Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Bij mij zijn het dromen die zo realistisch zijn door het minderen met blowen. Het lijkt nu echt of je er echt in zit en je onthoudt de dromen nu als je wakker wordt. Tot nu toe zijn het enge dromen en helaas geen leuke dromen."
"Hoi Chantie34, Het is al een hele stap dat jezelf ziet dat het niet zo langer kan. Ik wil je aanraden om hulp te zoeken via de huisarts. Hij/zij kan je hierin helpen en zo nodig doorverwijzen naar professionele hulp. Je staat er dan niet alleen voor. Ook hier op het forum zullen er genoeg mensen klaar voor je staan met goede adviezen. Sterkte!"
"Hallo allemaal, Ik ben op dit forum terecht gekomen omdat ik graag wil stoppen met blowen. Ik wil dit graag eerst zelf proberen zonder professionele hulp en zou graag adviezen willen ontvangen hoe ik dit het beste kan aanpakken. Als ik een schatting maak, blow ik ongeveer 15 jaar. Jaren geleden via familie een keer een blowtje gerookt en toen ik merkte dat ik hierop lekker in slaap viel, ben ik dagelijks gaan blowen. Veel familie waaronder ik zelf, hebben altijd moeite gehad met goed slapen. Het heeft mij altijd wel een dubbel gevoel gegeven. Ik had het gevoel dat ik er lekker op sliep, maar werd altijd in de ochtend duf wakker met behoorlijke donkere plekken onder mijn ogen. Ik sliep wel in de avond/nacht maar voelde mij in de ochtend niet uitgerust. Aan de ene kant zeg ik dat ik normaal heb kunnen functioneren, aangezien ik een redelijke baan heb, die van mijn blow gedrag geen schade heeft ondervonden. Aan de andere kant, heb ik wel het idee deze jaren te hebben weggegooid omdat blowen bij mij voor veel uitstel gedrag heeft gezorgd en ik niet veel zin in leuke dingen heb gehad. Het is moeilijk voor mij om aan te geven hoeveel hasj ik gebruikt. Ik geef maximaal 20 euro per maand hieraan uit. Als ik online zie hoeveel hasj mensen in een blow stoppen dan kom ik hier bij lange na niet aan. Als ik het ongeveer terug reken, rook ik ongeveer 2,5 - 3 gram hasj per maand. Ik rook elke avond 1 "licht" blowtje voor het slapen gaan. Belangrijk is misschien ook te melden dat ik sinds een week onder begeleiding van de huisarts gestopt ben met sigaretten roken. Ik draag hiervoor nicotinepleisters om zo de nicotine af te bouwen. Omdat ik deze pleisters toch heb, dacht ik dat het voor mij nu ook een goed moment is om tegelijk met blowen te stoppen. Ik heb de huisarts niet verteld dat ik blow, dit is uit schaamte. 2 uur voordat ik ga blowen verwijder ik de pleister. Na de blow ga ik gelijk slapen. Ik heb getwijfeld om in 1 keer te stoppen met blowen of om het af te bouwen. Ik ben sinds een week aan het afbouwen, maar blow nog elke avond. Ik neem alleen per aantal dagen een trekje van de blow minder. Ik neem nu 12 trekjes van de blow wat ongeveer de helft is van 1 blow. Ik heb nu last van wat lichte afkickverschijnselen, zoals soms wat nachtzweten en wat onrustig slapen al zal het stoppen met roken hier ook wel meespelen. Omdat ik nu toch al wat afkickverschijnselen heb, twijfel ik of het nu toch niet beter zou zijn om in 1 keer helemaal te stoppen met blowen of op een andere manier te gaan afbouwen, eerst bijvoorbeeld om de dag blowen en het aantal dagen dat ik niet blow beetje bij beetje ga verruimen. De reden dat ik wil stoppen, is net zoals voor het roken van nicotine, mijn gezondheid. Ik zou graag jullie advies willen wat ik het beste kan doen, In een keer helemaal stoppen met blowen of toch gefaseerd afbouwen? Ik heb het idee dat voor mij het enige verslavende is dat ik het nodig heb om te slapen. Ik doe het niet voor de kick of het gevoel. Na het blowen ga ik gelijk mijn bed in. Omdat ik van veel mensen lees, dat stoppen met blowen voor een slechte nachtrust zorgt, zal dit ook mijn grootste valkuil zijn. Lichamelijke afkickverschijnselen ga ik denk ik wel redden. Ik ben alleen bang voor een terugval als ik meerdere dagen achter elkaar niet of slecht slaap. Op dit moment neem ik wel van Valdispert Melatoline tabletjes 5 mg. Ik heb het idee dat dit iets helpt. Enkele weken geleden was ik ziek (griep) en heb ik 2 dagen niet geblowt. Ik viel toen wel in slaap, misschien doordat ik griep had. Sorry voor mijn lange verhaal. Ik hoop op adviezen. Chris."
"@Manu76 @_shikantaza @Damius Dank voor jullie reacties! Ik heb helaas geen pijpje of weegschaaltje. Als ik jullie reacties zo lees, denk ik dat ik uiteindelijk op een moment volledig moet stoppen. Ik wil echter wel eerst de nicotine verslaving kwijtraken. Cold Turkey stoppen met roken is me niet gelukt. Ik merk dat de pleisters bij mij wel goed werken. Het wordt steeds makkelijker en denk al bijna niet meer aan roken. De moeilijke momenten, zoals na het opstaan en na het eten zijn bijna helemaal weg. Ik kan denk ik wel de maat houden. Ik rook al een week nog maximaal een halve joint per avond. Wat ik nu ga proberen is om vanaf komende week een aantal dagen onregelmatig te gaan blowen, in ieder geval niet meer elke avond. Mocht dat lukken, dan wil ik binnen 2 weken in een keer helemaal stoppen met blowen. Het "voordeel" is dan dat ik nog aan de nicotine pleisters zit, dus de nicotine ontwenningsverschijnselen zullen dan al zo goed als weg zijn. Ik weet dat afleiding belangrijk is, ik heb al wat boeken binnen gekregen die ik voor het slapen gaan wil ga lezen en ga voor mij zelf een dagboek bijhouden. Hoe verloopt de dag en waar zie ik valkuilen, zodat ik hopelijk niet opnieuw ga beginnen."
"Hoi @DangoDango, "Helaas" was ik al bij de praktijkverpleegkundige van de huisarts met een plan van aanpak om te stoppen met roken. Ik ben gestopt met roken icm nicotinepleisters. Dit werkt goed voor mij. Heb nu al bijna 4 weken geen sigaretten gerookt. Ik rook sinds een maand nu halve lichte jointjes en doe dit in ieder geval niet meer dagelijks. Ik ga dit nog 2 weken doen en dan stop ik volledig met blowen. Ik zit dan namelijk nog aan de nicotinepleisters en hoop dat het wat makkelijker vol te houden is. Wel goed en knap van jou dat jij er al 4 jaar vanaf bent! Viel het stoppen bij jou mee?"
"In deze situatie moet je voor jezelf en je kind kiezen. Deze man is niet klaar om af te kicken en zolang hij niet afgekickt is, zal jouw gezinssituatie niet normaal worden."
"Goed bezig @Barakka Knap dat je het al 5 weken volgehouden hebt! Ik herken je verhaal helemaal. bank hangen, Youtube en het uitstelgedrag. Ik zie eindelijk na jaren blowen in dat ik moet stoppen met blowen. Ik deed het vooral om in slaap te komen dus ik zie er wel tegen op. Ik ben al een maand geminderd, elke dag een halve, lichte joint en ga komende woensdag de stap zetten om er helemaal mee te stoppen."
"Sterkte @Chantie34 Afkicken is helaas niet makkelijk. Ik hoop dat je door een andere omgeving het wat makkerlijker is om af te kicken. Probeer jezelf bezig te houden. Maak een wandeling door de natuur. Weet je moeder van je verslaving af? Kan zij je steunen? Het is een rottijd waar je door heen moet, maar het gaat beter worden..."