Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hoi iedereen, (weet niet zeker of dit in het juiste topic is geplaatst sorry daarvoor). Cursief kan overgeslagen worden . Mijn vraag direct: Ik ben heel erg benieuwd in hoeverre mensen met AD(H)D en/of een vorm van ASS (tegenwoordig ASS) het verschil in werking ervaren tussen lisdexamfetamine/dexamfetamine als medicijn en speed/amfetamine als drug. En wat voor soort drug jullie neurodivergente brein fijn vind? Korte inleiding over mij: Ik gebruik voor mijn adhd (en mogelijk ass) dagelijks lisdexamfetamine en dan dexamfetamine erbij om de rebound op te vangen voor in de avond vooral. Nu gebruik ik de laatste maanden nog maar weinig drugs. Sinds ik lisdexamfetamine gebruik en ik de kater van xtc helemaal zat ben (lijkt steeds erger te worden) is mijn behoefte naar drugs gekelderd, tezamen met cafeïne trouwens. (Opzich hartstikke positief natuurlijk). Met mijn medicatie ben ik zeker minder chaotisch en rustiger, maar mijn gedachten zijn nooit helemaal weg. Het is gewoon net wat meer geordend. Ik denk dat ik daarom vaak de behoefte aan het gebruiken van middelen heb. Gewoon even een keer nergens aan denken. Om alle onrust en chaos voor heel even uit te kunnen zetten neem ik soms een benzo. Ik probeer dat te minimaliseren tot eens in de twee weken nu. Dit gaat gelukkig goed, voorheen gebruikte ik dat zelfs twee keer in de week. Anyway, voordat ik een te lang verhaal typ, ik zat zelf te denken aan speed. Nu mijn medicatie ongeveer hetzelfde is als dat, zal ik er denk ik ook rustig van worden maar in hogere potentie. Ik heb speed zelf maar 2x gebruikt waarvan ik niks heb gemerkt (mogelijk goed versneden). Alleen waar ik maar niet uitkom op internet, is het verschil daartussen. Ik begrijp dat je een mengsel van links en rechtsomdraaiende hebt. En dat mijn medicatie de rechtsomdraaiende bevat. Die zou iets meer zien op de het hoofd. De linker zou iets meer zien op het lichaam. Sommige beweren dat er helemaal geen verschil in zit. Ervaring leert beter. Dus kunnen jullie mij hierover iets vertellen? Verder ben ik een groot fan van psychedelica. Zijn er ervaringen met en zonder medicatie bij bijvoorbeeld lsd en paddo's? En wat voor drugs/RC's vinden jullie meestal prettig? (Toch omdat het brein anders werkt)."
"Glittercup zei: Ik heb zelf ADHD en ASS. Ik slik sinds vandaag Lisdexamfetamine. Heb zelf ook periodes speed gebruikt. Wat ik nog weet is dat ik toen het uitwerkte vaak nog bij wilde nemen en dat ook deed. Door speed sliep ik helemaal slecht. Klik om te vergroten... Hoe bevalt bij jou de lisdex? Ik neem op dit moment nog steeds dagelijks de lisdex en gewone dex. Ik heb wel geprobeerd om een dag niets of heel weinig te nemen, maar elke keer zat ik gelijk niet goed in mijn vel waardoor ik toch weer extra pakte. Ik maak me daar wel zorgen om... Mijn dosering is veel te hoog denk ik. Wacht momenteel nog een x aantal weken/maanden totdat ik weer opnieuw kan beginnen met het vinden van de juiste dosering. Ook heb ik heel erg gemerkt, in tijden van (over)vermoeidheid, stress etc. Dat de medicatie zijn werking ook niet goed doet. Daarbij speelt bij vrouwen ook weer hormonen mee. Echt wel ingewikkeld en soms geen pijl op te trekken. Ik heb als autist extreem erg de drang om dit wel precies te weten en begrijpen. Maar van ervaringen van anderen leer je ook heel veel"
"buddha31 zei: De reden dat speed geen oplossing is, is omdat de piek niet opweegt tegen de kater. Daar valt een rebound bij in het niets. Het zorgt er ook voor dat je jouw stabiliteit in gevaar brengt. Waardoor je medicatie ook zijn werk niet meer goed kan doen. Klik om te vergroten... True. Heb overigens tot heden nog geen speed gehaald. Enkel met oud en nieuw wat genomen van iemand anders, maar dat was natuurlijk voor de fun. Wat ik direct merkte was dat ik lichamelijk super rustig werd. Van mijn medicatie heb ik soms juist dat ik lichamelijk wat onrustig/nerveus ben. Of teveel koffie. buddha31 zei: In het kader van harm reduction vind ik het lastig om je een advies te geven. Maar ik zou mij eerder richten op het onderzoeken van psychedelica. Zo voorkom je ook de katers en het verslavingsgevaar. Heb je je weleens verdiept in microdoseren? Klik om te vergroten... Zeker! Zelfs nog voordat ik ben begonnen met medicatie. Ik heb destijds erover veel ervaringen gelezen, algemene info en aantal documentaires. Op fb was er toen ook een hele community. Ik heb toen een maand geëxperimenteerd met truffels en vier maanden later o.i.d. met lsd. Het laatste alleen niet zo lang, volgens mij max. een week. Helaas kreeg ik steeds last van mijn maag. (Maar dat heb ik sowieso altijd met truffels). En de lsd heb ik maar een paar dagen uitgeprobeerd want toen kreeg ik net medicatie. Dacht dat het eventueel wel samen kon, maar leek mij beter om dit te parkeren voor in toekomst. Heb jij veel ervaringen met microdoseren?"
"Snuffelaar zei: Dex geeft me ook geen cravings om bij te nemen, tot de crash in de late avond. Amfetamine kon en wou ik maar aan de lopende band blijven snuffelen. Klik om te vergroten... Ja met die crash, ofwel rebound hoe de psychiater het verwoord, heb ik ook heel veel moeite. Ik neem het daarom ook savonds, ik slaap er juist beter door. Snuffelaar zei: Meth was de fijnste voor rust te brengen, daarom komt het ook niet meer in huis, het was té perfect. Klik om te vergroten... Jouw verslag klinkt inderdaad top, maar erg gevaarlijk voor mij. Wellicht een lage dosering, maar je zou denken dat, ondanks jouw adhd, je toch wel energie van zo'n sterk middel krijgt. Heb je wel goed kunnen slapen toen?"
"Zeehond zei: Het spijt me, maar @buddha31 is helaas overleden. Bericht op df te vinden 🥲 Klik om te vergroten... Heb het topic net helemaal gelezen... 😥😓"
"Roze Olifant zei: Oké, ik neem m’n reactie hierboven een beetje terug, omdat ik niet door had dat je het specifiek had over lisdex. Ik heb vandaag toevallig zelf m’n huisarts gesproken en in verband met de bijwerkingen die ik blijf hebben van methylfenidaat, ga ik nu ook als uitprobeersel starten met lisdexamfetamine. Ik was dus altijd iemand die ‘de ene dag wel en de andere dag niet’ medicatie nam, soms hele periodes niet en weekends sowieso niet, en dat was altijd prima, maar kennelijk is het met lisdex wel de bedoeling om het consistent te nemen, aldus de huisarts. Wist ik niet. Vind ik ergens wel een klein ‘dingetje’ (lol, ranzige uitdrukking), dat voelt voor mij dan een beetje afhankelijk ofzo, en hoop niet dat ik aanhoudend slaapproblemen zal hebben met dat dagelijkse gebruik, maar ik ga het wel een kans geven, misschien dat je zo inderdaad ook juist wel meer went aan de bijwerkingen. Begin sowieso met een hele lage dosering. Ben benieuwd! Klik om te vergroten... En hoe bevalt het tot nu toe? Ik weet dat het per persoon ivm metabolisme enorm kan verschillen. Bij mij zelf werkt het 1,5 uur voordat het begint te werken en de werking zelf is eigenlijk maar 5 uur net als de gewone dex. Je merkt wel dat het langzaam je lichaam uitgaat, savonds en dan ineens een crash en komen de meestbeluisterde liedjes van die dag weer aan de lopende band . Eigenlijk gewoon een rebound die uitgetrokken wordt, ik neem savonds dan ook nog om 17 a 18 uur laatste kortwerkende."
"Hoi iedereen, Ik zou graag wat advies willen van mensen die wat ervaring hebben omtrent lsd. Korte introductie/situatie: - Vrouw, 26 jaar, 1.70m, 80 kg - De reden dat ik deze in huis heb is eigenlijk vanwege mijn interesse in microdosering (heb adhd en ik las daar goede verhalen over zou graag willen stoppen met mijn adhd medicatie) - Maar natuurlijk ben ik ook erg benieuwd naar een volwaardige trip want ik ben ervan overtuigd dat dat een hele mooie spirituele ervaring kan zijn en ik heb het nu immers toch in huis.. - Dus vanavond het idee gehad om een echte kennismaking te hebben (uiteraard een lage dosering, eerste keer, alleen thuis). Verloop deze avond en mijn vragen: 17:00: 1gr pehnibut (soort zekerheid voor mezelf om sowieso ontspannen de trip in te kunnen gaan omdat ik natuurlijk ook spannend vind) 17:00: 70 microgram pallets genomen (1v-lsd) 19:00: 75 microgram zegel genomen (1p-lsd) 21:25: ik zou nu ongeveer wel iets ervan moeten merken lijkt me, maar het enige wat ik opmerk is dat wellicht de kleuren wat feller zijn. Thats it. Ik durf niet zomaar bij te doseren uiteraard. 1) Is het gebruikelijk dat het zo laat pas inslaat? 2) Mocht ik er nou echt weinig van merken, zou ik dan nog 75 microgram bij kunnen nemen? 3) Iemand ervaring met de interactie phenibut en LSD, wellicht dat de phenibut de effecten wat later doet opkomen o.i.d.? 4) Iemand ervaring met het verschil tussen 1p-lsd en 1v-lsd? Het zou in principe beide worden omgezet naar dezelfde stof natuurlijk 5) Algemene tips? Alvast bedankt voor jullie reacties. Ik heb al zoveel uren besteed op deze website dat het inmiddels heel vertrouwd voelt haha dus ik dacht laat ik zelf even iets posten. Ben benieuwd"
"Hey bedankt voor jou uitgebreide reactie! 1+2) Wat je zegt over een lage dosering dat die er langer over doet dan bij een hoge dosering... Ja inmiddels zijn er wel wat uurtjes verstreken. Maar bijnemen zal naar jouw ervaring niet nuttig zijn. Dus dat laat ik dan denk ik ook maar achterwege. Sowieso een echte eerste volwaardige trip bewaar ik voor de dag samen met mijn wederhelft. Maar als kennismaking dacht ik ach. 3) Voor mijn adhd neem ik dagelijks dexamfetamine sinds een paar maanden, maar ik heb vanmiddag bewust geen medicijnen genomen meer, alleen in de ochtend. 5) Ik heb adhd, impulsief is mijn tweede naam hahaha. Nee qua voorbereiding mentaal ben ik er al aardige wat weken mee bezig. Maar deze specifieke avond was wel spontaan ja"
"Iemand dit gedaan? wat zou er anders aan zijn?"
"Van kortere duur denk ik dan, klink opzich wel chill"