Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Respect voor jou. Blow zelf ook een jaar of 8, onschuldig begonnen uiteraard. Van 1 per maand naar 1 per week en toen naar 1 per dag etc etc. Een lange tijd hevig verslaafd geweest. s'Ochtends bij de koffie een goed gevulde joint in de brand, soms voor werk aan nog eentje en na het werk en bij bv. uitgaan en vrije dagen was het helemaal feest. Op een dag kreeg ik een gedachte in mijn hoofd dat dit niet langer zo door kon gaan. Ja, het gevoel is lekker maar verder? Moet je jezelf eens zien, sjap. Sta je dan met een joint kansloos jezelf verlamt te maken omdat je anders niet kan slapen. Dat dacht ik vaak. Ik voelde me schuldig en genoot er tegelijkertijd ook van. En dat ding aan me vreten. Je lichaam takelt er van de buitenkant van af, smoke je voordat je je bed induikt word je tegen of na het middaguur pas wakker. Van een wekker hebben we immers nog nooit gehoord, maar what the fuck; we zijn overdag toch niet vooruit te branden. Ik herken mezelf heel erg in jouw 'downprobleem'. Wiet en alcohol heb ik bijna altijd gecombineerd. 8 bier max anders ga ik door die wiet over m'n nek en dat is niet fijn als je stronken bent. Alcohol alleen was niet goed genoeg. Dan was ik aangeschoten/dronken en alsnog kwam er dan een stemmetje in m'n hoofd dat riep; je hebt zoveel alcohol in je bloed, maar is dit het? Stoned zijn ervaar ik als 10.000 maal prettiger dan onder invloed zijn van alcohol. Plus de volgende dag heb je echt geen koppijn of dingen die je fysiek belemmeren in je dagelijks leven. Ik in ieder geval niet. Soms wat traag, maar that's it. Na een tijd de moet bij elkaar te hebben geraapt heel radicaal ineens zomaar uit het niets gestopt met blowen. De eerste 2 nachten me lazerus gezopen ivm het welbekende 'niet kunnen slapen-probleem'. En, eerlijk is eerlijk; ik was echt van het blowen af. Helaas ging ik van een blowprobleem naar een alcoholprobleem. Hier was ik gelukkig scherp genoeg voor en dit heb ik heel tijdig af kunnen kappen door te stoppen met drinken en sigaren te gaan roken. Moods Vanilla. Toen kwam ik op een punt dat ik daar ook mee stopte en et voila; geen verslavingen meer. Zo heb ik een jaar doorgebracht. Totdat ik ander werk kreeg. Ik weet nog dat ik voor aanvang van m'n eerste werkdag zenuwachtig als fuck was dat ik geen andere uitweg zag en meteen langs de shop ben gescheurd voor wat Amnesia. Gelukkig functioneer ik stoned blijkbaar uitermate goed (ik werk er al 4 jaar). Echter blow ik nu alleen nog weer na het werk. Helaas werk ik dan wel 5 dagen per week, maar het is zo fijn als je thuis bent. Of is het meer routine? Saillant detail is dat ik buiten werktijd op vrije dagen, vakanties etc helemaal NIKS rook. Geen peuken, geen sigaren, geen joints, niets. En er ook geen DRANG naar heb. En dit kan ik ook volhouden zolang ik wil. Tot ik weer eens aan de arbeid moet. Wat helaas verplicht is in deze maatschappij wil je wat van je leven maken, maar voor mij werkt het averechts. Gelukkig heb ik enige tijd geleden de love of my life ontmoet en sindsdien word de drang naar smoken minder en minder. Afentoe ga ik nog eens over de schreef, maar ik heb het onder controle en op dagen/weken dat ik niet smoke ook geen last van ontwenningsverschijnselenen, paranoia of woedeuitbarstingen. Het doel is uiteindelijk om te stoppen, maar dat gebeurd pas als het in Nederland als hard drugs gezien word. Als het zo makkelijk blijft te halen in shops en elders blow ik op m'n 80e nog. Misschien moet ik maar weer eens radicaal stoppen en me 2 dagen te pletter zuipen en er dan voorgoed afblijven. Maarja, makkelijker gezegd dan gedaan. Ik weet dat dit jouw topic is btw, maar kon het niet laten mijn eigen ervaringen hier ook neer te plempen. Het leest alsof we redelijk eenzelfde iets hebben meegemaakt. Nogmaals chapeau voor je besluit en vooral je DOORZETTINGSVERMOGEN. Kop op, jij bent er één die er wèl komt. Nu de rest, waaronder ik nog. Bye now, JD."
"Heren en wat dames, Ik rook al jaren dagelijks wiet. Altijd joints gedraaid, al het andere was me teveel moeite. Sinds kort zit ik aan de zelf gemaakte bong. Spa Blauw fles, gaten er inrammen, joint er indrukken en branden maar. Het is vooral voor de vrouwelijke wederhelft, zodat ze ook eens kan ervaren hoe het is om zo knijterstoned te zijn dat je niet eens meer kan staan. Voorheen gooiden we het wel eens in de waterpijp i.c.m. smaaktabak, maar volgens ons is dan a) het effect veel en veel minder en b) gebruik (en verspil) je op deze manier erg veel wiet. Correct me if I'm wrong. Mijn vriendin vind wiet een erg interessant gegeven, maar moet echt niks hebben van rokerij zoals shag en sigaretten. Daarom hebben we om het te proberen een goedkope vaporizer (€15) gekocht bij Azarius; de Eagle Bill's Shake & Vape. Zie afbeelding. { "lightbox_close": "Close", "lightbox_next": "Next", "lightbox_previous": "Previous", "lightbox_error": "The requested content cannot be loaded. Please try again later.", "lightbox_start_slideshow": "Start slideshow", "lightbox_stop_slideshow": "Stop slideshow", "lightbox_full_screen": "Full screen", "lightbox_thumbnails": "Thumbnails", "lightbox_download": "Download", "lightbox_share": "Share", "lightbox_zoom": "Zoom", "lightbox_new_window": "New window", "lightbox_toggle_sidebar": "Toggle sidebar" } Hier hebben we een paar vragen over: Hoeveelheid: Hoeveel wiet gooi je per keer in dat pijpje en hoeveel hits kun je er uit trekken voordat de wiet in het pijpje 'op' is? Lijkt me niet dat je er net als bij een joint meteen 0,5g in doet toch? Effect: Is het effect sterker dan bij een joint of roken uit een zelf in elkaar geflanste bong? Ik heb wel eens gehoord dat je bij normale joints erg veel THC verdamt omdat zo'n ding natuurlijk ook gewoon brand en er dus rook vanaf komt. Ook als je een hijs neemt, krijg je niet alles binnen als ik de verhalen mag geloven. Is dit bij een Vaporizer anders? Het lijkt mij dat je de volle mep rook en THC naar binnenzuigt omdat het pijpje in feite een soort van vacuüm is, maar vraag het toch even na. Smaak: Is de smaak heel anders dan bij een peuk of shaggie? Je rookt het via een vaporizer zonder tabak, maar ze vraagt zich af of het makkelijk te dealen is aangezien ze van een trekje van een sigaret nog net niet over haar nek gaat. En hoe voelt het op je keel? Via de 'normale' manier roken word het me wel eens te heet of te droog in de keel zodat ik soms kokhalzend in de tuin sta te blaffen. Is dit met een Vaporizer ook zo of juist niet? Gebruik: Hoe gebruik je het ding überhaupt? Je vult hem, houd een aansteker onder de bowl om te verhitten, schud er wat mee en zuigen maar? That's it? Aansteker: Ik heb gelezen dat je bij dit soort vaporizers beter een torchaansteker (ik noem het een creme bruleebrander) kunt gebruiken dan een gewone aansteker. Klopt dit? Persoonlijk lijkt het me complete onzin met als enige verschil dat uit zon torch een dikkere vlam komt met meer kracht erachter. Maar qua temperatuur moet dit niks uitmaken toch? Alle reacties zijn welkom. Het ding is vanmiddag besteld. Helaas zit het weekend er nog tussen, dus waarschijnlijk komt ie maandag binnen. Zou fijn zijn als we dan goed beslagen ten ijs kunnen lurken aan het heerlijkste goedje op deze aardbol. Jullie tijd en reacties worden enorm gewaardeerd. Alvast bedankt! S&J."
"Inmiddels is ie dan eindelijk afgeleverd; de Eagle Bill! Natuurlijk hebben we 'm gelijk dezelfde avond uitgeprobeerd. Helaas waren we bijna door de voorraad wiet heen, dus heb ik van de ene helft een joint gedraaid en van de andere helft gingen we de vaporizer uitproberen. Voor de vaporizer hadden we nog maar zo'n 0,3g (ruime schatting) dus het ging allemaal op hoop van zegen. We hadden de wiet in drie porties verdeeld, dus we konden er wel even tegenaan. Dachten we. 1e portie: Hieruit bleek wel dat je dit soort dingen beter aan een vrouwenhand kunt overlaten. De wiet was binnen 3 hijsen verbrand en had een donkerbruine kleur. Mijn vriendin heb ik twee keer 'laten' branden en heb het zelf één keer gedaan. Ik had namelijk nog een joint en een bong klaarstaan en anders was het zo sneu voor d'r. Ze vond het echt prachtig, zelf vond ik het maar zo zo. Vooral omdat je geen rook uitblaast ofzo. Een joint roken heeft wat dat betreft stukken meer charme zeg maar. We hebben voor deze vaporizer trouwens een creme brullee brander van de blokker gekocht. Zo'n torch ding. Echter gaat deze binnen 10 seconden leeg lijkt het wel, dus zijn we overgestapt naar de Azarius Bulldog aansteker. 2e portie: Ze kwam erachter dat je met dat ding moest schudden, omdat je zo meer rook kreeg. Ik had het haar al 10x verteld dat ze dat moest doen, maar goed. In al haar overenthousiasme kreeg ik de vaporizer terug in mijn handen gedrukt; Probeer maar! Zo gezegd, zo gedaan. Ik die pijp in m'n hond houden en zij branden met de Azarius Bulldog aansteker. Nou het is dat je de wiet veeeel beter proeft dan met een joint, maar dit viel echt rauw op m'n dak. Wat een tegenvaller. 3e en laatste portie: De vaporizer teruggegeven aan mijn vriendin en gezegd dat ze alle wiet dat over was in dat ding op kon roken. Hier ging ze dan ook graag mee aan de slag. In de tussentijd had ze alles al helemaal onder de knie, dus ze vermaakte zich wel. Ik mocht nog één laatste hijs van d'r. Prima, kom maar op. Weer hetzelfde idee als bij de 2e portie. De ervaring: Ik heb echt totaal niet het idee gehad dat ik ook maar iets voelde van die vaporizer. Uit frustratie heb ik meteen mn joint in die bong gedrukt en ben ik daar maar van gaan lurken. Na de eerste hijs had ik al het ideE er meer van te voelen dan na al die hijsjes van de Vaporizer. Mijn vriendin zei dat ze heel erg high was. Iets wat me sterk lijkt, aangezien ze vaak genoeg aan de waterpijp heeft gezeten met daarin smaaktabak en een beste lading wiet. In ieder geval stukken meer dan nu. Haha, VROUWENLOGICA! DE VRAAG: is dit zo ongeveer het maximale effect met de vaporizer of doen we het gewoon verkeerd? Volgens mij kan ik hier een kilo van roken om vervolgens de auto in te stappen, een rondje over het TT-circuit te knallen om vervolgens doodleuk het baanrecord te verbreken."
"Dat weet ik, maar ik meende dat het uittreksel dat je aan kunt vragen de vervanger was voor de wietpas. Het Plan B van onze beste minister. Maar dat is dus niet zo?"
"Goedemorgen DF! Een vraag; wil iemand mij uitleggen hoe dat nou zit met dat hele gebeuren rondom die wietpas cq. dat uittreksel dat je bij je gemeente kunt (of moet?) halen? Vandaag wil ik nieuwe wiet gaan halen bij de shop waar ik al jarenlang kom. Echter is het 1 januari geweest en er staat me iets van bij dat je dan enkel wiet kunt halen als je je kunt 'legitimeren' dmv dat uittreksel. Die heb ik niet en die wil ik ook niet. De pot op met die overheid. Punt is echter dat het bedoeld is om (buitenlands) drugstoerisme tege te gaan (ja ja...) en ik toevallig iemand uit de UK ben die vloeiend Nederlands spreekt, alleen wel met een moddervet accent. Beetje wazig dit allemaal maar goed. Mijn vraag is eigenlijk of ze bij mijn vaste shop ook gaan vragen om dat vage uittreksel of dat ik ergens geregistreerd word? Zou je in de vaste shop ook wiet kunnen halen zonder dat ze er om vragen? Ze kennen mijn gezicht etc wel. Ik haal mijn wiet enkel uit shops, koop nooit van dealers (ook geen connecties met figuren als deze) en heb geen planten thuis staan. Beetje bang dat ik vanaf die 1 januari jl niet meer kan genieten van één van de fijnste dingen in het leven. De laatste tijd heb ik onder een steen gelegen wbt nieuws rondom die wietpas wel/niet invoeren en dus ook die maatregel met dat gemeenteuittreksel. Ik woon overigens in het Noorden des lands. Weet niet of dat wat uitmaakt, maar heb gehoord dat het alleen in het Zuiden geld? Rotterdam, Den Haag, die contrijen. Zou fijn zijn als ik gewoon mijn wietje kan halen zonderpoespas, want ik ben er na al die jaren nog steeds niet klaar mee. Alvast bedankt voor je reactie. JD."
"Een kleine vraag: Als je wiet door een drinkrietje rookt, klapt ie er dan ook harder in? Ik heb het nog niet geprobeerd, maar volgens mijn theorie is dit logisch? Of ben ik nu gek? Kan er eigenlijk niks over vinden op het internet, maar ben nieuwsgierig. Iemand die het weet of er ervaring mee weet? Ta, JD"
"Sorry jongens, Even een kleine update over wat ik vergeten ben: Ik bedoelde dat je een rietje in de breedte doormiddenknipt, een joint draait met smalle tip en die in een van de uiteinden van het rietje drukt. Dat je een beetje het pijpidee krijgt zeg maar. Kleine opening waar alle rookt inschiet, langzame diepe halen. Het plastic van het verhitte rietje is vast niet zo goed voor je groene longetjes, maar lijkt mij dat het sterker en harder inslaat dan een hashpijp oid. Toch?"
"Das me teveel gedoe om klaar te zetten, een petfles zou nog kunnen denk ik. Net paar hijsjes, stuk of 8 ofzo, op deze manier geprobeerd. Van een leftover jointje. Was flink de weg kwijt en bal al jarenlang een trouwe veelvuldig gebruiker. Voordeel is dat je handen en vingers er niet van gaan stinken. Erg handig voor mij zodat de vrouw niks ruikt. Ik werk in een stinkend horeca bedrijf dus er hangen genoeg andere luchtjes om me heen. Ideaal voor als ik naar huis even een rookpauze ergens inlassen, even roken, slokje Listerine Coolmint en we zijn klaar haha. Wat een taboe ook eigenlijk he, drugs. Waar doet men moeilijk om."
"Beste gebruikers , om maar meteen met de deur in huis te vallen; Ik heb het plan opgevat om het (buiten)kweken eens te gaan proberen. Wil het eigenlijk al jarenlang doen, maar het kwam er ivm veel werk etc niet van. Het voornamelijke idee erachter is dat ik niet elke week naar de shop hoef om relatief veel geld uit te geven. Wil het eens proberen met één plantje en kijken hoe het loopt. Aangezien ik een gigantische leek ben mbt kweken en alles er omheen heb ik een aantal vragen; - Wat is een makkelijke plant om mee te beginnen? Ben op zoek naar een soort die goed geschikt is voor buitenkweek met een acceptabele THC waarde waar je stoned van word (niet high). Wat raden jullie aan? - Kan ik in ongeveer eind maart een pot met een zaadje buiten op het balkon zetten ivm de buitentemperatuur? Niet dat de plant doodgaat zeg maar. Wat is zo ongeveer de minimumtemperatuur? - Hoeveel zonlicht is zo'n plant per dag nodig? - Hoeveel en hoe vaak is het plantje water nodig? - Is de universele potgrond van de Intratuin goed genoeg voor een plant om in te groeien? - Maakt het qua kweken uit of ik een (10L) emmer of pot gebruik, qua dichtheid en warmte vasthouden? Heb iets gelezen over PH waarden, maar dat moet ik nog even uitzoeken. - En dan het belangrijkste: Hoe sterk is de geur(overlast) van één plantje dat buitenstaat? Vragen, vragen en nog eens vragen haha. Ben benieuwd of jullie mij verder kunnen helpen. Zou erg fijn zijn. Alvast super bedankt! Greetz, Daley."
"Dank! Het is de Northern Light autoflower geworden. Ik wacht er nog wel even 1 á 2 weken mee, vind het nog net wat te koud s' nachts. Twijfel nog over de grond. Was eerst van plan om zaai- en stekgrond bij een tuincentrum te halen, totdat ik PLAGRON tegenkwam op het internet. Ben niet echt fan van headshops etc, of nouja, dat afleveren/tekenen aan de deur vooral. Dus wie weet word het alsnog standaard grond van een Intratuin. Mocht het wel Plagron worden; die met vleermuizenschijt lijkt me wel wat, omdat er voor 6 weken bemesting inzit. Misschien icm de grow mix. Daarna een beetje extra voeding erbij. Algabloom en Green Sensation schijnen wel toppers te zijn als ik mijn research goed heb gedaan. Tips zijn nog altijd welkom. Zodra het proces in werking is gezet zal ik het traject met foto's hier posten."