Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBuitenplant stekken?

Buitenplant stekken?

1 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
H
HUSTL4RLid
01-01-2024, 00:00
#1
Een vriend van mij had een paar zaadjes buiten geplant op zen buitenverblijf! Paar maanden later keert hij terug naar daar en blijkt dat er wietbomen staan van 2meter hoog in bloei! Hij heeft er nu een paar stekken van genomen en aan mij gegeven. Ik heb ze met stekpoeder in de grond gestoken met ph korrels! Wat kan ik nu verder doen? De planten buiten laten en zien wat er gebeurd of moet ik ze verder belichten met een speciale lamp binnenhuis? Of kan ik de plant al toppend laten overwinteren en tegen volgend jaar de volle glorie er af halen??
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#2
bloeiende takjes kun je eigenlijk niet stekken.
Zijn ze al geworteld? Dan kun je 3 dingen doen.

1. Buiten proberen af te bloeien, met veel kans op toprot ( wat elke buiten kweker in nederland gewoon heeft).
2. Binnen afbloeien onder een speciale lamp ja.
Het liefst een HPS lamp van zo'n 600watt. Maar reken maar op een investering hier.
3. Laten overwinteren, dit doe je door de plant binnen af te bloeien, en na het oogsten ( heeeeel voorzichtig te topjes er af knippen en zo veel mogelijk blad laten zitten). Daarna zet je de lampen meteen weer op 18/6 en probeer je ze de winter door te trekken. Maar geloof me, dat is meer weggelegd voor ervaren kwekers en totaaaal niet rendabel om je lamp zo lang aan te laten voor die paar stekjes te overwinteren.

Alleen de stroomkosten van een 600watter zijn zo'n 100 euro per maand.
Dan komt daar nog de aanschaf bij, ventitaloren, in- en afzuiging, een kast zelf...

Gewoon lekker buiten laten staan en hopen op goed weer dus!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."