Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Dopemonster zei: maar het doet over het algemeen meer schaad dan goed. Klik om te vergroten... Dit is dus gewoon pertinent onjuist. De vaccinaties leiden regelmatige tot milde en in zeer zeldzame gevallen tot ernstige bijwerkingen. Het risico dat een coronabesmetting ernstige effecten heeft is voor zowel alle leeftijden groter dan het risico van het vaccin. De zeer lange termijn effecten zijn uiteraard zowel voor het vaccin en de coronabesmetting nog niet bekend. Maar kortweg beweren dat de vaccins meer schade doen dan goed is gewoon onzin. Dopemonster zei: Ik raad iedereen streng af om de boosterprik te nemen, Klik om te vergroten... Ik raad juist iedereen aan die booster wel te nemen. Het verkleind de kans op een ernstige ziekteverloop voor zowel de Delta variant als de nieuwe omicron variant en de risico's op ernstige bijwerkingen zijn miniem. Dopemonster zei: Hij versprijd zich sneller maar de symptomen en het ziektebeeld zijn te verwaarlozen vergeleken de delta variant. Klik om te vergroten... Dit is wel wat kort door de bocht en prematuur. Het is duidelijk dat Omircron veel besmettelijker is dan Delta. De verwachting is inderdaad dat Omicron minder ziekmakend is dan Delta. Maar hoeveel minder ziekmakend is echt nog niet met zekerheid te zeggen. Daar wordt nu veel onderzoek naar gedaan. Laten we hopen dat Omicron inderdaad veel minder ziekmakend is. Dat is goed nieuws voor iedereen. Maar zelfs al is het een stuk minder ziekmakend dan kunnen we op de korte termijn alsnog in de problemen komen door de verwachte gigantische aantallen besmettingen op korte termijn. In Engeland gaan ze uit van mogelijk 1 miljoen besmettingen per dag tegen eind december. Zelfs als Omicron een behoorlijk stuk milder is dan Delta kan dat alsnog een probleem opleveren. Op de lange termijn is Omicron mogelijk wel goed nieuws. De extra immuniteit die er wereldwijd snel opgebouwd wordt zou een belangrijke bijdrage kunnen leveren om uit deze crisis te komen. Maar ook dat is afhankelijk van heel veel factoren die nu nog niet bekend zijn. Dopemonster zei: Stay strong, and more important stay bonded!🙏❤ Klik om te vergroten... En tot slot ben ik het hier natuurlijk wel mee eens!"
"Blyatman zei: . De PCR is ook geen covid test. PCR test op niks anders dan verkoudheid virus. Klik om te vergroten... Dit is niet correct. Met de PCR test en antigen testen wordt getest op het aanwezig zijn van het coronavirus dat covid veroorzaakt en niet op een gewoon verkoudheidsvirus. Het uitgebreidere "sequencing" onderzoek dat nodig is om te achterhalen welke variant er gevonden is, is duurder en wordt in Nederland maar steekproefsgewijs gedaan. Vandaar ook dat dat van de meeste individuen niet bekend is. Blyatman zei: Groot toneelspel. Klik om te vergroten... Er is dus helemaal geen sprake van een toneelspel maar van een complexe pandemie en een overheid die in Nederland vaak achter de feiten aanloopt door te laat maatregelen te nemen en te laat te vaccineren. Verder is er sprake van heel veel leken die deze complexe materie nog minder goed begrijpen dan onze falende overheid en zeker minder goed dan de betrokken wetenschappers. De man die bovendstaande post heeft geschreven behoort duidelijk tot deze categorie."
"Sterke post @ljuv ! Zoals ik het zie zijn er heel veel mensen gefrustreerd door de Coronacrisis, de maatregelen tegen de coronacrisis en het falende overheidsbeleid omtrent de crisis. Daar bovenop komt nog dat we de afgelopen jaren een dominante VVD hebben gehad die vooral goed voor de rijken heeft gezorgd ten koste van de publieke sector en de minder bedeelden in de samenleving. Dat heeft ervoor gezorgd dat de overheid haar taken minder goed kan uitvoeren en mensen slechter onderwijs en zorg krijgen terwijl de kloof tussen arm en rijk groeit. Als je deze hele situatie combineert met de algoritmes van de nieuwe social-media waarbij mensen enkel te zien krijgen wat ze eerder al interessant/leuk vonden dan krijg je een explosieve cocktail van frustratie en argwaan waarbij mensen gevoed worden in hun complot-wanen. Dat is echt wel een zorgelijke situatie vind ik. Des te meer omdat veel niet-complot denkers ook het vertrouwen in de overheid verliezen. En dat vind ik ook niet zo vreemd met de regering die we de afgelopen jaren hebben gehad en het zwakke, zwabberende coronabeleid wat daarbij hoorde. Laten we hopen dat de coronacrisis ergens de komende jaren minder heftig gaat worden zodat we elkaaar weer live kunnen zien in plaats van ons steeds verder in te graven in onze eigen mening op digitale platforms..."
"Nou het is weer gezellig in het Coronatopic... Rivalrie zei: Persoonlijk vind ik dat je nu zijn en mijn punt bevestigd. Klik om te vergroten... Is jouw punt misschien dat dit topic op een constructieve en positieve manier begon om te kijken hoe we samen kunnen komen als community en op een betere manier om kunnen gaan met Corona als onderwerp. Maar dat er door een klein clubje wederom conflict en verdeeldheid gezaaid wordt. Verdeeldheid waar dan vervolgens de slachtofferkaart voor gespeeld wordt omdat niet iedereen het met je eens is. Rivalrie zei: Juist in een democratie Klik om te vergroten... Voor zover ik weet zijn we hier geen democratie op het forum. Zou eerlijk gezegd ook een behoorlijke bende worden. Rivalrie zei: ou je kleinere groep moeten beschermen in plaats van onderdrukken Klik om te vergroten... Wij zijn als drugs-community al die kleinere groep in de maatschappij. En het hele doel van dit forum is om die kleinere groep te beschermen. Ook tegen opzettelijke verdeeldheid en misinformatie. Rivalrie zei: . Er is geen ruimte voor andersdenkenden. Klik om te vergroten... Ten eerste zitten we hier op een drugsforum. Volgens mij zijn we hier allemaal andersdenkenden! Ten tweede weet iedereen dat als we hier bans zouden uitdelen voor het hebben van een andere overtuiging in het Corona-onderwerp, dat ik je zo'n beetje elke dag van het afgelopen jaar een ban had kunnen geven. We hebben je zelfs toegestaan jouw kijk op de werkelijkheid die in strijd is met de meest gangbare wetenschappelijke consensus te spammen. Dus als je nu zielig gaat lopen doen dat je hier niet voldoende vrijheid hebt call ik je bullshit. Rivalrie zei: ijn toon was inderdaad hard, maar niet asociaal. Klik om te vergroten... Zijn toon was opzettelijke confrontatiezoekend, weinig constructief en respectloos naar iemand die zich vrijwillig inzet voor deze community. Dat is niet "hard", "stoer" of "rebels". Dat is puberaal en getuigd van een gebrek aan opvoeding. In dat soort gevallen is een ban terecht."
"Blyatman zei: Mee profiteren? En hoe dan wel? 🙂 Omdat een ander zich wel gedwongen voelt en zich laat vaccineren als een schaap? Klik om te vergroten... Omdat die zogenaamde “schapen” eraan bijdragen dat anderen in de samenleving minder risico lopen om besmet te worden. Inclusief degenen die alleen aan zichzelf denken."
"Zoraa zei: Vannacht vlak voor 12 kregen we de positie uitslag. Wij zijn allemaal gevaccineerd, afspraak voor boosters was voor volgende week. Nu heeft mijn hele gezin covid. Op dit moment nog lichte klachten. Klik om te vergroten... Veel beterschap toegewenst!"
"Mijn vrouw heb ik leren kennen terwijl ik achter de bar stond en ze iets bij mij kwam bestellen. Dus naast alcohol kwamen daar niet echt andere drugs aan te pas. Ik ben het verder wel helemaal met je eens dat het fantastisch kan zijn om met je geliefde of met andere mensen waar je close mee bent samen te trippen of M te doen. Ik vind M al heel duidelijk effectief in het versterken van je band. Psychedelica vind ik persoonlijk iets "riskanter" om met iemand samen te doen omdat het echt vervelend kan zijn als het niet goed klikt. Maar als het wel goed klikt kan samen trippen de beste relatie-boost zijn die je je voor kunt stellen! Zo mooi hoe open, eerlijk en kwetsbaar je er van kunt worden. Mensen met wie je goed samen kunt trippen zijn me heel dierbaar!"
"Okay de poll is gesloten en het topic is afgegleden naar piemels en 🦄 Precies zoals het hoort op dit forum dus. 😎 Ik ga een slotje doen op dit topic en overleggen met de andere mods wat we gaan doen met deze input. We komen hier binnenkort op terug. In de tussentijd laten we het vaccintopic nog even open staan. Bedankt voor het constructieve meedenken en de sterke suggesties!"
"Blyatman zei: lekker uit elkaar trekken in de room Klik om te vergroten... Gewoon nog meer vunzige details spammen... dan wordt Mindless helemaal gek"
"Hêlêl ben Shaḥar zei: Waar heb je op gestemd? En @Eik: Bij welk 'opkomstpercentage' wordt deze volksraadpleging bindend? Klik om te vergroten... Hoi Helel, De poll is sowieso niet bindend, zoals ik ook al aangaf in mijn openingspost. Uiteindelijk beslissen we als modteam. De poll is er om een inschatting te kunnen maken van hoe onze leden er tegenaan kijken."