Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"@ zozamusic: Je voelt je niet sociaal, maar kan het ook zijn dat je door verlegenheid je terugtrekt van mensen? Als je dat doet wordt het ook steeds meer iets groots om met mensen om te gaan en ga je heel erg letten op wat je zegt of voel je je snel buitengesloten. Wat jij moet doen is gewoon zoveel mogelijk met mensen omgaan. Je blootstellen aan die sociale contacten tot het steeds meer iets gewoons word en dan heb je maar wat rotervaringen, maar op een dag kom je erachter dat je het gezellig hebt met mensen die je vrienden geworden zijn. Nodig gewoon een klasgenoot uit om met je op stap te gaan. Probeer gesprekken aan te knopen met mensen die je tegenkomt op verjaardagen of wat dan ook en zeg ze dat je het leuk zou vinden om samen eens iets te ondernemen. Spring in het diepe. Je hebt niets te verliezen. Denk maar zo: als je je nu zo ongelukkig voelt dat je onder een trein wil springen, maakt het toch niet uit wat mensen van je denken, of je rare dingen zegt, of leuk overkomt. Voor mijn part kraam je de grootste onzin uit, lach er gewoon om. Ik heb ook weleens drugs gebruikt om gevoelens van onzekerheid te overwinnen, maar ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat het daar alleen maar erger van wordt. Ten eerste maak je stoffen op die je hersenen van nature maken om je gelukkig/sociaal te voelen. Als het uitwerkt voel je je dus het tegenovergestelde en ben je nog verder van huis. Als je echt veel extacy gebruikt kan je zelfs zware depressies krijgen. Ten tweede wil je niet weten wat het met je eigenwaarde doet als je verslaafd word en aan jezelf moet toegeven dat je een junkie bent of de mensen om je heen doorkrijgen dat je sociaal bent of presteert of wat dan ook door drugs te gebruiken en niet door hoe je zelf bent. Mensen weten dan niet wat ze aan je hebben, gaan je als junk zien en zie dan nog maar eens vriendschappen op te bouwen of mensen hun vertrouwen terug te winnen."
"Waarom ga je niet eens naar een psycholoog? Die kan meer voor je betekenen dan drugs.."
"Tja het kan, maar het kan op twee manieren uitpakken Je voelt je fijn en vrolijk en vergeet ff je sores omdat je lekker aan het feesten bent en van iedereen om je heen houdt. of je voelt de gevoelens die je nog voor je x hebt alleen nog maar meer en voelt je de dagen erna down. Ik zou het niet perse afraden, maar het kan dus goed of fout uitpakken."
"Verslaafd aan XTC ben je niet zo snel, dus daar zou ik niet zo bang voor zijn. Het is niet zoals heroine en coke, dat je meteen de drang krijgt naar meer. Op een gegeven moment is je serotonine op en zou meer nemen niet eens meer veel effect hebben. Het gevoel is wel erg lekker. Kan ook best heftig zijn, maar als je met jezelf afspreekt dat je eerst een halfje neemt, dan nog een halfje zodra je weet hoe het voelt en of je dat tweede halfje wilt, kan het in principe niet fout gaan. Niet schrikken als je eerst wat misselijk word/gaat boeren voordat het inslaat. Dit betekent niet dat je fout gaat en gaat snel weer over."
"Grappig dat veel mensen toch dezelfde hallucinaties hebben op MDMA. Die schimmen/dingen in je ooghoeken zien en mensen zien die er niet zijn vind ik zelf niet zo prettig, al heb ik 1 keer wel een heel goed gesprek gehad met iemand die er niet was, maar waar ik toch graag mee wilde bijpraten. Heb eens op een feest gehad dat ik iemand kwijt was en ineens veranderde IEDEREEN op dat feest in die persoon. Daar sta je dan met 10000 mensen om je heen met allemaal hetzelfde gezicht die je allemaal lijken aan te kijken. Freaky. Ook wezentjes/kaboutertjes heb ik vaak gezien. Het maffe is dat ze idd ook op mij afduiken uit een boom ofzo of ineens 5 cm van mn gezicht liggen als ik mn ogen opendoe en me krankzinnig aangrijzen. Vind MDA/MDMA hallucinaties dus niet erg prettig. Misschien ook omdat ik bang word en ik ze meestal krijg als ik me verkrackt voel en dus niet erg lekker in m'n vel zit. Als ik nog in de positieve rush zit krijg ik namelijk geen hallucinaties of vind ik ze wel mooi. Ik vroeg me wel af. Ben nieuwschierig naar LSD/DMT, maar daarom een beetje terughoudend nog. Ergens heb ik wel de behoefte om die angst te overwinnen en me niet bang te laten maken door hallucinaties. Zijn MDMA hallucinaties te vergelijken met LSD of DMT hallucinaties of juist helemaal niet?"
"Ik zat een keer in een weiland erg hard te gaan op X. Had iemand de politie gebeld om even te gaan kijken, want het zag er blijkbaar nogal verdacht uit. Vroegen die wouten of alles goed met me ging. Ja hoor, zei ik, met mega pupillen en een tas vol X. Ik zit hier gewoon van de natuur te genieten. Gingen ze weer weg. Goed vanaf gekomen dus."
"En dat in je eentje achter de computer? Ga lekker naar een feestje of bij goede vrienden/vriendinnen zitten. Lijkt me veel lekkerder."
"Ik heb op pure mdma weleens een iets wat aanvoelde als mezelf 'healen' meegemaakt. Het voelde alsof ik droomde, maar ik was wakker. Ik zette in scene dat een aantal mensen uit mijn verleden in de kamer waren, mensen met wie ik bepaalde situaties niet afgesloten had of nooit uit had kunnen praten. Dingen die waren blijven hangen en voor veel onverwerkt verdriet zorgden. Tijdens die mdma 'trip' leek het wel of ik alles met die mensen uitpraatte en de onverwerkte gevoelens die er zaten oplosten. Het voelde heel liefdevol. Het was geen psychose. Ik was niet bang en ik wist dat het een trip/droom was die door de mdma veroorzaakt werd, maar liet me erin meevoeren. Weken erna voelde ik me super. Echt g alsof er een enorm gewicht van mn schouders was genomen. Dromen kan ik trouwens ook heel goed sturen. Of ik nou drugs opheb of niet. Als ik merk dat een droom een verkeerde kant opgaat, kom ik ertussen en zorg ik dat ik er een andere wending aan geef. Ook nachtmerries start ik soms opnieuw om ze dan wel goed te laten aflopen."
"Ik sluit me helemaal aan bij Tomzor. De neurotoxiciteit van XTC moet niet onderschat worden. Ben het er wel mee eens dat het weggestopte ervaringen/gevoelens naar de oppervlakte kan brengen, maar het is niet veilig genoeg om dan maar aan elke psychiatrische patient of ggz klant te geven. Heb zelf ook wel 'therapeutische' ervaringen gehad op X, maar dus ook hppd opgelopen en schade aan mijn serotoninehuishouding, al kwam dat wel door onverantwoordelijk gebruik."
"Sterkte aan alle familie en omstanders. Dat het zo snel kan gaan inderdaad.. wat een klap."