Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"voor dat we beginnen wil ik zeggen SORRY VOOR MIJN NEDERLANDS EN GRAMMATICA FOUTEN. Hoi.... Ja lijkt logisch... maar ik moet heel eerlijk zeggen... ik krijg de medicijn nu al 6 jaar.. maar niemand heeft mij ooit verteld wat precies de medicijn is... wat het doet.... wat is de chemische interactie... wat het doet... en hoe je reageer ( dit is wel afhankelijk per persoon maar toch) ook slik ik veel medicatie ga de pijn niet weg ( ik heb wat problemen met mijn rug o.a Scoliosis.. vernauwing van de wervelkanaal en zenuwen beschadiging as consequentie van de eerste operatie van 2 hernia's ... ) het medicijn is zeeer verslavend. door deze reden wil ik volledig overstappen naar medicineel wiet. jou idee zou wel fijn zijn als ik kon uitproberen.. maar ik heb fentanyl a.k.a Abstral die zijn pilletjes die onder je tong oplossen en die worden gebruikt meer voor een doorbrak van pijn... dus het heeft een kort werking ( 2uren ) ik zit al om de 300mcg 2x per dag dus ik kan niet stoppen met de oxycodon en meer fentanyl gebruiken.. we weten allemaal wat er gebeurd als je je dosis zelf aanpast, het kan nare dingen gebeuren ( al meegemaakt met morfine en alcohol ) maar niet alleen dat... maar omdat ik zolang opiumachtige medicijn gebruikt ben ik nu bijna immune voor morfine dus ik gebruik nu geen morfine meer... alleen oxycodon en fentanyl dag in dag uit xD. ( als je hier een andere idee hebt qua combinatie ,ben ik best wel bereid om te kijken en met mijn dokter bespreken en uitproberen ) " met de juiste research ben ik ervan overtuigd dat je een leuke tijd hebt, dacht aan fentalyl (zolang je maar niet de maximale dosis niet overschrijft!) aangezien het lang (2 dagen na lange tijd 1-2 maanden dagelijks gebruik je logischerwijs meer nodig gaat hebben. " wat bedoel je precies ? ik lees dat heel veel mensen gebruiken oxycodon morfine en zulke opiaten voor recreationeel gebruikt... ik kan heel eerlijk zeggen... ik heb nooit zo een gevoel gehaad dat andere mensen wel doen... alleen de eerste keer dat ik de morfine pleister moest gebruiken.. 20mg... pleister voor 1 week... dan was ik denk ik eerste 4 dagen beetje licht van mijn hoofd en dat was het... nu bij landurige gebruikt... er zijn dagen waar ik helemaal HYPER ben... ( heb nog nooit speed gedaan, maar ze zeggen dat is hetzelfde effect xD .. ben helemaal euforisch... en hyper en warm van binnen en kan doorgaan soms voor 2 dagen lang zonder te slapen zoals gisteren.... heel de avond klaar wakker springen door mijn hele huis xD, angstaanvallen zijn ook gebruikelijk, soms word je heel zenuwachtig van...slaapstoornissen... het is niet fijn. iedereen die het doet.... a.u.b hou rekening mee met wat je doet, zoek informatie en wees voorbereid... je spel met je leven... ik ben een opium gebruiker nu al 5 jaar ( ben maar 28 pas ) en heb een hoge opium resistentie en toch ben in ziekenhuis beland omdat ik morfine gebruikte en heb wat alcohol gedronken ( nee was niet eerste keer... een simpele pleister kon mijn niet tegenhouden dat ik gewoon een weekendje uit ging met mijn partner en vrienden en 2 bier gedronken te hebben... 2 bier maar... werd ik in bed aangetroffen door mijn partner op bed... ademhalingsdepressie.. dus ik adem niet meer. werd ineens wakker in ziekenhuis... en geloof mij maar... het is geen grap. sorry voor het lange post, maar dankzij deze forum heb ik heel veel dingen ontdekt en achtergekomen en dus hebben mij geleidt tot de beslissing genomen om te stoppen met de "Hillbilly heroine " medicatie... en ik wilde mijn verhaal delen met andere mensen... en ik hoop niet dat ze gaan stoppen ofzo ik ben geen wonderwoman.. iedereen weet wat wel of niet doet... maar wees voorzichtig en wees goed geïnformeerd wat je met je lichaam doet. deze medicaties zijn gevaarlijk. Nogmaals mijn excuses voor mijn Nederlands en punctuatie"
"Hallo, ik leest je post, en je verhaal heb ik ook gelezen...begrijp je volledig... ik ben al een stapje voorbij de morfine... maar er zijn een paar andere opties die je zou kunnen bespreken met je dokter... misschien fentanyl gebruiken die kan je inhaleren, pilletjes, pleisters? andere optie is een morfinepomp ik weet niet als je ooit er over hebt gehoord? een morfine pomp is een vervanger van de injecties wanneer dat niet meer gaat, ik heb even opgezocht en hier heb je een uitlegt van hoe precies het werk... misschien is dit een oplossing voor je... ik heb gesprek volgende week met mijn huisarts om dit te overwegen en mogelijk overstappen. Morfinepomp Als alternatief voor de injectie is er de pomp. Via een katheter, die in het ruggenmergvloeistof ligt, kan morfine worden toegediend. Aan de buitenkant van het lichaam bevindt zich een pomp die met de katheter is verbonden. Een voordeel is dat het minder bijwerkingen vertoont van toediening via de mond. Daarbij kan de patiënt zelf de hoogte van de dosering bepalen. De morfinepomp wordt vooral veel toegepast bij terminale patiënten die hun laatste levensfase thuis doorbrengen. Hierdoor kan de patiënt in alle rust thuis liggen zonder de vreemde en onpersoonlijke omgeving van een ziekenhuis of tussenkomst van artsen en verplegers. Wel zat met regelmaat een arts langskomen om de werking van de pomp te controleren en zo nodig advies over de dosering te geven. word ook toegediend aan mensen die last hebben van chronische en/of neuropathische pijn. Hoop dat je hier wat aan hebt, veel pijn hebben kan je idd leiden tot gekke/verkeerde dingen doen/denken het belangrijkste is dat je moet je hoofd koud houden en niet opgeven. voor jezelf en ook voor je familie. ik wens je veel succes"
"trouwens zou je nog problemen hebben met spuiten van je medicijn, ik weet niet waar je woon, maar mijn buurvrouw werkt bij een heel bekenden ziekenhuis in zuid holland, ze zou je kunnen helpen, met injecties geven en jou gelijk leren hoe het moet. geen kleine vergoeding is nodig hoor... ze werk ook in een afdeling waar mensen gaan om te afkicken, dus zou je vragen hebben, zou je je verhaal kwijt willen raken, heb ook een vriend die jaren lang verslaafd was aan heroïne en methadon, werk nu met jongeren die zelfde problemen hebben en mezelf, gebruik jaaaaren lang allerlei opiaten medicijn, het is iets dat consequenties heeft ook voor je familie... in de zin dat het niet makkelijk is. zou je het willen, je ben meer dan welkom samen met je familie ( ik heb zelfs een meisje van 5 jaar en een partner ) om een dagje hier te komen."
"Hallo ik ben nieuw hier en las je bericht pas, ik ben zelf 2 keer afgekickt.. eerste keer van morfine pleisters, de tweede keer van fentanyl en oxynorm, ik gebruikt de medicijn ivm zenuwen beschading na Hernia operatie en andere rug problemen, afkicken is moeilijk.... je krijg het koud... en overgeven... slaaploosheid zweten, angst aanval, en noem maar op.... ik ben alle 2 keer gewoon cold turkey afgekickt.... als je echt wilt stoppen.... cold turkey is mijn advies..... houd wel rekening mee dat de eerste 5 dagen HELL zijn... zelfs hallucinaties en nare gedachten... ik zal je aanraden om dit niet alleen te doen ( zoals ik ) het kan gevaarlijk zijn..... na 10 dagen ben je fysiek weer zo goed als nieuw.. maar de psychologische afkick kan wel maanden duren... daar zou ik je aanraden om zoveel mogelijk steun vragen. het is moeilijk en je moet metaal voorbereid zijn om dit te aankunen.... ik kan er niks mooi van maken."
"Als je de medicijn van de dokter heb gekregen dan heb je ook de correcte dosering gekregen, als je pilletjes of capsules heb gekregen is heel simpel de inname... met een halve glasje water toch ? het lijkt mij dat je ben op zoek naar andere manieren om de medicijn te misbruiken om wat andere resultaat te krijgen, zou je willen met iemand bespreken kan je altijd contact met mij opnemen, zoals je hebt mijn andere post gelezen ik heb deze en andere opiaat medicijn volop gebruikt afgelopen 5 jaar, dus je ben meer dan welkom om prive bericht te sturen."
"Hallo iedereen, ik heb een vraag... ik gebruikt al jaren wat pijnstillers.. na veel medicatie en verandering van dosis en medicatie, gebuikt ik op dit moment oxycodon 10mg 6x dag en fentanyl sublingual tabletten 4x per dag en ik wil paddo's uitproberen... heeft iemand ervaring hiermee ? ik zat even te googelen zonder enkel succes... aangezien oxycodon en fentanyl vrij sterker pijnstillers zijn die invloed hebben op mijn hersens en als blokkers werken tegen de pijn, wat voor invloed zou dit hebben icm paddos ( Hallucinaties ) die kreeg ik toen ik morfine(20mg)( 1 week ) pleisters gebruikte maar anders dan dat.... ??? alvast bedankt !"
"Ja het is inderdaad een heftige combinatie... maar ja de dokter heeft zo gedaan .. anders kom ik mijn dag niet door maar ok dus de mogelijkheden zijn simpel.... of een relax trip of vreselijk trip xD duidelijk dus het zou beter om 3 dagen van te voren geen medicatie meer innemen dus. Bedankt voor de info!"
"Re: Iemand helpen met een beginnend Diazepam/VValium problee Hallo, wat vervelend voor jullie allebei enige advies wat ik jou kan geven... het beste is dat je een open gesprek met je vriend voer... wel voorzichtig zijn... geef hem niet de gevoel dat je hem aanval , iets wat je kan doen is meer informatie krijgen... hoeveel mg zijn de pilletjes en hoeveel gebruikt ie ? open en oprecht zijn over je zorgen... maar eerlijk gezegd... als je last van depressie hebt gehad.. je weet heel goed dat niemand kan je helpen als je dat zelf niet wilt, je sta in een donkere hoek... kan je 10 mannen hebben die jou proberen te helpen en uit dat donkere hoek te halen... maar als je dat niet achter sta als je daar niet klaar voor ben... ga niks helpen. ik zou me meer zorgen maken over de XTC gebruikt dan de diazepam gebruikt.... als hij depressief voelt het beste is naar de dokter gaan dat zou je ook kunnen aanraden. naar de drugslijn bellen voor advies... misschien kunnen ze jou ook tips geven hoe zou het beste manier om dit aan jou vriend te brengen en aanpakken. wees bereid dat misschien vindt hij zelf dat hij geen probleem hebt. spreek hem niet tegen.. het is zijn leven en soms moeten we accepteren dat mensen doe dingen en dat wij hoeven dat niet tof te vinden en je hoef niet mee eens te zijn. meer kan je niet doen. hoop dat je wat aan hebt. veel succes met je vriend!"
"Afkick verschijnsel kan heeeel lang duren... kan 1 2 3 jaar duren voor dat je helemaal weer jezelf ben.... het meest vreselijk periode... eerste 15 dagen na 72+ uren van stak van de medicijn zelf... de botpijn is normaal de slaaploosheid rusteloos gevoel.. angst gevoel alles hoort erbij... ik ben er nu ruim 3 1/2 maanden "clean " en slapen ga nog niet goed... just give it some time. het is wel aan haar om door te zetten... als ze het echt wil.. ga haar lukken... maar makkelijk zal niet zijn.... heeft mij bijna 8 maanden gekost om helemaal vanaf te zijn dus succes ermee. tips: Keihard muziek aanzetten en zingen...! lekkere muziek dansen... en in mijn geval.. soms een joijnte om even van de angst misselijkheid en slaaploosheid vanaf zijn... succes!"
"als ik jou was zou geen methadon gebruiken....je hebt ook een kans dat je de afkickverchijnsels aleen als "flink " verkoudheid ervaar... dus...."