Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Heb je een pb gestuurd"
"Goeiedag zijn hier ook mensen die niet verslaafd zijn maar die behoefte hebben aan contact omdat de partner misschien verslaafd is . Ik als iemand die aan het afkicken is heeft me partner best wel veel zeer gedaan met gebruiken. Alleen ik probeer me te focussen op het afkicken en probeer zo positief mogelijk te zijn en door te zetten waar mijn partner emotioneel is en blijft hangen en waar je samen niet uitkomt omdat de een machteloos is en de ander " ik " het probleem. Ik snap de pijn en verdriet maar als ik me toe ga geven aan die emoties dan word ik alleen maar zwakker terwijl ik me nu juist heel sterk voel ... Ik ben opzoek naar mensen die aan de andere kant van de verslaving staan en misschien evt met mijn partner in contact kan brengen om hierover te praten."
"weet niet of jullie dit kunnen luisteren is van jaren geleden maar wil produceren weer oppakken alleen aan de juiste software komen is niet makkelijk"
"TheRealKoekert zei: Ooit een poging gedaan. Maar het resultaat was heel droevig. Heel lastig om iets wat je in je hoofd hebt zitten te realiseren. Daarnaast zijn die plugins als je ze koopt allemaal rete duur. Klik om te vergroten... Toen ik produceerde kon je alles overal downloaden dat is tegenwoordig ook niet meer 😆"
"Chr0nic zei: Yes, maar ik gebruik Ableton. En ik produceer niet echt (hele) tracks. Sounddesign vind ik erg tof dus daar hou ik me vooral veel mee bezig. Daar is Ableton super krachtig in. Erg veel opties wat betreft het samenstellen van je effecten en instrumenten racks en chains. Daarbovenop heeft Ableton ook "Max for Live", dat is wel echt de gamechanger voor mij. Zoveel keuze in creatieve en out of the box (native) plugins. https://audioz.download/ Hier haal ik mijn plugins en samplepacks vandaan. Niet alles staat er op maar veel wel. Enige nadeel is dat het downloaden via Free file storage websites extreem traag zijn als je de free download optie pakt. Als je, zoals ik, geen geduld hebt kun je op rapidgator volgens mij best betaalbaar een maand abonnement nemen. Heb je een maand de tijd om alles wat je wilt onbeperkt binnen te halen op full speed. Klik om te vergroten... Aha nice ga er zeker naar kijken thanks!"
"Wauw ! Heb echt respect voor de mensen die zich zo bloot geven is denk stap 1 in de goeie richting. Gezien je verhaal mag je echt wel trots wezen op jezelf. Mijn behandelaar zei wel is je zet 3 stappen vooruit en het komt voor dat je weer een stap achteruit doe .. last je hierdoor niet weerhouden om de stappen vooruit te blijven zetten. Uit eigen ervaring heb ik geleerd dat terug gaan naar je oude omgeving gewoon 9 van de 10 x gewoon niet werkt. Al gedacht om misschien op een andere plek opnieuw te beginnen ? Zet hen op man je kan het en wens je heel veel succes en sterkte ermee .. Je ben het waard om een gelukkig mens te zijn !!"
"Lekkere goeie positieve vibe hier " i love it " geniet van van jullie dag en nog een fijn weekend 😀"
"Nihilist88 zei: Allereerst dikke proficiat 👊 En veronderstel dat je het hier ook enkel hebt over drugs, zoals wel die algemeen in de volksmond kennen. Maar zoals velen hier reeds deels aanhaalden, volledig drugsvrij, lijkt me gewoon onmogelijk. Alle soorten medicatie die op je neurotransmitters (dopamine, GABA, serotonine, noradrenaline,...) werken, zijn drugs. Energy drinks, thee, koffie, afslankmedicatie, bevatten allemaal een vorm van cafeïne, theïne. Producten als chocolade, bananen, bevatten ook stofjes die inwerken op je dopamine. En dan vergeten we nog de meest geconsumeerde producten, zoals suikers, deze zetten ook een beloningssysteem in onze hersenen in gang, soort van gelukshormoon dat aangewakkerd wordt. Klik om te vergroten... Denk dat we het wel eens kunnen zijn dat je beter 2 bananen kan nemen als 2 gram coke 😆"
"Nihilist88 zei: Ofcourse 😜 Ik wist ook wel waar je op doelde hoor, wou gewoon wat eigenwijs doen 😉 Nee oprecht, good job, zou het beter ook eens doen, 't is omdat ik 2 weken verlof heb, ist des te moeilijker, maar anders is het bij mij ook wel de regel, weekend tussen late en vroege shift, niets te nemen, omdat ik de tijdspanne gewoon te kort vind. Maar besef dat de drang soms te groot is hier. Dus hier ook een dikke NEE😉 Klik om te vergroten... Ik zal wel moeten heb een gezinnetje wat veel belangrijker is dan me eigen een avond nacht even lekker voelen maar toch na jaren coke te hebben gebruikt waarvan de laatste 3 jaar base gaat dat duiveltje op me schouder wel is praten 😆 gezinnetje kinderen en drugs gaan gewoon niet samen moet me verantwoordelijkheid nemen het is het allemaal niet waard als je er een heleboel door verliest"
"Perenijsje zei: We hebben een topic over welke drugs je nu gebruikt, maar er zijn op het forum ook mensen in herstel die juist proberen om niet meer te gebruiken. En dan is het misschien wel leuk om hier je clean-tijd te melden en helemaal als je een bijzonder mijlpaal hebt gehaald 🥳 En vertel ook als je dat wilt hoe het je lukt om vol te houden👍 Ik ben vandaag precies 2 maanden clean van harddrugs en alcohol 💪 Alleen mijn Etizolam ben ik nog aan het afbouwen nu, maar verder heb ik al 2 maanden niks meer gehad 😎 En dat terwijl ik wel echt een ernstige afhankelijkheid had aan vooral pep en coke. Eerst dacht ik dat ik wel gecontroleerd kon blijven gebruiken, maar dat resulteerde toch elke keer in verslavingsgedrag. In de Kerstvakantie heb ik nog een flinke terugval gehad en ben ik daarna uit mijn behandeling gezet. Dat heeft bij mij echt eindelijk de knop doen omdraaien dat ik niet meer wil gebruiken👍 Ik ga sindsdien veel naar NA/CA meetings waar ik veel steun aan heb. Het lukt nu veel beter om helpende gedachten in te zetten als ik trek heb en om juist de goede dingen te doen die ik al wel geleerd had maar nog moeilijk vond om toe te passen💪 Ik heb echt nog wel veel moeilijke momenten gehad, maar nu laat ik bijvoorbeeld mijn emoties er gewoon zijn en ontdek ik steeds meer dat ik er wel mee om kan gaan👍 En omdat dat nu dus al 2 maanden wel lukt mocht ik sinds gisteren ook weer mijn behandeling oppakken gelukkig 👍 Klik om te vergroten... Wauw goed bezig !! Ik zit net in het forum eigenlijk maar kan er wel blij van worden wanneer iemand iets bereikt ... ik struggle zelf ook nog met Base verslaving wil er echt wel vanaf maar 1 x in de 3 - 4 weken dan krijg ik dat duiveltje weer op mijn schouder . Dit soort verhalen geven me echt motivatie en heb er echt respect voor want weet als geen ander hoe moeilijk het af en toe kan zijn . Ga zo door !!! 😀"