Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hahaha, lachen! Ik dacht al dat ik niet de enige was. Maar omdat ik niet meer naar feesten ga, zie ik eigenlijk ook geen andere gebruikers meer. Vrienden zijn vaak toch uiteindelijk gestopt of zitten ver weg. IgNor Beam zei: Hier Leiden, (eh omstreek) ] Blijft voor mij wel steeds weer een stap terug in de tijd ergens Op zoek naar de stoute dingen die je vroeger deed... IgNor Klik om te vergroten... Dat beleef ik niet zo. Kan wel genieten van de herinneringen, maar weet mijn huidige uitspattingen prima in te passen in mijn leven nu. Het heeft nog steeds een stout randje maar dan op een andere manier. Leuk om jullie tegen te komen"
"Ah, ik begrijp het Ignor. Met speed kom je eigenlijk nog meer op een eilandje te zitten. Ik ervaar dan ook enige afstand, maar ik functioneer dan nog steeds in dat gesettelde leventje. Ik sta op dat schoolplein en kom al wandelend met de hond de buren tegen voor een praatje. En dan is er wel dat enigzins stoute gevoel van jullie-moesten-eens-weten. En die afstand is juist af en toe wel leuk. Om eens beschouwend de wereld waar je in rondbanjert te bekijken met de nodige dosis zelfspot. Als daar maar tegenover kan staan dat er momenten genoeg zijn dat je ook gewoon kan genieten van wat je doet. Zo roepen ik en mijn partner wel vaker dat er hele universa bestaan waar wij geen weet van hebben. Als we weer eens een verhaal horen over hoe anderen leven."
"Wat grappig. Ik krijg veel meer reacties dan ik had verwacht! Ik ben ooit begonnen met speed. Een vriendin belde me op dat ze aan speed had kunnen komen (allebei begin 20) en of ik zin had om te proberen. Nu was ik altijd wel nieuwsgierig, dus lacherig hebben we onze eerste lijn ooit op een spiegeltje zitten maken. Dit hadden we ooit in de film wel gezien... Toen op de fiets naar de kroeg. En elkaar maar aankijken.... merk jij al wat? Toen ik mijn fiets op slot zette kwamen er twee jongens voorbij en een maakte een bijdehandte opmerking. En ik flap er zo iets uit! Toen merkte ik het voor het eerst. Daarna volgde op de tweede Thunderdome in Heerenveen mijn eerste pilletje XTC. Iedereen was geweldig en leuk, de echte love drug, toen nog. Later veranderden de pillen langzaam in speedbommen en stond je de hele nacht strak passen te trekken. Via de gabbers in de Techno terecht gekomen. Tot ik nogal heftige dips kreeg na gebruik en de fun niet meer tegen de dip op woog. Met die zelfde vriendin van alles geprobeerd. Geweldige ervaringen gehad. Nooit rot, maar ook altijd binnen mijn grenzen gebleven. En nu kan ik via een vriend aan goede speed komen en heb ik dus weer even een leuke fase op de speed. Ik heb mijn man leren kennen en gelukkig stond die ook niet negatief tegenover een experimentje. Dus kunnen we nu samen af en toe genieten. Ooit wil ik hem nog eens de echte ouderwets goede papertrips laten ervaren. Maar tot nu toe heb ik ze nog niet kunnen vinden. Dat vind ik ook het enige nadeel aan mijn huidige leventje, je komt eigenlijk niet meer rechtstreeks met de party-people in aanraking. Vroeger kwam je op feesten genoeg mensen tegen die je aan leuke dingen konden helpen. Altijd wel een adresje of telefoon nummer. Maar ja, op een schoolplein of bij de C1000 spreek je natuurlijk niemand aan. Nu heb ik dan weer een via via kontakt, maar dat loopt naar A'dam en rechtstreeks lukt dus niet. Dus is het maar weer afwachten wanneer ik mijn vingers weer eens op wat pep kan krijgen. Wel verdomd zuiver spul, dus zeker de moeite waard, dat kontakt. Hoe doen jullie dat? Hoe komen jullie aan je kontakten als je niet meer in de scene zit? Kijken of ik nog wat van jullie kan leren. Regelen jullie ook alles via via? Of kennen jullie de mensen van vroeger nog? Ik ben uit het Noorden naar de Randstad gekomen, dus die kontakten zitten te ver weg nu. Wisten jullie dat er nog zo veel oude hippies rondwaren onder al die drukke gesettelde mensen op het schoolplein? Ik vind het heel leuk om dit te lezen zeg! Keep the stories coming!!"
"Hmmmmm, Dreamcatcher, lijkt me een minder goed idee. Ze denken vast dat ik bij de politie hoor of zo. Van mij verwachten ze in elk geval niet de vraag of ze toevallig speed kunnen verkopen Die keer dat ik een keer een growshop binnen liep met een vraag, keken ze me ook al aan met zo'n blik van wat-moet-jij-nou-hier. Hahahahahaha Het voorstel van Erwin lijkt me wel leuk. Een mini-meeting voor mensen met een hippie-hart. Beetje verhalen en ervaringen uitwisselen. Ik dacht gelijk aan een keer in een strandtent op het Noorderstrand, maar die staan er nog niet natuurlijk. Of is er ergens een andere leuke tent?"
"Nu keek ik laatst een docu over verslaving en drugs en uit onderzoek is gebleken dat bepaalde zeer verslavende drugs dus een hele sterke reactie oproepen in het lichaam. Van nature hebben mensen een hang naar suiker en vet, omdat dat vroeger in de oudheid maar moeilijk te krijgen was. Als ze het dan vonden was de reactie ook zo veel mogelijk eten als maar mogelijk. Vandaar dat we nu nog steeds vette of zoete dingen zo lekker vinden. Nu is uit onderzoek gebleken dat verslaafden en ex-verslaafden hun hersenen dus een 100x sterkere reactie hebben op alles wat met hun drugs te maken heeft dan vet of suiker. Het beeld van een theelepeltje voor een fractie van een seconde gezien kan bij een base-gebruiker dus al een hele sterke hang naar drugs oproepen. Toen ik dat gezien had keek ik dus wel even anders aan tegen afkicken en 'wilskracht'. Want vele ex-verslaafden en afkickers vechten tegen een gigantisch sterke reactie van hun hersenen die dat stofje moet en zal hebben. De een zal gevoeliger zijn hiervoor dan de ander, net als sommige rokers makkelijk stoppen en anderen niet. En die reactie van de hersenen blijft dus heel lang bestaan. Dus het blijft heel lang moeilijk voor sommige ex-verslaafden. Daarmee wil ik niet al het gedrag van verslaafden goedkeuren, maar ik ben wel met iets andere ogen naar sommigen gaan kijken."
"Ik heb een aantal jaren via een goed contact hele zuivere speed kunnen kopen. Kocht altijd nat en droogde zelf, was altijd prima spul. Maar vorig jaar is mijn contactje ermee gestopt. Sindsdien dus ook niks meer gebruikt , want ik heb geen andere contacten. Ik zit nu eenmaal niet in een wereldje waar deze contacten makkelijk te vinden zijn. En zomaar in een vinexwijk op mensen afstappen of ze pep verkopen lijkt me ook geen goed idee Nu zat ik me af te vragen of er ook middelen in de smartshop te krijgen zijn die de zelfde effecten hebben als speed: super wakker en alert / lekker energiek. Iemand nog tips?"
"Hai, Ik ben hier maar eens een kijkje komen nemen, nu ik weer eens een speed-fase heb. Ik ben inmiddels 39 en heb vanaf mijn 20-ste ongeveer verschillende recreatieve drugs gebruikt (wiet, xtc, speed, lsd, dmt). Soms in vlagen wat meer en soms een hele tijd niet. Maar ik blijf het erg leuk vinden allemaal. Heel grappig om soort van 'gesettled' te zijn en dan toch af en toe lekker uit je bol. Sommige mensen om me heen of op mijn werk moesten eens weten, hahahahaha Nu zie ik hier veel jongeren en vroeg ik me af of er nog meer 'oudere jongeren' als ik zijn die nog steeds op een leuke manier af en toe van drugs genieten, voor de leuk. Nog ouwe snelle hippies hier?? Grtz Mistress_JD"