#1
Heren en wat dames,
Ik rook al jaren dagelijks wiet. Altijd joints gedraaid, al het andere was me teveel moeite. Sinds kort zit ik aan de zelf gemaakte bong. Spa Blauw fles, gaten er inrammen, joint er indrukken en branden maar. Het is vooral voor de vrouwelijke wederhelft, zodat ze ook eens kan ervaren hoe het is om zo knijterstoned te zijn dat je niet eens meer kan staan. Voorheen gooiden we het wel eens in de waterpijp i.c.m. smaaktabak, maar volgens ons is dan a) het effect veel en veel minder en b) gebruik (en verspil) je op deze manier erg veel wiet. Correct me if I'm wrong.
Mijn vriendin vind wiet een erg interessant gegeven, maar moet echt niks hebben van rokerij zoals shag en sigaretten. Daarom hebben we om het te proberen een goedkope vaporizer (€15) gekocht bij Azarius; de Eagle Bill's Shake & Vape. Zie afbeelding.
Hier hebben we een paar vragen over:
Hoeveelheid:
Hoeveel wiet gooi je per keer in dat pijpje en hoeveel hits kun je er uit trekken voordat de wiet in het pijpje 'op' is? Lijkt me niet dat je er net als bij een joint meteen 0,5g in doet toch?
Effect:
Is het effect sterker dan bij een joint of roken uit een zelf in elkaar geflanste bong? Ik heb wel eens gehoord dat je bij normale joints erg veel THC verdamt omdat zo'n ding natuurlijk ook gewoon brand en er dus rook vanaf komt. Ook als je een hijs neemt, krijg je niet alles binnen als ik de verhalen mag geloven. Is dit bij een Vaporizer anders? Het lijkt mij dat je de volle mep rook en THC naar binnenzuigt omdat het pijpje in feite een soort van vacuüm is, maar vraag het toch even na.
Smaak:
Is de smaak heel anders dan bij een peuk of shaggie? Je rookt het via een vaporizer zonder tabak, maar ze vraagt zich af of het makkelijk te dealen is aangezien ze van een trekje van een sigaret nog net niet over haar nek gaat. En hoe voelt het op je keel? Via de 'normale' manier roken word het me wel eens te heet of te droog in de keel zodat ik soms kokhalzend in de tuin sta te blaffen. Is dit met een Vaporizer ook zo of juist niet?
Gebruik:
Hoe gebruik je het ding überhaupt? Je vult hem, houd een aansteker onder de bowl om te verhitten, schud er wat mee en zuigen maar? That's it?
Aansteker:
Ik heb gelezen dat je bij dit soort vaporizers beter een torchaansteker (ik noem het een creme bruleebrander) kunt gebruiken dan een gewone aansteker. Klopt dit? Persoonlijk lijkt het me complete onzin met als enige verschil dat uit zon torch een dikkere vlam komt met meer kracht erachter. Maar qua temperatuur moet dit niks uitmaken toch?
Alle reacties zijn welkom. Het ding is vanmiddag besteld. Helaas zit het weekend er nog tussen, dus waarschijnlijk komt ie maandag binnen. Zou fijn zijn als we dan goed beslagen ten ijs kunnen lurken aan het heerlijkste goedje op deze aardbol.
Jullie tijd en reacties worden enorm gewaardeerd. Alvast bedankt!
S&J.
Ik rook al jaren dagelijks wiet. Altijd joints gedraaid, al het andere was me teveel moeite. Sinds kort zit ik aan de zelf gemaakte bong. Spa Blauw fles, gaten er inrammen, joint er indrukken en branden maar. Het is vooral voor de vrouwelijke wederhelft, zodat ze ook eens kan ervaren hoe het is om zo knijterstoned te zijn dat je niet eens meer kan staan. Voorheen gooiden we het wel eens in de waterpijp i.c.m. smaaktabak, maar volgens ons is dan a) het effect veel en veel minder en b) gebruik (en verspil) je op deze manier erg veel wiet. Correct me if I'm wrong.
Mijn vriendin vind wiet een erg interessant gegeven, maar moet echt niks hebben van rokerij zoals shag en sigaretten. Daarom hebben we om het te proberen een goedkope vaporizer (€15) gekocht bij Azarius; de Eagle Bill's Shake & Vape. Zie afbeelding.
Hier hebben we een paar vragen over:
Hoeveelheid:
Hoeveel wiet gooi je per keer in dat pijpje en hoeveel hits kun je er uit trekken voordat de wiet in het pijpje 'op' is? Lijkt me niet dat je er net als bij een joint meteen 0,5g in doet toch?
Effect:
Is het effect sterker dan bij een joint of roken uit een zelf in elkaar geflanste bong? Ik heb wel eens gehoord dat je bij normale joints erg veel THC verdamt omdat zo'n ding natuurlijk ook gewoon brand en er dus rook vanaf komt. Ook als je een hijs neemt, krijg je niet alles binnen als ik de verhalen mag geloven. Is dit bij een Vaporizer anders? Het lijkt mij dat je de volle mep rook en THC naar binnenzuigt omdat het pijpje in feite een soort van vacuüm is, maar vraag het toch even na.
Smaak:
Is de smaak heel anders dan bij een peuk of shaggie? Je rookt het via een vaporizer zonder tabak, maar ze vraagt zich af of het makkelijk te dealen is aangezien ze van een trekje van een sigaret nog net niet over haar nek gaat. En hoe voelt het op je keel? Via de 'normale' manier roken word het me wel eens te heet of te droog in de keel zodat ik soms kokhalzend in de tuin sta te blaffen. Is dit met een Vaporizer ook zo of juist niet?
Gebruik:
Hoe gebruik je het ding überhaupt? Je vult hem, houd een aansteker onder de bowl om te verhitten, schud er wat mee en zuigen maar? That's it?
Aansteker:
Ik heb gelezen dat je bij dit soort vaporizers beter een torchaansteker (ik noem het een creme bruleebrander) kunt gebruiken dan een gewone aansteker. Klopt dit? Persoonlijk lijkt het me complete onzin met als enige verschil dat uit zon torch een dikkere vlam komt met meer kracht erachter. Maar qua temperatuur moet dit niks uitmaken toch?
Alle reacties zijn welkom. Het ding is vanmiddag besteld. Helaas zit het weekend er nog tussen, dus waarschijnlijk komt ie maandag binnen. Zou fijn zijn als we dan goed beslagen ten ijs kunnen lurken aan het heerlijkste goedje op deze aardbol.
Jullie tijd en reacties worden enorm gewaardeerd. Alvast bedankt!
S&J.