Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik denk zelf eerlijk gezegd dat het verschilt. Je kan er inderdaad niet zo snel lichamelijk afhankelijk van worden maar in hoeverre is het een gevaar dat jij te erg geniet van het gevoel of juist van het niks voelen. Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat tramadol psychisch doet dus of het gevoelens dempt of wat dan ook. Ik heb zelf wel een korte periode oxycodon gebruikt en mijn hoofd werd hier helemaal leeg van dus ik zou dat nu niet zomaar gebruiken puur om het feit dat ik er van geniet dat ik niks denk."
"Ze schrijven inderdaad vaak quetiapine voor bij slaapproblemen ook al is dit niet de bedoeling. Ik ben zelf begonnen in mei vorig jaar met 12,5 mg en zit nu op de 275mg en nu is besloten dat we niet hoger gaan omdat het richting een dosis gaat voor mensen met psychotische klachten. Maar je bouwt zo extreem snel tolerantie op (of misschien ik eerder dan andere?) ik heb nu mirtazapine erbij gekregen maar zoals je aan de tijd kan zien werkt dat ook niet🤣. Hopelijk snel alles rond en hulp want ik denk dat slaapproblemen gewoon heel veel (on)bewuste stress en problemen zijn. Veel sterkte!"
"Jaa klopt mijn psychische problemen zijn ook zeker de oorzaak, ik heb post traumatische stress stoornis dus ik lig inderdaad vaak te piekeren in bed en het is ook een angst voor nachtmerries. Voor ik in 2021 naar de kliniek ging sliep ik ook amper en soms een beetje met diazepam, xanax etc. In de kliniek heb ik echter totaal geen last gehad van dat ik geen slaapmedicatie had. Dus ik ben er van overtuigd als ik mijn traumaverwerking heb gehad en ik zorg dat ik een goede routine en een goede dag besteding heb net als in de kliniek dat het moet lukken. Ik heb binnenkort een intake bij Psytrec en daar word je 8 dagen opgenomen en krijg je EMDR, exposure therapie en 6 (!!) uur per dag sporten. Daarvoor moet ik ook al een aardig stuk zijn afgebouwd met mijn medicijnen dus daar moet ik binnenkort dan ook mee gaan beginnen want medicatie houd je natuurlijk ook weer tegen met dingen verwerken. Het is een soort cirkel alles wordt veroorzaakt maar is ook een gevolg van iets😂"
"Ik weet niet of dit goed gaat, ik probeer je stukje over de quetiapine en alcohol te citeren maar ik ben nog een beetje aan het leren🙈 Ik hoor van mensen om mij heen die zelf ook quetiapine krijgen dat ze ook rond de 25 mg zitten voor het slapen en ook al langere tijd. Nou heb ik altijd wel echt snel tolerantie opgebouwd. Voordat ik de kliniek in ging gebruikte ik ook 6 gr ketamine per dag (in het weekend soms meer) maar ik voelde er meestal niet veel meer van. Ik heb van mezelf ook wel echt een snelle stofwisseling dus ik weet ook niet of dat iets te maken heeft met tolerantie opbouwen. Inderdaad alcohol combineren met quetiapine is geen goed idee, ik heb gelukkig een hekel aan alcohol omdat ik mezelf met alcohol echt totaal niet onder controle heb en me echt schandalig misdraag en ik vind het ook echt niet lekker maakt niet uit met wat het gemixt is. Maar jij gebruikt nu dan geen quetiapine meer? En hoe is dat gegaan en is het vervangen met iets?"
"BenzoLiefhebber zei: Fijn dat je toekomstvisie hebt met een behandeling! EMDR heb ik helaas niet kunnen afronden, maar mijn vriendin wel zij heeft CPTSS en dat heeft haar heel erg veel geholpen. Het is wel echt super zwaar en gelukkig zit je intern! Ik hoop dat bij jou de EMDR ook geslaagd zal zijn want het zal je leven zoveel verlichten. Klik om te vergroten... Jammer dat je het niet hebt kunnen afronden ben je nog van plan in de toekomst om het wel te doen? En wat fijn voor je vriendin dat dit haar wel is gelukt! Is zij ook helemaal af van de flashbacks en nachtmerries? Ik heb zelf ook complexe ptss. Ik ben zelf alleen een grote vermijder van mijn ptss, ik praat er liever nooit over. De gebeurtenis was van mijn 12 tot 16e en heb het pas op mijn 19e in de kliniek voor het eerst tegen iemand gezegd. Nooit last van mijn ptss gehad tot ik geen drugs meer gebruikte (duh). Vandaar dat ik mijn behandeling ook al veel te lang uitstel. BenzoLiefhebber zei: Ik gebruik nu geen Seroquel meer, ook omdat ik het niet meer nodig heb omdat ik ben afgekeurd voor arbeid. Dus ik kan altijd wel 8 uur slapen. Dat is wel een luxe. Verder ga ik echt pas slapen wanneer ik zo moe ben dat ik niet veel meer kan doen. Dus dat muziek luisteren al te veel is of ik al een tijdje verschillende dingen probeer te doen maar dat niet meer lukt, zo signaleer ik dat ik erg moe ben en ga dan slapen. En sinds ik iedere dag samen met mijn vriendin slaap scheelt dat ook erg veel. Soms ook een nadeel omdat ze snurkt hahahha. Ik heb het met aanpassing van de avond vervangen. Ik vind anti psychotica niet erg fijn omdat ik er te vlak van word en ook een "kater" heb de volgende ochtend en omdat ik al een Benzodiazepine afhankelijkheid heb durf ik bijna niet meer nieuwe medicijnen te proberen om straks nog een verslaving of afhankelijkheid te krijgen. Dit heeft soms wel nadelen maar wil echt niet meer afhankelijk worden van iets. Maar ik moet echter bekennen dat dit puur komt doordat ik niet verplicht ben te werken en dus perse vroeg op moet. Ik snap dat dit niet mogelijk is voor veel mensen. Klik om te vergroten... Ja dat snap ik, ik ben sinds vandaag weer mijn studie gaan volgen maar was twee weken thuis gebleven om een keer te kunnen slapen. Nu is het bijna kwart over 4 en mijn wekker gaat om half 6 dus in die twee weken heb ik even lekker tot 11-13 uur geslapen en toen voelde ik me wel beter. Pff heftig een benzo afhankelijkheid! Maar vind het wel sterk van je dat je dan de keus maakt geen andere medicijnen te proberen om jezelf te behoeden, zorg er wel voor dat als het echt noodzakelijk is dat je dan je gezondheid moet kiezen! Hahaha ik kan snurken echt niet aanhoren, er begint dan zoveel irritatie op te borrrelen in me dat ik bijna een woedeaanval krijg in bed. Mijn ex vriend ging gelukkig uit zichzelf vaak al op de bank na de eerste keer als ik hem had wakker gemaakt maar als ik bij een vriendin blijf slapen dan heb ik een probleem😂"
"Hoii, ik heb dit ook en eigenlijk valt er vrij weinig aan te doen als maag gewoon te gevoelig is. Je moet even kijken wat je maag wel aankan. Ik ben er achter dat ik dus 1 keer kan bijpakken zonder dat ik misselijk word. Dus ik pak eerst mijn eerste dosis en daarna maximaal 1 keer bij en dan gaat het altijd goed. Als ik vaker bijpak dan eindigt mijn nacht gegarandeerd boven de wc."
"Ik en een vriendin hadden een kamer gehuurd in een bed en breakfast. Uiteindelijk vonden we niks aan het feest en zijn we om half 9 al teruggegaan. Het begin van de avond hebben we kaartspellen gespeeld en verder weet ik het niet meer precies maar ik weet wel dat ik het helemaal niet erg vond om heel de nacht op die kamer te zijn! Ook al is het een saaie omgeving je kan er altijd iets leuks van maken."
"Javelin zei: Als het echt een uitzondering blijft en dan neem je daarna echt een goede pauze tussen dan zie ik het niet als een grote probleem . Maar realiteit laat ons vaak zien ( incl mijzelf) dat zogenaamde uitzonderingen te vaak plaats gaan vinden. Klik om te vergroten... Nou precies dat. Zelf vanaf het begin (was jong en eigenwijs) veels te vaak gebruikt. Ben de laatste jaren iedereen aan het waarschuwen om er echt 3 maanden tussen de houden maar helaas gaat het eigenlijk bij bijna iedereen de fout in. Gelukkig kan ik mezelf nu wel aan de regel houden maar ik heb xtc zovaak gebruikt dat ik zelfs na een break van 2,5 jaar amper wat voelde. Jammer want had verwacht dat het misschien toch nog terug zou komen. Achteraf zoveel spijt dat ik me toen niet aan die regel hield en ook veels te veel pakte. Later zie je degene die je zelf hebt gewaarschuwd ook iedereen waarschuwen dat ze echt die drie maanden er tussen moeten houden. Dus inderdaad maakt het voor 1 keer niet zoveel uit als je er maar niet te makkelijk in wordt. In ieder geval alvast veel plezier🥳"
"Manu76 zei: Om gewicht te verliezen moet er een calorietekort zijn, wat betekent dat je minder calorieën moet binnenkrijgen dan je verbrandt gedurende de dag. Klik om te vergroten... Dus is een snelle stofwisseling dan echt iets? Ik ben eerlijk gezegd best lui. Loop s'ochtends 3 minuten naar mijn bushalte en dan vanaf een andere bushalte ongever 5 minuten naar school. Ik heb een liftpas op school dus ik loop eigenlijk nooit de trappen op. Enigste is dat ik in de pauzes buiten de poort moet roken en dan terug naar huis het zelfde vanaf de bushaltes. En ik eet echt VEEL. Heb een keer bijgehouden voor een weekje en zit eigenlijk elke dag tussen de 2500-3500 kcal. Ik ben een dame (😂) van 167 en 52 kg. Mijn gewicht schommelt altijd tussen de 50 en 53 kg. Ik eet super veel en ik wil heel graag aankomen maar meer eten kan gewoon niet want ik eet eigenlijk al bijna elk moment van de dag."
"Wat goed dat je na zo lang gestopt bent en zo te horen weet je al wel dat afleiding vaak het best werkt. Pas wel op dat je niet doorslaat in sporten. Je lichaam heeft ook rust nodig om te herstellen. Je bent in ieder geval lekker bezig en ga zo door!!"