"Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat stoppen met heroine een hel is en blijft,
als je niet van te voren een plan hebt gemaakt(dagbesteding,bv werk,hobbies etc).
Lichamelijk herstel je vrij snel van het afkicken,na zo'n 5-6 dagen ben je niet meer"ziek"
Maar dan komt het zwaarste,je bent lichamelijk clean,maar je hebt veel teveel tijd over.
Omdat je dope scoren een dagtaak is.Nu je clean bent valt dat weg en ga je je vervelen,je vervalt
letterlijk in een leegte ,Dan lijkt het me raadzaam om hulp te gaan zoeken,want het psychisch gedeelte red je niet alleen,neem alle hulp aan die je kunt krijgen in welke vorm dan ook,aan
Dit zodat er mensen zijn die weten wat er met je aan de hand is en je ook kunnen steunen.
Alleen al het gevoel te hebben er niet alleen voor te staan geeft je weer een positieve oppepper.
Uit deze positieve gedachte ontstaat meer,je kunt je gaan orienteren op werk,hobbies ,stappen
kortom leuke dingen die je interesseren,want daar heb je nu,clean,weer tijd en een beetje geld voor.Let wel het is een lang proces,waarvan je erg onzeker kunt worden,een proces waarin het lijkt alsof je overspoeld wordt door alle soorten gevoelens,soms hele confronterende.
Als je dit alles herkent en erkent dan ben je al een heel eind,maar vergeet nooit:verslaving
aan opiaten is een langdurige chronische ziekte.Je kunt eigenlijk nooit meer verslappen je zult altijd en overal alert moeten zijn.Maar gaandeweg als je je leven weer aan het opbouwen bent
zul je merken en voelen dat je positief bezig bent,met je LEVEN Elke poging om te stoppen met Heroine is de moeite waard,ikzelf gebruik al tijden(jaren)geen heroine meer,maar ik heb wel een onderhoudsdosering methadon,dat zorgt ervoor dat ik goed en stabiel kan functioneren in de maatschappij en oa ook op mijn werk,maar er zijn meerdere manieren,je kunt ook cold turkey afkicken,maar dat is vrij zwaar als je zoals ik lang gebruikt hebt,het is ff doorbijten als je nog niet zo lang verslaafd bent.Tot slot,STOPPEN met HERO is iets dat JIJ WILT DOEN.
De manier waarop maakt niet uit,het doel wel.Opnieuw beginnen met LEVEN zonder dope,en dat is iets positiefs voor de rest van je leven,je komt erachter wat werkelijk belangrijk is.
Heel veel sterkte Dragan(1969)"
In: Stoppen met Hero; iets tijdelijk positiefs of anders...
1-1-2024