Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIemand helpen met een beginnend Diazepam/VValium probleem

Iemand helpen met een beginnend Diazepam/VValium probleem

4 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
p
peteoorLid
01-01-2024, 00:00
#1
hallo beste mensen...

ik ben op zoek naar hulp n info, aangezien iemand in mijn omgeving dringend hulp nodig heeft.

ik woon sinds 2 weken bij een goede vriend in huis, wegens omstandigheden en ben ook dol blij dat hij me tot zijn huis heeft uitgenodigd tot dat ik weer een beetje mijn zaken op orde heb.
Ik ben zelf heel lang depressief geweest na scheiding gedwongen huiis verkoop overlijden moeder enz enz dat ik zelf HEEL lang weed gebruikt heb om het leven dragelijker te maken (werkt niet lost niks op)
heeft me lang geduurd om mijn leven op de rit te krijgen, maar het is gelukt, en gelukkig helpt deze vriend me door in mij thuis stad een kamer te geven, dichtbij vrienden en een bekende stad en omgeving.
Nu viel me op dat mijn vrienden groep weleens diazepam gebruikt om het ''plafond dienst'' syndroom na xtc gebruik te vermijden.
Ik was door mij depressie het oog op ze kwijt geraakt maar ze hebben me als van ouds binnen gehaald alsof er niks gebeurt is en het voelt goed zo.

ik dwal af maar voor een rede....

nu viel me op dat ze weel eens diazepam deden in het verleden en dacht dat het een mode gril was of zo.
ik zelf ben nooit verder gegaan dan xtc en weed, vond ik leuk zat, VOND want inmiddels ben ik er achter door veel pijn en tgenslag dat het je niet helpt, integendeel zelfs je situatiw alleen erger maakt.
Ikzelf ben overal klaar mee, maar heb wel een soort derde ook of sixt sense voor dit soort zaken ontwikkeld.
en ik zie gewoon dat deze vriend een beginnend Valium/diazepam probleem aan het ontwikkelen is!!
het begon vorige week, een andere dealende vriend kwam langs om er 10 te brengen, deze zijn inmiddels op 1 na alweer op!!
hij kreeg ze vorigeweek maandag!!
en dat te bedenken dat hij ze alleen gebruikt om na xtc gebruik te kunnen slapen!!
en xtc heeft hij zeker niet gebruikt!!
ook kwam deze dealende vriend vorige week vrijdag langs om er weer 10 te brengen, mijn gebruikende vriend waar ik bij in woon zei dat hij ze verkocht had aan een collega ondanks dat ik er niet eens naar vroeg wat hij ermee had gedaan!! (twijfel hier nu sterk aan)

ik voel aan alles dat hij niet goed zit in zijn vel, ik voel dat soort zaken bij een ander, zeker nu ik zelf weer vrij in hoofd en hart ben na een lange donkere periode, noem het mijn derde oog of een zesde zintuig, maar ik kan voelen wat een ander voelt.
en ik voel aan alles dat hij nu dus een sluimerend Diazepam probleem aan het ontwikkelen is.
heb er met een andere vriend uit de groep gepraat en mijn bevindingnen met hem gedeeld en hij ziet de ernst er ook wel van in.
behalve dat ik dus voel dat hij niet lekker in zijn vel zit lijken mij de minimale consumptie van 10 diazzepam zonder recept niet echt goed. (lege strip in zijn blow/weed laatje) voor mij rede genoeg tot zorgen.
Ik zeg minimale consumptie omdat ik niet zeker weet of hij er 10 verkocht hda aan zijn collega.
wat ik erbij vergeet is dat hij ook best veel drinkt, 4 dagen in de week toch wel tussen de 5 en 10 blikjes bier als het niet meer is omdat ik zze niet bij hou maar te veel en te vaak voor een gezond leven.
hij is ook erg negatief en soms komt ie uit de hoek dat ik denk: gozer wat zeg je nu??
ik maak me oprecht zorgen, zeker na dat ik gezocht heb over diazepam verslavingen

kan iemand mij vertellen wat ik kan doen??
hoe kan ik hem helpen??
en wat kan ik beter niet doen??
mijn kennis gaat niet verder dan mijn gevecht tegen depresie en weed verslaving die ik overwonnen heb.

alvast bedankt

Peteoor
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: Iemand helpen met een beginnend Diazepam/VValium problee

kan iemand mij vertellen wat ik kan doen??
hoe kan ik hem helpen??
en wat kan ik beter niet doen??
mijn kennis gaat niet verder dan mijn gevecht tegen depresie en weed verslaving die ik overwonnen heb.
Klik om te vergroten...

Ik zou een zo open mogelijk gesprek erover beginnen. Er is een reden dat men het gebruikt, misschien heeft ie iets naars meegemaakt net bijvoorbeeld? Of door deze maand? Of je hem kan helpen met zijn probleem. En als het kan/niet geen groot problleem blijkt zsm afbouwen.

Afbouwschema is als voorbeeld (weet niet hoeveel hij gebruikt misschien heeft hij ergens anders een stash?)
Zou zijn:

1e week
75%van het originele, en dat vervolgens naar afhangring van de lengte/tolerantie van gebruik.
Normaliter word dit als het dagelijks/binnen reden is (20-30mg max dagelijks) gebruik is : 1 tot 2 weken op die dosisi. Als er een hogere dosering uit komt dan kan je er 3 weken van maken maar 2 is ook 'veilig'.
Daarna om de 2 weken 25% eraf, als je je tabletten niet kan breken haal een pillensnijder bij de apotheek (kost niet veel en verdomd handig hiervoor) Je zou voor het laatste stukje een weeg schaaltje kunnen kopen en zo 1 gehele meten, en zo dus 25% minder van het geheel te doen elke 2-3 weken.
Hier 1 van mij:
Diazepam PCH 10mg
0.17mg weegt een 10mg tablet.

Kan je zelf je rekensommetje verder maken en klaar als hij echt gemotiveerd is en het kan (de zorgen weg zijn)

Het verbergt namelijk de depressie ipv dat het er ook weer uitkomt bij andere (groep)medicatie. Je hebt kans dat hij eens goed zijn verhaal kwijt moet maar dat bij niemand kan als ik het zo hoor. Als ik me inleef met de situatie. Objectief gekeken.

Hoop dat je hier iets aan hebt!
L
LatinaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: Iemand helpen met een beginnend Diazepam/VValium problee

Hallo, wat vervelend voor jullie allebei enige advies wat ik jou kan geven... het beste is dat je een open gesprek met je vriend voer... wel voorzichtig zijn... geef hem niet de gevoel dat je hem aanval , iets wat je kan doen is meer informatie krijgen... hoeveel mg zijn de pilletjes en hoeveel gebruikt ie ? open en oprecht zijn over je zorgen... maar eerlijk gezegd... als je last van depressie hebt gehad.. je weet heel goed dat niemand kan je helpen als je dat zelf niet wilt, je sta in een donkere hoek... kan je 10 mannen hebben die jou proberen te helpen en uit dat donkere hoek te halen... maar als je dat niet achter sta als je daar niet klaar voor ben... ga niks helpen. ik zou me meer zorgen maken over de XTC gebruikt dan de diazepam gebruikt.... als hij depressief voelt het beste is naar de dokter gaan dat zou je ook kunnen aanraden. naar de drugslijn bellen voor advies... misschien kunnen ze jou ook tips geven hoe zou het beste manier om dit aan jou vriend te brengen en aanpakken.
wees bereid dat misschien vindt hij zelf dat hij geen probleem hebt. spreek hem niet tegen.. het is zijn leven en soms moeten we accepteren dat mensen doe dingen en dat wij hoeven dat niet tof te vinden en je hoef niet mee eens te zijn. meer kan je niet doen.

hoop dat je wat aan hebt. veel succes met je vriend!
p
peteoorLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: Iemand helpen met een beginnend Diazepam/VValium problee

25tolife zei:
kan iemand mij vertellen wat ik kan doen??
hoe kan ik hem helpen??
en wat kan ik beter niet doen??
mijn kennis gaat niet verder dan mijn gevecht tegen depresie en weed verslaving die ik overwonnen heb.
Klik om te vergroten...



Het verbergt namelijk de depressie ipv dat het er ook weer uitkomt bij andere (groep)medicatie. Je hebt kans dat hij eens goed zijn verhaal kwijt moet maar dat bij niemand kan als ik het zo hoor. Als ik me inleef met de situatie. Objectief gekeken.

Hoop dat je hier iets aan hebt!
Klik om te vergroten...
dat hij wat verbergt klopt zzeker, zit hem in de familie.
wat ik me altijd nog goed herinner van toen we nog tieners waren was dat thuis alles verzwegen werd, problemen werden thuis nooit besproken.
en alles lag altijd aan een ander volgens hun moeder, want nee mijn lieve 3 jongens deden nooit stoute dingen dat was het werk van een ander die ze er aan zette. (iedereen weet dat dat de dikste B.S. is)
dus ja dat ie dingen opkropt is mij heel erg dudielijk, dat zie ik aan alles.
Onzeker als de pest wat zich uit in het ongefundeerd kritiek uiten op anderen omzich zoals ik dat zie beter te voelen over zich zelf.
Bij de kleinste hint van kritiek richting hem (nikks zwaars soms gewoon lollig bedoeld) onzeker worden over zijn plan of eigen weg.

in ieder geval bedankt, ik ga het zeker met hem aankaarten, en dat afbouw schema zal ik mijn achter hoofd houden.

namaste

Peteoor
p
peteoorLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: Iemand helpen met een beginnend Diazepam/VValium problee

Latina zei:
Hallo, wat vervelend voor jullie allebei enige advies wat ik jou kan geven... het beste is dat je een open gesprek met je vriend voer... wel voorzichtig zijn... geef hem niet de gevoel dat je hem aanval , iets wat je kan doen is meer informatie krijgen... hoeveel mg zijn de pilletjes en hoeveel gebruikt ie ? open en oprecht zijn over je zorgen... maar eerlijk gezegd... als je last van depressie hebt gehad.. je weet heel goed dat niemand kan je helpen als je dat zelf niet wilt, je sta in een donkere hoek... kan je 10 mannen hebben die jou proberen te helpen en uit dat donkere hoek te halen... maar als je dat niet achter sta als je daar niet klaar voor ben... ga niks helpen. ik zou me meer zorgen maken over de XTC gebruikt dan de diazepam gebruikt.... als hij depressief voelt het beste is naar de dokter gaan dat zou je ook kunnen aanraden. naar de drugslijn bellen voor advies... misschien kunnen ze jou ook tips geven hoe zou het beste manier om dit aan jou vriend te brengen en aanpakken.
wees bereid dat misschien vindt hij zelf dat hij geen probleem hebt. spreek hem niet tegen.. het is zijn leven en soms moeten we accepteren dat mensen doe dingen en dat wij hoeven dat niet tof te vinden en je hoef niet mee eens te zijn. meer kan je niet doen.

hoop dat je wat aan hebt. veel succes met je vriend!
Klik om te vergroten...

hoeveel hhij gebruikt is moeilijk te schatten, laat staan dat ik het precies weet, maar zeker 10 als het er niet meer zijn van die kleine blauwe diazepam van een bekende farmaceut in de hoofdstad van Noord-Holland.
uiteraart niet op recept.
Over zijn xtc gebruik maak ik me geen zorgen, omdat ik van horen zeggen heb gehoord dat diazepam niet de zelfde brakke kater verschijnselen geeft als xtc.
dit gegeven maakt me bezorgder , die blauwe troep, dat hij iets gevonden heeft dat beter voor hem werkt dan xtc zonder de vervelende after xtc kater.
en dan weet ik zeker dat hij ze ook gebruikt NADAT hij flink gezopen heeft, ik drink niet meer hooguit 1 kratje bier per jaar dus dan is alles al veel, maar weet wel dat 4 keer per week (of meer) en meer dan 6 blikjes amstel niet goed is als je moet werken.
ik teer wel op ervaringen van mijn tiender jaren een tijd van HEEL VEEL xtc/mdma en massa's weed en paddo's en weet dat dit niet lang goed kan gaan.
nu is die dealende vriend iemand die hem niet te veel geeft, ik ben de enige die het heeft en hou het in de gaten (zijn letterlijke woorden naar mij)
maar iedereen weet eenmaal verslaafd dan ga je andere kanalen zoeken voor je verslaving.
en ik denk dat hij nu iets heeft dat veel groter en erger is dan xtc.

en ja wat je zegt klopt als je in een deppressie zit een zwart gat dan kun je daar niet uitgetrokken worden, zelfs niet door 100 paarden.
ik ben zelf eruit geklommen met pijn en moeite en heb mijn extreme weed verslaving aan de kant kunnen gooien. met dank aan een engeltje op mijn schouder.
dat hij weet dat ie een probleem heeft is ie zich wel van bewust, zegt regelmatig ik moet anders gaan leven, minder zuipen en zo.
Maar ik weet uit eigen ervaring dat drugs en andere verslavingen een uiting zijn van iets diepers, een dieper onder liggend probleem.
vaak word gezegd dat dan de verslaving het probleem is, maar dit zijn slechts de symptomen van dat onderliggende vaak psychische probleem.
en zoalng dat probleem niet is aangepakt of opgelost veranderd er niks.

maar in ieder geval bedankt voor julie reacties, voor de adviezen en zeker ook voor het luisterende oor (oog :wink: ) want ik moet dit kwijt en wil niet bij iedereen in de ''inner circle'' dit verhaal op straat gooien zonder een objectief advies van een onbekende.


namaste

Peteoor

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."