Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Beste mensen, ik gebruik helaas regelmatig speed. Hierbij bedoel ik 1x of 2x in de maand een lage dosering. Ik fitness heel graag en heb een redelijke massa voor mijn lengte. rond de 82 kilo en ben 1.80 meter. Nu heb ik redelijk moeite me gewicht bij te komen en val ik ook snel af. Ik merk dat ik door de speed enorm veel spiermassa verlies en afval. Hoe ga ik dit tegen en hoeveel calorieën en eiwitten zal ik moeten nemen om dit tegen te gaan? Heeft iemand hier ook last van of/en ervaring mee? Ik zat er persoonlijk aan te denken om een massgainer te nemen met veel calorieën en eiwitten en op momenten van gebruik hier van nemen. De vraag is hoeveel, maar ik denk echt wel een hoop rond de 3000 extra calorieën Alvast bedankt voor de hulp!"
"Beste forumleden, Ik ben voorlopig klaar met speed. Afgelopen zaterdag naar een feest gegaan (valhalla) en speed gebruikt. Tegen het eind van het feest ging de speed opeens naar mn keel en niet meer via de neus. Dus ik snuif en het komt in mn keel, hele scherpe pijn in mijn keel als gevolg. Na het feest ben ik enorm ziek geworden, ben nog steeds ziek. Enorme keelpijn, hoofdpijn, zweten, snelle hartslag… ik had dit 3 weken geleden ook al… Dit is voor mij een besefmomentje dat ik er voorlopig mee moet stoppen. Minimaal 3 maanden wil gaan herstellen voordat ik weer is ga gebruiken. hebben meerdere mensen dat de speed naar hun keel gaat en daardoor keelontsteking/pijn krijgt? Of dat je ziek word na speedgebruik. Ik probeerde vaak 2 weken tussen speedgebruik te houden maar dat blijkt te weinig te zijn."
"Danny053 zei: Nee zelf nooit ziek geworden na speed zere keel ook niet. Maar hoe puur was se speed was die getest en hoeveel heb je gebruikt die avond Klik om te vergroten... niet getest. Krijg het als pasta via post binnen. Had die avond/nacht gebruikt en ook ermee doorgehaald die nacht… weet niet precies hoeveel"
"MetalGuy zei: Ha die @ryanmen2 Ja, dit heb ik ook weleens gehad, vooral nadat ik veel gesnoven heb op een avond. Keelpijn is dan ook niet onbekend voor mij. Speed is op zichzelf al een stofje dat aan je neusholtes vreet. En daarnaast (in welke vorm ook) erg slecht voor de weerstand, waardoor je griepachtige verschijnselen kan krijgen na gebruik. Het is dus inderdaad verstandig om je gebruik beperkt te houden zoals je aangeeft. Gezond eten en drinken plus voldoende beweging (zonder te gebruiken uiteraard) zal je ook helpen om die klachten te voorkomen of in elk geval zoveel mogelijk te beperken. Nog een vraagje: heb je het afgelopen weekend ook veel gedronken? Klik om te vergroten... Veel gedronken als in alcohol of water? Alcohol heb ik niet veel gedronken, water wel maar ik weet ook van mezelf dat ik altijd te weinig water drinken met en zonder speed op."
"Danny053 zei: Nogmaals de vraag hoeveel had je gebruikt als je zonder enige tolerantie pep gaat snuiven zoals veel mensen coke snuiven kan je idd goed ziek worden Klik om te vergroten... 4 dagen daarvoor ook 1 lijn in de ochtend. En die avond zelf op het feest ook doorgehaald met het spul. Daarvoor gebruikte ik vaak om de 2 weken voor ongeveer 3 maanden. Ook periodes gehad dat ik 2x per week deed, heel kort dan 1 lijn in de ochtend. Ik had dus al wel wat tolerantie opgebouwd. Weet niet hoeveel er die avond doorheen is gegaan maar echt wel een hoop. Meerdere dikke lijnen voor en na het feest. En tijdens het feest veel sleutelpunten"
"Hallo vrienden, ik heb een lange weg gehad. Mijn wekelijks gebruik is gestopt op het moment dat mijn relatie op een nare manier gestopt is, drugs was 1 van de oorzaken. Daarna een weg gehad van nog meerdere keren ongewenst gebruik. Zojuist een periode gehad van 4 maanden geen gebruik en gepland weer gebruikt op een festival. Liep daarna erg uit de hand. Ik denk toch echt dat ik gewoon niet meer met drugs om kan gaan. Iedere keer als ik nu gebruik krijg ik spijt en denk ik terug aan die relatie en hoe ik toen was op het laatste moment. ik ga de (hopelijk) laatste stap zetten door mijn ouders in te lichten, het complete verhaal deze week. Ze wisten niks van mijn probleem destijds. Door dit te vertellen hoop ik meer te kunnen verwerken en dat kiertje die nog open stond voor gebruik tijdens bijv festivals ook te sluiten. Ik heb ook besloten festivals niet meer te gaan bezoeken, dat is mooi geweest. Ook ben ik van plan niet meer om te gaan met 1 hele lange vriend die o.a. heeft veroorzaakt dat de relatie is uitgegaan door mij aan te praten dat mijn vriendin borderline heeft en mij (en andere vrienden) heeft geïntroduceerd aan drugs 10 jaar geleden. Altijd met hem samen is het drugs of overmatig gebruik van iets anders. Nu spreek ik gelukkig de laatste tijd niet meer met hem af. ik heb er geen zin meer in, ik wil het niet meer. Ik kan niet op dezelfde manier meer bij hem zijn als voor de relatie en al die onzin. Ik kijk anders naar hem en denk nu altijd terug aan die tijd. We zijn geen goede invloed op elkaar. Laatst een nieuwe vriend gemaakt ook en dit heeft mij ook echt laten zien hoe het wel positief kan en hoort. wat denken jullie, doe ik hier goed aan? Hoe kan ik dit goed aanpakken? Alvast bedankt 🙏🏻"
"_shikantaza zei: Goed bezig. Ik mis alleen nog iets van behandeling of therapie in jouw verhaal. Ben je ook gestopt met alcohol? Dat is ook een aanrader wat mij betreft. Klik om te vergroten... Bedankt voor je bericht. Alcohol was gelukkig nooit een probleem. Daar doe ik niet aan. Uppers waren altijd het probleem (speed, 3mmc, coke) ik heb woensdag mijn eerste afspraak bij de praktijkondersteuner na 6 weken wachten.."
"LucidLucy zei: Ik heb een beetje dezelfde vraag. Al zou het wel lukken bijvoorbeeld om clean te blijven, zit er voor mij ook nog wel een groot verschil tussen 'clean zijn' en 'in herstel zijn'. Dat laatste vergroot mijn levenskwaliteit namelijk enorm. Enerzijds omdat ik me actief bezig houd met het doorzien van patronen die me tegenhouden in het leven. Anderzijds omdat ik me omring met veel fijne mensen die ook bezig zijn zulke patronen te doorzien. Uiteindelijk gaat het voor mij om het aanleren van een nieuwe manier van leven. Anders wordt het oude vanzelf een 'gemis'. Wat betreft de situatie met je vrienden, voel je dit zelf waarschijnlijk beter aan dan ons. Vaak is het wel verstandig om geen contact te hebben met gebruikersvrienden, al is het tijdelijk tot je sterker staat in je herstel. Nieuwe, liefdevolle vriendschappen aangaan is nooit een slecht idee. Al heb ik wel gemerkt dat het voor mezelf goed is om beter een paar diepe relaties te onderhouden, dan meerdere oppervlakkige relaties. Klik om te vergroten... Bedankt voor je reactie! Daar heb je ook een punt, je blijft in herstel. Wat betreft die “vriendschap” zal ik dat toch laten gaan. Het is al niet veel in mijn ogen en alleen gebaseerd op ellende. Daar associeer ik hem nu helaas mee. Vrienden komen en gaan! Ik vraag me af of dit wel echt een goede vriend is geweest, ik ken hem lang, maarja…"
"_shikantaza zei: Ik zou je ook wel verslavingsspecifieke aandacht aanraden. Hoeft niet direct een kliniek te zijn, ga eens op een meeting kijken. Kost niks en er is er bijna altijd 1 in de buurt. Www.Ca-holland.nl Www.Nanederland.nl Klik om te vergroten... Ga ik doen, kan nooit kwaad inderdaad. Bedankt!"
"''Gebruikelijk voor volwassenen is dat men lijntjes maakt van ieder ongeveer 0,05 ofwel 1/20e gram.'' Dus ik zou zeggen als je hier een stuk boven zit ''gemiddeld'' een dikke lijn hebt. uiteindelijk is het natuurlijk persoonsafhankelijk i.v.m. tolerantie."