Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hey! Na mijn eerste ervaring met paddos kweken in de zomer ben ik het nu weer van plan om te doen. Echter is het in mijn kamer soms te koud dus heb ik een warmtemat gekocht alleen kan ik de temperatuur er niet op aanpassen, is dit normaal? Op de verpakking staat dat de mat uit gaat als deze 50 graden bereiken en weer aan gaat als deze 40 graden bereikt. Als het dus zou moeten werken hoe raden jullie het aan om te plaatsen? De growkit iets boven de mat houden door iets bij de hoeken of direct op de mat? Als er andere dingen zijn waar ik rekening mee kan/moet houden dan hoor ik het graag"
"De mat is 7 watt en 15x28 cm"
"Kwak zei: Ik reageer graag ook even in je topic. Morgen komt hopelijk mijn paddokweekset en verwarmingsmat van Zamn. binnen. Zamn. zegt: "Zorg er altijd voor dat er ruimte is tussen de kit en de heatmat om er zeker van te zijn dat de lucht er vrij onderdoor kan stromen." Zoals shotglaasjes, kurken of andere hittebestendige voorwerpen. Ik heb deze dingen niet. En kan verder niets bedenken wat wel kan. Zal wijndoppen bv kunnen? tnx Klik om te vergroten... Wijndoppen kan inderdaad. Ik zat ook nog aan dobbelstenen te denken."
"Kwak zei: Lege waxinelichthouders. @KingLoading waar heb jij je mat gekocht? Klik om te vergroten... Ik heb deze op bol.com gekocht."
"PaddoKweker zei: hoi kingloading, dat is best een grote mat..... ik zou zorgen dat de kweekset niet direct op de mat staat, dus leg 2 houtjes of 4 dopjes van plastic flesje op de mat en daar je kweekset op. Zorg er in ieder geval voor dat de set stabiel staat en zeker niet wankel. Om de warmte optimaal te gebruiken kan je er een grote doorzichtige bak overheen plaatsen, anders ben je vooral de omgeving aan het verwarmen! Tip, meten is weten, met een eenvoudige thermometer kun je te temperatuur nameten. succes met de kweek. Klik om te vergroten... Zou die afstand met de dopjes prima zijn? Of raad je het echt aan om nog een thermometer te kopen? En wat bedoel je met die bak? Een bak op de warmtemat plaatsen en daar in de growkit?"
"PaddoKweker zei: hoi kingloading, de hoogte van die dopjes is prima! Als je een plastic bak(je) er over heen plaatst met de bodem naar boven (dus op z'n kop) blijft de warmte, dan blijft de warmte hier in hangen. Dus niet de growkit in de bak plaatsen. Een thermometer is best heel handig maar geen vereiste..... succes met de kweek PaddoKweker Klik om te vergroten... Thanks! Nu vat ik hem. Het zal nog wel even duren voordat ik begin maar ik ga toch wel een thermometer halen aangezien ik niet denk dat dit mn laatste kit gaat worden."
"Ik heb net mijn growkit binnen gekregen en hij staat nu te soaken. Ik vraag me af of het handig is om soms een lamp er boven te zetten voor de richting waarin de paddos groeien? Ik vraag dit omdat ik de vorige keer paddos had die alle kanten op groeiden, ik vond het niet heel vervelend maar misschien helpt die lamp? Als die lamp helpt, welke tijden zouden jullie aanraden in dat geval?"
"Ik heb nu ook een growkit en bij de vorige die ik had deed ik de zak altijd dicht met de paperclips. Volgens mij is dit ook het beste ivm contaminatie."
"Bij mij is dat (nog) niet gebeurd. Heb 11 dagen na de eerste soak alle paddos eruit kunnen halen en ik heb de 2e flush eergisteren gestart en er komen nu al weer pins boven. Voorlopig loopt het nog wel goed gelukkig!"
"Dat is bij mijn mckennai kit precies hetzelfde gegaan."