Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumssyrische wijnruit => misselijkheid, braken

syrische wijnruit => misselijkheid, braken

31 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Leg dan maar eens uit waarom het niet zo is i.p.v. een nutteloze post te plaatsen.
D
DeepPurpleLid
01-01-2024, 00:00
#2
Eten vermindert de trip toch?

Verder een vraag van een (relatief) onbekende in de wereld van truffels: wat is syrische wijnruit, wat is MAOI? Ben zelf net begonnen met truffels en wil er graag meer over leren.
W
WiesjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoi allemaal,

vanavond gaan m'n vriend dragon's dynamite nemen met syrische wijnruit als tripversterker.
We hebben syrische wijnruit al wel vaker genomen, een keer heb ik ervan moeten braken, de andere keren voelde ik me gewoon misselijk.
Ik ben nu bang dat ik dit dit keer weer ga voorhebben (ook al vast ik zoals de keren hiervoor), dus ik ben op zoek naar middeltjes/tips tegen de misselijkheid. Antibraakmiddel durf ik me niet zomaar aan te wagen, want ik ben bang dat dit niet gecombineerd mag worden.

Mijn vriend vertelde me ook dat als ik zou gaan kotsen, de trip sterk verminderd door zou gaan, en dat zou natuurlijk een beetje zonde zijn... :P

Alvast bedankt en groetsels,
Wiesje
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#4
Je kunt daar niks tegen doen. Proberen 6u van tevoren niks meer te eten is het enigste.

Maar slik NIKS bij, absoluut NIKS. Syrische wijnruit is een onomkeerbare MAOI. Je kunt daar serieus mee in de problemen geraken.

Ik neem aan dat je weet wat je wel en niet mag ? Ook in de dagen ervoor ?
W
WiesjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bedankt voor het vlugge antwoord :)

Ja, die lijstjes ken ik, maar hoezo de dagen ervoor? Ik heb vanochtend koffie op, maar we zijn pas van plan om de truffels en het syrische wijnruit te nemen rond 11-12uur vanavond, ik dacht dat 12uur vasten op de lijstjes wel voldoende was?

Ik ben trouwens wat rond gaan zoeken, en ik las dat gember met syrische wijnruit wel goed te combineren viel, en dat gember sterk tegen misselijkheid werkte, dus misschien ga ik dat dan proberen :P
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Van die gember weet ik niks af, ik durf niet te zeggen of het veilig is of niet.

Met de dagen ervoor heb ik het voornamelijk over medicatie. Niet zo zeer eten. Je moet echt medicatie vrij zijn. En al helemaal niks nemen tijdens het trippen, zelfs geen paracetamol. Niks.

Het is een onomkeerbare MAOI. Je moet het uitzitten, als het fout gaat valt er niks te doen.

Banisteriopsis caapi valt om te draaien in het ziekenhuis, syrische wijnruit niet.
W
WiesjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hmm ok, medicijnen slik ik gelukkig niet :)

Verder ga ik het denk ik op de gember wagen en hooopen dat ik niet ga moeten kotsen, zou n beetje zonde zijn, maarja :P Mag eten trouwens wel tijdens het trippen? Ik neem aan van wel als ze niet op de lijst staan... ? Hoewel dat natuurlijk weer de misselijkheid kan verhogen en dat zou wel naar zijn :(
W
WiesjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Eten schijnt de trip inderdaad te verminderen, maar niet zo sterk (bij mijn weten dan), ik vind eten tijdens de trip meestal veel te hemels om te laten :P
MAOI = mao-remmer, oftewel tripversterker, syrische wijnruit is de sterkste, wel súpervies (ik kijk er nu al tegenop, lol :P), en kan gevaarlijk zijn als je die combineert met de foute stofjes... maar het werkt super natuurlijk :)
S
ScopolamineLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wiesje zei:
Eten schijnt de trip inderdaad te verminderen, maar niet zo sterk (bij mijn weten dan), ik vind eten tijdens de trip meestal veel te hemels om te laten :P
MAOI = mao-remmer, oftewel tripversterker, syrische wijnruit is de sterkste, wel súpervies (ik kijk er nu al tegenop, lol :P), en kan gevaarlijk zijn als je die combineert met de foute stofjes... maar het werkt super natuurlijk :)
Klik om te vergroten...

Enkele goede informatie voor je Wiesje:
Mao-remmer is niet een 'trip-versterker' te noemen!!! Als je een smartshop zou binnen lopen, en ze verschaffen je niet voldoende informatie met een maoi, kan het letterlijk je leven kosten!
Een simpel voorbeeld:
Indien iemand denkt dat niet enkel LSD of paddo's versterkt worden door een maoi (omdat ze het ergens gehoord hebben), maar ook MDMA of speed --> leidt tot hospitalisatie/overlijden!
ga er dus niet zomaar licht over...

Een maoi is in een goede dosis een tripmiddel op zich; ayahuasca draait om een maoi (B. Caapi, waarbij men een DMT-aftreksel drinkt om verder te gaan -dan zonder de DMT-.
Een maoi zorgt ervoor dat bepaalde stoffen niet afgebroken worden in je lichaam (omwille van 'totale' uitschakeling van bepaalde enzymen of werkingsprincipes van het lichaam op zich).
Indien iemand dus opgenomen zou worden in het ziekenhuis, en men injecteert je een of ander kalmeermiddel, kan het zijn dat je lichaam compleet over-reageert, en je ademhaling stopt.

Ik gebruik persoonlijk altijd banisteriopsis caapi... deze kost in verhouding 'veel' meer, maar als je het zelf zou proberen, ga je nooit meer terug naar die slechte misselijke zaadjes... geloof me! ik spreek uit ervaring.
Ik wil je met deze post helemaal geen schrik aanjagen, maar het is best je goed te informeren i.v.m. een maoi, want het is niet zomaar iets!

HINT:
Neem eerst de syrische wijnruit... wacht ongeveer een twintigtal minuten, of als je voelt dat je echt moet overgeven, wacht hierop, en !geef over! zodra je kunt, dit is het teken dat de maoi in je lichaam circuleert, en dus werkzaam is.
hopelijk lukt het je dan vervolgens om de truffels binnen te peuzelen, en van daar uit... kan je alleen maar wachten tot het begint!
Ik wens je een super-trip toe met de syrische wijnruit en paddo's, zonder al te veel misselijkheid!

(zou leuk zijn moest je er een klein report(-je) over schrijven!)
Ik ben benieuwd!

Vriendelijke groetjes,
Scopolamine
p
picturaeLid
01-01-2024, 00:00
#10
@scopolamine: kan je trippen van een mao remmer alleen? En wat is dan een goede dosis? Ik heb nog syrische wijnruit liggen en passiebloem.
S
ScopolamineLid
01-01-2024, 00:00
#11
picturae zei:
@scopolamine: kan je trippen van een mao remmer alleen? En wat is dan een goede dosis? Ik heb nog syrische wijnruit liggen en passiebloem.
Klik om te vergroten...

Dit is langs twee kanten te bekijken;
Een rechtuit antwoord op je vraag is ja, je kan trippen op een maoi alleen...
MAAR je zou, volgens mij, -someone correct me if i'm wrong- niet kunnen trippen op syrische wijnruit als MAOI...
Het is wel geweten dat banisteriopsis caapi in een dosis van 50g visuals zal uitlokken.
Natuurlijk kan je hier dan nog een DMT-bevattend brouwsel bij drinken, maar dit is een andere zaak.

I.v.m. de passiebloem moet ik je teleurstellen; je kan daar zoveel van drinken/eten, je zal er geen visuals van krijgen.. enkel een 'ontspannend' gevoel zou je kunnen merken. Het is zó een milde maoi dat je het niet merkt.

Sorry voor de late reactie btw, maar was vandaag wat bezig :grin:
p
picturaeLid
01-01-2024, 00:00
#12
bedankt voor het antwoord :grin:
Ik ga eens wat experimeneren met die passiebloem, aangezien ik aan het stoppen ben met wiet zou dit middel mij dan wat rustiger maken? En wat is beter roken of thee zetten?
W
WiesjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Bedankt voor de reacties! Van die caapi is wel interessant, misschien dat ik de volgende keer dat dan neem in plaats van syrische wijnruit (of misschien volg ik beter een tijdje een 'dieet', ik weet het niet).
Ik had een bad-trip (voor de tweede keer, maar deze begon niet 'goed' of zo, gewoon totaal bad). Ik nam het syrische wijnruit, relatief okee, ik ging even naar de wc (het werkte laxerend, en ik dacht: beter dat dan kotsen), daarna de truffels dus, die ik nauwelijks op kreeg, ik heb een klein stukje niet meer opgekregen, omdat als ik het in m'n mond zette, ik spontane kotsneigingen kreeg :/

Vreselijke last van mijn maag en misselijkheid, het leek alsof die pijn doorheen mijn hele lichaam ging. We hadden fim opgezet (sneeuwwitje), het was superintens en mooi, het filmgeluid galmde door de ganse kamer. Toen de jager in beeld kwam, verloor ik half de controle, ik wist niet meer of wij nu 'ook gingen jagen', of niet. En toen de heks dan in beeld kwam, werd het helemaal supereng: haar gelach galmde door de ganse kamer. Dus ja: muziek opzetten dan, en de film af.

Ik had de hele tijd het geloof alsof 'er iets zou gebeuren', iets engs, en ik was bang dat ik de controle kwijt zou raken (het was alsof mijn geest los van mijn lichaam was, en mijn geest overal verspreid was, niet meer één geheel of zo, het leek daarentegen wel zo alsof mijn vriend en ik één geheel waren), en uit het raam zou springen, zelfmoord zou plegen, ik wilde het niet, maar ik was bang dat ik het zou doen.
Ik had het gevoel dat ik ging uitdrogen, ik voelde droog en heet, ik had constant water nodig, ik wilde douchen, maar mijn vriend wilde dat niet (hij wou dat we in deze kamer bleven omdat de trip vrij sterk was, en hij zit op kamers), dus de narigheid bleef doorgaan.

Het was alsof mijn vriend een vreemd wezen was: supergroot voorhoofd, echt heel raar.
Toen ik ging kijken hoe laat het was, was het op een gegeven moment 2uur ongeveer, en dat voelde zooo vreselijk, want de tijd leek ontzettend traag te gaan, en een trip duurt meestal tamelijk lang, mijn vriend zei dat we al voorbij het hoogtepunt van de trip zaten, maar ik merkte dat niet echt, integendeel zelfs.
De kamer leek ook steeds kleiner en kleiner, en was helemaal blauw en vol rook. Op een gegeven moment was hij zo klein dat er amper ademruimte was. Mijn vriend had overigens GEEN bad-trip, maar op een gegeven moment werd hij wel meegesleurd, dus ik probeerde er niet teveel over te praten. Maar ik voelde mij vreselijk naar => pure slechtheid, superintens, ik dacht dat ik dood ging, en ik wilde het absoluut niet!!

En het leek ook met schokken te gaan: soms voelde ik mij ineens supernaar, en dan ineens nog veelveel naarder, en zo door...

En toen werd het milder. Het leek ineenkeer te gaan: de kamer werd groter, er was veelveel meer ademruimte, ik voelde mij nog steeds niet optimaal, maar ik voelde me wel 'veilig'. En uitgeput. Ik probeerde niet teveel te denken, want ik merkte dat als ik aan dingen ging denken, mij slecht voelde, nutteloos, ...maar allemaal niet meer zó fel. Het voelde allemaal veel rustiger ineens, en dat voelde wel beter.
W
WiesjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Van syrische wijnruit moet je 3-5gr nemen, als je meer neemt, krijg je alleen maar meer last van je maag en misselijkheid (heb ik me laten vertellen), dus gezien ik sowieso al van die misselijkheid last heb, waag ik het er niet op :P

Passiebloem roken heb ikzelf nog nooit geprobeerd, alleen thee van gezet. Het werkt wel ontspannend, dus ik kan mij voorstellen dat het helpt als je gaat afkicken van wiet, maar ik weet het verder niet.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wiesje zei:
Van syrische wijnruit moet je 3-5gr nemen, als je meer neemt, krijg je alleen maar meer last van je maag en misselijkheid (heb ik me laten vertellen), dus gezien ik sowieso al van die misselijkheid last heb, waag ik het er niet op :P
Klik om te vergroten...

1-2 g syrische wijnruit is vaak ook al voldoende. Ik zou eerst met een lage dosis beginnen. Dan heb je waarschijnlijk ook minder last van je maag en de misselijkheid.
W
WiesjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hmmm okee, ik had zelf 3gr genomen, misschien had ik beter wat minder genomen dan.
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wiesje zei:
Hmmm okee, ik had zelf 3gr genomen, misschien had ik beter wat minder genomen dan.
Klik om te vergroten...

Ja, ik denk het wel. Mijn kameraad had ook gelijk iets van 2-3 g genomen, hij was ook enorm ziek ervan.

Probeer het eerst eens met 1-1,5 g. Ben eens benieuwd hoe dat is.
S
ScopolamineLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mijn kameraad had ook gelijk iets van 2-3 g genomen, hij was ook enorm ziek ervan.
Klik om te vergroten...

Nooit meer syrische wijnruit voor mij, geen leuke maoi op zich, voor verschillende redenen!
Ik hou het bij [liefst potente] b. Caapi!
W
WiesjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hm oké... ja, ik had wel eerder die hoeveelheid genomen (maar met minder paddo's, ofja, geen dragon's dynamite... want dies ook nogal sterk op de maag), en toen was ik niet bad gegaan...
En de dag ervoor voelde ik me ook al niet optimaal (had toen nog gekotst...), maar 't was m'n vriend zijn verjaardag, dus ik wilde echt iets sterks, en ik vond het stom om dan het syrische wijnruit te laten (wat ik beter had gedaan, was het een toffere trip geweest :tongueout:), maar ja, ik denk dat ik de volgende keer dan eens voor die caapi ga gaan...

Is die caapi trouwens qua 'effect' hetzelfde als syrische wijnruit, of heeft het nog andere effecten?
S
ScopolamineLid
01-01-2024, 00:00
#20
B. Caapi is een geweldig trip-middel op zich, terwijl syrische wijnruit , voor mij, de grootste rommel is die je kan innemen.

Van B. Caapi kan je sowieso wel verwachten dat je moet overgeven, maar dit neem je er graag bij als je merkt wat voor visuals je krijgt!

Geloof me maar :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."