"Ik heb de afgelopen jaren regelmatig met psychedelica geĆ«xperimenteerd. Zo heb ik ervaring met psilocybine, 4-HO-MET, 1P-LSD en Muscaria. Ik ben zelf paddoās gaan kweken en de afgelopen maanden heb ik een mooie voorraad gedroogde Cubensis McKennaii opgebouwd. Door omstandigheden thuis kon ik daar niet substantieel gebruik van maken. Wel heb ik eens een kleine hoeveelheid gebruikt waarbij me al opviel dat ze potent zijn, van 0,5 gram kreeg ik al fraaie visuals. Maar nu deed zich onverwacht de gelegenheid voor dat ik alleen thuis was. Een mooie gelegenheid om mijn eigen oogst eens substantieel te proberen. Ik ben me bewust van set en setting. De laatste was goed in orde, alleen thuis, grote tuin, mooi weer. De set is een ander verhaal. In mijn omgeving zijn veel mensen met problemen en ook zelf heb ik nieuwe inzichten verkregen over mijn verleden. Maar ik sta nuchter in het leven en kan daar wel mee dealen, dacht ik.
Ik heb zitten twijfelen hoeveel paddoās ik in zou moeten nemen. Enerzijds ben ik in het verleden door psilocybine wel teleurgesteld geweest. Truffels en mijn eigen kweek vorig jaar vond ik maar tam. Het leek me het beste het advies van de calculator aan te houden en voor mijn gewicht kwam dat uit op 3,5 ā 4 gram voor een stevige trip. Ik ben met 3,5 gram aan de veilige kant gaan zitten. Ik heb de gedroogde maar vaak nog blauw uitgeslagen paddoās met appelsap om 11:15 ingenomen. Goed kauwen, het smaakte niet vies. Daarna nog wat kleine klusjes gedaan. Vervolgens muziek opgezet en afgewacht. Nog voor 11:45 kwam het heftig op. Eerst visuals, maar al snel begon de muziek raar te doen. Het kwam heftig binnen, ik kreeg een vermoeid gevoel, ging liggen en sloot mijn ogen waar ik wilde visuals zag. Met geopende ogen zag ik ook prachtige visuals, maar het was te heftig om van te genieten. Ik werd rusteloos en bang. Had ik een fout gemaakt en een overdosis genomen? Er kwamen berichtjes binnen op whatsapp die me zorgen baarden en waar ik impulsief op reageerde. Mijn handen zagen er raar uit, met een vachtje. Het werd nog heftiger. Om 12:15 raakte ik totaal de coƶrdinatie kwijt t.a.v. ruimte, tijd, geluid en bewustzijn. Als een zombie liep ik heen en weer. Het interieur zag er surrealistisch uit. Daarbij kwam ook een flinke body load Doordat ik geen houvast had in de zintuigelijke wereld werd ik angstig. Ik had bijna de neiging hulp in te roepen. Emoties borrelden op, vooral schuldgevoel. Ik kreeg de neiging gekke dingen te doen, in een spiegel lopen, door een raam springen, maar deed gelukkig geen gekke dingen.
Ik ging op bed liggen, raakte even het bewustzijn kwijt (wat me nog een paar keer overkwam), maar toen ik mijn ogen opende zag ik fragmenten van het interieur door de kamer zweven en de slaapkamer groter en kleiner worden. Sommige meubels werden helemaal plastisch. Toen ik uit het raam keek zag ik fantastische vegetatie, appels aan de boom, sprookjesachtig en een beetje spokerig. Ik liep naar de kamer waar de muziek nog aan stond. Alle fantastische visuele vormen en het geluid kwamen ontzettend op me af, alsof de kamer kleiner werd en me verstikte. Zo liep ik heen en weer tot ik besloot naar buiten te gaan. Ik genoot van het buiten zijn, zag prachtige visuals, maar soms leek het ook alsof ik dat onderdrukte, alsof ik er niet van mocht genieten. Rusteloos liep ik rond, afwisselend in de tuin en binnen. Bij dit alles had ik een sterk gevoel alsof ik een reset had gehad en mijn bewustzijn opnieuw moest opbouwen. Ik zag dingen alsof ze nieuw voor me waren. Ook mijn geheugen liet me in de steek, wat had ik vandaag gedaan, waarom was ik alleen? Ik had zelfs het idee dat mijn lichaam was overgenomen door AI alsof ik een uitvoerder ben van een zelfbewustzijn en intelligentie elders. Verder liep ik de hele tijd in mezelf te mompelen en mezelf te becommentariƫren. Bij dit alles had ik voortdurend dorst en zocht ik om water.
Tussen 4 en 5 nam het effect af, maar een gevoel van vervreemding bleef. Ik nam een douche en liep doelloos en impulsief rond. Ik pakte eten en nam een paar happen waarna ik het vergat en er later achter kwam dat de kat eraan had gezeten. Tussen 6 en 8 zag ik nog steeds visuals, vooral buiten in het avondlicht was het betoverend. Ik nam wat bier, keek TV wat me tegen stond waarna ik naar bed ging en goed sliep.
Dit was de heftigste trip die ik ooit gehad heb. Ook heftiger dan 150 ug 1P-LSD. Het was te heftig om van te genieten. Het vervormen van alle zintuiglijke informatie, het niet kunnen focussen waardoor alles als een razende op je af komt vind ik niet prettig. Heel bijzonder is het gevoel van een reset, dat je je zelfbewustzijn opnieuw moet opbouwen. Ik heb ook angsten gehad en schuldgevoel beĆÆnvloedt door de set, maar gelukkig beheersbaar. Verder miste ik de euforie. Eigenlijk vond ik het prettigste deel de avond, toen ik mijn leven weer onder controle had en nog wel mooie visuals zag. Blijft bij mij wel de vraag hoe het komt dat 3,5 gram Cubensis zo heftig uitpakt. Deze tweede generatie (zelf uit sporen via agar gekweekt) is zo ontzettend veel sterker dan de eerste generatie. In het vervolg zal ik voorzichtiger zijn met doseren. De helft is mij voldoende denk ik."
In: Bewustzijn opnieuw opbouwen
1-1-2024