Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hallo allemaal, ik lees al een tijdje de verhalen en ervaringen op dit forum en wil nu graag zelf in contact komen met iedereen die ook willen stoppen met hun speed-en/of ritalingebruik, maar net als ik ervaren dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is. Het doorbreken van patronen, vicueuze cirkels en jarenlange gewoonten is verschrikkelijk moeilijk, en ik zou graag van gedachten wisselen met mensen die dit ook zo ervaren. Je wilt er vreselijk graag vanaf, je walgt van jezelf en je eigen zwakte, probeert alles om het anders te doen, maar wat je ook probeert het lukt niet. Wat ik maar niet begrijp is, als je zo graag wil stoppen en iets je leven zo verpest en beheerst, waarom het dan toch niet lukt? Ik ben dag in dag uit in gevecht met mezelf omdat ik iets doe terwijl ik het niet wil doen maar het toch niet kan laten. Dat heet verslaving, zo ver was ik ook al. Zijn er mensen die dit herkennen en zich ook zo dodelijk eenzaam voelen in hun strijd?? Reacties, ervaringen en adviezen zijn zeer welkom. Alvast bedankt."
"Harddrugs en softdrugs vind ik heel betrekkelijk, bv mensen die zeggen 'ik blow alleen maar' of ik drink alleen maar, ik denk dat alcohol harddrug nr.1 is, waar wereldwijd meer mensen aan verslaafd zijn dan wat voor drug dan ook, maar omdat je het gewoon legaal in de supermarkt kan kopen en sociaal geaccepteerd is houden de mensen zichzelf voor de gek. Alcohol is de meest gevaarlijke en slopende drug die is er is, en de valkuil is dat men het niet als zodanig ziet. Mensen die zien je als junk als je af toe een lijntje neemt maar zichzelf wel in het weekend(en vaak ook door de week) een slag in de rondte zuipen. Omdat het in de supermarkt te koop is en niet strafbaar is om met drie kratten in je winkelwagentje rond te lopen kan het toch zo erg niet zijn??? Ik persoonlijk vind alcohol ook een harddrug, en misschien wel de meest verslavende die er is.( Ik spreek uit eigen ervaring )Dus begrijp me niet verkeerd ik hou zelf ook wel van een biertje (wel meer dan 1) maar ik zie het nou eenmaal wel zo. En blowen is in principe niet echt een harddrug, maar ik ken gasten die van 's morgens vroeg tot 's avonds laat blowen, ze zitten in hun eigen wereldje en zeggen zelf dat ze niet meer zonder kunnen. Voor hun is het dus zo onschuldig niet. Dus de scheidslijn tussen hard-en softdrugs vind ik heel relatief, het is maar net waar jij de meeste problemen mee ervaart."
"SisterofMerci, bedankt voor je bericht, gedeelde smart is halve smart en dat is echt zo."
"Het lijkt op dit forum vaak wel als aangeeft dat je wilt stopppen, dat voor sommige mensen aanleiding is om je belachelijk te maken, of dat je een loser of een watje bent ofzo. Lekker motiverend is dat, ik ben er ook mee gestopt. Want of je krijgt helemaal geen reactie, of je wordt een soort van uitgelachen. En nu kan ik mijn berichten helemaal nergens meer vinden, die worden na een maand dus gewoon verwijderd, waarschijnlijk omdat het te saai is ofzo. Nee, alleen stoer doen en opscheppen over gebruik vindt hier gehoor, hoe gekker hoe beter. En de beheerders van dit forum doen er net zo hard aan mee, je kan dit beter een PRO-drugs forum noemen, want alleen dan word je serieus genomen. Jammer, ik had gehoopt hier wat steun en herkenning te krijgen!!!"
"En JaPrecies, zet m op en hou vol, ik weet Precies hoe je je voelt!!! Groetjes Fluffy."
"Ja goed idee alles door elkaar nemen speed coke drank wiet waarom niet meteen wat LSD paddo's en valium erbij vooral doen als je levensmoe bent."
"Best oom Klaas, Ik ben absoluut GEEN moraalridder, integendeel!!! En ik probeer niemand te redden, en zo wil ik ook helemaal niet overkomen. Ik heb jarenlange ervaring met allerlei drugs, de leuke en niet leuke kanten ervan. Maar juist door mijn eigen ervaring ga ik mensen niet aanmoedigen die alles door elkaar willen gebruiken. Dat heb ik ook gedaan en het levert je niks op behalve heel veel ellende. Niet op korte termijn, dan lijkt het allemaal leuk en een groot feest, maar op lange termijn maakt het meer kapot dan je lief is. Ik veroordeel NIEMAND en wil echt niet de wijsneus uithangen, maar ik ga het ook niet aan zitten moedigen of zeggen dat het allemaal fantastisch is want helaas is dat niet zo. En als iemand alles door elkaar wil gaan gebruiken kan dat nog gevaarlijk zijn ook. Dus wat moet ik dan zeggen: tuurlijk joh vooral doen!!! Als iemand van een flat wil springen probeer je hem toch ook tegen te houden?? Iedereen moet lekker doen wat ie zelf wil, maar ik heb genoeg ervaring met drugs om het niet aan te moedigen en als ik dan een moraalridder ben so be it."
"Dit geloof je toch niet??? Alcohol snuiven, ik dacht dat niets me meer kon verbazen maar deze zag ik niet aankomen."
"Ik krijg er echt zin in, die seroquel. Maar niet heus."
"Pleziergebruik anti-psychotica???? Ik heb het vier jaar noodgedwongen gebruikt en kan je melden dat er weinig plezier aan te beleven valt! Tenzij je wilt veranderen in een wandelende zombie en een kasplant, zou ik het je ten sterkste afraden. Je moet wel heel wanhopig zijn als je hier 'plezier' aan wil beleven, bovendien breng je andere mensen misschien op rare ideeen. Wat bezielt je om aan zo'n middel plezier te willen beleven en dat ook nog op zo'n topic te durven zetten. Ik mag hopen dat je zo,n middel nooit echt nodig zult hebben, dan kom je er nog wel van terug. ik zou maar eens goed nadenken waar je mee bezig bent."