Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Beste mensen, Ik ben fors geminderd met blowen en zal het voorlopig alleen af en toe in de weekenden doen. Nu heb ik al eens eerder ervaren dat als ik een paar dagen niet blow ik slecht kan slapen en raar kan dromen. Ik heb een lange tijd een gewoonte gehad om vlak voor het naar bed gaan te smoken uit een vaporizor, zo’n 4-5 keer per week. Nu heb ik een week niet meer geblowd en merk dat de dromen enorm intens en heftig zijn, en ben al meerdere keren zwetend wakker geworden. Ik weet dat dit een van de afkikverschijnselen zijn van stoppen met blowen. Ik ben benieuwd of iemand een inschatting kan maken hoe lang dit kan aanhouden. Kent iemand een voedingssupplement die deze klachten kunnen verminderen? Ook ben ik benieuwd of dit kan terugkeren als ik toch af en toe in het weekend zal blowen. Overigens zijn dat tot nu toe de enige klachten die ik heb. Het stoppen zelf vind ik absoluut niet moeilijk en voel me overdag gewoon goed, los van het feit dat ik vaag slaap. Ik hoor graag van jullie!"
"BasvanHoven zei: Dit is een bekend verschijnsel. Ik ben ooit anderhalf jaar gestopt geweest met blowen, wat ik daarvoor elke avond deed. Ik kreeg zoals jij ook last van slapeloosheid en nachtmerries. Het heeft voor mij toch wel een week of 2 geduurd voordat dit verbeterde. Kan je niet echt tips geven, misschien dat mediteren voor het slapengaan kan helpen? Hoe is je voedselinname overdag? Misschien kan je dieet ietwat veranderen naar een gezonder dieet ook wel helpen. Klik om te vergroten... thanks voor je reactie Bas! Mijn dieet is vrijwel niet te verbeteren. Ik denk dat je bijna niemand zal kennen die bewuster is van zijn voeding dan ik, haha. Ben nogal een gezondheidsfreak. Lekker ironisch met blowen en drugs nemen ;p maar dat is dan ook wel het enige ongezonde dat ik mezelf aandoe. Mediteren is inderdaad een goede optie, en ga dit wellicht proberen als de situatie niet spoedig verbeterd. Thanks again!"
"BasvanHoven zei: Heerlijk. Gezonde voedingspatronen, daar begint er toch wat van te trillen in mijn broek. Goed bezig! Klik om te vergroten... Nee Bas, dat zijn de vezels die een bruine jongen aan het produceren zijn Thanks man!"
"Zelf ook geïnvesteerd in een goede vaporizer, de Davinci IQ. Echt een enorm fijn ding en voor alle gelegenheden geschikt. Met een klein beetje wiet erin en vapen op 185 graden kan ik me enorm goed concentrerend als ik aan mijn scriptie werk. Of als higher wilt worden kan je er meer in doen en op iets hogere temperatuur. Mijn ervaringen qua temperatuur: 185: alleen mind high - looks blijven normaal 190: heel high - looks blijven vrij normaal 195: high + body stoned - je ziet er high uit 200+: xtremely high en stoned #knettah Uiteraard afhankelijk van de wiet die je erin stopt, maar ik rook altijd sativa. Een vriend van mij heeft een vape pen van rond de 100eu en die werk idd een stuk minder goed en smaakt ook minder lekker. Ik rook niet elke dag/de hele dag, maar merk dat ik door de vape niet later op de dag inkak als ik het in de ochtend doe. Als ik een joint rook in de ochtend stort ik vaak in wat later op de dag. Al met al ben ik super blij met de investering."
"acht.zes zei: ik weet niet of je hier iets aan hebt, maar ik droom bewust, dat wil zeggen dat ik altijd diep van binnen weet dat ik droom en dus geen nachtmerries kan krijgen omdat ik dus weet dat het toch niet echt is. vroeger een tijdje gehad dat ik mijn dromen ook nog kon sturen maar inmiddels kan ik dat niet meer. Klik om te vergroten... Heb hier wel vaker over gehoord inderdaad. En heb dit zelf ook wel eens meegemaakt. Maar de dromen die ik deze dagen heb zijn levensecht en onstuurbaar. Gelukkig was het afgelopen nacht een minder nare droom en heb ik er prima doorheen kunnen slapen misschien is het een teken dat het wat begint af te zwakken"
"Tijdloos zei: Hey Ik ben hier zo enorm bekend mee. Als ik op vakantie ging had ik meestal eerste 1 of 2 weken hier veel last van. Avonsthee en een borrel (gewoon 1 tot max 3 kleine glaasjes) voor het slapen deed ik soms. Of dat echt helpt nee maar de dromen waren wel veel minder intens. Mijn advies zou zijn avond/ontspanningsthee en meditatie en bij mij is het na 2 weken (vaker al na 1 week ongeveer) weg. Hoeveel blowde je in grammen dagelijks? En altijd voor het slapen? Als het na 2 weken niet weg is zou ik naar de apotheek gaan om daar informatie in te winnen. Beterschap en veel plezier! Klik om te vergroten... Thanks voor je reactie! Ik deed het ook wel eens overdag op vrije dagen of vakantie periodes, maar niet als gewoonte. Al met al toch wel een jaar of 4 (met hier en daar een paar maanden buitenland onderbreking) 4-5 keer per week ongeveer 0,6-1 gram per dag. Dus behoorlijk veel over de tijd. Heb jij ervaring met als je mindert? Stel je doet het alleen in het weekend, blijven dit soort klachten dan aanhouden in mindere maten?"
"acht.zes zei: @Ontdekkingsreiziger je moet dromen niet als klachten zien. normale mensen (lees: niet-drugsgebruikers) dromen toch ook en ook zij hebben nachtmerries. van veel/vaak blowen ga je - of niet of minder dromen - of je herrinert je er niks meer van. en als je dan stopt - ga je oftewel meer dromen - of je kan je het nu wel herinneren als je droomt. dus het is alleen maar normaal als je veel droomt en je dit kan herinneren. dromen heeft een functie, het helpt je bij het verwerken van vanalles en nog wat. Klik om te vergroten... Bedankt voor de info. Heb in principe geen problemen met dromen hoor, vind het normaal gesproken erg leuk als ik wakker word en ik kan mijn droom herinneren. Maar niet als het een nachtmerrie is en ik zijknat wakker word, haha."
"agapios zei: Behalve bij deze levels. Klik om te vergroten... hahahaha, altijd high dus? ;p"
"Bee zei: Ja, ik vermoed dat dit komt doordat je REM-slaap "ingehaald" wordt. Slapen gaat in enkele fases, en in de REM-slaap rust je echt uit. Als je stoned gaat slapen wordt je REM-slaap verkort en slaap je dus weliswaar heerlijk (i know), maar je rust niet echt uit. Daarom dat je vaak kan blijven slapen als je de avond ervoor gesmoked heb. Misschien komt het doordat je lichaam weer terug die REM-slaap gaat installeren, of in ieder geval iets in de richting van iets wat even op gang moet komen. Ik ben niet helemaal helder om bovengenoemde middel Dus ik hoop dat het duidelijk is Klik om te vergroten... Interessant perspectief Klinkt best logisch en zou er best wel eens mee temaken kunnen hebben. Heb in de maand januari ongeveer 5 keer gevaped en m'n slaapklachten zijn helemaal weg. Na een periode weinig blowen sliep ik weer normaal en de klachten zijn niet teruggekomen na dagen dat ik wel had geblowd. Dus gelukkig was het voor mij even een periode waar ik doorheen moest."
"Goedenacht, vervelend voor je dat je zo'n nare badtrip hebt gehad. Het is overigens niet ongebruikelijk om in een bad trip te belanden met spacecake. Misschien heb je erg hoog gedosseerd? Ik zou zeggen vertrouw erop dat dit binnen een paar dagen weg is, en anders misschien even naar de huisarts?"