Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsal 7.5 mg lorzapam op en nog niet slapperig

al 7.5 mg lorzapam op en nog niet slapperig

9 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
m
morfientjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
ik heb nu al 7.5 mg lorazepam gepakt en nog steeds niet moe dat kan toch niet!!!!!!

ben blij als ik vrijdag mijn oxazepam van 50 mg krijg

groetjes
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#2
Je maakt wel veel topics over dingen die niet werken bij jou...

Ik bedoel, het is toch redelijk duidelijk dat je gewoon een abnormale tolerantie hebt, voor bijna alles wat de pijn van je ziekte onderdrukt ? Het is ook maar een kwestie van tijd voordat de oxazepam 50mg je niets meer doen vrees ik. Dan pak je er 5, dan werkt dat weer voor 2 dagen en dan werkt het ook weer niet.

Mocht je hier nog ooit iets aan hebben;

Benzo's werken met een bepaalde manier van tolerantie. Er zijn mensen die hun leven lang 10mg oxazepam per dag nemen, alleen om te slapen 's avonds. Zonder die 10mg lukt het niet, en in principe met 10mg gaat het prima. Maar vaak komt er een dag dat ze om wat voor reden dan ook 20mg nemen. Vanaf dat moment heeft de tolerantie zich verhoogd, en de dag erna volstaat 10mg niet meer. Deze mensen moeten dan toch wel 2 tot 4 weken geen benzo's meer nemen, voordat die 10mg weer volstaat. In de regel gebeurd dit zelden, omdat je na een lange tijd (jaren) toch wel behoorlijk verslaafd bent, ook al was het maar aan die 10mg. Dus vanaf hier is het einde min of meer zoek. Het beste is dus een ideale dosis zoeken, en je daar aan houden...
m
morfientjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
sorry dat ik zoveel keerde dingen pltaats maar ik wil ook maar een oplosooning

zoeken
D
DraganLid
01-01-2024, 00:00
#4
:sunglasses: Beste morfientje,ik kan je meteen dit zeggen dat de lormetazepam(voluit)waarvan je nu al 3 tabletten nodig hebt,en dan nog niet slaapt,je tolerantiegrens aardig aan het verleggen is.
DWZ je zult steeds meer noctamid/lormetazepam,nodig hebben om goed te kunnen slapen.
Overstappen op een sterker slaapmiddel zoals flunitrazepam/rohypnol of midazolam/dormicum,
zullen je probleem op korte termijn verhelpen,maar dan ben je verslaafd/gewend aan nog veel sterkere slaapmiddelen,laat ook het combineren van medicijnen(benzo's-barbituraten)in gods naam uit je hoofd.
Als je van nature een slaapprobleem heb dan raad ik je aan daar met je huisarts over te praten ,wees eerlijk tegen hem,want alleen zij die spreken kunnen geholpen worden.
Ik heb ook al meer dan 20 jaar een extreem slaapprobleem,na overleg met mijn huisarts ,schreef hij mij het middel Dormicum 15mg voor(midazolam/Roche),ik gebruik dit middel nu al 8 jaar en slik elke avond(zo nodig)1 pil dormicum en slaap heerlijk de nacht door.
Ik gebruik het middel ook om een fatsoenlijk slaapritme te hebben ivm mijn werk,ik moet 's-morgens fit zijn.
Maar als je deze middelen gebruikt om je lekker stoned te voelen of als vervanging van andere(duurdere drugs)dan zou ik eerst bij jezelf te rade gaan,sterkte Dragan. :xtc: xtno
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#5
^grapjas, loerazepam en lormetazepam is nogal een verschil hoor.

Dit is ZEKER niet het zelfde, half life is compleet anders, lorazepam werkt vooral anxilotisch terwijl lormetazepam vooral hypnotisch werkt. Heb beide hier liggen. Dit is zo uit mijn hoofd maar ik weet zeker dat als ik verder zou zoeken dat ik nog veel meer verschillen zou vinden. (ik kan natuurlijk ook niet alles uit mijn hoofd weten)

Vreemd dat je al 20 jaar een slaapprobleem hebt, en dan niet weet wat het verschil is tussen lorazepam en lormetazepam.

Daarbij is midazolam waar jij het over hebt echt wel even een paar stappen sterker als lormetazepam... Is te hopen dat je daar de hele nacht heerlijk van slaapt :wink:
m
morfientjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
als eerste wil ik zeggen dat geen een van medicijnen neem zomaar om er goed bij te voelen, ik kan gewoon niet slapen en wordt hier helemaal gek van ik ben al bij de huisarts geweest maar hij luister niet echt naar en wisseld dan van de ene tablet naar de andere vb van temazepam naar eeen ander middel en dan geef die bv weer temazepam

als ik zelf iets aandraag dan kijkt me aan en doet zoals altijd weer het dezelfde verhaal

ben het zo moe, ik heb echt een heel ernstige ziekte en zoveel jaar heb ik niet meer maar als die jaren nu draaglijk waren dan kon alles nog zo mooi zijn, maar iemand die niet kan slapen en langs de wanden gaat van de pijn die heeft geen mooi leven, ik lees hier veel en ook op andere sites die bv hier helemaal niks mee te maken hebben dit kom omdat bijna de hele dag op bed lig en ja uit verveling ga je dan computeren en heel veel series kijken,als ik soms hier verhalen lees dan ben ik echt jaloers op iemand, maar het andere moment lees bv hetzelfde alleen dan in een andere stemming en dan zou ik die persoon wat aan kunnen doen dat zulke domme dingen doet.

ik wil met mijn tekst niemand kwetsen maar heb het vandaag gewoon heel moeilijk ik heb te horen gekregen dat ik weer een hele zware operatie krijg van minstens 6 uur en daar zitten de nodige gevaren aan helaas

groetjes
D
DioneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Misschien eens een second opinion aanvragen van een andere huisarts?
D
DraganLid
01-01-2024, 00:00
#8
Beste SPOR,

Inderdaad ,nadat ik het e.e.a had opgezocht blijkt inderdaad dat er verschil is tussen lorazepam
en lormetazepam,(late reactie,maar ik las hem per toeval).
En wat mijn slaapmedicatie betreft/midazolam,idd een paar stappen sterker,kan ik zeggen dat ik nog steeds bijna elke avond tabletje neem(indien nodig)en daar goed op slaap.
Ik functioneer al meer dan 20 jaar goed op mijn werk.
Maar in elk geval bedankt voor je verwijzing naar het verschil tussen loraze-en lormetazepam.

:stoned: have a peacefull day, Dragan
D
DraganLid
01-01-2024, 00:00
#9
willen is het moeten van jezelf,moeten is altijd de wil van een ander!!!
Dragan zei:
Beste SPOR,

Inderdaad ,nadat ik het e.e.a had opgezocht blijkt inderdaad dat er verschil is tussen lorazepam
en lormetazepam,(late reactie,maar ik las hem per toeval).
En wat mijn slaapmedicatie betreft/midazolam,idd een paar stappen sterker,kan ik zeggen dat ik nog steeds bijna elke avond tabletje neem(indien nodig)en daar goed op slaap.
Ik functioneer al meer dan 20 jaar goed op mijn werk.
Maar in elk geval bedankt voor je verwijzing naar het verschil tussen loraze-en lormetazepam.

:stoned: have a peacefull day, Dragan
Klik om te vergroten...
d
da_pjLid
01-01-2024, 00:00
#10
morfientje zei:
als eerste wil ik zeggen dat geen een van medicijnen neem zomaar om er goed bij te voelen, ik kan gewoon niet slapen en wordt hier helemaal gek van ik ben al bij de huisarts geweest maar hij luister niet echt naar en wisseld dan van de ene tablet naar de andere vb van temazepam naar eeen ander middel en dan geef die bv weer temazepam

als ik zelf iets aandraag dan kijkt me aan en doet zoals altijd weer het dezelfde verhaal

ben het zo moe, ik heb echt een heel ernstige ziekte en zoveel jaar heb ik niet meer maar als die jaren nu draaglijk waren dan kon alles nog zo mooi zijn, maar iemand die niet kan slapen en langs de wanden gaat van de pijn die heeft geen mooi leven, ik lees hier veel en ook op andere sites die bv hier helemaal niks mee te maken hebben dit kom omdat bijna de hele dag op bed lig en ja uit verveling ga je dan computeren en heel veel series kijken,als ik soms hier verhalen lees dan ben ik echt jaloers op iemand, maar het andere moment lees bv hetzelfde alleen dan in een andere stemming en dan zou ik die persoon wat aan kunnen doen dat zulke domme dingen doet.

ik wil met mijn tekst niemand kwetsen maar heb het vandaag gewoon heel moeilijk ik heb te horen gekregen dat ik weer een hele zware operatie krijg van minstens 6 uur en daar zitten de nodige gevaren aan helaas

groetjes
Klik om te vergroten...

:wave: Morfientje !

Ok wat ik nu ga zeggen zullen er wel veel pissed geraken of ik krijg een ban maar waag het erop!

Ik heb ook een serieuze slaapstoornis en ben zelf naar de slaapkliniek geweest om een afspraak te maken. Ik zou daar dan een netje met allemaal napjes op men hoofd krijgen en zou moeten slapen overdag voor de onderzoeken. Ben hiermee niet door gegaan ik ben nu in behandeling bij de pijnkliniek omdat ik het laatste jaar serieuze brandende pijnscheuten kreeg door men hoofd tot in mijn rug : ze hebben dan aan de achterkant van men hoofd een overgestimuleerde zenuw gevonden en daar dan cortisonen ingespoten om 2 weken verder te geraken. Dit helpte de eerste 4 dagen en nadien terug af en toe steken maar niet zo vaak meer en nu willen ze die zenuw opwarmen ofzoiets dat die niet meer gaat kunnen werken.

Heb hiervoor met een mega benzo verslaving gezeten want kreeg van men dokter flunitrazepam, valium 10mg, Flurazepam 30mg, rivotril 2mg, en nog een 3tal benzo's (deze waren vaste en op recept he!!!!) + mijn methadon want ja had nog een opiaten verslaving en een redelijke grote (2-3gr H roke per dag + Oxy's 40mg een 3 tal slikken verspreid over de dag)...EN NEEN NIET OM STOER TE WILLEN DOEN HET IS NU EENMAAL ZO

Maar ik zit ook met dat slaap tekort en het enige dat momenteel helpt is (hier gaan er pissed om zijn maar dit helpt...MIJ en beveel ik morfientje dit niet aan!!!!) :

Eerst 2 staurodorms (flurazepam hier in BE) van 30mg inslikken, vervolgens een 0.5 gr steentje/poeder bruin roken op folie en dan 1 Halcion 0.25mg en...ik slaap als een roosje.

Raar he wetende dat ik in men meds schijf doosjes flunitrazepam heb liggen, valium, xanax, etc.. maar ik en men vriendin krijgen tesamen verschillende benzo's dus alles op voorschrift buiten de bruin natuurlijk! Flunitrazepam hielp vroeger toen Roche ze nog maakte "Rohypnol", liet ik 2 smelten op men tong en was naar dromenland :P ...maar deze van EG helpen dus niet, ooit tot 8 stuks genomen en een beetje moe dus nu weet ik ook van andere patienten dat dit niet aan mij ligt maar bij andere die ook rohypnol hadden vroeger van men dokter zeggen ook dat ze deze van EG helemaal niet aanvoelen maar gelukkig hebben we hier nog Flurazepam..die helpen nu in de plaats echt supper! Ook spijtig dat hier in BE dormicum alleen in ampulles te verkrijgen zijn en in NL heb ik wat vrienden en vriendinnen en af en toe als ze op bezoek komen brengen ze mij een doosje of 2 tot max 5 mee (dormicum 15mg tabletten) en deze betaal ik niet ik geef steeds 30 of 40 euro voor benzine kosten.....

Ahja heb men zegje gedaan. Morfientje dit wil dus niet zeggen dat je mij moet nadoen he!!!! B is rotzooi alhoewel je wel aan je nickname mss al met opiaten te maken hebt gehad of nog steeds??

Ga gewoon naar een specialist...owja als je bijna geen adem krijgt of je hebt een verstikkend gevoel als je wil slapen = slaapapneu

:wave: :wave: :wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."