijn bewustzijn het tijdelijk even een ietsiepietsie laat afweten komen ze er vanzelf achter dat het toch best wel fijn is als er iemand nuchter is.
O
OnzekerDierLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ieder zo z'n ding toch. Ik vind net als d1g1tal1s de plotselinge inzichten die ik krijg o.i.v. lachgas zeer ver gaan. Te ver, ik kan dat gewoon niet serieus nemen. Op dat moment denk ik dat ik het allemaal door heb, en beschouw ik het leven als een gelaagd geheel. Op lachgas kan je steeds een laagje verder en als je de laatste laag bereikt hebt dan ga je dood. Ja totaal bizar ik neem het dus maar met een korrel zout.

Ik zweer wel bij psilo, een leerzaam middel vind ik het. Je rationele denken peert m totaal, en wat over blijft is de intuïtieve ik dus wie jij bent zonder al die normen en waarden en opgelegde bullshit van de maatschappij. In contact komen met het primitieve in jezelf vind ik wel leerzaam en zeker geen onzin. De door mij gemaakte theorieën op lachgas daarentegen...

Maar dat verschilt per persoon denk ik, weliswaar is het geen onzin dat drugs jou even wat verder kunnen laten kijken dan je neus lang is. Vind het mooi dat er op dit forum dat soort inzichten gedeeld worden. :)

Bedankt voor jullie input! :wave:
G
GuestLid
01-01-2024, 00:00
#9
Het lijkt inderdaad of je bestuurd word door een hogere macht.
Of een ander begrip kan zijn dat je even in een hogere bewustzijn terecht komt.
De mens leeft nu eenmaal in een routine waardoor de aandacht verslapt.
Verder zien de meeste het als een illusie maar het kan ook een inzicht zijn vanuit een ander standpunt.
verdovingsmiddellen boost soms het brein.
Wat de meeste mogelijk trachten te bedoelen, is dat ze mss even een gewaarwording krijgen van het 4de dimensie.
Wij leven vandaag in het spirituele waterman tijdperk wat betekend dat we in een hogere en/of ons zelf tot een dieper denkwijze aan het onplooiien zijn.
Wat sommige gewaarworden ligt volledig los van ons dagelijks denken en ook daarom niet daarover kunnen praten.
Een magische gedachte is bv dat de tijd en ruimte samen hangen.
Anders uitgelegd is dat de tijd slechts een uitgestrekt moment is enzoverder.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Grappig om te zien hoe sommigen in dit hele oude topic zo vasthielden aan reguliere denkwijzen. Met psychoactieve middelen iets echt magisch beleven, wellicht zelfs een connectie met het Goddelijke? Nee! Dat kan niet! We hebben inmiddels allang gevonden hoe het brein werkt, dus dat is bullshit! :tongueclosed:

Guest zei:
Een magische gedachte is bv dat de tijd en ruimte samen hangen.
Klik om te vergroten...
Ruimte-tijd?

Het lijkt mij ook dat die twee onafscheidelijk zijn en dat we ze alleen in ons hoofd los van elkaar kunnen voorstellen.
G
GuestLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zoals einstein zei: logica brengt je van A naar B Verbeelding overal.
Indien je niet dieper durft denken, sta je voor niemand anders dan jezelf in de weg.
Maar indien je niet verder kunt denken, dan kom je er ooit nog wel.
L
LimburgseBoerinLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik was ook aan het trippen op lachgas, ik hoor dan dat cosmische ruimte-geluid en krijg het gevoel of er telepatisch met mij gecomuniceerd wordt en iemand mij iets probeert duidelijk te maken. Helaas vergeet ik dat wanneer ik weer in de realiteit kom. Maar nu was ik heel diep gegaan en probeerde met alle macht de boodschap vast te houden. Toen keek ik naar de tekst op de gasfles, daar stond "Cash.Rules.Everything.Around.Me. "
Toen wist ik terug wat de boodschap was : Er is meer in het leven dan geld en winst, laat dit niet jouw leven bepalen omdat de maatschappij nu eenmaal rond dat principe gebouwd is.
O
OnzekerDierLid
01-01-2024, 00:00
#13
Aangezien dit mijn eerste post is en tevens topic op dit forum , leek het mij gepast mijzelf eerst even voortestellen, en dan met name wat drugsgebruik betreft. :)

Op vrij jonge leeftijd (ongeveer 14,15 jaar) heb ik me best wel kapot geblowd :stoned:.Helaas heeft mijn school daar in die periode flink onder geleden en na een poos, werd ik er enkel paranoia en zeer achterdochtig van. Niet fijn dus, en ben daarom dan ook gestopt. Blowen zat er helaas voor mij niet meer in. Maar mijn school prestaties zijn hierna gelukkig wel erg verbeterd, dus ik ben achteraf heel blij met de beslissing die ik toen genomen heb.

Toch jammer dat ik er mee moest leren leven met het feit dat de geestverruimende middelen niet aan mij waren besteedt. Dan alcohol maar, lekker makkelijk ook, je zuipt echt letterlijk alles weg. Ik snap daarom ook best dat al die bange politici zweren bij alcohol maar over het algemeen andere en misschien veel interessantere drugs de rug toekeren. Na een dag werken zeker niet de diepte in, maar juist al je shit wegzuipen!

Nu studeer ik al een aantal jaar en sinds zeer kort ben ik experimenteel niet te stoppen. :sunglasses: Heb nu ervaring met xtc, truffeltjes en lachgas en een combinatie van de laatste twee. Ook ritalin trouwens, maar dat alleen om leerstof in te scannen tijdens hectische tentamenperiodes, voor recreatief gebruik op feestjes of in klein gezelschap lijkt me dit nou niet echt het middel.

Afijn, to the point dan maar. Ik heb echt veel patroontjes achter de kiezen de afgelopen maanden, en het lijkt wel of het effect steeds heftiger wordt. Met name vanaf een aantal keer in combinatie met truffels. Meestal als ik lachgas gebruik is het gewoon alleen lachen en spacen op de vervoming van geluiden (het grappige wah-wah effect). Maar soms gaat het echter iets verder dan dat en voelt het alsof ik als het ware bestuurd wordt door één of andere hogere macht.

Zeer raar en om wat gedetailleerder te gaan ben ik maar een nieuwe alinea begonnen :) . Ik geloof niet in god, ook sta ik niet honderd procent achter de hedendaagse wetenschap. Maar wat ik wel zeker weet, is dat ik het gewoon niet weet. :) Wel ben ik een beetje sceptisch over dat hogere macht gebeuren wat ik tijdens sommige lachtrips ervaar.

Weer terug naar n2o, wat er precies met me gebeurt op zo'n moment vind ik nog lastig uit te leggen maar ik zal in ieder geval een poging wagen. Het is alsof ik al weet wat er gaat gebeuren, 1 seconden voordat ik ga lachen weet ik dat ik ga lachen, 1 seconde voordat ik ga liggen weet ik dat ik ga liggen. Tuurlijk voel ik nuchter ook aan wanneer ik moet gaan lachen, maar met die lachgas voelt het anders.. net alsof mijn gedachten niet synchroon lopen met mijn lichaam en zintuigen.

Dat vind ik nog wel meevallen, wat ik echt raar vind is dat ik totaal de vrije wil verlies. Ok ik ga lachen dat weet ik nu, maar aangezien ik die vertraging ervaar mist de spontaniteit en wil ik dan ook gewoon helemaal niet meer lachen, maar dan gebeurt het als nog hé!! Tijdens zo'n trip is de volgorde telkens, dit gaat er gebeuren, ik wil dat niet, het gebeurt. Het voelt alsof iemand anders mij als het ware bestuurd.

Is dit herkenbaar of totaal niet? En hoe zou dit kunnen komen denken jullie?

Had zelf al iets opgezocht over vermoeide hersenen, het schijnt dat ze door uitputting een aantal signalen van buitenaf met een vertraging weergeven en dat zou wellicht hetgeen kunnen verklaren wat er af en toe gebeurd tijdens lachgas gebruik. Klinkt vreemd ik leef als het ware dus even in het verleden, lijkt me een beetje onwaarschijnlijk in ieder geval lastig voor te stellen. Wat zijn jullie gedachten hierover?
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#14
OnzekerDier zei:
Maar soms gaat het echter iets verder dan dat en voelt het alsof ik als het ware bestuurd wordt door één of andere hogere macht.
Klik om te vergroten...
Bij mij gaat het 'altijd' zo ver :) maar icm truffels of andere psychedelica heeft een langere uitwerking en vooral nog meer hallucinogeen, het beinvloed me trip waardoor ik na de lachgas op een hoger tripniveau blijf verder trippen...


OnzekerDier zei:
Weer terug naar n2o, wat er precies met me gebeurt op zo'n moment vind ik nog lastig uit te leggen maar ik zal in ieder geval een poging wagen. Het is alsof ik al weet wat er gaat gebeuren, 1 seconden voordat ik ga lachen weet ik dat ik ga lachen, 1 seconde voordat ik ga liggen weet ik dat ik ga liggen. Tuurlijk voel ik nuchter ook aan wanneer ik moet gaan lachen, maar met die lachgas voelt het anders.. net alsof mijn gedachten niet synchroon lopen met mijn lichaam en zintuigen.
Klik om te vergroten...
Ik begrijp het HELEMAAL wat je probeert te vertellen, is overigens erg lastig om onder woorden te brengen...
Heb zelf ook altijd DAT gevoel, dat je alles een stapje voorbent, je hebt een metertje van links naar rechts...als het uiterst links is sta je daar nog een stapje achter/verder (bij wijze van spreken) zoals 2 paradoxen waar je tussenslingert...slinger je zo ver dat je zelfs staat daarachter waar de slinger stopt....pff kan het niet uitleggen.... het lijkt net of je de waarheid net een stapje voor bent telkens.... er ontvouwen zich 'dingen' en je weet al welk 'ding' er vervolgens komt....Ik weet wat ik ga denken voor ik het gedacht heb :) ....
(Beter als jij kan ik het niet uitleggen) Me woorden hier doen de ervaring teniet, het is zoveel meer.... krijg het niet neergetikt...geen woorden voor...voor de meeste mensen die dit lezen zal het een hoopje wartaal zijn dat ik hier heb neergetikt.

Leuk te lezen dat iemand als jij het toch probeert uit te leggen....en wat je zegt is BAM de nagel op de kop...hier moest ik reageren...zit al zolang te denken hoe ik dit onder woorden krijg..

OnzekerDier zei:
Tijdens zo'n trip is de volgorde telkens, dit gaat er gebeuren, ik wil dat niet, het gebeurt. Het voelt alsof iemand anders mij als het ware bestuurd.
Klik om te vergroten...
Weet perfect wat je bedoeld :wink: :)

OnzekerDier zei:
Is dit herkenbaar of totaal niet?
Klik om te vergroten...
HELEMAAL!! :P

OnzekerDier zei:
En hoe zou dit kunnen komen denken jullie?
Klik om te vergroten...
Geen flauw idee, gewoon genieten :grin:

Chille grts van een mede gasser :wink: :wave:
X
XimerNamahsLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik vind het geen rare gedachtegang G. Door psychedelics ben ik van die-hard wetenschap aanhanger in een Saint veranderd :stoned: bij mij begon het dat ik een keer een hele focking slagroomspuit (zo'n grote) aan n2o in 1x leegrausde :rock: (don't try this at home, de n2o kan weer veranderen in ice in je longen, this can be very deadly) en ik zo uit me lichaam werd gerukt en voor een blauwe "hemelpoort" kwam te staan. Ik lande weer terug op aarde back in my body en concludeerde dat dat voor mij zo REAL was dat ik er niet onderuit kon. Het is ook logisch, je sluit zuurstof af van je hersenen dus je gaat "bijna dood" dus je krijgt een 'bijna dood-ervaring" wat mensen vaker raporteren als "het licht zien" of "de poort van de hemel zien". DI GATE OF ZION. Van n2o ging ik naar mdma waarmee ik me 1 met alles voelde waardoor ik de overtuiging kreeg dat toch écht álles connected is en dat als er zoiets zou zijn als "God" dat die sturende energie of hogere macht wel dingen via de natuur aan ons zou geven om met datgene in contact te komen. Toen kwam ik met DMT :smoke: waarmee ik een aantal heftige trips heb meegemaakt waar ik kennis heb gemaakt met een soort Energy-Lion en 2 engel-achtige wezens die uit die poort zijn verschenen, vervolgens heb ik een hele rits aan high dose truffeltrips na een dag vasten met ogen dicht mediterend op een zitzak gefixt en letterlijk out of my body beland in meerdere galaxy's met meerdere wezens en Goden uit elke religion en ancient believes kennis gemaakt en zelfs complete gesprekken gevoerd dat het voor mij moeilijk te ontkennen is. Al hou ik voor mij altijd de mogelijkheid dat ik het allemaal heb verzonnen en gevisualiseerd met een rijke fantasie :tearsofjoy: ik ervaar 2 verschillende wezens: de "Angels" die alles toekennen aan The Most High Consciousness, All-That-Is.. en de "Demons" die doen alsof zij zelf God zijn en dat je hun moet gehoorzamen. Sinds al dit ben ik ook best spiritueel geworden en zie ik alles als een les dat precies gebeurt om mij iets te leren en die demons bijv. komen er alleen om mij te testen op angst of loyaliteit naar JAH :stoned: Blessss


PS blow ook al vanaf me 14de maar ben altijd gewoon naar school gegaan en heb altijd netjes me huiswerk gemaakt, toetsen geleerd en toch dagelijks wezen blazen ligt echt aan de persoon zelf denk ik ik doe nu gewoon een HBO-opleiding, sport veel, heb een leuk sociaal leven en ben bezig een eigen bedrijf op te zetten :sunglasses: ik rook trouwens puur zonder tabak :stoned:
O
OnzekerDierLid
01-01-2024, 00:00
#16
mandragora zei:
Ik begrijp het HELEMAAL wat je probeert te vertellen, is overigens erg lastig om onder woorden te brengen...
Heb zelf ook altijd DAT gevoel, dat je alles een stapje voorbent, je hebt een metertje van links naar rechts...als het uiterst links is sta je daar nog een stapje achter/verder (bij wijze van spreken) zoals 2 paradoxen waar je tussenslingert...slinger je zo ver dat je zelfs staat daarachter waar de slinger stopt....pff kan het niet uitleggen.... het lijkt net of je de waarheid net een stapje voor bent telkens.... er ontvouwen zich 'dingen' en je weet al welk 'ding' er vervolgens komt....Ik weet wat ik ga denken voor ik het gedacht heb :) ....
(Beter als jij kan ik het niet uitleggen) Me woorden hier doen de ervaring teniet, het is zoveel meer.... krijg het niet neergetikt...geen woorden voor...voor de meeste mensen die dit lezen zal het een hoopje wartaal zijn dat ik hier heb neergetikt.
Klik om te vergroten...

Ik begrijp jou ook helemaal, alle beschrijvingen die ik vind over wat lachgas met je doet vind ik niet goed genoeg. Totaal niet spot-on. Daarom vindt ik het ook verbazingwekkend dat niemand de ervaring heeft geanalyseerd en pen en papier heeft gepakt. Aan de andere kant weet ik ook niet in hoeverre dit persoonsgebonden is, maar het lijkt me dat dit neurologisch gezien prima te verklaren valt en dat daarom iedereen wel iets soortgelijks zou ervaren, mits een goede dosis genoten dan.

mandragora zei:
Geen flauw idee, gewoon genieten :grin:

Chille grts van een mede gasser :wink: :wave:
Klik om te vergroten...

Hartelijk gebaar man! :) super fijn dat drugsgebruik kan leiden tot inzichten in het leven. Ik heb eruit gehaald dat eigenlijk alles onzin is maar dat de wereld zo mooi kan zijn als je gewoon lief bent :hearteyes: Hier ben ik achter gekomen onder invloed van MDMA samen met een lekker wijf :wink:

XimerNamahs zei:
Ik vind het geen rare gedachtegang G. Door psychedelics ben ik van die-hard wetenschap aanhanger in een Saint veranderd :stoned: bij mij begon het dat ik een keer een hele focking slagroomspuit (zo'n grote) aan n2o in 1x leegrausde :rock: (don't try this at home, de n2o kan weer veranderen in ice in je longen, this can be very deadly) en ik zo uit me lichaam werd gerukt en voor een blauwe "hemelpoort" kwam te staan. Ik lande weer terug op aarde back in my body en concludeerde dat dat voor mij zo REAL was dat ik er niet onderuit kon. Het is ook logisch, je sluit zuurstof af van je hersenen dus je gaat "bijna dood" dus je krijgt een 'bijna dood-ervaring" wat mensen vaker raporteren als "het licht zien" of "de poort van de hemel zien". DI GATE OF ZION. Van n2o ging ik naar mdma waarmee ik me 1 met alles voelde waardoor ik de overtuiging kreeg dat toch écht álles connected is en dat als er zoiets zou zijn als "God" dat die sturende energie of hogere macht wel dingen via de natuur aan ons zou geven om met datgene in contact te komen. Toen kwam ik met DMT :smoke: waarmee ik een aantal heftige trips heb meegemaakt waar ik kennis heb gemaakt met een soort Energy-Lion en 2 engel-achtige wezens die uit die poort zijn verschenen, vervolgens heb ik een hele rits aan high dose truffeltrips na een dag vasten met ogen dicht mediterend op een zitzak gefixt en letterlijk out of my body beland in meerdere galaxy's met meerdere wezens en Goden uit elke religion en ancient believes kennis gemaakt en zelfs complete gesprekken gevoerd dat het voor mij moeilijk te ontkennen is. Al hou ik voor mij altijd de mogelijkheid dat ik het allemaal heb verzonnen en gevisualiseerd met een rijke fantasie :tearsofjoy: ik ervaar 2 verschillende wezens: de "Angels" die alles toekennen aan The Most High Consciousness, All-That-Is.. en de "Demons" die doen alsof zij zelf God zijn en dat je hun moet gehoorzamen. Sinds al dit ben ik ook best spiritueel geworden en zie ik alles als een les dat precies gebeurt om mij iets te leren en die demons bijv. komen er alleen om mij te testen op angst of loyaliteit naar JAH :stoned: Blessss


PS blow ook al vanaf me 14de maar ben altijd gewoon naar school gegaan en heb altijd netjes me huiswerk gemaakt, toetsen geleerd en toch dagelijks wezen blazen ligt echt aan de persoon zelf denk ik ik doe nu gewoon een HBO-opleiding, sport veel, heb een leuk sociaal leven en ben bezig een eigen bedrijf op te zetten :sunglasses: ik rook trouwens puur zonder tabak :stoned:
Klik om te vergroten...

Wat ik ook opmerk bij gebruik van lachgas, is dat ik weet dat de waarheden en inzichten die ik krijg, weer ga vergeten vlak voor het einde van zo'n trip. elke keer kom je weer een stukje verder in die waarheid maar achteraf denk ik altijd wat een onzin jongen.

Een keer was het zo leip dat ik dacht tijdens zo'n n2o sessie icm met truffels, dat ik nog maar een paar ballonnetjes verwijderd was van ultieme vereniging met de oerkracht die alles en iedereen geschapen had. Maar dat ik nog niet slim genoeg was, ik had meer gas nodig, deze figuren konden mij gewoon nog niet toelaten op hun niveau. Ze waren slim en lachten mij een beetje uit omdat ik het probeerde te begrijpen maar net telkens de draad kwijt raakte als ik er bijna was. Overigens niet leuk ik voelde me een poppetje en moest me laten bespelen door hun en ze hadden er nog lol in ook, een beetje kwaadaardig voelde het. Dus niet leuk! Ik was trouwens wel knockie toen.

Grappig wat je zegt over die demons, ik werd namelijk ook getest op angst idd en loyaliteit weet ik niet. Ze deden ook alsof zij alles hadden bedacht en ik in hun simulatie zat. Geen angels helaas deze heb ik wel een andere keer ervaren maar dat alleen met truffels. Ik kreeg er als het ware zintuigen bij en die zaten als een aura om mijn lichaam heen. Ik kreeg een tintelend en warm gevoel op die plaatsen en ik zou zweren dat een goedwillige kracht mij die ultieme high bezorgde. :tearsofjoy:
d
d1g1tal1sLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mocht je er aan kunnen komen, probeer dan eens combinatie DMT en N2O.... :hearteyes:

Ik heb altijd het idee dat ik tijdens een n2o space alle puzzelstukjes in elkaar krijg. Je overziet ineens het geheel. Dit kunnnen allerlei dingen zijn uit je eigen leven.
Of een geluid dat je hoort, een boodschap die je krijgt.....Je weet eindelijk wat die boodschap betekend.....waar die waarschuwing voor is die je in je space hoort.....het wordt je ineens duidelijk

DIT IS ALLEMAAL ONZIN!!!!

Er is niets in een ballonnetje dat je een boodschap gaat geven of je ergens voor waarschuwt. Het laat je niet in de toekomst kijken, Jouw bewustzijn bevindt zich in een virtuele omgeving waarin waarheden waarheden kunnen zijn welke in de echte wereld geen waarheden kunnen zijn. Op dat moment voelt dat alleen zo. Het bevredigende gevoel van het eindelijk snappen is ook maar een gevoel, een dosis vrijgemaakte chemisch processen in je hoofd. De dingen die je daar ervaart passen niet op de realiteit. Aan het einde ben je het allemaal weer vergeten.

Ik heb de gekste dingen gedaan om me te kunnen herinneren wat er in een trip gebeurt, maar niets helpt. (staand ballonetje nemen, proberen op te schrijven tijdens een trip, trippen terwijl je op een stoel staat-> BOEM...wakker....kut, weer vergeten...auw...wtf?)

De grootste fout die je met n2o kunt maken is willen begrijpen wat er in de trip gebeurde.
Je zult het nooit in kaart krijgen, ook al lijk je er iedere trip dichterbij te komen.

Geniet van je tripje zoals het komt, en doe het met mate.

Voor degene die bij blijven tijdens trip: Je moet er in een keer hard in. Dus niet treuzelen met die ballon. Net zo lang doorademen met die ballon aan je mond totdat je weg bent. Grote teugen. merk je dat geluid gaat echoen en je wegzakt neem een supergrote hijs en houd die vast zo lang als je kunt.... gebruik die reuzeballonnen van de AH, 50 cm, en blaas die vol met 5 patronen. Hierdoor blijft concentratie n2o tijdens in en uitblazen hoog genoeg........Fijne vlucht!
.
.
.
.
.
Oogjes gaan open.......--> halfvolle balon ineens nergens te bekennen.......--> trip geslaagd!
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#18
Nu heb ik even een vraagje omtrent lachgaspatronen gebruiken met een slagroomfles.
Ik kraak altijd 1 patroon in de fles, zet het ballontje erop en spuit de patroon leeg.
Dan houd ik de ballon erop en slaag ik een 2e patroon in de fles en vul zo de andere helft van de ballon tot die helemaal vol is.
Kan je 2 (of meer) patronen in 1 keer in de slagroomfles kraken om vervolgens je ballon erna in 1 keer vol te spuiten?
(Nog niet geprobeert, heb altijd wat argwaan over het idee dat de boel ontploft door de druk van lachgas :) )
d
d1g1tal1sLid
01-01-2024, 00:00
#19
Als je een goede stalen fles hebt (kosten zo rond de 80 euro) dan kan dat wel ja.
Ik draai er soms wel 5 tegelijk in. nooit problemen mee gehad. probeer sowieso niet de deksel naar je hoofd te richten. meestal doe ik er 3 tegelijk, want naarmate er meer inzitten verlies ik bij het openschoeven van de patroonhouder. Bij 3 heb ik daar geen last van. daarna draai ik de laatste 2 erin terwijl ik de ballon op de bus houd met andere hand.
Ik zou het niet bij zo'n blokker ding durven proberen
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#20
d1g1tal1s zei:
Als je een goede stalen fles hebt (kosten zo rond de 80 euro) dan kan dat wel ja.
Ik draai er soms wel 5 tegelijk in. nooit problemen mee gehad. probeer sowieso niet de deksel naar je hoofd te richten. meestal doe ik er 3 tegelijk, want naarmate er meer inzitten verlies ik bij het openschoeven van de patroonhouder. Bij 3 heb ik daar geen last van. daarna draai ik de laatste 2 erin terwijl ik de ballon op de bus houd met andere hand.
Ik zou het niet bij zo'n blokker ding durven proberen
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je advies, ik heb de deze:


Een halve liter inhoud....hoeveel is de jouwe als ik vragen mag?

Peace

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."