Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Volgens mij mag je tabletten nooit vermalen, maar streven naar een leuk resultaat door medicatie mag ook niet volgens mij hi-ha. https://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h28073.pdf"
"Ah gelukkig maar. Dat gaat weer over. Ben wel jaloers! Kun je foto's/filmpjes met ons delen? )"
"oortjes zei: Hoi mede voeding geïnteresseerde! Inleiding Ik zag niet echt iets van een topic hierover behalve als er soms meerdere vragen via een topic worden geopend. Voeding is en blijft interessant en wil ik zeker over doorleren. Voeding helpt je je leven verbeteren en sluit ziektes uit. Fout. Voeding sluit geen ziektes uit. Voeding is ook belangrijk met drugs, dus heb je het goed op orde kan je ver komen en snel herstellen. Legenda: Dikgedrukt is kop 1 Schuingedrukt is kop 2 Een onderstreep is kop 3 macro's Macro's is de afkorting van macronutriënten, macronutriënten zijn koolhydraten, eiwitten en vetten. Ook heb je kcal (kilocalorieën). Kilocalorieën zijn de calorieën van koolhydraten, eiwitten en vetten bij elkaar. Een gemiddelde man heeft in rust 2400kcal nodig op een dag en een vrouw 2000. Dat is alleen in rust metabolisme. kilocalorieën (kcal) Kilojoule (kj) Kilocalorieën worden soms ook Kilojoule genoemd (spreek uit als kilosjuul). Fout. 1 kCal = 4,18kJ. Je mag kCal niet zomaar kJ noemen. Kilocalorieën zijn alle voedingswaarde van de macro's opgeteld. Fout. kCal is een eenheid voor energie. De voedingswaarde van een product bestaat uit kcal en voedingsstoffen. Een volwassen man heeft in rust 2400kcal nodig en een vrouw 2000kcal. Dit kan je berekenen. Er zijn verschillende formules te vinden op het internet. (mocht er interesse zijn wil ik de formule uitleggen). Graag. Koolhydraten bevatten per 1g: 4kcal Eiwitten bevatten per 1g: 4kcal vetten bevatten per 1g: 9 kcal alcohol bevat per gram: 7kcal koolhydraten Koolhydraten zijn eigenlijk je brandstof. Koolhydraten zet je om in glycogeen(suikers) waardoor je energie kan aanmaken in je lichaam. 1 gram koolhydraat staat gelijk aan 4 kcal. Koolhydraten zijn altijd suikers. Je hebt langzame en snelle koolhydraten, beide hebben ze een functie. Snelle is niet perse beter dan langzame en andersom. Enkelvoudige koolhydraten Enkelvoudige koolhydraten worden ook wel snelle/simpele koolhydraten genoemd. Snelle koolhydraten zorgt ervoor dat je bloedsuikerspiegel omhoog schiet en gaat pieken. Na de piek (gemiddeld tussen de 1-2 uur) zal je je suf, hongerig en vermoeid voelen. Snelle koolhydraten zijn de suikers die je lichaam het snelst afbreekt. Deze koolhydraten zijn de dikmakertjes. Chips, koek en snoep zijn dingen die veel gegeten worden, hier zitten veel snelle koolhydraten in, het is niet erg dat je het eet mits je het daarna gaat verbranden. Snelle koolhydraten zijn bijvoorbeeld goed voor het sporten. Omdat je snelle koolhydraten makkelijk omzet in energie zal je ze dus het beste voor en na het trainen kunnen nuttigen. Enkelvoudige producten zijn: - Snoep - Frisdrank - Witte pasta/rijst - Wit brood - Koek - Ijs - Bewerkte cruesli - Vruchtsappen uit pak - Tussendoortjes - Mueslirepen - Ontbijtkoek meervoudige koolhydraten Meervoudige koolhydraten worden ook wel langzame/complexe koolhydraten genoemd. Langzame koolhydraten is moeilijker af te breken in je lichaam waardoor je langer er over doet om helemaal te verteren. Dit zorgt ervoor dat je minder hoog piekt in je bloedsuikerspiegel en obesitas type 2 tegen gaat. Netjes, netjes. Knap hoor! Jeetje. Natuurlijk wordt obesitas zo niet tegengegaan. Of bedoelde je soms diabetes mellitus type 2? Er bestaat namelijk geen obesitas type 2. Klik om te vergroten... Man man man, ik hou ermee op. Hoe durf je zoveel onzin over voeding te schrijven."
"oortjes zei: waar baseer je dit op? Leg je antwoord uit als je zo nodig commentaar hebt. pannenkoek Klik om te vergroten... Bicth please. Als je beter had gelezen wist je nu waarop ik zijn onzin over voeding baseer. Ik ben gestart met het corrigeren van zijn beweringen. In het blauw geef ik de fouten aan. Met corrigeren ben ik snel ophouden toen ik erachter kwam dat hij echt gewoon té veel onzin schrijft. Heb ik jouw vraag zo voldoende beantwoord?"
"Nee, het zit 'm niet enkel in een verbeterpuntje in de formulering. Sommige dingen zijn echt fout en mag je gewoon echt niet zo stellen. Daarbij mag je niet zomaar aannemen dat iedereen alles begrijpt."
"SanneBanne zei: Mijn shaggies smaken naar een man die op de vluchtstrook staat van een snelweg, naast een beige auto en hij heeft een snor, een hoed en een zonnebril. Tis beetje tekenfilm achtig. Daar smaken mijn shaggies naar. Klik om te vergroten... En, is het wat?"
"Volgende keer beter, alles komt goed."
"Beste allen, Ik loop vast en ik wil jullie om hulp vragen. Vanaf mijn 14e stevige drinker, ook sterke drank. Ik heb daar toen een online behandeling voor gevolg. Op mijn 18e ging ik coke gebruiken, dat liep ook uit de hand. Op mijn 20e ben ik daarmee gestopt omdat het voor mij niet meer mogelijk was. Lees: bij stiefvader wonen in een voor mij onbekend dorp Toen ging ik op mezelf wonen, een kleine huurwoning. Ik heb toen aangeklopt bij de GGZ voor stemmingswisselingen. Ik gebruikte toen inmiddels een cafeïne supplement. Daar ben ik mee gestopt. Bij de GGZ ben ik gediagnosticeerd met eetstoornis NAO en ADD. Ik ging in deeltijdbehandeling van 2 dagen per week. Met 7-8 mensen met een verslaving en/of eetstoornis. Dit beviel me helemaal niet, er zaten dominante mensen in de groep die mij een onveilig gevoel gaven.. Daarbij ben ik slechthorend dus erg effectief was het niet. Tegelijkertijd zat ik ook in een therapiegroep van 4 personen voor eetstoornissen, en ik had wekelijks gesprekken met de psycholoog. Ik ben na 4 weken gestopt met deeltijdbehandeling. Inmiddels had ik Methylfenidaat gekregen van de psychiater De ‘eetgroep’ was geëindigd en ik was gestopt met de deeltijdbehandeling dus deze GGZ kon mij niet meer verder helpen. Ik werd doorverwezen naar een andere GGZ-instelling. Ik misbruikte de methylfenidaat al behoorlijk en voelde mij wel tof. Tijdens de intake bij de nieuwe GGZ-instelling kreeg ik te horen dat ik eigenlijk geen therapie meer nodig heb. Ik voelde mij immers goed, haalde hoge cijfers en werkte daarbij nog 15-20 uur per week. Dus ik ben niet in behandeling gegaan en was therapie-vrij. Ik ontwikkelde een behoorlijke tolerantie voor de methylfenidaat dus ik ging het combineren met alcohol, en later ook snuiven. Dat liep behoorlijk uit de hand. Ik ging minder vaak naar school omdat ik te brak was. Ik ontdekte toen dat er in mijn buurt een dealer woonde. Ik verruilde de methylfenidaat door speed. Toen kreeg ik nieuwe bovenburen en werd ik gestalkt. Ik ben toen bij een vriend ingetrokken en mijn speedgebruik bleef toenemen. Rond mijn 24e verjaardag ben ik uitgenodigd om een woning te bezichtigen, waar ik op had gereageerd voor middels loting. Nu woon ik daar, en gebruik ik nog steeds speed. Het gaat bergafwaarts met mij en zo haal ik mijn studie niet. Ik heb me er +- 2 maanden geleden bij neergelegd dat ik ben verslaafd ben aan speed. Ik begrijp dat ik therapie nodig heb maar ik weet eigenlijk niet of ik daar wel klaar voor ben. Wat zou jullie advies zijn naar mij?"
"Bedankt voor de reacties! @Yaizer Ik denk dat ik al te vaak heb geprobeerd om er niet zo'n groot probleem van te maken maar dat gaat 'm niet meer worden. Mezelf heb ik uit shit moeten vechten, altijd in m'n eentje. Wel met behulp van copingstijlen. Ik voel(de) me verpest door m'n ouders, heb eigenlijk geen vriendinnen/vrienden. Sinds 2 jaar één vriend maar daar ben ik afstand van aan het nemen. De copings zitten echt vastgeroest. Ik ben niet meer zo sterk als ik ben geweest, het lukt me nu dus niet meer in m'n eentje en daarom heb ik hulp nodig. Bedankt iig voor je motiverende bericht! Ik waardeer het enorm. @Roze olifant : Precies. Ik kan wel een verslaving overwinnen. Dat heb ik gedaan met alcohol, coke, cafeine, methylfenidaat. Ik neem een poos later echter gewoon een een ander middel of ik ga overeten/obsessief sporten/obsessief studeren of iets dergelijks. Dat gebeurt niet van de één op de andere dag. Dat sluipt er bij in en dat besef ik pas jaren later. Therapie is dus inderdaad nodig. Maar zoals ik al aangaf denk ik dat ik er niet klaar voor ben. Een behandeltraject vinden dat aansluit bij iemand als persoon en zijn of haar problematiek en effectief is, zie ik hetzelfde als de zoektocht naar de juiste medicatie. Als je depressief bent en gaat starten met medicatie, zal echt niet elk anti-depressivum bij jou passen. Ook al heb je wel de juiste indicaties daarvoor. Dat heb ik nu met een behandeltraject. Als ik met een psycholoog theoretisch ga kijken welke probematiek ik heb en wat daar voor nodig is, zal er een behandeltraject kunnen worden opgesteld. Dit behandeltraject zou mij kunnen helpen als ik gemotiveerd ben. Dit wil echter niet zeggen dat DIT behandeltraject mij ook echt gaat helpen. Wat nu dus het probleem is, ik kan het niet aan om erachter te komen dat dat behandeltraject niet helpt. Ik ben momenteel 'op' en ik verwacht dat het dan alleen nog maar verder bergafwaarts zal gaan. @Mindless : Ik begrijp wat je zegt met dat middelenbestrijding niet werkt. Daar is inderdaad wilskracht, doorzettingsvermogen en discipline voor nodig. Dan kun je mogelijk van middelen e.d. af blijven. Een nuchter leven is heel mooi, mits er niets verkeerd gaat en als alles gaat zoals jij dit zou willen zien. Maar als dat niet gaat, dan wordt verslavingsgedrag getriggerd en zal je het verslavingsmonstertje gaan voeden en deze gaat niet zomaar weer slapen. Wat bij mij heel erg speelt. Het begrijpen van mijn problematiek helpt mij niet. Ik ken en herken mijn (vlucht)gedrag en dit laat me alleen maar vervelender voelen. Nu ben ik toch wel heel erg benieuwd. Waarom is therapie voor de lange termijn niet zinvol? Wat is er voor de lange termijn nog meer nodig? Ik begrijp dat je zelf ook verslaafd bent (geweest). Kun je zeggen dat jij daar nu klaar mee bent? Dat je vrij bent zeg maar? Heb je toevallig het boek De verslaving voorbij van Jan Geurtz gelezen?"
"Hoi allemaal, Ik wilde nog even reageren op mijn topic. Ik heb me vorig jaar november laten opnemen in een kliniek omdat het echt heel erg slecht ging en ik bijna alleen nog maar ‘leefde’ op speed. Psychotische klachten, veel angsten, paranoia. En nu ben ik bijna 1 jaar clean!!"