#1
Tufnut zei:In het geval van alcohol werkt drinken in een rietje in zoverre dat het effect sneller optreed doordat de zuigende werking maakt dat de alcohol langs je gehemelte stroomt en daardoor sneller wordt opgenomen. Je wordt niet meer dronken ervan, alleen sneller, omdat je uiteindelijk dezelfde hoeveelheid inneemt.
Het advies om een waterpijp te pakken is geen goed advies! Een waterpijp filtert meer THC dan andere stoffen zoals teer. Je moet dus meer roken voor hetzelfde effect en je krijgt naar verhouding mer schadelijke stoffen binnen.
Zou de alcohol worden opgenomen via je mondslijmvlies (niet je gehemelte, daar zitten vrij 0 bloedvaatjes) dan zou je er ook meer van moeten voelen. Effectieve opname door je mondslijmvlies is namelijk tientallen procenten hogen dan je maag.
Je verhaal gaat dus niet op.
Feit blijft wel dat er geen verschil zit tussen het drinken van alcohol met of zonder rietje.
Ook blijf je komen met je verhaal over waterpijpen.
Er zijn inderdaad een aantal onderzoekjes waarin naar voren komt dat het water meer werkzame stoffen filtert dan ''slechte stoffen''.
Een hoop andere onderzoeken, en mijn eigen ervaring, spreken dit heel erg tegen.
Ik rook erg regelmatig via een bong, meestal zonder water soms met.
Ik merk 0,0% verschil in effect tussen een gelijke hoeveelheid wiet/hasj maar dan met of zonder water gerookt. De werkzame stoffen die achterblijven zijn dus te verwaarlozen, en wat jij zegt over meer roken voor hetzelfde effect is dus geen waar. (in mijn ervaring dan).
Bij een sisha zou het nog een ander verhaal kunnen zijn, aangezien daar aanzienlijk meer water inzit. Maar aangezien dat werkt met een kooltje in plaats van een directere ontstekingsbron kun je dat bijna niet vergelijken. Bij een shisha zou er ook een hoop de lucht in vliegen i.t.t. een bong.
Om op de vraag van TS te reageren: Verpest je tijd, longen, rietjes en creativiteit nou niet aan zulk soort dingen. Fabriceer een fatsoenlijke pijp of rook gewoon een joint.
Door logische redenering kun je toch begrijpen dat je een zelfde hoeveelheid rook binnen krijgt via dezelfde hittebron, maar deze alleen een omweg maakt door een kunststof niet hittebestendig rietje..? Je kunt desnoods ook van die rookpijpjes halen bij de tabakswinkel waar normaal dames van stand hun sigaretten in roken.
Stinkende handen zijn makkelijk te verhelpen door ze eens te wassen.
Mocht dat onderweg niet kunnen, en je neemt toch al lysterine mee? Voeg dan ook wat watervrije zeep toe aan je assortiment

