Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsProblemen kweekset golden teacher

Problemen kweekset golden teacher

16 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
K
KrielLid
01-01-2024, 00:00
#1
Goedemorgen,

Ik ben nieuw op het forum en hierbij mijn eerste post. Kort geleden ben ik gestart met het microdoseren van psilocybe cubensis als experiment met 0.25 gram om de 2 dagen. Naar aanleiding van positieve ervaringen van vrienden en kennissen en wat onderzoek dat ik zelf heb gedaan.

de resultaten zijn werkelijk boven verwachting en na een maand heb ik aanzienlijk minder last van psychische klachten waar jaren therapie weinig verbetering in hebben gebracht. Een waar wondermiddel.

nu wilde ik graag zelf gaan kweken om zo in ieder geval voldoende in huis te hebben om te microdoseren en zo nu en dan een trip te maken.

ik heb een maand terug 2 kitjes gekocht, de thai en golden teacher. Inmiddels heb ik in totaal 400 gram vers weten te oogsten van de thai. Een heel mooi resultaat. Nu liep ik echter tegen een probleem aan bij de golden teacher.

het leek alsof ze niet meer wilde groeien nadat ze een paar centimeter groot waren geworden. Ook begonnen er vaag uit te zien. De hoedjes werken donkerder en leken een soort van te scheuren. Ik heb toen de kit weg gegooid met het vermoeden dat deze besmet was geraakt met een andere schimmel.

nu heb ik een tweede golden teacher kit gekocht en loop precies tegen hetzelfde probleem aan. Ze staan/stonden onder exact dezelfde omstandigheden als de thai, die groeide als kool en een mooie opbrengst heeft geleverd.

ze staan/stonden netjes als voorgeschreven op ongeveer 180cm uit direct zonlicht. Ik heb ze op een warmtemat gezet (weet niet precies hoeveel watt) met wat karton ertussen om de temperatuur niet te hoog op te laten lopen (spijtig genoeg heb ik geen thermometer gebruikt). De zak netjes afgesloten met wat water erin en ervoor gezorgd dat er altijd condens op de zak zat (zoals de instructie beschreef).

nu zou ik graag van jullie willen weten wat mogelijk het probleem is zodat ik het op kan lossen. Ik heb fotos bijgevoegd van de staat waar ze nu in verkeren. Als je goed kijkt kan je er heel wat slechte tussen zien.

ik kom er zelf niet uit en aangezien de thai onder precies dezelfde omstandigheden het zeer goed heeft gedaan weet ik niet zo goed wat hier mis gaat.

bij voorbaat dank.

- Kriel A6D7636C-AC93-4E09-87E2-7F39318CA7BE.jpegA716C464-ED73-4936-A311-BC84D7797BB3.jpeg
D
Dr. Paddo!Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Te droog wellicht... ?
K
KrielLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bedankt voor je reactie. Bedoel je hiermee de luchtvochtigheid? Er is namelijk constant condens aan de binnenkant van de zak. Zou niet weten hoe ik het nog vochtiger zou kunnen krijgen. Misschien wat extra sproeien?
P
PaddoKwekerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik vermoed dat de voedingsbodem te droog is. Alles oogsten (ook de kleintjes kun je prima gebruiken) De voedingsboden 24 uur laten soaken en opnieuw beginnen.
K
KrielLid
01-01-2024, 00:00
#5
Duidelijk. Adviseer je nog om eventueel gaatjes te prikken in de cake zodat het water makkelijker opgenomen wordt?
P
PaddoKwekerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Kwaad kan het zekers niet.
K
KrielLid
01-01-2024, 00:00
#7
Toch nog 140 gram eruit kunnen halen. De set nu goed gesoaked en morgen opnieuw opzetten.

Morgen gaan we deze jongens uitproberen, ik ben benieuwd 😊.

57D7817C-4C32-4516-96BA-EDF7A3F234E0.jpeg
P
PaddoKwekerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik zou de hoedjes nog wel goed naborstelen (kan voor of na het drogen) want ik zie er best wel veel van de voedingsbodem aanzitten. Bij de volgende oogst de stoeltjes niet op elkaar leggen maar netjes naast elkaar dan blijven ze veel mooier.
Geniet er van want het gaat gelukkig niet ten koste van de werking.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kriel zei:
Duidelijk. Adviseer je nog om eventueel gaatjes te prikken in de cake zodat het water makkelijker opgenomen wordt?
Klik om te vergroten...
Zoveel mogelijk van het mycelium afblijven vanwege de mogelijkheid van contaminatie. In die kweeksets zit onderaan de voedingsbodem perliet; wat helpt bij het verspreiden van vocht. Dat zou voldoende moeten zijn.
K
KwakLid
01-01-2024, 00:00
#10
PaddoKweker zei:
Ik zou de hoedjes nog wel goed naborstelen
Klik om te vergroten...
Waarom zou je de hoedjes moeten na borstelen?
En kan het kwaad als ik delen van de cake eet?

Mooie oogst heb je :) Beter dan mijn schrale oogst van 13 gram gedroogd totaal. (3x flush)
P
PaddoKwekerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Kwak zei:
Waarom zou je de hoedjes moeten na borstelen?
En kan het kwaad als ik delen van de cake eet?
Klik om te vergroten...
Kwaad kan het niet maar het zijn half verteerde granen, vermiculiet en andere toevoegsels. Eet smakelijk :flushed:
K
KrielLid
01-01-2024, 00:00
#12
Inmiddels staat de kweekset sinds zaterdag weer op. Deze keer zijn er minder paddestoelen omhoog gekomen maar ik heb het idee dat ze goed groeien en ze zien er normaal uit. Ook hebben we uit de eerste flush een prachtige trip kunnen halen. De rest ben ik nu aan het drogen om voor microdose te gebruiken.

Zal een update posten wanneer ik de tweede flush heb geoogst. Hartelijk dank iedereen :).
P
PaddoKwekerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Kriel zei:
Zal een update posten wanneer ik de tweede flush heb geoogst.
Klik om te vergroten...
Ik kijk er na uit, altijd leuk om te zien hoe de kweeksets groeien! :handok1:
K
KrielLid
01-01-2024, 00:00
#14
PaddoKweker zei:
Ik kijk er na uit, altijd leuk om te zien hoe de kweeksets groeien! :handok1:
Klik om te vergroten...

Vanmorgen de tweede flush mogen oogsten. PaddoKweker je advies heeft meer dan geholpen, er zaten een paar flinke paddestoelen tussen 😜. Heel erg bedankt.

673CF893-CCC4-43C8-B03A-9F9BA686B9D8.jpeg4AB0BA25-87E2-4EA8-B51D-D9DAD7D92116.jpeg
P
PaddoKwekerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Helemaal mooi!!
Blij dat ik je heb kunnen helpen, en straks genieten maar.
K
KrielLid
01-01-2024, 00:00
#16
Misschien leuk om te melden, heb inmiddels +/- 1000 gram aan verse paddestoelen geoogst!!!
P
PaddoKwekerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Leuke oogst!!!
Ga je nog een ronde?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."