Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPaddo's groeien scheef!!

Paddo's groeien scheef!!

35 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
H
HUSTL4RLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb een probleem ment men shrooms...ze groeien scheef!
Ik denk dat het normaalste is dat ze naar het licht toe groeien! Ze zijn momenteel al 8cm ofzo maar er zijn er ook nog kleinere die nog niet opengaan! Is het nu de bedoeling dat ik de grote pluk en de kleintjes laat staan tot ze groot zijn of, was dit men eerste "flush"??
Als de hoeden scheef over de rand groeien kan dit dan kwaad voor de sporen die in de hoeden zitten en normaal gezien eruit vallen? Of speelt het ni zoveel rol? Het zijn "Golden teachers"!
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#2
HUSTL4R zei:
Ik heb een probleem ment men shrooms...ze groeien scheef!
Ik denk dat het normaalste is dat ze naar het licht toe groeien! Ze zijn momenteel al 8cm ofzo maar er zijn er ook nog kleinere die nog niet opengaan! Is het nu de bedoeling dat ik de grote pluk en de kleintjes laat staan tot ze groot zijn of, was dit men eerste "flush"??
Als de hoeden scheef over de rand groeien kan dit dan kwaad voor de sporen die in de hoeden zitten en normaal gezien eruit vallen? Of speelt het ni zoveel rol? Het zijn "Golden teachers"!
Klik om te vergroten...

Zien ze er zo uit?


Zo ja: plukken, zo nee: laten staan en nog wat wachten. En het is niet erg dat ze scheef groeien.
H
HUSTL4RLid
01-01-2024, 00:00
#3
KoxBox zei:
HUSTL4R zei:
Ik heb een probleem ment men shrooms...ze groeien scheef!
Ik denk dat het normaalste is dat ze naar het licht toe groeien! Ze zijn momenteel al 8cm ofzo maar er zijn er ook nog kleinere die nog niet opengaan! Is het nu de bedoeling dat ik de grote pluk en de kleintjes laat staan tot ze groot zijn of, was dit men eerste "flush"??
Als de hoeden scheef over de rand groeien kan dit dan kwaad voor de sporen die in de hoeden zitten en normaal gezien eruit vallen? Of speelt het ni zoveel rol? Het zijn "Golden teachers"!
Klik om te vergroten...

Zien ze er zo uit?


Zo ja: plukken, zo nee: laten staan en nog wat wachten. En het is niet erg dat ze scheef groeien.
Klik om te vergroten...


ze groeien wel scheef naar beneden met de bovenkant van de hoed naar beneden gericht! Ze zien er nog wel niet zo uit! Wachten tot de hoeden opengaan?
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ja, de hoedjes moeten minstens zo open staan als op de foto. Het is niet erg hoor dat ze raar groeien. Wat je wel kan doen is je set zo zetten dat het licht er loodrecht op schijnt.
p
peter panLid
01-01-2024, 00:00
#5
scheef groeien ze altijd. Maar je moet er wel op letten dat het vliesje wat onder het hoedje zit niet openspringt. Je moet ze plukken voor dat dat gebeurt. Anders verspreiden de sporen zich over je grow-kit en dit beperkt de verdere groei van je shrooms.

Die op de foto zien er uit alsof dat vliesje wel al open gesprongen is...
p
peter panLid
01-01-2024, 00:00
#6
hmm maar dan is het toch verstandig om te plukken als het vliesje strak staat. Dat is dan net voordat het openspringt. Zo voorkom je dat er grote kans is op spoor verlies binnen korte tijd. En aangezien je niet elke moment thuis bent is het handig het zekere voor het onzekere te nemen niet?
Dan zeg ik niks geks toch?
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#7
peter pan zei:
scheef groeien ze altijd. Maar je moet er wel op letten dat het vliesje wat onder het hoedje zit niet openspringt. Je moet ze plukken voor dat dat gebeurt. Anders verspreiden de sporen zich over je grow-kit en dit beperkt de verdere groei van je shrooms.

Die op de foto zien er uit alsof dat vliesje wel al open gesprongen is...
Klik om te vergroten...

Maar neen, wie heeft je dat nu weer wijsgemaakt? Paddenstoelen laten hun sporen maar vallen als de hoedjes helemaal naar boven zijn gekruld (of toch bijna). Niet als ze net hun vliesje lossen.

Vanaf je ziet dat de hoedjes bijna horizontaal (of er voor maakt niet uit maar dan zeker) staan moet je plukken(of er voor maakt niet uit maar dan zeker), een uur later kunnen ze hun sporen al laten vallen.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#8
peter pan zei:
hmm maar dan is het toch verstandig om te plukken als het vliesje strak staat. Dat is dan net voordat het openspringt. Zo voorkom je dat er grote kans is op spoor verlies binnen korte tijd. En aangezien je niet elke moment thuis bent is het handig het zekere voor het onzekere te nemen niet?
Dan zeg ik niks geks toch?
Klik om te vergroten...

Maar wat je nu zegt is helemaal iets anders dan wat je ervoor zei. :wink:
Zo een vaart loopt het nu ook allemaal weer niet, al je bv. om 10 's morgens ziet dat de vliesjes al redelijk strak staan, zal je waarschijnlijk (hangt natuurlijk van een aantal factoren af) rond een uur of 2-3 kunnen oogsten.

Maar inderdaad als je dat 's morgens ziet dat je bijna gaan openspringen en je weet dat je pas om 6u 's avonds thuis bent, dan kan je ze beter 's morgens al oogsten.

Dan zeg je inderdaad niks geks. :)
p
peter panLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ja in mijn eerste post kwam het over alsof direct na het openspringen van het vliesje de sporen vrijkwamen. En ik geloof je wanneer je zegt dat dat niet direct gebeurt.
Mijn ervaring met groeien was inderdaad dat als je dan 's avonds thuis komt er een hoop sporen liggen over je bakje als je ze net te laat geplukt hebt. Vandaar m'n poging tot waarschuwen naar de topic starter :)

Sinds dien pluk ik ze liever net voor het vliesje openspringt. Just to be sure :)
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#10
peter pan zei:
Ja in mijn eerste post kwam het over alsof direct na het openspringen van het vliesje de sporen vrijkwamen. En ik geloof je wanneer je zegt dat dat niet direct gebeurt.
Mijn ervaring met groeien was inderdaad dat als je dan 's avonds thuis komt er een hoop sporen liggen over je bakje als je ze net te laat geplukt hebt. Vandaar m'n poging tot waarschuwen naar de topic starter :)

Sinds dien pluk ik ze liever net voor het vliesje openspringt. Just to be sure :)
Klik om te vergroten...

Als je vroeger naar de smartshop ging kreeg je ook altijd paddenstoelen met hun vliesje dicht.
Ik denk dat ze misschien iets langer bewaren dan ofzo, er moet alleszins wel een reden voor geweest zijn.
Of misschien was het omdat ze anders niet in het doosje pasten. :mrgreen: Kan ook natuurlijk.
S
Space InvaderLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik moet zeggen dat het mij verbaasd hoeveel mijn growbox kan hebben. Ik heb er al met vieze vingers in gezeten, de aborts heb ik gewoon laten zitten en er zit sinds de eerste flush nog een laag water in de zak. En flush 4 komt nu prima op.
H
HUSTL4RLid
01-01-2024, 00:00
#12
KoxBox zei:
peter pan zei:
Ja in mijn eerste post kwam het over alsof direct na het openspringen van het vliesje de sporen vrijkwamen. En ik geloof je wanneer je zegt dat dat niet direct gebeurt.
Mijn ervaring met groeien was inderdaad dat als je dan 's avonds thuis komt er een hoop sporen liggen over je bakje als je ze net te laat geplukt hebt. Vandaar m'n poging tot waarschuwen naar de topic starter :)

Sinds dien pluk ik ze liever net voor het vliesje openspringt. Just to be sure :)
Klik om te vergroten...

Als je vroeger naar de smartshop ging kreeg je ook altijd paddenstoelen met hun vliesje dicht.
Ik denk dat ze misschien iets langer bewaren dan ofzo, er moet alleszins wel een reden voor geweest zijn.
Of misschien was het omdat ze anders niet in het doosje pasten. :mrgreen: Kan ook natuurlijk.
Klik om te vergroten...


Okay!! Mor ze groeien een deel ondersteboven dus de sporen gaan moeilijk kunne vallen denk ik :)
Dus de grote mag ik plukken en de rest laten groeien?
H
HUSTL4RLid
01-01-2024, 00:00
#13
HUSTL4R zei:
KoxBox zei:
peter pan zei:
Ja in mijn eerste post kwam het over alsof direct na het openspringen van het vliesje de sporen vrijkwamen. En ik geloof je wanneer je zegt dat dat niet direct gebeurt.
Mijn ervaring met groeien was inderdaad dat als je dan 's avonds thuis komt er een hoop sporen liggen over je bakje als je ze net te laat geplukt hebt. Vandaar m'n poging tot waarschuwen naar de topic starter :)

Sinds dien pluk ik ze liever net voor het vliesje openspringt. Just to be sure :)
Klik om te vergroten...

Als je vroeger naar de smartshop ging kreeg je ook altijd paddenstoelen met hun vliesje dicht.
Ik denk dat ze misschien iets langer bewaren dan ofzo, er moet alleszins wel een reden voor geweest zijn.
Of misschien was het omdat ze anders niet in het doosje pasten. :mrgreen: Kan ook natuurlijk.
Klik om te vergroten...


Okay!! Mor ze groeien een deel ondersteboven dus de sporen gaan moeilijk kunne vallen denk ik :)
Dus de grote mag ik plukken en de rest laten groeien?
Klik om te vergroten...

Ik heb de grote voorzichtig verwijdert, en de kleintjes laten staan. Er is een beetje groen bruin aan de stelen, kan dit kwaad? En de rest in het bakje laat ik groeien?
Als ik alles heb zou verwijdert hebben, wat gebeurt er dan? Ik verwijder de restjes en begin gewoon opnieuw?
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#14
Waren die grote hun hoedje al open? Dat groen bruin is niets om je zorgen over te maken, de rest laat je inderdaad gewoon nog even groeien tot hun hoedjes opengaan. Hoewel het beter is om alles in één keer te oogsten omdat je anders meer kans hebt op contaminatie. Tenzij er maar bv. een 3tal plukklaar zijn en de rest niet kan je die natuurlijk wel al oogsten.

Als je alles geoogst hebt (zorg zeker dat alle aborts, dus de zeer kleintjes die je niet kan opeten ook verwijderd) begin je inderdaad gewoon opnieuw. Soaken voor 12u en dan terug deksel eraf en in de zak plaatsen, en dit kan je 4-5 keer herhalen.
H
HUSTL4RLid
01-01-2024, 00:00
#15
KoxBox zei:
Waren die grote hun hoedje al open? Dat groen bruin is niets om je zorgen over te maken, de rest laat je inderdaad gewoon nog even groeien tot hun hoedjes opengaan. Hoewel het beter is om alles in één keer te oogsten omdat je anders meer kans hebt op contaminatie. Tenzij er maar bv. een 3tal plukklaar zijn en de rest niet kan je die natuurlijk wel al oogsten.

Als je alles geoogst hebt (zorg zeker dat alle aborts, dus de zeer kleintjes die je niet kan opeten ook verwijderd) begin je inderdaad gewoon opnieuw. Soaken voor 12u en dan terug deksel eraf en in de zak plaatsen, en dit kan je 4-5 keer herhalen.
Klik om te vergroten...


Kheb ze gisterenavond gesoaked, vandaag opengedaan! En er waren nog hele kleine stoeltjes over! dus ik heb ze eraf geschraapt en opnieuw gesoaked? Kan dit kwaad?
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#16
HUSTL4R zei:
KoxBox zei:
Waren die grote hun hoedje al open? Dat groen bruin is niets om je zorgen over te maken, de rest laat je inderdaad gewoon nog even groeien tot hun hoedjes opengaan. Hoewel het beter is om alles in één keer te oogsten omdat je anders meer kans hebt op contaminatie. Tenzij er maar bv. een 3tal plukklaar zijn en de rest niet kan je die natuurlijk wel al oogsten.

Als je alles geoogst hebt (zorg zeker dat alle aborts, dus de zeer kleintjes die je niet kan opeten ook verwijderd) begin je inderdaad gewoon opnieuw. Soaken voor 12u en dan terug deksel eraf en in de zak plaatsen, en dit kan je 4-5 keer herhalen.
Klik om te vergroten...


Kheb ze gisterenavond gesoaked, vandaag opengedaan! En er waren nog hele kleine stoeltjes over! dus ik heb ze eraf geschraapt en opnieuw gesoaked? Kan dit kwaad?
Klik om te vergroten...

Oewww, niet doen! Ga maar vlug dat water afgieten en je bak in de zak plaatsen!
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#17
KoxBox zei:
Oewww, niet doen! Ga maar vlug dat water afgieten en je bak in de zak plaatsen!
Klik om te vergroten...

En doen he!

Die 2e keer soaken is absoluut overbodig. Je soaked alleen om het substraat weer vochtig te krijgen.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#18
PepTalk zei:
KoxBox zei:
Oewww, niet doen! Ga maar vlug dat water afgieten en je bak in de zak plaatsen!
Klik om te vergroten...

En doen he!

Die 2e keer soaken is absoluut overbodig. Je soaked alleen om het substraat weer vochtig te krijgen.
Klik om te vergroten...

Dat en ik denk dat je anders het substraat veel te rap uitput, of gewoon verzuipt. :P
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik denk eerder verstikken.
Wanneer er water instaat, kan het mycelium geen zuurstof opnemen ( wat ze wel gebruikt in geringe hoeveelheden lijkt me?)

Die 12 uur normale soaking overleeft het wel. Langer misschien ook, maar misschien ook niet.
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#20
PepTalk zei:
Die 12 uur normale soaking overleeft het wel. Langer misschien ook, maar misschien ook niet.
Klik om te vergroten...

Ik zie die 12u meer als een richtlijn, ik denk niet dat je je daar zo strikt moet aan houden.
Mijn sets hebben wel al eens 15u gesoaked of maar 9u, enz. Maar 24u lijkt mij inderdaad een beetje teveel van het goede..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."