#1
Vandaag een toets gemaakt en ging nog best wel redelijk.
Dat wil ook wel een beetje helpen.
Dat wil ook wel een beetje helpen.
Hallo,
Nee ritalin is een amfetamine-aanverwant weliswaar niet gelijk aan speed, de werking van de beide "drugs" zijn anders op de hersenen. Speed zorgt voor een verhoogde afgifte dopamine zoals je dat waarschijnlijk al wist. Ritalin daarentegen geeft niet meer dopamine af, wel wordt de heropname van dopamine geblokt. Op die manier blijft je dopamine in de synapsspleet hangen.
Die dopamine rush zal je niet krijgen aangezien de dopamine niet in belachelijk hoge hoeveelheden word afgegeven zoals bij speed, er is een normale afgifte. Je dopa blijft weliswaar wel in de synapssleet zodat je een verzadigd gevoel houd bij alles wat je doet (dus ook bij saaie studie gerelateerde taken.)
Je moet het zo zien, ADHD en ADD'ers verliezen snel hun intresse omdat de dopamine heel snel weer wordt heropgenomen, normaal gesproken is hun dopa allang vertrokken na 5 minuten saaie bezigheden, en gaan ze opzoek naar iets anders.
Ook mensen zonder ADD, ADHD blijven scherper op ritalin, ook voor ons dus blijft de dopa hangen.
Realities zei:Als je dat niet krijgt voorgeschreven kan cola-noot of kanna , stimulerende plantaardige middelen die vrij in de smartshop te verkrijgen zijn anders proberen een keer.
Smoken zei:Ja man.![]()
En staat er nou Hippie op dat flesje?![]()
En wtf is het voor een flesje, haha

Realities zei:Smoken zei:Ja man.![]()
En staat er nou Hippie op dat flesje?![]()
En wtf is het voor een flesje, haha
Hippie is de naam van dit medicijn ( bestaat wel niet ofzo), maar bevat dus chai tea en
![]()
![]()
![]()
vloeibare LSD.
Wat erop staat is mijn onderschrift![]()

Smoken zei:Realities zei:Smoken zei:Ja man.![]()
En staat er nou Hippie op dat flesje?![]()
En wtf is het voor een flesje, haha
Hippie is de naam van dit medicijn ( bestaat wel niet ofzo), maar bevat dus chai tea en
![]()
![]()
![]()
vloeibare LSD.
Wat erop staat is mijn onderschrift![]()
Wahaha vet![]()
Fijne Pasen trouwens![]()
."AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."