Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hoihoi! ik zit nu alles te lezen en herken heel veel dingen in wat jij zegt en in de reacties. Gelukkig heb ik dan niet die paranoïde. Wel heb ik in mijn periode dat ik zoveel gebruikte mezelf echt in een diepe put zien zitten waar ik onmogelijk meer uit dacht te komen. Tot die periode wist ik niet dat een mens zich zo slecht kon voelen met zulke intense gevoelens. Ieder persoon is verschillend en ervaart de dip minder denk ik. ik zou dit nooit meer elke dag en dan jaren kunnen gebruiken.. dan ben ik niets meer dan een hoop ellende 😅😓 maaaar mijn vraag is aan jou, hoe gaat het nu met je? Ben je clean of gebruik je nog? Je mag ook pb sturen. Ben daar heel benieuwd naar"
"Hallo! Ik ga binnenkort starten met EMDR therapie om de nare gebeurtenis van mijn verslaving beter te kunnen verwerken. Of in ieder geval minder emoties erbij leggen. Ik sta elke dag op met een gevoel van schaamte en somberheid omdat die periode zo erg was. Ik zeg niet dat ik er nu helemaal vanaf ben van mijn speed gebruik ik gebruik het nog 1x in de week helaas. Ik hoop er snel helemaal vanaf te zijn en dat ik de cravings kan weerstaan, en met EMDR het verleden naast me neer kan leggen. Heeft er iemand ervaring met deze methode van therapie voor zijn verslaving of andere therapieën die jullie geholpen hebben buiten een verslavingskliniek om?"
"hoe jullie je voelen na een dag(en) speed gebruik? Ik gebruik nu niet zo veel meer, wil er echt vanaf.. in het verleden heb ik wel dagelijks gebruikt. Als ik terug denk aan die tijd had ik echt zulke intenste depressieve gedachtes, dat soms zelfs de dood in mij opkwam. Dat was ook de reden dat ik zo snel mogelijk van die troep afwilde. het is nu eenmaal lastig om die mindfuck van die klote speed te beheersen dus af en toe gaat het nog is mis. Maar als ik het dan heb gebruikt voel ik me in de avond zo depressief. Ik vroeg mij dus af wat er in jullie hoofd omgaat na een tijd gebruiken? Het zelfde of valt het allemaal wel mee?"
"als ik er een dag aan begin omdat ik me gewoon niet kan inhouden dan neem ik ook echt bizarre dosissen ja.. ben al erg voorruit gegaan met hoe ik eerst gebruikte. En baal en dan zo van als het weer mis gaat. Uiteindelijk gaat het me wel lukken, maar dan met kleine stapjes😅😓 Ik voel me dan zo kut dan denk ik waarom gebruik ik het eigenlijk joh?? Goed dat jij er vanaf ben gekomen! Heb je er lang over gedaan of gewoon in 1 keer gestopt?"
"Dat had ik de eerste maanden dagelijks gebruik ook. Na een tijdje komen er steeds negatievere effecten bij. Niet gek ook je hoofd en lichaam is gewoon op😅 als het me is gelukt om een paar dagen/weken clean te blijven ervaar ik ook niet zulke depressieve gedachtes alleen als het uit gaat werken. Echt bizar hoe ik me dan voel. Dan zou je zeggen waarom gebruik je het dan nog? 🤣 Vraag ik me ook elke keer af wanneer ik me neus poeder 😅..."
"Hi, Ik ben toevallig vandaag 4 maanden clean van mijn speed verslaving. 👏🏼👏🏼👏🏼 Hier ben ik voor in een behandeltraject en ik moet nog twee weken. maar… Nu zitten er in mijn groep geen mensen die ook verslaafd zijn aan speed maar aan andere middelen. Ieder zijn herstel is anders heb ik wel geleerd, de meeste verslaafde in herstel die ik ben tegen gekomen voelen zich goed en happy en het gaat allemaal lekker, maar bij mij dus verre van… Mijn behandelaars vertellen mij dan ook dat dat ook met het soort verslaving te maken kan hebben (speed). Zijn hier mensen die ook in hun herstel van hun speedverslaving te maken hebben gehad met een depressie? Ik voelde mij in mijn actieve verslaving ook zwaar ellendig maar nu zonder gebruik voel ik mij ook nog niet goed. Ik hoor graag ervaringen van andere!"
"Hallo, Dit is mijn eerste keer op een forum. Ik gebruik sinds juni 2019 speed, af en toe op een feestje, was er eindelijk niet een zo weg van. tot ik grotere hoeveelheden op feesten ging gebruiken en de feesten steeds maar langer duurde. Helaas ben ik in mei/juni 2020 begonnen met meer gebruiken. Als ik een beetje moe was en ik moet een lange dag werken of om me gewoon even goed te voelen in deze deprimerende tijd. Na een paar maanden was het zelfs zo erg dat ik elke dag gebruikten en toen begon ik mijn verslaving te herkennen. het moeilijkste voor mij is dat NIEMAND dit weet. Ik heb het aan 1 persoon verteld die wat verder van mij weg staat. Maar ik kan het niet tegen mijn vriend vertellen mijn vriendinnen durf ik niet. Nu ben ik er op eigen kracht bijna uitgekomen. Was zeker 2 maanden clean.. ik voelde me zo goed in mijn vel zitten. En toch kan ik er sinds 1 januari niet goed meer van af blijven. Ik laat het nooit meer zo ver komen want wat heb ik mij in een diepe diepe diepe put gevoeld!! ik zou graag met iemand in contact willen komen die het zelfde probleem als mij heb die weet dat je sterk genoeg bent maar toch elke dag eraan denkt en dan weer een zwak momentje heeft. Lijkt mij zo fijn om mijn geheim gedachtes en emoties met iemand te kunnen delen die mij zal begrijpen. Dat zal mij zeker helpen in het proces om door te zetten. liefs ..."
"straatpiraat zei: Ik heb precies hetzelfde, ik denk er iedere dag aan en het gaat ongeveer 1 a 2 keer per week mis. In mijn geval is het 3-mmc, maar de verslaving is erg vergelijkbaar. Daarentegen heb ik altijd veel mensen gehad waarmee ik hierover kon praten. Gebruik je discord? Ik ben een Nederlandse discord server die focust op drugs aan het bouwen, hier vind je veel mensen waar je over je probleem kan praten. Laat maar weten of je interesse hebt, dan stuur ik je een linkje. Groetjes! Klik om te vergroten... Ja dat lijkt mij wel wat, bedankt!"
"En gebruikte je toen ook elke dag? Wat was voor jou de trigger om het te gebruiken?"
"Thanks voor jullie reacties! Ik ga hier ook clean in. Ik wil van die troep af en heb daarom hulp gezocht zou inderdaad dom zijn als ik strak de EDMR in zou gaan😅. Een hele uitdaging .."