Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"MeejheM zei: Ik vind het eigenlijk helemaal zo gek niet. van de drugs die wij hier op de opiumlijst hebben staan zijn de korte en langere effecten al bekend, is de schadelijkheid voor de gebruiker, en de samenleving bekend, en zodoende beperkt in de verstrekking en fabricage. Al die RC's, waarvan ik vaak tripreports lees zijn onbekend bij de hulpverlening, het is niet altijd duidelijk wat en hoeveel iemand gebruikt heeft en de effecten zijn ook nog onbekend. Als een stof duidelijk medisch bij kan dragen zou de ontwikkelaar wel patent aanvragen en toestemming krijgen om het als medicijn te marketen en verstrekken. soms kom ik hier op het forum topics tegen hoe een gemiddelde gebruiker zelf milligrammen vrij nauwkeuig af moet meten tegen, en dan vraag ik me altijd af of dat wel goedkomt. dat je veel plezier ervan kan ervaren is denk ik onomstreden, maar dat er gevaarlijke stoffen tussenzitten, en dat de meeste medisch niet interessant(meer) zijn lijkt me ook duidelijk. Klik om te vergroten... We kunnen nu toch wel constateren dat bannen gewoon niet helpt als het om voorkomen gaat. Voor zover ik weet is een vrijwel gelijke ban in Ierland uitgedraaid op een groter aantal mensen dat door druggebruik het ziekenhuis indraait. Verder ook redelijk fraglich als gezondheid op een of andere manier wordt aangehaald maar roken en alcohol uitgesloten zijn. Het betreft hier stoffen die tezamen 100.000 doden veroorzaakt in de UK, nog uitgezonderd dus zaken als COPD en andere niet dodelijke gevolgen van gebruik. Maar misschien is het zo dat heel veel mensen, waaronder zeker ook onze heren politici dit soort middelen EN MASSE gebruiken. Het aantal slachtoffers van Research Chemicals is....<100 per jaar? Wat mensen in hun lichaam willen stoppen moeten ze gewoon helemaal zelf weten. Ik heb nog nooit een sigaret gerookt, ik drink nimmer alcohol en de enige high in heel mijn leven is de runnershigh of met squash "in the zone" zijn. Ik heb het geluk stabiel te zijn en van mezelf gelukkig en ontspannen. De RCs die ik gebruik zijn zuiver voor slaap en om wakker/geconcentreerd te blijven als slapen niet is gelukt armodafinil. RCs = vooral etizolam, eens per week op zo. Overigens met medeweten en zelfs steun van mijn arts."
"zoviac zei: Nou het zit zo ik had altijd een mannelijke dokter maar die is een tijd geleden met pensioen gegaan was al 70 altijd goed mee kunnen vinden nooit problemen etc.. Nu heb ik verplicht een andere dokter gekregen een vrouwelijke en nu in een keer moet alles anders zo had ze in het begin gelijk de temazepam verlaagd van 40 naar 20 zonder overleg of reden en nu doet ze in een keer heel moeilijk nu moet ik verplicht een afspraak hebben met een of andere ggz medewerker die ook op de praktijk werkt enzo en doet ze alles om er maar onderuit te komen om mij maar medicijnen te geven. Overgens begin ik binnekort een nieuwe behandeling bij een andere instelling en heb daar woensdag gesprek maar goed eer die mij medicijnen willen voorschrijven is het een maand verder man man waarvoor betaal nog ziekefonds als dokters je op vandaag nog niet meer willen helpen. Zoviac Klik om te vergroten... Andere dokter. Ik heb de mazzel dat ik kerngezond ben, maar dit is de reden voor mij om zeoveel mogelijk alles zelf te doen. Ik heb een pesthekel aan afhankelijkheid. Dokters zouden adviseurs moeten worden zonder de mogelijkheid een bindend advies te geven....Zo simpel is dat. Wij raden je dit en dat aan, maar jij moet het zelf weten. Zoiets."
"Mijn punt is niet dat zij iemand kunnen dwingen, het punt is dat ze mensen medicatie ontzeggen omdat ze dat beter vinden. Ik vind dat alles vrij gegeven moet worden. Zoalng je sigaretten en alcohol zomaar kunt krijgen...Die zijn zeer verslavend en dodelijk! En dan gaat men moeilijk doen over bijvoorbeeld benzo's? Wil ik de cijfers wel eens zien naar de invloed van deze middelen tov sigaretten of alcohol...Eens kijken welke gevaarlijker zijn...Je kunt ibuprofen krijgen met een bijsluiter, je kunt omeprazol krijgen nu etc. Bijsluiter lezen. Klaar. Zo zou het met alle medicatie moeten zijn. Je hebt bepaalde klachten...je arts kijkt naar bijwerkingen (niet iedereen kan dit even goed bepalen natuurlijk) en wijst je op de voor- en nadelen. De keuze is aan jou. Het is jouw lijf en leven. Het is jouw verantwoording. Maar in deze angstmaatschappij gaat het steeds meer om het voorkomen van enig risico lijkt het. Hou op: risico hoort bij het leven, verantwoording nemen over wat je doet hoort bij volwassen zijn. Niet bij een arts. De arts adviseert wat mij betreft, dat zou de regel moeten zijn. Moet zeggen dat mijn arts ook zo werkt. Ik ging voor een scheur op een plaats waar de zon nooit schijnt (en dat is echt zeer pijnlijk, vooral na een aantal uur). Had zelf al bekeken dat ik een creme wilde gebaseerd op een calciumchannelblocker. Was ie mee eens. Kreeg ik. Na 3 weken was de pijn volledig verdwenen. Ik vertelde hem over etizest met een korte uitleg (kende hij niet): volledig mee eens. Armodafinil: volledig eens met wat ik deed. Maar uitgerekend mensen wiens geestelijkwelbevinden afhangt van een juiste combinatie van medicijnen zijn zo afhankelijk van de soms nukkige artsen. Nieuwe arts: afhankelijk van zijn inzicht. Ik heb schoonfamilie die in de pyschiatrie werkt (HBO verpleegkundigen en psychiaters) en die geven aan dat dit inderdaad zo'n teer punt is. Ik las meen ik in het stuk hierboven van een dame die gewoon even alles ging strepen. Goed: weet niet of het nu goed of slecht ging. Maar ik kan je via mijn schoonfamilie talloze voorbeelden oplepelen waarbij iemand (arts) het "niet eens was" met benzo gebruik en dat over wilde zetten naar antidepressiva. Sterker: ik ken mensen 9collega's) waarbij dit is gebeurt...Wat een drama! SSRI in de opbouw die veel spanning gaf en half werk afleverde. AQfbouw na 4 maanden ivm matige of geen werking en een van hen was 2 weken aan het janken. SSRI's zijn bekend om toename vanzelfmoordideatie voor zover ik weet met name bij jongere gebruikers.... Een grooot probleem met artsen is dat ze op "hun ervaring" afgaan waarbij de wetenschap dus overboord wordt gesmeten en men valt in de val van subjectiviteit. De waarneming van een arts is net van zoveel waarde als kruidendokter X die zegt dat een bepaalde combi duidelijk wel of niet werkte. Ook dat is onderzocht, maar artsen geloven werkelijk in hun eigen superieure waarnemingsvermogen. En dat beslist dan over de geestelijke gezondheid van soms erg fragiele mensen. lekker. Ah....nog een: mijn eigen vriendin had veel last van gewrichtspijn. Mevrouw de huisarts schreef paracetamol metr codeïne voor. 8 weken later: nul effect. Maar de arts wilde maar doorgaan op die voet. Dus ik gezocht. of mijn vriendin tramadol wilde proberen (dit speelt in 2007 overigens). Dat wilde ze wel. Dus ik in India besteld (kon toen nog). Het werkte super. Zij naar haar arts die haar als een kleuter terecht wees. Doorverwijzing naar reumatoloog geeeist. Mijn vriendin vroeg of ik mee wilde gaan als steun omdat ik mijn mondje meestal wel klaar heb en arrogant gedrag van een wie dan ook ook echt niet accepteer. Niet door iemand af te bekken, maar puur door rustig aan te geven wat ons standpunt is en wiens belang hier gediend zou moeten worden. Een dogma tegen een bepaalde medicatie van een arts is natuurlijk een weinig steekhoudend standpunt dat eenvoudig te pareren is. Maar dat was helemaal niet nodig. "Wat! geen tramadol terwijl het goed werkt?! Ik schrijf u voor 8 maanden voor bent u er ook voorlopig klaar mee!"....Die arts was merkbaar geirriteerd over de huisarts. Dat soort zaken dus. De macht over je gezondheid moet bij jou liggen en niet een derde. Dat is althans mijn mening. En ja: risico hoort bij het leven. Als je kiest en tegen het advies van een arts ingaat dan zijn de gevolgen ook voor jou. Zo werkt dat. Ik zie het probleem niet. Maar dat is het wel in een maatschappij die vaak zo angstig is en risico's maar wil uitbannen en uitbannen. Accepteer ze, zou ik zeggen. Etcetc."
"MeejheM zei: Dat soort zaken dus. De macht over je gezondheid moet bij jou liggen en niet een derde. Dat is althans mijn mening. En ja: risico hoort bij het leven. Als je kiest en tegen het advies van een arts ingaat dan zijn de gevolgen ook voor jou. Zo werkt dat. Ik zie het probleem niet. Maar dat is het wel in een maatschappij die vaak zo angstig is en risico's maar wil uitbannen en uitbannen. Accepteer ze, zou ik zeggen. Etcetc. Klik om te vergroten... Wie is die derde waar je het over hebt? Je hebt jezelf en een arts die je gelukkig zelf kan kiezen. In Nederland houden we niet zo van risico's. vandaar dat wij bijna allemaal bijna over tegen verzekerd zijn. Sommige risico's zijn aanvaardbaar, andere niet. Met medicijnen is het vaak de vraag of bijwerkingen op korte en lange termijn aanvaardbaar zijn tegenover de te verwachten risico's. En doe liever geen Etcetc., want je bent al niet erg kort van stof. Klik om te vergroten... Ik weet niet wie deze "we" zijn. Een meerderheid? Hoeveel roken er? Hoeveel drinken (veel) alcohol? Hoeveel verlaten zich op alternatieve "geneeswijzen"? Weinig risico allemaal, die dingen? Ik geef verder aan dat er risico is maar dat die bij jou ligt. Ik heb persoonlijk een redelijke hekel aan dat risicomijdende gedrag dat deze samenleving lijkt te bepalen."
"ooscaar zei: Hallo allemaal, Ik heb enkele keren etizolam geprobeerd, en ik ben zeer tevreden over dit middel. Nou wilde ik dus wat meer pellets gaan bestellen, maar helaas blijkt het overal op te zijn. Liquid measurement met etizolampoeder heb ik geen zin in. Ik ben liever wat meer zeker van de dosering die ik binnen krijg. Nou heb ik dus besloten om dan maar te gaan kiezen voor een andere benzo. Deze moet aan de volgende criteria voldoen: - Het moet in pellets te bestellen zijn op internet. Ik ben niet op zoek naar links want ik kan het zelf wel zoeken. - Het middel is effectief genoeg om te kunnen slapen na stimulanten zoals amfetamine. - Het middel is relatief kortwerkend, net zoals etizolam. Ik wil niet vaag wakker worden en de volgende dag nog in een benzo-roes zitten. Met etizolam had ik hier geen last van. Nou bleek dit nog best lastig te zijn, aangezien alles wat ik tot nu toe heb gevonden best wel flink lang werkt. Mijn oog viel nog wel op descholoro-etizolam, maar daar lees ik verschillende dingen over. Heb kan een halfwaardetijd hebben tussen de 10 en 48 uur. Een halfwaardetijd van 48 uur lijkt me behoorlijk lang. EDIT: Of is diclazepam misschien een goede optie? Ik hoop dat iemand me een goed advies kan geven. Ik heb niet zoveel verstand van of ervaring met benzo's, en ik heb enkel beschikking tot RC benzo's. Advies is dus welkom Klik om te vergroten... Dan heb je niet goed gezocht of net effe op het verkeerde moment. Er zijn zo zeker twee Engelse vendors met een prima reputatie die etizest en etilaam verkopen. beiden voor --Modknip-- euro/100 stuks. Een derde vendor begint er binnen twee weken weer mee. Diclazepam: lange halfwaarde tijd maar toch werkt het voor slaap net zo als etizolam 2 mg bij mij. Ik nam 2 mg van die paarse en moest echt binnen 10 minuten naar bed! Heerlijk geslapen en prima wakker geworden. Geen of vrijwel geen naeffect. Maar begin laag en snij zo'n tabletje eerst toch maar door de helft is mijn advies! Ik raad je aan naar het UKchemicalresearch forum te gaan. Daar worden vendors wel besproken en daar vind je ook de beste vendors met kortingen, die ze zelf ook op die site noemen! De betreffende vendor waar ik het over heb en waar uitstekende ervaringen mee heb geeft je 25% korting om de dure banktransactiekosten te vergoeden! Etizolam werkt inderdaad wel het kortste, ik heb ook Nitrazolam (maar die kan ke niet meer krijgen) en dat werkt vrijwel precies zo. Net iets langer (een uurtje) voor slaap. Ik heb 2mg diclaz 500 stusk voor --Modknip-- euro gekocht. De dieppaarse uitvoering alleen maar bij een enkele vendor te krijgen. Maar de paarse met witte spikkeltjes is ook prima en die is denk ik nog goedkoper. Goed voor slaap en helder wakker worden bij mij: - Etizolam 1,5 - 2mg - Nitrazolam 2,4 mg - Diclazepam 2 mg (beetje een hangover soms, heel licht) - Flubromazolam 0,25 mg (niet meer!!) maar ipv 8 slaap ik dan 10 uur maar ben ook dan klaarwakker hoor. Metizolam = shit. Wat een troep. Deed niks in 2 mg. Nifoxipam= eigenlijk wel oke. Clonazolam= voelde de hele dag wel iets, een beetje off. Niet voor mij. Norflurazepam 5 mg= diclazepam maar dan net anders. Minder voor mij. Deschloroetizolam 6mg = heel de dag groggy en mezelf niet...bah! Er komt van een van de vendors waarschijnlijk een nieuwe lam uit. En als die uitkomt wordt dit echt een hit van heb ik jou daar, geloof mij maar. Of die ook echt zo goed gaat werken valt ete bezien trouwens. Ik kan niet vertellen welke dit is en of het ook echt gaat gebeuren maar dat weten we binnen een maand... Wil je geen prijzen meer noemen dankje"
"intothewild zei: Op dit moment gebruik ik 0,5 mg Xanax Retard (benzo) en 10 mg Citalopram (SSRI) - dit ben ik aan het afbouwen. Nou wil ik graag GABA en Theanine proberen (natuurlijk niet tegelijk). Kan dit kwaad, aangezien ik een benzo en anti depressiva gebruik? Klik om te vergroten... GABA? Dat doet dus niks want kan de Bloedbrienbarriere niet doorkomen. Vandaar dat er ook een aangepaste versie is (Phenibut) die dit wel doet. Theanine daarentegen heeft wel effect, maar lijkt me absoluut onvergelijkbaar met Xanax. Waarom wil je afbouwen? Never change a winning team. En vooroordelen van natuurlijk tov chemisch is niet meer dan dat: een vooroordeel. Als Xanax + Citalo werkt zou ik dat dus vooral niet afbouwen, tenzij de bijwerkingen (of werking) een te slecht eindresultaat geven."
"Jmths zei: Gov zei: intothewild zei: Op dit moment gebruik ik 0,5 mg Xanax Retard (benzo) en 10 mg Citalopram (SSRI) - dit ben ik aan het afbouwen. Nou wil ik graag GABA en Theanine proberen (natuurlijk niet tegelijk). Kan dit kwaad, aangezien ik een benzo en anti depressiva gebruik? Klik om te vergroten... GABA? Dat doet dus niks want kan de Bloedbrienbarriere niet doorkomen. Vandaar dat er ook een aangepaste versie is (Phenibut) die dit wel doet. Theanine daarentegen heeft wel effect, maar lijkt me absoluut onvergelijkbaar met Xanax. Waarom wil je afbouwen? Never change a winning team. En vooroordelen van natuurlijk tov chemisch is niet meer dan dat: een vooroordeel. Als Xanax + Citalo werkt zou ik dat dus vooral niet afbouwen, tenzij de bijwerkingen (of werking) een te slecht eindresultaat geven. Klik om te vergroten... Ze zeiden eerst ook lange tijd over phenylethylamine en valeriaan dat deze niet door de HBB heen konden komen en dus geen effect geven. GABA wordt door zeer veel mensen toegepast en al is de werking zeer mild kan ik uit eigen ervaring wel bevestigen dat het meer dan alleen placebo effect is. Benzodiazepines pakt op de lange termijn meestal niet zo goed uit omdat het best wel snel tolerantie vormt en aardig verslavend is, genoeg reden voor veel mensen om het zo snel mogelijk af te bouwen. In het geval van OP is er echter sprake van zowel benzodiazepine voorschrift als een AD voorschrift wat vast niet zonder reden is. We kennen de context van de achtergrond ook niet dus het is onmogelijk om een 'juist' advies te geven, alleen de huisarts zal een 'fatsoenlijk' advies kunnen geven. Mocht er twijfel ontstaan aan de huisarts zijn advies kan men altijd nog een second opinion aanvragen. Klik om te vergroten... 1) als nieuw bewijs oude opvattingen weerlegt betekent het niet dat elk oud bewijs weerlegd kan worden. GABA komt niet door de BBB heen totdat het tegendeel is bewezen. Ik heb daar nooit iets van vernomen.. Onderzoek gebeurt (als het deugdelijk is) placebo gecontroleerd, gerandomiseerd en dubbelblind met een reden: mensen kunnen namelijk NIET zelf onderscheid maken. bedenk verder dat een werking bewezen wordt geacht als er een statistisch significant verschil is tussen controle groep en degene die het echte middel kregen. Waarom? Omdat bij placebo's heel vaak er door de mensen zelf een verbetering wordt gemerkt, ziet zelden een zeer duidelijke verbetering. Toch is er geen werkzame stof. De werkzame stof moet het dus nog veel beter doen. 2) Tolerantie treed niet op tegen alle werkingen van benzo's volgens mij. Slaapopwekking wel, angstremming minder of niet (als ik het mis heb hoor ikhet graag hoor!). Verslaving op zich is geen enkel probleem. Het ligt eraan wat die verslaving doet. Zo ben ik verslaafd aan voedsel. Ik moet echt regelmatig wat eten anders val ik erg af en gaik na een maand of twee zonder eten dood. Ik kan na een week niet eten echt geen enkel voedsel meer weerstaan. is dat erg? nee. Zo ook met medicatie die gewoon goed zijn werkt doet. Totaal niet interessant vind ik of ik daar verslingerd aan zou raken of niet: ik heb het toch nodig. 3) Helemaal eens dat OP, zeker op basis van wat ik lees, vooral bij de arts te raden moet gaan en moet vragen om advies. Afbouw van dit soort middelen vereist echt wel de nodige kennis. Bij gebrek aan vertrouwen in de arts naar een specialist (psych) denk ik."
"JanZwever zei: Goedendag, Hebben mensen hier ervaringen met nootropics zoals modafinil? Modknip Groet, J. Klik om te vergroten... Yep. Ik heb ervaring met: - Pure modafinil poeder (in 2007): fantastisch. Niks dan kalm wakker worden als je vrijwel in slaap dondert na weer een slechte nachtrust. - Modalert (2007 en 2015): 100 mg is al alsof ik veel caffeine binnenkreeg. Onprettig. - Artvigil (armodafinil, 2015 en 2016): 50 mg is exact zo als 100 mg van die modafinil poeder. - Waklert (armodafinil 2015 en 2016): identiek aan artvigil - Acronite (armodafinil, 2016): dit is van Consern. identiek aan de andere twee. Acronite kost me per 100 stuks (150mg/tablet) 65 pond. Ik heb er 600 van gekocht. Gebruik een derde tablet twee keer per week. Soms een half tabletje. Echt fantastisch spul. Ik vind het helemaal niet duur trouwens!! Mocht forumbeheer dit lezen: ik noem hier een prijs omdat armodafinil niet onder de noemer drugs valt. Als ik dit verkeerd begrepen heb, dan misschien de tekst aanpassen zodat dit duidelijker wordt (?)"
"Moeilijk? Ik heb armodafinil gekocht en zoveel dat ik er decennia plezier van heb. Ten eerste vind ik dit veel fijner dan modafinil en kostte het helemaal niet veel. Je schijnt hier niet eens een prijs te mogen noemen, maar goedkoper dan die fluoro en fladrafinil en tenminste ook geen RC met vraagtekens bij zuiverheid en veiligheid. Ritalin heb ik nooit gebruikt, maar mijn huisarts zei me dat die armodafinil van mij (heb 'm gewoon verteld dat ik dit gebruik) veel beter is dan Ritalin. Ritalin heeft nogal eens vervelend bijwerkingen en mensen voelen alsof er een motortje bij wordt gestoken die je niet kunt uitschakelen. Armodafinil is (bij mij): van bijna slaapdronken en niet meer kunnen werken en denken naar precies mijzelf maar dan wel wakker. In 20 minuutjes of zo. Ik wil wel eens zien dat IEMAND iets heeft opgelopen door het gebruik van dit spul en dat even afzetten tegen talloze andere geneesmiddelen. Dat geldt ook voor modafinil wat ik zelf overigens wel onprettig vond (ook lagere doses). Echt wel gejaagdheid, armodafinil (a 50 mg, dus 1/3 tablet) gaf die niet. Armodafinil en (had ik een keer) zuiver modafinil poeder (dat werkte precies hetzelfde itt modalert etc) is het beste medicijn dat ik ooit heb gebruikt. Veiliger dan paracetamol en zeker NSAIDs die je zo kunt krijgen. Zero bijwerkingen en doet ook nog exact wat beweerd wordt 9bij mij). Vandaag na een slechte nachtrust zou ik best armodafinil kunnen gebruiken. Maar ik doe dat niet, ik voel niet eens een soort zucht ernaar. Puur de wetenschap dat het zou kunnen helpen is er wel en daar blijft het bij. Wat verder ook wel werkt, maar toch anders is phenylpiracetam en (in nog mindere mate) sulbutiamine. Noopept kreeg ik een tijdlang gratis bij bestellingen en doet ook wel wat. Maar niks haalt het bij armodafinil. Echt, voor mij, geweldig. Als je een dame bent die sexueel actief is en de pil gebruikt: afinils maken de pil minder betrouwbaar, dus dan moet je wel andere maatregelen nemen!"
"Jmths zei: Ervaring met Modafinil, Adrafinil en Fluorofinil. Doen alle drie ongeveer vrijwel hetzelfde. Adrafinil rapportje van me drugsforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=57290 Fluorofinil rapportje van me drugsforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=57202 Ze doen hun werk prima en ze geven geen bijwerkingen maar verwacht geen wonderen zoals sommige mensen je soms doen geloven, de effecten zijn zeer mild en nauwelijks bewust merkbaar. Eveneens heb ik ervaring met een paar andere 'productiviteit boosters' / 'nootropics'. Mocht je vragen hebben ik beantwoord ze graag. Klik om te vergroten... Mijn ervaring met alternatieve afinils. Hydrafinil (eigenlijk geen finil, maar wel door ik dacht Cephalon onderzocht op wakkerhoudende werking): geen enkel effect, Flmodafinil: van een Duitse site (ze zullen niet allemaal gelijk denk ik) na 3-4 uur werd ik bij een heel kleine hoeveelheid van 40 mg vooral erg duizelig. Maakte me niet wakker. Adrafinil heb ik liggen, maar ik heb er geen zin in omdat ik nu eenmaal armodafinil heb dat verder farmaceutisch van aard is. De zuiverheid hiervan is zeer zeer waarschijnlijk veel beter dan van een RC chemical. Daarbij was Armod ook nog eens duidelijk goedkoper."