#1
Dus nu overtreed jij de regels! 😱Je kan bij de xxxxx slagroom patronen kopen. #banned
Dus nu overtreed jij de regels! 😱Je kan bij de xxxxx slagroom patronen kopen. #banned
Ook nog smokkel methodes bespreken hier? Deze topic loopt uit de hand!!!!Oke net als me maatje zeggen dat je een k****** grote slagroom taart gaat bakken en dan geven ze je het mee.
Oke net als me maatje zeggen dat je een k****** grote slagroom taart gaat bakken en dan geven ze je het mee.Maar niet online!
Bekijk bijlage 54507
Dit topic loopt net zo uit de hand als jouw grammatica. 😘Ook nog smokkel methodes bespreken hier? Deze topic loopt uit de hand!!!!
Gaan we nau noch miereneukken ook!!!! @Mevrouw Pløp waar is die banhammer!!?Dit topic loopt net zo uit de hand als jouw grammatica. 😘



Maar je hebt het geprobeerd. Gaat vast een keer lukken.Helaas is het project mislukt. In het begin was er groei, maar dit stopte na enkele dagen. Ik heb het nog enkele weken laten staan, maar er gebeurde niets meer. Ook geen besmetting. Toen ik de doos in de tuin omkeerde zag ik dat onder de oppervlakte meer mycelium was dan aan de oppervlakte.
Ik denk dat het mycelium teveel verzwakt was omdat ik al drie keer geoogst had. Volgens mij is er verder niets mis gegaan.Weet je ook waardoor het mislukt is? Was het te vochtig of te droog, teveel/te weinig Co2, te koud/te warm, verkeerd substraat etc?
Ik heb een pressure canner gekocht en heb inmiddels liquid culture en agar gemaakt. Ik heb nog een sporenprint en kan dus weer opstarten. Ik denk dat ik de volgende keer cocosvezel gebruik.Je kan kant en klare bulksubstraat gewoon kopen? Als je het met een snelkookpan gedoe vindt. Hoef je ook niet te klote met paardenschijt.
Dat denk ik ook. Mooi dat je geen infecties hebt gekregen. Aan je hygiëne lag het dus niet.Ik denk dat het mycelium teveel verzwakt was omdat ik al drie keer geoogst had. Volgens mij is er verder niets mis gegaan.
Leuk om te lezen dat je zo enthousiast bent. Ik krijg zelf ook weer helemaal zin om mycelium te kweken. Ik ben eens aan het rondneuzen waar ik sporen of broed kan bestellen.Ik heb een pressure canner gekocht en heb inmiddels liquid culture en agar gemaakt. Ik heb nog een sporenprint en kan dus weer opstarten. Ik denk dat ik de volgende keer cocosvezel gebruik.
Dat kan werken, maar eerst weer lekker groeiend mycelium opkweken met gesteriliseerd graan heeft een hogere slagingskans. Je zou meerdere potjes kunnen prepareren en in elk potje zo schoon mogelijk wat van de growkit kunnen overbrengen. Daarmee spreid je het risico dat alles geïnfecteerd raakt.Ik heb een growkit van 1200 gram McKennaii die nu met een kleine derde flush bezig is. Ik heb de Psilocybine mushroom bible gelezen en ben geïnteresseerd in het kweken op bulksubstraat zoals paardenmest. Daarvoor wordt normaal gesteriliseerd graan gebruikt. Ik overweeg om 2,5 kg paardenmest te pasteuriseren en daar de in stukken gebroken growkit doorheen te mengen. Zou dit kunnen werken?
Dat is nog beter. Daarvan een paar sporenpuiten maken en dan lekker veel potjes inoculeren.Spoor print maken en vanuit daar kweken in nieuw substraat
Je kan je groeimedium wel echt beter steriliseren. Een snelkookpan is zo duur ook nietIk heb een growkit van 1200 gram McKennaii die nu met een kleine derde flush bezig is. Ik heb de Psilocybine mushroom bible gelezen en ben geïnteresseerd in het kweken op bulksubstraat zoals paardenmest. Daarvoor wordt normaal gesteriliseerd graan gebruikt. Ik overweeg om 2,5 kg paardenmest te pasteuriseren en daar de in stukken gebroken growkit doorheen te mengen. Zou dit kunnen werken?
Ik heb een snelkookpan gekocht voor 80 euro. Kan je ook heerlijke linzensoep mee makenIk heb vandaag de paardenmest gepasteuriseerd. Een lastige klus om de temperatuur op niveau te houden. Ik heb de growkit geweekt, verkruimeld en gemengd met de mest in een monotub. Ik heb er maar één, het is alles of niets. Ik ben benieuwd of dit werkt. Ik heb wel sporenprints gemaakt, dat kan ik altijd nog oppakken. @Neo-Shulginist Ik heb gelezen dat bij mest pasteuriseren beter werkt. Een snelkookpan die een flinke hoeveelheid bij15psi aan kan is trouwens geen grapje, een Presto heb je in Nederland voor 300, een Chinese kloon voor 183.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."