#1
Respect voor jou. Blow zelf ook een jaar of 8, onschuldig begonnen uiteraard. Van 1 per maand naar 1 per week en toen naar 1 per dag etc etc. Een lange tijd hevig verslaafd geweest. s'Ochtends bij de koffie een goed gevulde joint in de brand, soms voor werk aan nog eentje en na het werk en bij bv. uitgaan en vrije dagen was het helemaal feest.
Op een dag kreeg ik een gedachte in mijn hoofd dat dit niet langer zo door kon gaan. Ja, het gevoel is lekker maar verder? Moet je jezelf eens zien, sjap. Sta je dan met een joint kansloos jezelf verlamt te maken omdat je anders niet kan slapen. Dat dacht ik vaak. Ik voelde me schuldig en genoot er tegelijkertijd ook van. En dat ding aan me vreten.
Je lichaam takelt er van de buitenkant van af, smoke je voordat je je bed induikt word je tegen of na het middaguur pas wakker. Van een wekker hebben we immers nog nooit gehoord, maar what the fuck; we zijn overdag toch niet vooruit te branden.
Ik herken mezelf heel erg in jouw 'downprobleem'. Wiet en alcohol heb ik bijna altijd gecombineerd. 8 bier max anders ga ik door die wiet over m'n nek en dat is niet fijn als je stronken bent.
Alcohol alleen was niet goed genoeg. Dan was ik aangeschoten/dronken en alsnog kwam er dan een stemmetje in m'n hoofd dat riep; je hebt zoveel alcohol in je bloed, maar is dit het? Stoned zijn ervaar ik als 10.000 maal prettiger dan onder invloed zijn van alcohol. Plus de volgende dag heb je echt geen koppijn of dingen die je fysiek belemmeren in je dagelijks leven. Ik in ieder geval niet. Soms wat traag, maar that's it.
Na een tijd de moet bij elkaar te hebben geraapt heel radicaal ineens zomaar uit het niets gestopt met blowen. De eerste 2 nachten me lazerus gezopen ivm het welbekende 'niet kunnen slapen-probleem'. En, eerlijk is eerlijk; ik was echt van het blowen af. Helaas ging ik van een blowprobleem naar een alcoholprobleem. Hier was ik gelukkig scherp genoeg voor en dit heb ik heel tijdig af kunnen kappen door te stoppen met drinken en sigaren te gaan roken. Moods Vanilla.
Toen kwam ik op een punt dat ik daar ook mee stopte en et voila; geen verslavingen meer. Zo heb ik een jaar doorgebracht. Totdat ik ander werk kreeg.
Ik weet nog dat ik voor aanvang van m'n eerste werkdag zenuwachtig als fuck was dat ik geen andere uitweg zag en meteen langs de shop ben gescheurd voor wat Amnesia. Gelukkig functioneer ik stoned blijkbaar uitermate goed (ik werk er al 4 jaar). Echter blow ik nu alleen nog weer na het werk. Helaas werk ik dan wel 5 dagen per week, maar het is zo fijn als je thuis bent. Of is het meer routine?
Saillant detail is dat ik buiten werktijd op vrije dagen, vakanties etc helemaal NIKS rook. Geen peuken, geen sigaren, geen joints, niets. En er ook geen DRANG naar heb. En dit kan ik ook volhouden zolang ik wil. Tot ik weer eens aan de arbeid moet. Wat helaas verplicht is in deze maatschappij wil je wat van je leven maken, maar voor mij werkt het averechts.
Gelukkig heb ik enige tijd geleden de love of my life ontmoet en sindsdien word de drang naar smoken minder en minder. Afentoe ga ik nog eens over de schreef, maar ik heb het onder controle en op dagen/weken dat ik niet smoke ook geen last van ontwenningsverschijnselenen, paranoia of woedeuitbarstingen. Het doel is uiteindelijk om te stoppen, maar dat gebeurd pas als het in Nederland als hard drugs gezien word. Als het zo makkelijk blijft te halen in shops en elders blow ik op m'n 80e nog. Misschien moet ik maar weer eens radicaal stoppen en me 2 dagen te pletter zuipen en er dan voorgoed afblijven. Maarja, makkelijker gezegd dan gedaan.
Ik weet dat dit jouw topic is btw, maar kon het niet laten mijn eigen ervaringen hier ook neer te plempen. Het leest alsof we redelijk eenzelfde iets hebben meegemaakt. Nogmaals chapeau voor je besluit en vooral je DOORZETTINGSVERMOGEN. Kop op, jij bent er één die er wèl komt. Nu de rest, waaronder ik nog.
Bye now,
JD.
Op een dag kreeg ik een gedachte in mijn hoofd dat dit niet langer zo door kon gaan. Ja, het gevoel is lekker maar verder? Moet je jezelf eens zien, sjap. Sta je dan met een joint kansloos jezelf verlamt te maken omdat je anders niet kan slapen. Dat dacht ik vaak. Ik voelde me schuldig en genoot er tegelijkertijd ook van. En dat ding aan me vreten.
Je lichaam takelt er van de buitenkant van af, smoke je voordat je je bed induikt word je tegen of na het middaguur pas wakker. Van een wekker hebben we immers nog nooit gehoord, maar what the fuck; we zijn overdag toch niet vooruit te branden.
Ik herken mezelf heel erg in jouw 'downprobleem'. Wiet en alcohol heb ik bijna altijd gecombineerd. 8 bier max anders ga ik door die wiet over m'n nek en dat is niet fijn als je stronken bent.
Alcohol alleen was niet goed genoeg. Dan was ik aangeschoten/dronken en alsnog kwam er dan een stemmetje in m'n hoofd dat riep; je hebt zoveel alcohol in je bloed, maar is dit het? Stoned zijn ervaar ik als 10.000 maal prettiger dan onder invloed zijn van alcohol. Plus de volgende dag heb je echt geen koppijn of dingen die je fysiek belemmeren in je dagelijks leven. Ik in ieder geval niet. Soms wat traag, maar that's it.
Na een tijd de moet bij elkaar te hebben geraapt heel radicaal ineens zomaar uit het niets gestopt met blowen. De eerste 2 nachten me lazerus gezopen ivm het welbekende 'niet kunnen slapen-probleem'. En, eerlijk is eerlijk; ik was echt van het blowen af. Helaas ging ik van een blowprobleem naar een alcoholprobleem. Hier was ik gelukkig scherp genoeg voor en dit heb ik heel tijdig af kunnen kappen door te stoppen met drinken en sigaren te gaan roken. Moods Vanilla.
Toen kwam ik op een punt dat ik daar ook mee stopte en et voila; geen verslavingen meer. Zo heb ik een jaar doorgebracht. Totdat ik ander werk kreeg.
Ik weet nog dat ik voor aanvang van m'n eerste werkdag zenuwachtig als fuck was dat ik geen andere uitweg zag en meteen langs de shop ben gescheurd voor wat Amnesia. Gelukkig functioneer ik stoned blijkbaar uitermate goed (ik werk er al 4 jaar). Echter blow ik nu alleen nog weer na het werk. Helaas werk ik dan wel 5 dagen per week, maar het is zo fijn als je thuis bent. Of is het meer routine?
Saillant detail is dat ik buiten werktijd op vrije dagen, vakanties etc helemaal NIKS rook. Geen peuken, geen sigaren, geen joints, niets. En er ook geen DRANG naar heb. En dit kan ik ook volhouden zolang ik wil. Tot ik weer eens aan de arbeid moet. Wat helaas verplicht is in deze maatschappij wil je wat van je leven maken, maar voor mij werkt het averechts.
Gelukkig heb ik enige tijd geleden de love of my life ontmoet en sindsdien word de drang naar smoken minder en minder. Afentoe ga ik nog eens over de schreef, maar ik heb het onder controle en op dagen/weken dat ik niet smoke ook geen last van ontwenningsverschijnselenen, paranoia of woedeuitbarstingen. Het doel is uiteindelijk om te stoppen, maar dat gebeurd pas als het in Nederland als hard drugs gezien word. Als het zo makkelijk blijft te halen in shops en elders blow ik op m'n 80e nog. Misschien moet ik maar weer eens radicaal stoppen en me 2 dagen te pletter zuipen en er dan voorgoed afblijven. Maarja, makkelijker gezegd dan gedaan.
Ik weet dat dit jouw topic is btw, maar kon het niet laten mijn eigen ervaringen hier ook neer te plempen. Het leest alsof we redelijk eenzelfde iets hebben meegemaakt. Nogmaals chapeau voor je besluit en vooral je DOORZETTINGSVERMOGEN. Kop op, jij bent er één die er wèl komt. Nu de rest, waaronder ik nog.
Bye now,
JD.
