Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Whoop ik zou graag in contact met je komen! Hoop stiekem dat je dit nog leest haha"
"Snelleke Snel zei: Als je wil sterk genoeg is gaat je dat zeker te weten lukken! Ik heb denk na een jaar of 3-4 weer eens geblowt, denk dat het echt heel erg aan je eigen persoon ligt dus daar moet je zelf achter komen.. Mijn punt dat ik dacht van, ik wil nu stoppen was het volgende.. In het dorp waar ik woon kun je geen wiet kopen, ik moest (toendertijd) op de fiets naar de stad, 10 km verderop, en destijds was er een sneeuwstorm, de bussen reden zelfs niet meer.. ik dacht oké dikke lul dan ga ik wel fietsen, uiteindelijk de hele terugweg moeten lopen omdat zelfs fietsen niet meer ging met al die sneeuw. Toen voelde ik me echt zo'n junk... dat was voor mij een aardige doorslag, dat je alles doet voor je blowtje, gatverdamme, was er zo klaar mee! Maar goed, hoe gaat het nu met je? Klik om te vergroten... Vind dat echt lang, na 3 of 4 jaar pas! Maar snap dat je je een junk voelde na je fiets verhaal, zou dat ook hebben haha. Nadeel, ik woon in Amsterdam en is op elke straathoek verkrijgbaar. Met mij gaat t goed! Steeds meer motivatie om maandag écht te stoppen. Morgen komt me niet-blowende huisgenoot weer thuis na 2,5 week alleen te zijn geweest (heel veel geblowd de afgelopen 2 weken, denk zo'n 6-8 jointjes op 1 dag, maar ben er daardoor eigenlijk wel goed klaar mee en wil het ook echt niet meer zo) dus dat is ook wel chill, voel ik iets meer de druk om niet te blowen. Ook stopt mn vriendin maandag met roken (die wou niet eerder) en denk dat dat me ook erg gaat helpen. Als ik een stopweek heb en zij zegt continue ; ik ga even naar buiten peukie doen word ik psychisch helemaal gek omdat ik dan ook zo graag wil blowen. Dus al met al het ziet er goed uit! Zondag avond mn laatste jointje en vanaf maandag is t voorgoed klaar!"
"Eerste stopdag vandaag, was op een normale dag nu denk ik net aan m'n tweede jointje begonnen. So far so good, denk dat de meeste trek vanavond pas komt. Denk wel dat ik het echt moeilijk ga vinden om mijn leven niet saai te vinden zonder het blowen. Was zaterdag avond op een verjaardag en merk dan eigenlijk dat ik veel liever thuis wil blowen dan op de verjaardag zijn - ik hoop dat die mindset snel veranderd. Ik ga de komende dagen maar veel afleiding zoeken en sowieso heel de maand December volhouden."
"Hahah yesss thanks! Ga voor helemaal fresh & clean. Laat t maar snel week 2/3 zijn dan!"
"Snap niet dat jullie om 20:30 konden slapen haha. Kom echt niet in slaap, denk gister en vandaag 3 uurtjes in totaal gemaakt? Melatonine, thee, boekje lezen. Niks helpt haha. Ben wel erg moe maar val gewoon niet weg. Anyway, so far so good! Overdag gaat t prima, vind vooral s’avonds en dat nuchter in bed liggen erg moeilijk"
"*.exe2.0 zei: Ik had een omgedraaid dag en nachtritme he, had mezelf volledig uitgeput. Dus dat was geen probleem. Wel freaky felrealistische dromen, ook over blowen en andere drugs, paar nachten heftig gezweten ook. Gaat goed komen hoor, kan ook meevallen he, dag voor dag, nacht voor nacht. Klik om te vergroten... Ahhhh oke! Jaaa zweten wel, dromen nog niet. Hoop vanavond haha lijkt me wel leuk. Yesss thanks! Gebruik jij nu nog wat eigenlijk buiten soms blowen?"
"Had gister echt zin om te blowen, zit ook in een goede vibe en was relaxt. Had hier nog wat wiet liggen dus jointje gedraaid rond 23:00 (denk 0.2 gram wiet wat erin zat) maar na het smoken kreeg ik weer dezelfde dingen als 3 maanden geleden. Begon na het smoken me helemaal oncomfortabel te voelen. Snel maar naar bed gegaan en proberen te slapen maar ook weer helemaal van die spierspasmes en gedachten die heel raar door mn hoofd spookte, kon totaal niet focussen op dingen. Werd helemaal niet dat relaxte stoned als vroeger weet je wel dat je gewoon lekker op de bang beetje stoned tv kan kijken en dat terwijl ik daar wel heel veel zin in heb. Iemand hier bekend mee? Kan ik ooit nog normaal een jointje opsteken? Heb 8 jaar lang dagelijks geblowd! Soms wel 6-8 joints op een dag en nu word ik parra na 1 jointje, begrijp er helemaal niks van."
"Hi iedereen, Ik wil graag gaan stoppen met blowen in Juli vanwege het starten van een nieuwe baan en studie. Ik wil wat beter mn bed uitkunnen en helder zijn. Ik ben nu 26 en blow vanaf mijn 16e dagelijks. Meestal alleen in de avond (als ik klaar ben met werk rond 18:00) dit is nog wel eens anders geweest. Ik merk dat wanneer ik blow, ik beter kan omgaan met stress. Ik zie alles veel minder zwaar en helderder. Voel me veel relaxter. Als ik niet heb geblowd is het vaak echt onweer in mi Ook als ik ruzie heb met mn partner en daarna blow, komt het vaak erna vrij snel goed. Hoe zijn jullie omgegaan met stress tijdens het stoppen met blowen? Hoe kan je zorgen dat het in je hoofd allemaal wat dragelijker word? Hebben jullie tips? Verder sport ik elke ochtend, eet ik gezond, heb ik een grote sociale kring, mindfullness voor het slapen gaat etc. Daar ligt het dus niet aan. Maar niks relaxt mij hetzelfde als een jointje en ik weet niet zo goed hoe ik daarmee om kan gaan in mijn stop periode."
"Mindless zei: Wat houdt "mindfulness voor het slapen" precies in voor jou? Naar mijn mening zit je helemaal in de goede richting met mindfulness, omdat dit betekent dat je je bewust wordt van wat er in je omgaat. Zo kun je emoties leren verwerken, in plaats van ze te verdoven (met bijvoorbeeld wiet). Maar hoe "diep" ben je hiermee bezig? Het is mijn eigen ervaring dat mindfulness/meditatie (de twee zijn in mijn ogen in principe hetzelfde) intens gepraktiseerd moet worden voor sommige emoties om ze grondig te verwerken. Dit betekent dus zitten met je angsten/spanning/andere gevoelens en deze tot in de kern voelen. Dit kan gauw extreem oncomfortabel worden, waardoor mensen er vaak voor kiezen om hier niet te diep in te gaan, of al te gauw op te geven en wat afleiding te zoeken hiervan in bijvoorbeeld eten, tv, internet, etc. Ik raad je aan om je meditatie/mindfulness te verdiepen op deze manier, ondanks dat het oncomfortabel is. Als je al vanaf je 16e je gevoelens onderdrukt met wiet, kan ik me voorstellen dat er best veel kan zijn dat je niet hebt verwerkt in al die tijd. Zoals je hebt gemerkt lost wiet niets echt op. De oplossing ligt niet in ontspannen, maar in bewust worden van spanning. Ontspanning geeft je tijdelijke verlichting, maar de volgende dag is het er weer. Bewustwording zorgt ervoor dat de spanning verdragen kan worden en daarnaast (uiteindelijk) tot in de kern oplost. Klik om te vergroten... Je hebt gelijk man! Ik dien zeker wat meer aandacht te besteden aan mindfullness. ik doe het nu 15/20 min voor het slapen gaan meestal om wat meer rust te creëren. Naar mijn weten ben ik best bewust van mijn gevoelens (vooral als ik blow) maar kan ik er gewoon nÃks mee. Ik ben iemand die erg positief naar de toekomst kijkt maar wil van het verleden niet echt iets weten. Denk ook dat we in onze huidige maatschappij ons van alles opleggen wat MOET waardoor alles een stukje lastiger word. Thanks voor je bericht. Tijd om volwassen te worden dan maar"
"Snelleke Snel zei: Gewoon stoppen en doorzetten, als je echt wilt, en er echt klaar mee bent lukt dat! Ik heb ook heel lang geblowt, dagelijks, bijna 10 jaar. Ik was ook klaar met dat afhankelijk zijn, en had er wel genoeg aan uit gegeven. Ik heb het 2 weken heel erg zwaar gehad, ik heb echt zitten huilen.. Toen ben ik naar de dokter gegaan en heb eerlijk alles verteld, ik kreeg slaappillen mee, maar ik heb uiteindelijk er maar 2 van gebruikt... ineens was het over, God wat een verlichting was dat zeg, ik werd veel uitgeruster wakker. Het is dus toch puur je eigen wil, en om de tijd te doden ging ik bijvoorbeeld een spelletje spelen ofzo (moet je alleen oppassen dat je daar niet aan verslaafd raakt haha) of een pleures eind lopen met m'n hond, gewoon jezelf afleiden... Nu jaren later rook ik zo af en toe een joint, en kan dat nu gewoon zonder dat ik het nodig heb. Soms rook ik een joint, dan weer een tijd lang niet, maar net wanneer IK dat wil, en dat is echt zo'n verlichting... Ik had nooit gedacht dat ik dit zou kunnen, ik de doorgewinterde wiet verslaafde... Als ik het kan, kan iedereen het, succes in ieder geval! Het zal je uiteindelijk meer opleveren Klik om te vergroten... Thanks man! Het begin is idd ook het moeilijkst. Wel fijn dat je nu af en toe kan roken, ik hoop dat ik daar ooit kom. Na hoeveel jaar ben je weer iets gaan roken?"