Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWiet roken met een vaporizer

Wiet roken met een vaporizer

2 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
D
DaleyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heren en wat dames,

Ik rook al jaren dagelijks wiet. Altijd joints gedraaid, al het andere was me teveel moeite. Sinds kort zit ik aan de zelf gemaakte bong. Spa Blauw fles, gaten er inrammen, joint er indrukken en branden maar. Het is vooral voor de vrouwelijke wederhelft, zodat ze ook eens kan ervaren hoe het is om zo knijterstoned te zijn dat je niet eens meer kan staan. Voorheen gooiden we het wel eens in de waterpijp i.c.m. smaaktabak, maar volgens ons is dan a) het effect veel en veel minder en b) gebruik (en verspil) je op deze manier erg veel wiet. Correct me if I'm wrong.

Mijn vriendin vind wiet een erg interessant gegeven, maar moet echt niks hebben van rokerij zoals shag en sigaretten. Daarom hebben we om het te proberen een goedkope vaporizer (€15) gekocht bij Azarius; de Eagle Bill's Shake & Vape. Zie afbeelding.



Hier hebben we een paar vragen over:

Hoeveelheid:
Hoeveel wiet gooi je per keer in dat pijpje en hoeveel hits kun je er uit trekken voordat de wiet in het pijpje 'op' is? Lijkt me niet dat je er net als bij een joint meteen 0,5g in doet toch?

Effect:
Is het effect sterker dan bij een joint of roken uit een zelf in elkaar geflanste bong? Ik heb wel eens gehoord dat je bij normale joints erg veel THC verdamt omdat zo'n ding natuurlijk ook gewoon brand en er dus rook vanaf komt. Ook als je een hijs neemt, krijg je niet alles binnen als ik de verhalen mag geloven. Is dit bij een Vaporizer anders? Het lijkt mij dat je de volle mep rook en THC naar binnenzuigt omdat het pijpje in feite een soort van vacuüm is, maar vraag het toch even na.

Smaak:
Is de smaak heel anders dan bij een peuk of shaggie? Je rookt het via een vaporizer zonder tabak, maar ze vraagt zich af of het makkelijk te dealen is aangezien ze van een trekje van een sigaret nog net niet over haar nek gaat. En hoe voelt het op je keel? Via de 'normale' manier roken word het me wel eens te heet of te droog in de keel zodat ik soms kokhalzend in de tuin sta te blaffen. Is dit met een Vaporizer ook zo of juist niet?

Gebruik:
Hoe gebruik je het ding überhaupt? Je vult hem, houd een aansteker onder de bowl om te verhitten, schud er wat mee en zuigen maar? That's it?

Aansteker:
Ik heb gelezen dat je bij dit soort vaporizers beter een torchaansteker (ik noem het een creme bruleebrander) kunt gebruiken dan een gewone aansteker. Klopt dit? Persoonlijk lijkt het me complete onzin met als enige verschil dat uit zon torch een dikkere vlam komt met meer kracht erachter. Maar qua temperatuur moet dit niks uitmaken toch?

Alle reacties zijn welkom. Het ding is vanmiddag besteld. Helaas zit het weekend er nog tussen, dus waarschijnlijk komt ie maandag binnen. Zou fijn zijn als we dan goed beslagen ten ijs kunnen lurken aan het heerlijkste goedje op deze aardbol.

Jullie tijd en reacties worden enorm gewaardeerd. Alvast bedankt!
S&J.
s
spacebillyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Daley zei:
Heren en wat dames,

Ik rook al jaren dagelijks wiet. Altijd joints gedraaid, al het andere was me teveel moeite. Sinds kort zit ik aan de zelf gemaakte bong. Spa Blauw fles, gaten er inrammen, joint er indrukken en branden maar. Het is vooral voor de vrouwelijke wederhelft, zodat ze ook eens kan ervaren hoe het is om zo knijterstoned te zijn dat je niet eens meer kan staan. Voorheen gooiden we het wel eens in de waterpijp i.c.m. smaaktabak, maar volgens ons is dan a) het effect veel en veel minder en b) gebruik (en verspil) je op deze manier erg veel wiet. Correct me if I'm wrong.

Mijn vriendin vind wiet een erg interessant gegeven, maar moet echt niks hebben van rokerij zoals shag en sigaretten. Daarom hebben we om het te proberen een goedkope vaporizer (€15) gekocht bij Azarius; de Eagle Bill's Shake & Vape. Zie afbeelding.



Hier hebben we een paar vragen over:

Hoeveelheid:
Hoeveel wiet gooi je per keer in dat pijpje en hoeveel hits kun je er uit trekken voordat de wiet in het pijpje 'op' is? Lijkt me niet dat je er net als bij een joint meteen 0,5g in doet toch?

Effect:
Is het effect sterker dan bij een joint of roken uit een zelf in elkaar geflanste bong? Ik heb wel eens gehoord dat je bij normale joints erg veel THC verdamt omdat zo'n ding natuurlijk ook gewoon brand en er dus rook vanaf komt. Ook als je een hijs neemt, krijg je niet alles binnen als ik de verhalen mag geloven. Is dit bij een Vaporizer anders? Het lijkt mij dat je de volle mep rook en THC naar binnenzuigt omdat het pijpje in feite een soort van vacuüm is, maar vraag het toch even na.

Smaak:
Is de smaak heel anders dan bij een peuk of shaggie? Je rookt het via een vaporizer zonder tabak, maar ze vraagt zich af of het makkelijk te dealen is aangezien ze van een trekje van een sigaret nog net niet over haar nek gaat. En hoe voelt het op je keel? Via de 'normale' manier roken word het me wel eens te heet of te droog in de keel zodat ik soms kokhalzend in de tuin sta te blaffen. Is dit met een Vaporizer ook zo of juist niet?

Gebruik:
Hoe gebruik je het ding überhaupt? Je vult hem, houd een aansteker onder de bowl om te verhitten, schud er wat mee en zuigen maar? That's it?

Aansteker:
Ik heb gelezen dat je bij dit soort vaporizers beter een torchaansteker (ik noem het een creme bruleebrander) kunt gebruiken dan een gewone aansteker. Klopt dit? Persoonlijk lijkt het me complete onzin met als enige verschil dat uit zon torch een dikkere vlam komt met meer kracht erachter. Maar qua temperatuur moet dit niks uitmaken toch?

Alle reacties zijn welkom. Het ding is vanmiddag besteld. Helaas zit het weekend er nog tussen, dus waarschijnlijk komt ie maandag binnen. Zou fijn zijn als we dan goed beslagen ten ijs kunnen lurken aan het heerlijkste goedje op deze aardbol.

Jullie tijd en reacties worden enorm gewaardeerd. Alvast bedankt!
S&J.
Klik om te vergroten...

De hoeveelheid zou ik houden op 0,1/0,2 gram denk ik

Effect is vergeleken met een joint iet meer high, het slaat ook anders in. De tabak in een joint trekt je meestal wat naar beneden, meer sloom en zwaar gevoel. Het kriebelt wel wat in de keel maar niet zo veel als een joint. Pure wiet merk je meer op je longen dan je keel. Je hebt zelfs kans dat je niet eens zo veel merkt van het roken met een vaporizer.

De smaak is erg goed. Heel fris en de wiet komt echt tot zijn recht.

Gebruik: De bowl verhitten, als het heet is hijsen en blijven verhitten. Als je klaar bent gewoon aansteker wegleggen.

En met die aansteker heb je gelijk, werkt t best voor zo'n glazen bowl. Is een stuk warmer.
D
DaleyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Inmiddels is ie dan eindelijk afgeleverd; de Eagle Bill! Natuurlijk hebben we 'm gelijk dezelfde avond uitgeprobeerd. Helaas waren we bijna door de voorraad wiet heen, dus heb ik van de ene helft een joint gedraaid en van de andere helft gingen we de vaporizer uitproberen. Voor de vaporizer hadden we nog maar zo'n 0,3g (ruime schatting) dus het ging allemaal op hoop van zegen.

We hadden de wiet in drie porties verdeeld, dus we konden er wel even tegenaan. Dachten we.

1e portie: Hieruit bleek wel dat je dit soort dingen beter aan een vrouwenhand kunt overlaten. De wiet was binnen 3 hijsen verbrand en had een donkerbruine kleur. Mijn vriendin heb ik twee keer 'laten' branden en heb het zelf één keer gedaan. Ik had namelijk nog een joint en een bong klaarstaan en anders was het zo sneu voor d'r. Ze vond het echt prachtig, zelf vond ik het maar zo zo. Vooral omdat je geen rook uitblaast ofzo. Een joint roken heeft wat dat betreft stukken meer charme zeg maar. We hebben voor deze vaporizer trouwens een creme brullee brander van de blokker gekocht. Zo'n torch ding. Echter gaat deze binnen 10 seconden leeg lijkt het wel, dus zijn we overgestapt naar de Azarius Bulldog aansteker.

2e portie: Ze kwam erachter dat je met dat ding moest schudden, omdat je zo meer rook kreeg. Ik had het haar al 10x verteld dat ze dat moest doen, maar goed. In al haar overenthousiasme kreeg ik de vaporizer terug in mijn handen gedrukt; Probeer maar! Zo gezegd, zo gedaan. Ik die pijp in m'n hond houden en zij branden met de Azarius Bulldog aansteker. Nou het is dat je de wiet veeeel beter proeft dan met een joint, maar dit viel echt rauw op m'n dak. Wat een tegenvaller.

3e en laatste portie: De vaporizer teruggegeven aan mijn vriendin en gezegd dat ze alle wiet dat over was in dat ding op kon roken. Hier ging ze dan ook graag mee aan de slag. In de tussentijd had ze alles al helemaal onder de knie, dus ze vermaakte zich wel. Ik mocht nog één laatste hijs van d'r. Prima, kom maar op. Weer hetzelfde idee als bij de 2e portie.

De ervaring: Ik heb echt totaal niet het idee gehad dat ik ook maar iets voelde van die vaporizer. Uit frustratie heb ik meteen mn joint in die bong gedrukt en ben ik daar maar van gaan lurken. Na de eerste hijs had ik al het ideE er meer van te voelen dan na al die hijsjes van de Vaporizer.

Mijn vriendin zei dat ze heel erg high was. Iets wat me sterk lijkt, aangezien ze vaak genoeg aan de waterpijp heeft gezeten met daarin smaaktabak en een beste lading wiet. In ieder geval stukken meer dan nu. Haha, VROUWENLOGICA!

DE VRAAG: is dit zo ongeveer het maximale effect met de vaporizer of doen we het gewoon verkeerd? Volgens mij kan ik hier een kilo van roken om vervolgens de auto in te stappen, een rondje over het TT-circuit te knallen om vervolgens doodleuk het baanrecord te verbreken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."