Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Beste leden, Ik heb inmiddels heel wat tripjes gemaakt met psylocibe cubensis op verschillende doseringen. Zoals gezegd is iedere trip anders maar gisteravond heb ik de meest bizarre trip van allemaal gehad. Ik heb deze trip alleen gedaan thuis in de woonkamer. Heel toevallig had ik spontaan een dag vrij en besloot eens te kijken wat het effect van 2 gram zou zijn. Heb eerdere trips variërend van 3 tot 5 gram gedaan. Opmerkelijk was dat deze trip intenser, heftiger, enger en meest bizar van allemaal was. En dit op slechts 2 gram (ik weeg +/- 105kg dus vind het vrij weinig). Ook waren dit naar mijn idee geen hele potente paddestoelen (zelf gekweekte thai van inmiddels 3 maanden oud). Ik heb een trip gehad met 45 gram verse golden teachers en die was lang niet zo heftig en intens als deze. Ondanks dat de trip heel eng, heftig en intens was en ik het gevoel had dat ik dood was gegaan en ergens in een andere dimensie / vagevuur zat bleef ik zeer kalm en heb ik genoten van alles om me heen. Geluiden leken op repeat te staan als in een eindeloze time loop en ik hoorde de elektriciteit door de elektra in de muren zoemen. Ook was er een zichtbaar energetisch veld dat door alles stroomde als een soort cosmische energie die alles met elkaar verbind. Overal geometrische Het enigste wat vervelend was was het feit dat ik niet makkelijk kon ademen en mijn hart heel raar klopte. Nu wilde ik graag van jullie weten of jullie dit ook eens zo intens, heftig en eng hebben ervaren op een lage dosis ten opzichte van een hogere dosis. - Willem"
"Bombarie zei: Beste kweekkundigen, ik ben eindelijk zover om substraat te maken om het mycelium te laten groeien. Ik wil het hele kweekproces onder de knie krijgen en wil dus geen kant-en-klaar substraat kopen. (want waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan. ) Ik heb inmiddels al veel gelezen en gezien over het maken van substraat, maar daardoor is er bij mij (mogelijk onnodig) wat verwarring ontstaan. Ik zie vaak vermiculiet voorbij komen, maar wanneer ik hierop zoek dan zie ook daar verschillen in. Soms is de vermiculiet wit van kleur, de andere keer donker. De ene keer is het weer wat groffer en de ander keer juist fijner van structuur. Eigenlijk is de vraag: is het type vermiculiet van belang of volstaat bijvoorbeeld een zak Pokon Vermiculiet al voor het maken van pddestoelen substraat? Alvast super bedankt voor jullie reacties! Met vriendelijke groet, Een beginnende huis-tuin-keuken kweker. Klik om te vergroten... Gebruik al heel lang pokon vermiculiet in mijn substraat en het werkt meer dan prima 👍🏻"
"Goedemorgen, Ik ben nieuw op het forum en hierbij mijn eerste post. Kort geleden ben ik gestart met het microdoseren van psilocybe cubensis als experiment met 0.25 gram om de 2 dagen. Naar aanleiding van positieve ervaringen van vrienden en kennissen en wat onderzoek dat ik zelf heb gedaan. de resultaten zijn werkelijk boven verwachting en na een maand heb ik aanzienlijk minder last van psychische klachten waar jaren therapie weinig verbetering in hebben gebracht. Een waar wondermiddel. nu wilde ik graag zelf gaan kweken om zo in ieder geval voldoende in huis te hebben om te microdoseren en zo nu en dan een trip te maken. ik heb een maand terug 2 kitjes gekocht, de thai en golden teacher. Inmiddels heb ik in totaal 400 gram vers weten te oogsten van de thai. Een heel mooi resultaat. Nu liep ik echter tegen een probleem aan bij de golden teacher. het leek alsof ze niet meer wilde groeien nadat ze een paar centimeter groot waren geworden. Ook begonnen er vaag uit te zien. De hoedjes werken donkerder en leken een soort van te scheuren. Ik heb toen de kit weg gegooid met het vermoeden dat deze besmet was geraakt met een andere schimmel. nu heb ik een tweede golden teacher kit gekocht en loop precies tegen hetzelfde probleem aan. Ze staan/stonden onder exact dezelfde omstandigheden als de thai, die groeide als kool en een mooie opbrengst heeft geleverd. ze staan/stonden netjes als voorgeschreven op ongeveer 180cm uit direct zonlicht. Ik heb ze op een warmtemat gezet (weet niet precies hoeveel watt) met wat karton ertussen om de temperatuur niet te hoog op te laten lopen (spijtig genoeg heb ik geen thermometer gebruikt). De zak netjes afgesloten met wat water erin en ervoor gezorgd dat er altijd condens op de zak zat (zoals de instructie beschreef). nu zou ik graag van jullie willen weten wat mogelijk het probleem is zodat ik het op kan lossen. Ik heb fotos bijgevoegd van de staat waar ze nu in verkeren. Als je goed kijkt kan je er heel wat slechte tussen zien. ik kom er zelf niet uit en aangezien de thai onder precies dezelfde omstandigheden het zeer goed heeft gedaan weet ik niet zo goed wat hier mis gaat. bij voorbaat dank. - Kriel"
"Bedankt voor je reactie. Bedoel je hiermee de luchtvochtigheid? Er is namelijk constant condens aan de binnenkant van de zak. Zou niet weten hoe ik het nog vochtiger zou kunnen krijgen. Misschien wat extra sproeien?"
"Duidelijk. Adviseer je nog om eventueel gaatjes te prikken in de cake zodat het water makkelijker opgenomen wordt?"
"Toch nog 140 gram eruit kunnen halen. De set nu goed gesoaked en morgen opnieuw opzetten. Morgen gaan we deze jongens uitproberen, ik ben benieuwd 😊."
"Inmiddels staat de kweekset sinds zaterdag weer op. Deze keer zijn er minder paddestoelen omhoog gekomen maar ik heb het idee dat ze goed groeien en ze zien er normaal uit. Ook hebben we uit de eerste flush een prachtige trip kunnen halen. De rest ben ik nu aan het drogen om voor microdose te gebruiken. Zal een update posten wanneer ik de tweede flush heb geoogst. Hartelijk dank iedereen ."
"PaddoKweker zei: Ik kijk er na uit, altijd leuk om te zien hoe de kweeksets groeien! Klik om te vergroten... Vanmorgen de tweede flush mogen oogsten. PaddoKweker je advies heeft meer dan geholpen, er zaten een paar flinke paddestoelen tussen 😜. Heel erg bedankt."
"Misschien leuk om te melden, heb inmiddels +/- 1000 gram aan verse paddestoelen geoogst!!!"
"Lieve mensen, Ik weet niet of ik dit in de juiste thread plaats maar momenteel weet ik me even geen raad meer. Ik zal even bij het begin beginnen. 5 weken terug een veel te heftige mushroom trip gehad op 0,7 gram p. cyanescens. Ik denk niet dat het zin heeft te diep in te gaan op deze trip, behalve dat ik tijdens de trip een jeugdtrauma heb besproken met mijn vriendin en een vriend die erbij waren. Na de trip niets aan de hand. Tot 2 weken later. Ik kreeg een heftige paniekaanval. Nooit eerder gehad dus het overviel me bijzonder erg. De dagen erna voelde ik me ook paniekerig en angstig. Gedachtes die tijdens de trip aanwezig waren kwamen terug. Ik rookte tot 3 weken terug gemiddeld 1 gram wiet per dag. Na de paniekaanval ben ik gaan minderen en sinds 13 dagen geen wiet meer aangeraakt. Heel erg blij mee en voelt als een verlossing. Echter, momenteel lijken mijn zintuigen hypergevoelig. Alsof ik 20 minuten geleden psychedelica heb genomen. Ik hoor alles heel helder en intens, ruik alles intenser, zie alles met een heel heftig contrast (ik denk dat jullie wel weten wat ik bedoel) en alles lijkt veel hoger / groter dan voorheen. Angstige gevoelens en paniek zijn nu dagelijks en het schommelt van de ene angst naar de andere. Bang dat er fysiek iets mis is, bang dat ik mentaal ziek ben. Even om te verduidelijken, ik hoor en zie geen dingen die er niet zijn. Alhoewel ik wel bang ben dat dit uiteindelijk zal gaan gebeuren. De klachten lijken te verdwijnen / verminderen wanneer ik diazepam neem. Ik ben al bij de huisarts geweest, meerdere zelfs. Die schuiven het allemaal af op gestopt met wiet en heb niet het idee dat ze me echt helpen. Ik sta op een wachtlijst voor EMDR therapie maar dit duurt nog een half jaar. Ik begin een beetje radeloos te worden en weet niet meer wat ik moet doen. Ik ben zo bang dat ik nooit meer dezelfde persoon zal zijn (op een negatieve manier) en dat het van kwaad tot erger zal gaan. Ik vroeg me af of er mensen zijn met soortgelijke ervaringen. Groetjes Willem"