Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Is het ook niet zo dat behalve het enorme prijssverschil vapen qua effect toch ook iets minder is? Ik had me er een tijdje geleden een beetje in verdiept omdat vapen toch stukken gezonder is (gebruikte al een bong). Het leek me echter toch te veel geld en gedoe, dus ik hou het maar bij m'n oude bong (ook omdat ik niet dagelijks gebruik). Ik heb trouwens eerst jarenlang zo af en toe een jointje gerookt en er opzich ook best van genoten, maar bij de eerste keer pure wiet in een bong werd ik echt compleet weggeblazen. Het is of het totaal een ander goedje is wat je gerbuikt. Ik denk dat iedereen wel het verschil merkt tussen puur of met tabak, maar ik ben (blijkbaar) heel gevoelig voor nicotine, wat bij mij het hele wieteffect compleet doodt. Ik ervaar een joint dan ook als niet meer dan een sterke sigaret. Een bowl pure wiet brengt mij daarentegen 2-3 uur lang in een compleet andere state of mind met enorm versterkte waarneming, filosofische gedachten, munchies en andere niet al te vervelende bijwerkingen. Ben ik nou zo raar of hebben meer mensen dit?"
"Sublimo zei: Het is een onomkeerbare MAOI. Je moet het uitzitten, als het fout gaat valt er niks te doen. Banisteriopsis caapi valt om te draaien in het ziekenhuis, syrische wijnruit niet. Klik om te vergroten... Inderdaad parcival, dit is complete onzin. Beide bevatten reversible MAOi's. Altijd wonderbaarlijk gevonden dat sommige mensen niet alleen zelf niet weten waar ze het over hebben, maar ook nog eens anderen "advies" geven. Twijfel mensen, twijfel aan alles, en check, dubble check en tripple check, ZEKER als het om drugs gaat. Ik weet dat het in dit specifieke geval niet veel uitmaakt, maar er zijn al zoveel drugsgerelateerde onzinverhalen op de wereld, het zou fijn zijn als de gebruikers zelf zich een beetje verdiepen in hun "hobby"... Zo, ik ben uitgezeken!"
"Ok, point taken. Beschouw mijn eerste post als ingetrokken."
"Sublimo zei: En achja, dat hij zo post... Het is gewoon jammer dat hij zichzelf niet fatsoenlijk kan verwoorden. Als hij dat wel kon had hij een goede bijdragen geleverd aan dit topic. Ik reageer gewoon automatisch niet op zo een post, het is niet de moeite. Klik om te vergroten... Als jij je aangevallen of beledigd voelt, mijn oprechte excuses. Ik snap best dat je alleen wil helpen en iedereen maakt uiteraard fouten. Het is zeker ook niet mijn hobby om mensen te dissen op internetfora omdat ik het allemaal beter weet. Sterker nog, ondanks dat ik zeker wist dat je bewering niet klopte, heb ik een aantal bronnen er voor de zekerheid nog een keer op na geslagen. En dat is precies waar het om gaat. Ik ben gewoon oprecht verbaasd als ik dit zie in dezelfde post: Sublimo zei: Van die gember weet ik niks af, ik durf niet te zeggen of het veilig is of niet. [...] Het is een onomkeerbare MAOI. Je moet het uitzitten, als het fout gaat valt er niks te doen. Banisteriopsis caapi valt om te draaien in het ziekenhuis, syrische wijnruit niet. Klik om te vergroten... Het komt namelijk vrij zelfverzekerd over, terwijl je blijkbaar niet eens weet om wat voor stoffen het gaat?! En ja, ik reageer wat overdreven en het is misschien ook mijn persoonlijke frustratie, maar dit iets wat ik overal tegenkom, ook als het om andere dingen gaat (vooral in de media!). Is het nou zo moeilijk of even te checken of je feiten echt kloppen? Tegenwoordig kost het namelijk tijd noch moeite en toch kom je telkens in aanraking met deze vorm van luiheid en onverschilligheid. Ik had inderdaad even een verhaaltje kunnen copy-pasten, maar ik hoopte juist dat je het zelf zou opzoeken en dat misschien in de toekomst dan ook vaker zou doen. Dus nogmaals mijn excuses. Het was niet persoonlijk bedoeld, het gaat met om het groter geheel. De wereld om ons heen is veel te fascinerend om je kennis over te laten aan "van horen zeggen". Ik besef me al te goed dat het niet echt een lekkere binnenkomer was voor een newbie en zal in de toekomst proberen om mijn bijdragen wat constructiever te maken, maar ik moest het gewoon even kwijt."
"weyoun22 zei: Volgens mij is het zoeken naar middelen die ons bewustzijn veranderen iets wat in de genen van de mensheid zit. 'Gelukkig' zijn de meeste mensen tegen de tijd dat ze tegen dergelijke middelen aanlopen al geconditioneerd genoeg om ervoor te kiezen de drugs links te laten liggen. Klik om te vergroten... Had het niet beter kunnen zeggen! Overigens gebruikt 99% van die mensen andere, meer algemeen geaccepteerde middelen. Er is iets dat een enorme aantrekkingskracht op ons heeft (overigens ook op andere zoogdieren) in het fenomeen bewustzijns-/waarnemings-/gemoedstoestandverandering. Mijn enorme fascinatie voor drugs werd min of minder per ongeluk opgewekt op relatief late leeftijd (een jaar of 23). Het hangt denk ik dan ook vaak af van omstandigheden, hoewel er wel iets van in karakter moet zitten om je echt te boeien. Mijn ervaring is dat veel gebruikers er eigenlijk helemaal niet zo mee bezig zijn en gewoon "lekker" of "hard" willen gaan, waar overigens niks mis mee is. Een kleiner deel wil zich er meer in verdiepen omdat ze oprecht geboeid zijn door het onderwerp met al zijn aspecten. Voor mij is het niet eens een hobby, meer een passie. Waarom? Gewoon omdat het leuk is natuurlijk, maar het heeft ook veel raakvlakken met dingen die ik belangrijk vind en die onderdeel zijn van wie ik ben."
"Ik heb een keer 30g Atlantis + een gram of 3-4 gedroogte Cubensis van eigen kweek gehad. Laten we zeggen afgerond 40g Atlantis. Het was niet helemaal de bedoeling, één van de medetrippers was kotsmisselijk na de eerste portie en ik kon het niet laten staan (de truffels waren al gemixd door een drankje). Wat volgde was een trip die voor 80% bestond uit horror en hel en voor 20% uit een bizare en levensechte reis door weet ik veel hoeveel dimensies. Het meest opvallende vond ik dat ik voor het eerste "echte" hallucinaties had, dus bijvoorbeeld echt mensen zag zitten praten over mij terwijl het allemaal in mijn hoofd afspeelde. Voor de buitenwereld was ik compleet geschift en in mezelf gekeerd, mensen proberen met me te praten maar er kwamen alleen gebrabbel en zelfbedachte woorden uit. En ik had in mijn broek gepist, de trots... Een uur of 6 later was ik gewoon terug. Uitgeput maar geestelijk 100% in orde. Het is een ervaring die zeker niet voor iedereen is en ik zou het uit voorzichtigheid niemand aanbevelen. Niet dat echt bad hoeft te gaan natuurlijk, maar het wordt in plaats van een normale trip een kolkende massa aan impulsen die je compleet overdonderen. Je merkt achteraf dat je hersenen echt moeite hadden om het allemaal bij te benen. Van de andere kant (en ik wil hiermee niemand iets wijsmaken of aanbevelen, puur mijn eigen ervaring) heb ik zelf ondervonden dat als je een keer echt aan een heftige ervaring toe bent, kun je beter wat meer nemen dat wat minder. Boven een bepaalde hoeveelheid krijg je namelijk geen kans meer om tegen te stribbelen, je wordt gewoon meegelseurd en krijgt niet eens de kans om in paniek te raken. Het kan dan doodeng zijn, maar een echte "bad trip" wordt het niet echt. Wat mij betreft is het voor herhaling vatbaar, maar voorlopig even niet... Doe in ieder geval verstandig en heb met grote hoeveelheden altijd een (nuchtere) sitter, het blijft een onvoorspelbaar goedje. Een extra broek kan soms ook geen kwaad..."