#1
Luister naar het verhaal van Brian Welch van de rockband Korn over zijn ervaringen met chemicals. Ik hoop dat het je helpt om er nooit aan te beginnen of er zo snel mogelijk vanaf te komen.
Waar komt al die positiviteit vandaan? De meeste mensen zijn best wel klootzakken.LecramR zei:Ik geef om mensen en daarom gun ik iedereen een gelukkig leven.
Ik kan ook soms best een klojo zijnExceptional Insight zei:Waar komt al die positiviteit vandaan? De meeste mensen zijn best wel klootzakken.LecramR zei:Ik geef om mensen en daarom gun ik iedereen een gelukkig leven.
MeejheM zei:ik gun iedereen datzelfde, maar stoppen gaat alleen als je zelf het probleem inziet, en er iets aan wil doen. dan nog is er vaak een hoop externe hulp bij nodig.
Daarnaast heb ik een beetje een hekel aan bekende personen gebruiken voor wat voor boodschap dan ook. je kan die man zn situatie niet vergelijken met die van een gemiddelde verslaafde.
LecramR zei:Je hebt helemaal gelijk dat stoppen alleen kan als de verslaafde het écht wil. Zonder die wil is het kansloos.
Maar waarom zou het voor een bekend persoon anders zijn om van zijn verslaving af te komen dan voor een onbekend persoon? Misschien is het zelfs voor bekende personen moeilijker omdat er geen financiële noodzaak is. Die worden hun huis niet uitgezet omdat ze dat kunnen blijven betalen. Dat is voor veel verslaafden wel anders.
Maar als je het verhaal van een onbekend persoon wilt lezen dan kan je dit artikel lezen. Deze man was 38 jaar verslaafd aan alcohol, medicijnen en cocaïne:
http://www.izb.nl/download/CAwdEAwUUkNLXkU=
bobsacamano zei:Besef je je ook dat er mensen zijn die totaal geen problemen hebben met hun drugs gebruik en ook anderen er niet mee lastig vallen. Dit hoeft ook niet eens een verslaafde te zijn. Ik neem mezelf even als voorbeeld. Ik gebruik 2 a 3 keer in de maand iets uit mijn snoeptrommel. Soms op een feestje maar meestal lekker thuis. Niemand vind dit vervelend ik vind het prettig en heb er ook veel aan.
Echt verslaving is natuurlijk heel wat anders maar neem bijvoorbeeld forum ganger SirErick hij is openlijk verslaafd aan cocaine valt er niemand mee lastig en vind het zelf geen enkel probleem.
Ik snap je goede bedoeling zeer zeker maar ik krijg bijna het gevoel dat iemand een soort van aan het preachen is met goede intenties. Het komt me te kort door de bocht over zon filmpje.
Heb je zelf wel is drugs gebruikt?
Nogmaals ik vind het een aardig bericht maar niet zo compleet en wat makkelijk.
LecramR zei:Ik snap dat zeker. Ik heb de bijdragen en filmpjes van Erick gezien en weet dat hij en anderen er niet mee willen stoppen, om wat voor reden dan ook. Ik besef ook heel goed dat je alleen kan stoppen als je echt wilt. Maar er zullen ook mensen zijn die willen stoppen, maar niet weten hoe of wat en dan zou het mooi zijn als ze geïnspireerd raken door dergelijke verhalen.
En nee, ik heb nooit gebruikt, hooguit heel wat jaren geleden een paar sigaretten gerookt en drink niet meer dan een kratje bier per jaar, gok niet en heb een clean en gelukkig leven. En daarom juist gun ik dat aan iedereen, omdat ik besef dat dat niet vanzelfsprekend is.
Door contacten met verslaafden en ex-verslaafden is mijn interesse gewekt in dit wereldje. Maar zeker geen interesse om ooit maar iets te proberen op dat gebied.
LecramR zei:Laat ik voorop stellen dat mijn mening er voor anderen niet zo toe doet. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden. Het wordt wat anders als je overlast veroorzaakt voor anderen.
Als iemand recreatief wil gebruiken zie ik dat niet anders dan dat iemand op z'n tijd een pilsje neemt of een sigaretje rookt. Maar iedereen hier weet dat drugs een groter risico vormen. Zolang je je daarvan bewust bent en niet overmoedig wordt, dan is er nauwelijks risico van verslaving, dat geldt voor alles. Ook bijv. een mobieltje kan verslavend zijn, maar de gevolgen zijn minder groot.
Of ik tegen drugs ben? Ik zal er zelf nooit aan beginnen en hoop dat mijn kinderen er ook nooit aan beginnen. Ik zie er het nut niet van in. Maar dat kan voor anderen heel anders zijn.
bobsacamano zei:Had net even neit de mogelijkheid het filmpje te bekijken. Vind het mooi gedaan en een mooi verhaal maar heb zelf altijd wel een probleem met de hele plotselinge genezing door geloof.
En dit topic hoort niet echt in Research Chemicals thuis. Helemaal niet zelfs eerder in verslaving.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."