Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik ben zelf best sociofoob. Maar wanneer je denkt dat drinken je kan helpen met je sociale vaardigheden heb je het toch echt mis. Het probleem is namelijk dat je weer nuchter wordt en jij je eerdere sociale (misschien zelfs absurde, dronken ; ik spreek uit ervaring) gedrag niet kunt volhouden. Echt, drank maakt het alleen maar erger. Ikzelf zoek ook iets om me wat socialer te gedragen. Ik ben daar ook een topic over begonnen. Ik overweeg nu valium. In ieder geval kan ik mij daarop normaal gedragen, en met normaal bedoel ik: op een manier die niet alleen voor zaterdagavond geschikt is. Je kunt nou eenmaal niet altijd onder invloed zijn van xtc of alcohol. Valium of een andere benzo brengt natuurlijk ook problemen met zich mee, maar is voor meer momenten geschikt. Uiteindelijk is de beste manier gewoon goede vrienden vinden die jou zelfvertrouwen kunnen geven. Maar vindt die maar eens wanneer je compleet gesloten bent...die drank kan natuurlijk een zetje in de rug geven, maar de volgende dag dan? Wat als mensen de indruk krijgen dat je altijd zo extrovert bent en dan de volgende dag blijkt dat je eigenlijk super introvert bent? Zullen ze dat accepteren? Ik hoop dat je feestje goed verlopen is. Het spijt me van mijn pessimisme..."
"Leuk topic. Ik droom regelmatig dat ik wat bolletjes crack gescoord heb maar dat ik ze op een of andere manier niet kan oproken. Ik raak ze kwijt, laat ze vallen, ze waaien weg nadat ik het plastic verwijderd heb, kan niet aan een aansteker komen, verkeerd gezelschap dat niet weg gaat."
"speeseend zei: Voorlopig denk ik dat verslaving meestal een keuze is. Maar meestal niet een bewust gemaakte keuze. Wat is de reden van je interesse in Buprenorfine? Wat kan het volgens jou brengen, bij jou? Klik om te vergroten... Nou ik ben dus begonnen met 10mg diazepam per dag, zit nu op 30mg, en het werkt amper. Sociale angst is nog steeds even intens, maak me wel minder zorgen en ik ben een beetje sloom. Ik slaap overigens minder dan voorheen, ik heb minder moeite met moe zijn door de diazepam misschien. Ik heb nog 19 pilletjes over, en dan stop ik (ja, ik weet hoe dit klinkt). Het heeft niet het effect wat ik wil. Zijn er onbewuste keuzes speeseend? Opiaten zoals heroine hebben wel enigszins het effect wat ik wil, maar een heroïne verslaving wil ik liever niet, ik kan dat niet vaak gebruiken (is een heroïneverslaving erger dan een benzoverslaving?, heeft iemand weleens Dalrymple's Drugs, de mythen en leugens gelezen?) Buprenorphine lijkt mij een stuk veiliger, bovendien heeft het een lange halfwaardetijd. Zou Ritalin of Modafil misschien werken voor mij? Ik ben van plan om een van beide te bestellen. Ritalin lijkt mij krachtiger, ik weet het niet zeker."
"Ik ben bang dat geen enkele medicatie (drugs, het verschil tussen drugs en medicatie is puur politiek toch?) gaat werken voor mijn problemen. Ik hoop gewoon iets te vinden wat me een zetje kan geven in de goede richting..."
"Ik ben nieuw hier op dit forum, en aangezien er zo veel topics zijn, hoop ik niet dat een soortgelijk topic al aan de orde is geweest, en dat ik het juiste forum heb gekozen (lijkt mij wel). Ik heb al sinds mijn twaalfde een depressie, die samen gaat, en misschien wel volledig veroorzaakt wordt door mijn sociofobe persoonlijkheid. Ik ben hier voor in therapie geweest, en heb ook antidepressiva hier voor gekregen. Alles zonder succes. Ik heb het gevoel dat wanneer ik nu geen radicale stap neem, het te laat is om ook maar enig geluk te ervaren. Ik kan mezelf wel een alcoholist noemen, aangezien ik toch wel zo'n 30 tot 50 glazen per week drink. Ik heb ook wel eens een alcohol-loze week, maar ook wel eens een week waar ik bijna 100 glazen haal. De reden dat ik drink, en ik steeds beter begin te begrijpen, zijn mijn gebrekkige sociale vaardigheden. Maar om nou altijd maar dronken door anderen gezien te worden begint mij steeds meer dwars te zitten. Ik vind mijzelf namelijk veel leuker nuchter, of in ieder geval kan ik mijzelf de volgende dag in de spiegel bekijken wanneer ik de grens tussen aangeschoten zijn en dronkenschap niet heb overschreden. Nu heb ik enige jaren ervaring met benzodiazepinen. Ik heb ze nooit vaak gebruikt, maar de keren dat ik ze gebruik (en niet met 20 glazen bier combineer!), voel ik mij echt stukken beter. De angstgevoelens zijn echt stukken minder (ja, logisch, dat is een van de kenmerken van benzo's). Mijn psychiater weigert ze mij voor te schrijven, en ik heb het eerlijk gezegd ook wel gehad met de psychiatrie. Ik zit dan ook te overwegen wat strippen benzo's te kopen op de zwarte (grijze?) markt. Ik weet dat wanneer ik maar genoeg van ze neem ik verslaafd word, en dat het waarschijnlijk moeilijk zal zijn er van af te komen. Maar nu ik heb de keuze tussen een leven van angst en eenzaamheid, en een leven met minder angst maar met een verslaving (maar ook hopelijk met minder drank). Echt, ik heb volgens mij alle andere opties uitgeput. En is een verslaving aan benzo's in mijn context nou werkelijk zo erg? En voor diegenen die mijn besluit kunnen respecteren, wat voor benzo's zouden in een situatie zoals ik die heb het beste zijn? Alhoewel ik onder een pseudoniem schrijf, was dit niet makkelijk om op te schrijven. Ik hoop dat ik wat bruikbare reacties krijg. Dank u."
"Ja Petrovic, die tolerantie daar zat ik ook al aan te denken. Ik overweeg ook buprenorphine, ik heb al wat topics daar over gezien hier. Maar ook daar zal die tolerantie een probleem vormen. Verslavend is het natuurlijk ook. Maar om nou in deze situatie te blijven is gewoon geen optie voor mij meer. Ik ben het echt zat. En alcohol werkt gewoon niet meer voor me, alles beter dan alcohol. Jij ook sterkte en succes toegewenst pammetje666."