Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Beady zei: Dus je hebt nog geen ongeval met blowen maar wel met alcohol gehad en je vindt dat blowen dus moet kunnen. Als we allemaal met die attitude aan het verkeer deelnemen. Klik om te vergroten... Het is dom om onder invloed te rijden, maar het is natuurlijk complete bullshit hoe de wet is alcohol tegenover softdrugs. Als ik 10 blowtjes heb gerookt ben ik een stuk scherper dan 10 biertjes. Het ligt ook echt aan hoe vaak je gebruikt en hoelang al. Ik heb een jaar lang elke dag stoned gereden (auto), nooit gestopt, niet eens in de buurt geweest van een ongeluk. 1x op de scooter geblowed meteen gepakt, eigenlijk is dat de reden dat ik het niet meer ga doen en niet omdat het je rijvaardigheden beïnvloed."
"De Zandman zei: Absoluut! Beter dood dan slaaf! Klik om te vergroten... Ik heb vandaag de uitslag binnen, in de uitslag staat niets over THC of iets, alleen de uitslag van alcohol (ethanol) wat 0,25 mg per liter bloed is wat 0,05 over het limiet van beginnende bestuurder is maar waarom staat er niks over de THC??? Heb ik nu geluk gehad of is er iets anders aan de hand, aparte brief of?"
"Jasperdenhaag zei: Ik heb vandaag de uitslag binnen, in de uitslag staat niets over THC of iets, alleen de uitslag van alcohol (ethanol) wat 0,25 mg per liter bloed is wat 0,05 over het limiet van beginnende bestuurder is maar waarom staat er niks over de THC??? Heb ik nu geluk gehad of is er iets anders aan de hand, aparte brief of? Klik om te vergroten... Ik had wel een verklaring getekend dat ik een jointje had gerookt, dom ik weet het maar ik had er geen tijdstip/dag iets bij gezegt:”een jointje gerookt” kan ook door mij op een hele andere manier geïnterpreteerd zijn naar bijvoorbeeld “ik dacht dat deze week werd bedoeld”"
"Uiteindelijk nooit meer wat van gehoord 😂😂 alleen uitslag alcohol was 0,25 en thc was te laag terwijl ik een groot gebruiker ben minimaal 6 jointjes per dag in die periode wel van geleerd, niet eens een boete voor de alcohol mogen ontvangen"
"Ik heb zojuist een “ongeluk” gehad, zachtjes naar achter gereden en volgens de scooter bestuurder hem geraakt (niks gevoeld, niks gezien) vervolgens doorgereden omdat ik niks gevoeld/gezien hebt. Vervolgens bij een stoplicht ging hij naast me staan en zeggen dat ik moest stoppen. Ik weet zeker dat ik hem niet geraakt heb dus ben doorgereden. Hij achtervolgde me en uiteindelijk toch gestopt. Gekeken naar de scooter en geen schade. Vervolgens toch nummer gegeven hij appt me net dat hij 50 euro wilt en anders naar de politie stapt voor wegrijden na een ongeluk wat ik al raar vind, hij wilt geen foto’s van schade sturen. Ik heb niks strafbaars gedaan toch als er geen schade is?"
"Ik ga naar Bulgarije, Sunny beach. Vraag me af of het makkelijk is om aan wiet te komen en of de kwaliteit een beetje oké is ik snap dat het niet bij Dizzy Duck of Greenhouse in de buurt zal komen maar wil toch een beetje high worden. Ben lange gebruiker dus als het niet waard is om het te kopen omdat het te zwak is zou ik het graag willen weten"
"Wollukker zei: Na even Googlen is de straf voor bezit van één joint in Bulgarije 1 tot 6 jaar gevangenis en een boete van 1.000 tot 5.000 euro. Ik zou het maar even niet doen. Klik om te vergroten... Zo kan je er bij elk land ter wereld naar kijken, toch wordt het overal gedaan. We kennen de risico’s, maar als je het gewoon een beetje afgelegen doet en draait in je hotel kamer hoort er niet zoveel mis te gaan. Heb het zo ook gedaan in Thailand, Duitsland, Frankrijk en Engeland"
"Don Draper zei: Zelfs in Nederland heb ik slappe wiet meegemaakt (op straat). Of dat er alles behalve natuurlijk aan was. Moet je niet een beetje lucky zijn in wie je treft? Klik om te vergroten... Ja heb je gelijk in ligt er inderdaad aan wie je treft. Denk dat ik eerst even zal kijken of ik mensen kan zien die smoken en aan hun vragen zelf even kijken en ruiken voor de kwaliteit en anders aan taxichauffeur vragen of iets"
"Hi, gister gestopt op de scooter nadat ik geblowed en gedronken heb. Dit was gister op de avond zelf 1 joint en 4 bier, speekseltest positief dus meegegaan naar het bureau voor bloedonderzoek… ik blow ongeveer 3x per week maar ik ben dat sinds 2 maanden pas gaan doen, hiervoor dagelijks. Nooit onder invloed gaan rijden, gister geen andere keuze. Welke straf kan ik verwachten? Is rijontzegging een realistisch vooruitzicht? Ik heb mijn rijbewijs nodig voor mijn werk (pakketbezorger)… maar dat is mijn eigen schuld had beter na moeten denken Welke straf is normaliter voor gebruik van alcohol en wiet op de scooter? Is er nog een verschil dat ik het op de scooter heb gedaan of in de auto voor mijn straf?"
"HierEnDaarEenFuifje zei: Ben je beginnend bestuurder of niet meer? (langer dan 5 jaar je rijbewijs?) Vanuit het OM is de richtlijn: 500 euro boete en 3 maanden rijontzegging. Vervolgens komt het CBR ook nog om de hoek kijken.. hoe lang die eventueel je rijbevoegdheid afnemen kan ik niet zeggen, maar met een combi van drugs en alcohol sta je er niet goed voor. Klik om te vergroten... Beginnend bestuurder inderdaad, ik zat 1,5 uur in de cel te wachten op het onderzoek dus ik hoop dat de alcohol laag uitvalt. Nog steeds erg dom om te gaan rijden… 3 maanden is wel lang hoop dat het daar niet toe komt"