Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLegale studeer drugs

Legale studeer drugs

18 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
S
SmokenLid
01-01-2024, 00:00
#1
Vandaag een toets gemaakt en ging nog best wel redelijk.
Dat wil ook wel een beetje helpen.
S
SmokenLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dag iedereen,

Ik heb een vraagje aan jullie.
Ik wordt namelijk helemaal gek van school de laatste tijd, ik kan het gewoon nauwelijks meer bijhouden en de motivatie wordt steeds minder... doe deze studie ook alleen maar zodat ik daarna HBO kan doen.

Omdat dit zo zwaar is vraag ik me af of jullie misschien een middel weten wat helpt bij leren. Maar het is belangrijk dat dit legaal is! Heb geen zin om me kostbare tijd te verdoen aan het zoeken naar een dealer en alles. Gewoon iets uit de smartshop of de Tuinen of een andere winkel. Asjeblieft help. Ben helemaal klaar met deze studie en vind het ontzettend moeilijk, maar ik ga niet nu 2 en half jaar studeren weg gooien, dus moet deze opleiding voldoende afmaken.

Dankje voor het lezen en groetjes

PS: zonder drugs ga ik me natuurlijk ook helemaal kapot leren om het te halen, maar als iets helpt zou fijn zijn.
p
pwooppwoopLid
01-01-2024, 00:00
#3
rilatine, heb het zelf nooit echt daarvoor gebruikt, maar heb toch al van veel mensen te horen gekregen dat ze goed helpen, vooral populair in de examenperiode
wel op voorschrift, maar vermits elke bengel die niet braaf op zen stoel blijft zitten het tegenwoordig krijgt voorgeschreven, denk ik wel dat het geen enkel probleem zal zijn hier aan te geraken
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ritalin is nog altijd illegaal zonder voorschrift.

Zou als ik jou was je ' rust' niet zoeken in drugs maar in een paar keer praten met iemand erover.
Vertrouwenspersoon op school (of huisarts) als voorbeeld?

Heel veel succes toegewenst!
S
SmokenLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hey thanx voor de reactie's.

Daar heb je zeker wel gelijk in.
Ik praat er ook gelukkig met m'n vrienden over en een aantal zitten met het zelfde probleem.
Maar dat gaat niet helpen mij papiertje te krijgen.
En ik denk er de laatste tijd wel over om met een docent hierover te praten, maar ik wil ook niet een slecht beeld schetsen door duidelijk te maken dat ik deze opleiding helemaal niet meer leuk vind. Ik heb hun toch nodig om me diploma te halen.

Het is gewoon ook echt zoooooo saai.
Geloof me laboratoriumtechniek klinkt interessant, maar vanaf eind tweede en het derde jaar ben je alleen maar bezig met berekeningen, machine's en software.
Je bent niet zo'n persoon die interessant en uitdagend onderzoek uitvoert.
Valt vies tegen.....
p
pwooppwoopLid
01-01-2024, 00:00
#6
als je vind dat je erover wil praten moet je dat zeker doen
zou alleen hiervoor niemand die een deel uitmaakt van je dagelijkse leven (docent), er zijn mensen die voor zon dingen opgeleid zijn, en dan ben je zeker dat het tussen jullie 2 blijft
S
SmokenLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ja heb je gelijk in.
Misschien dat er toch wel een objectief iemand is, die met mij daarover wil praten.

Voor nu gewoon ff doorzetten, want ik heb er alles voor over om me diploma te halen.
En niet gedemotiveerd raken, want dat gaat niet helpen...

Ey maar eerlijk, thanx voor de reactie's, zelfs dat voelt al een beetje fijn.
Dan denk ik dat inderdaad praten met een vertrouwenspersoon al helemaal goed moet voelen.

Zo, dan ga ik nu weer verder leren over quadruplo detectors en shit :confused: xD

Laterrrr
O
OnzekerDierLid
01-01-2024, 00:00
#8
Het klopt inderdaad dat het verstandig/verantwoord is om gewoon zelf (op eigen kracht) je studie voort te zetten.

Maar ik snap je verhaal voorkomen, het is niet zozeer de studie. HBO in het algemeen is dodelijk saai, als je van de havo komt merk je dan toch dat je werkhouding drastisch veranderd moet worden, meer geplan, meer stof en zoveel persoonlijke reflectie. Ritalin zorgt voor een strakke focus en een grote bereidheid om aan saaie dingen te beginnen.

Hier een verhaal wat ik op een ander topic gepost heb.

Hallo,

Nee ritalin is een amfetamine-aanverwant weliswaar niet gelijk aan speed, de werking van de beide "drugs" zijn anders op de hersenen. Speed zorgt voor een verhoogde afgifte dopamine zoals je dat waarschijnlijk al wist. Ritalin daarentegen geeft niet meer dopamine af, wel wordt de heropname van dopamine geblokt. Op die manier blijft je dopamine in de synapsspleet hangen.

Die dopamine rush zal je niet krijgen aangezien de dopamine niet in belachelijk hoge hoeveelheden word afgegeven zoals bij speed, er is een normale afgifte. Je dopa blijft weliswaar wel in de synapssleet zodat je een verzadigd gevoel houd bij alles wat je doet (dus ook bij saaie studie gerelateerde taken.)

Je moet het zo zien, ADHD en ADD'ers verliezen snel hun intresse omdat de dopamine heel snel weer wordt heropgenomen, normaal gesproken is hun dopa allang vertrokken na 5 minuten saaie bezigheden, en gaan ze opzoek naar iets anders.

Ook mensen zonder ADD, ADHD blijven scherper op ritalin, ook voor ons dus blijft de dopa hangen.
Klik om te vergroten...

Dus wanneer je een adhd'er rit geeft zal deze "normaal" worden. Mensen die dit niet hebben krijgen hyperfocus. Zeer aangenaam en functioneel voor de ongemotiveerde student.

Zorg er wel voor dat je limieten voor jezelf stelt, het middel zelf is namelijk niet verslavend maar de functionaliteit ervan wel. Dus bijvoorbeeld alleen bij het voorbereiden van tentamens.

Het valt onder de geneesmiddelen wet, dus zonder diagnose is het illegaal. Als je het echt legaal wil houden denk ik niet dat die smartdrugs de oplossing zijn. Met name gezond eten, voedingsupplementen(vitamines, evt. visolie*) en veel sporten.

In ieder geval veel sterkte en succes namens een tevens net zo luie HBO- student! :)

*Of visolie kwakzalverij is geen idee. Wel het proberen waard denk ik
S
SmokenLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ha, thanks, naja ben zeker niet een luie student hoor, das juist het hele ding, ik studeer me helemaal dood voor een mager zesje of onvoldoende, gewoon omdat ik er geen aars aan vind.

Maar ik zeg je eerlijk dat Ritalin verhaal is zeker wel een goeie, maar ik denk dat dan misschien alleen voor iets extreem belangrijks zal doen en niet voor het normale leren.

Ey thanks voor de reactie he

Laturr
R
RealitiesLid
01-01-2024, 00:00
#10
Modafinil op voorschrift is een legale studeer drugs, net als atomoxetine en methylfenidaat op recept, of dexamfetamine op recept.

Als je dat niet krijgt voorgeschreven kan cola-noot of kanna , stimulerende plantaardige middelen die vrij in de smartshop te verkrijgen zijn anders proberen een keer.

Voor ontspanning of tegen angst en stress, zijn benzo's beter als je ze voorgeschreven krijgt en echt ook een acute invaliderende angststoornis hebt bv.
S
SmokenLid
01-01-2024, 00:00
#11
Realities zei:
Als je dat niet krijgt voorgeschreven kan cola-noot of kanna , stimulerende plantaardige middelen die vrij in de smartshop te verkrijgen zijn anders proberen een keer.
Klik om te vergroten...

Nou, ik heb een keer kanna gebruikt tijdens een Nederlands proefexamen en gok is wat voor cijfer ik kreeg met 45 vragen :P
R
RealitiesLid
01-01-2024, 00:00
#12
Euhm.......20? :P
S
SmokenLid
01-01-2024, 00:00
#13
haha, naja ik had dus 45 vragen van de 45 goed, woooooww :openmouth:

Dat was wel bijzonder dus.
Ik kon me facking goed concentreren en snel denken.

Waarom stelde ik eigenlijk die vraag, want ik weet het eigenlijk dan wel.
Kanna is de shit :P
R
RealitiesLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hehe, oké! 45 op 45 , proficiat!

Kanna de shit! :P
S
SmokenLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ja man. :mrgreen:
En staat er nou Hippie op dat flesje? :tearsofjoy:
En wtf is het voor een flesje, haha
R
RealitiesLid
01-01-2024, 00:00
#16
Smoken zei:
Ja man. :mrgreen:
En staat er nou Hippie op dat flesje? :tearsofjoy:
En wtf is het voor een flesje, haha
Klik om te vergroten...


:tearsofjoy: Hippie is de naam van dit medicijn ( bestaat wel niet ofzo), maar bevat dus chai tea en vloeibare LSD.

Wat erop staat is mijn onderschrift :mrgreen:
S
SmokenLid
01-01-2024, 00:00
#17
Oh ja, ik hou het ook niet echt bij xD

Ben niet gelovig ofzo.
Voor mij zijn het gewoon vrije dagen, met lekker eten enzo :mrgreen:
De data en betekenis, die zijn mij een beetje ontgaan :P
S
SmokenLid
01-01-2024, 00:00
#18
Realities zei:
Smoken zei:
Ja man. :mrgreen:
En staat er nou Hippie op dat flesje? :tearsofjoy:
En wtf is het voor een flesje, haha
Klik om te vergroten...


:tearsofjoy: Hippie is de naam van dit medicijn ( bestaat wel niet ofzo), maar bevat dus chai tea en :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: vloeibare LSD.

Wat erop staat is mijn onderschrift :mrgreen:
Klik om te vergroten...

Wahaha vet :mrgreen:
Fijne Pasen trouwens :stoned:
R
RealitiesLid
01-01-2024, 00:00
#19
Smoken zei:
Realities zei:
Smoken zei:
Ja man. :mrgreen:
En staat er nou Hippie op dat flesje? :tearsofjoy:
En wtf is het voor een flesje, haha
Klik om te vergroten...


:tearsofjoy: Hippie is de naam van dit medicijn ( bestaat wel niet ofzo), maar bevat dus chai tea en :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: vloeibare LSD.

Wat erop staat is mijn onderschrift :mrgreen:
Klik om te vergroten...

Wahaha vet :mrgreen:
Fijne Pasen trouwens :stoned:
Klik om te vergroten...


Voor jou hetzelfde, al is Pasen voorbij :tearsofjoy: , ik heb een rustige en aangename Pasen gehad :smoke: .
Fijne Paasmaandag :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."