Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGrowkit naar bulkmedium

Growkit naar bulkmedium

25 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
De pen is van je zus zei:
Je kan bij de xxxxx slagroom patronen kopen. #banned
Klik om te vergroten...
Dus nu overtreed jij de regels! 😱
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#2
De pen is van je zus zei:
Oke net als me maatje zeggen dat je een k****** grote slagroom taart gaat bakken en dan geven ze je het mee.
Klik om te vergroten...
Ook nog smokkel methodes bespreken hier? Deze topic loopt uit de hand!!!!
D
De pen is van je zusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Neo-Shulginist zei:
Maar niet online!
Bekijk bijlage 54507
Klik om te vergroten...
Oke net als me maatje zeggen dat je een k****** grote slagroom taart gaat bakken en dan geven ze je het mee.
D
De pen is van je zusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mezelf zei:
Ook nog smokkel methodes bespreken hier? Deze topic loopt uit de hand!!!!
Klik om te vergroten...
Dit topic loopt net zo uit de hand als jouw grammatica. 😘
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#5
De pen is van je zus zei:
Dit topic loopt net zo uit de hand als jouw grammatica. 😘
Klik om te vergroten...
Gaan we nau noch miereneukken ook!!!! @Mevrouw Pløp waar is die banhammer!!?
C
CypridoxLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het experiment lijkt aan te slaan.IMG_20231011_134200.jpg
IMG_20231011_134103.jpg

IMG_20231011_134116.jpg

Vanuit de fragmenten van de growkit is in drie dagen duidelijk nieuw mycelium over de mest gegroeid. De monotub staat in een doos waarbinnen ik met een ventilator en verwarmingsplaat de temperatuur op 25 graden hou. Hopelijk komt er geen verontreiniging bij. Het substraat was kletsnat, maar de toplaag lijkt al wat droger. Zou ik water moeten spuiten? De monotub is te laag voor de paddenstoelen, maar ik kan er altijd nog een omgekeerde op zetten. Dan ook verlichting natuurlijk.
C
CypridoxLid
01-01-2024, 00:00
#7
Helaas is het project mislukt. In het begin was er groei, maar dit stopte na enkele dagen. Ik heb het nog enkele weken laten staan, maar er gebeurde niets meer. Ook geen besmetting. Toen ik de doos in de tuin omkeerde zag ik dat onder de oppervlakte meer mycelium was dan aan de oppervlakte.
S
SnuifcabineLid
01-01-2024, 00:00
#8
Weet je ook waardoor het mislukt is? Was het te vochtig of te droog, teveel/te weinig Co2, te koud/te warm, verkeerd substraat etc?
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#9
Cypridox zei:
Helaas is het project mislukt. In het begin was er groei, maar dit stopte na enkele dagen. Ik heb het nog enkele weken laten staan, maar er gebeurde niets meer. Ook geen besmetting. Toen ik de doos in de tuin omkeerde zag ik dat onder de oppervlakte meer mycelium was dan aan de oppervlakte.
Klik om te vergroten...
Maar je hebt het geprobeerd. Gaat vast een keer lukken.
D
De pen is van je zusLid
01-01-2024, 00:00
#10
Je kan kant en klare bulksubstraat gewoon kopen? Als je het met een snelkookpan gedoe vindt. Hoef je ook niet te klote met paardenschijt.
C
CypridoxLid
01-01-2024, 00:00
#11
Snuifcabine zei:
Weet je ook waardoor het mislukt is? Was het te vochtig of te droog, teveel/te weinig Co2, te koud/te warm, verkeerd substraat etc?
Klik om te vergroten...
Ik denk dat het mycelium teveel verzwakt was omdat ik al drie keer geoogst had. Volgens mij is er verder niets mis gegaan.
De pen is van je zus zei:
Je kan kant en klare bulksubstraat gewoon kopen? Als je het met een snelkookpan gedoe vindt. Hoef je ook niet te klote met paardenschijt.
Klik om te vergroten...
Ik heb een pressure canner gekocht en heb inmiddels liquid culture en agar gemaakt. Ik heb nog een sporenprint en kan dus weer opstarten. Ik denk dat ik de volgende keer cocosvezel gebruik.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#12
Cypridox zei:
Ik denk dat het mycelium teveel verzwakt was omdat ik al drie keer geoogst had. Volgens mij is er verder niets mis gegaan.
Klik om te vergroten...
Dat denk ik ook. Mooi dat je geen infecties hebt gekregen. Aan je hygiëne lag het dus niet.
Cypridox zei:
Ik heb een pressure canner gekocht en heb inmiddels liquid culture en agar gemaakt. Ik heb nog een sporenprint en kan dus weer opstarten. Ik denk dat ik de volgende keer cocosvezel gebruik.
Klik om te vergroten...
Leuk om te lezen dat je zo enthousiast bent. Ik krijg zelf ook weer helemaal zin om mycelium te kweken. Ik ben eens aan het rondneuzen waar ik sporen of broed kan bestellen.

Buiten wil ik, na opkweken van voldoende broed binnenshuis, cyanescens laten groeien.

Binnen wil ik graag eens Panaeolus tropicalis proberen.

Ik denk dat sporen van beide soorten volledig legaal te bestellen zijn. Ik ga ze uiteraard alleen maar met een microscoop bekijken.
C
CypridoxLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb een growkit van 1200 gram McKennaii die nu met een kleine derde flush bezig is. Ik heb de Psilocybine mushroom bible gelezen en ben geïnteresseerd in het kweken op bulksubstraat zoals paardenmest. Daarvoor wordt normaal gesteriliseerd graan gebruikt. Ik overweeg om 2,5 kg paardenmest te pasteuriseren en daar de in stukken gebroken growkit doorheen te mengen. Zou dit kunnen werken?
j
jamLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mijn ervaring is dat growkits die al paddenstoelen hebben gegeven niet meer zo goed groeien.
Of allersinds dat hun mycelium niet meer zo snel nog groeit naar andere substraten, maar het is altijd goed om het wel eens te proberen vind ik.
Inderdaad kan je een beetje opdelen in potjes omdat een gebruikte cake vaak wel contaminatie heeft.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#15
Cypridox zei:
Ik heb een growkit van 1200 gram McKennaii die nu met een kleine derde flush bezig is. Ik heb de Psilocybine mushroom bible gelezen en ben geïnteresseerd in het kweken op bulksubstraat zoals paardenmest. Daarvoor wordt normaal gesteriliseerd graan gebruikt. Ik overweeg om 2,5 kg paardenmest te pasteuriseren en daar de in stukken gebroken growkit doorheen te mengen. Zou dit kunnen werken?
Klik om te vergroten...
Dat kan werken, maar eerst weer lekker groeiend mycelium opkweken met gesteriliseerd graan heeft een hogere slagingskans. Je zou meerdere potjes kunnen prepareren en in elk potje zo schoon mogelijk wat van de growkit kunnen overbrengen. Daarmee spreid je het risico dat alles geïnfecteerd raakt.
D
De pen is van je zusLid
01-01-2024, 00:00
#16
Spoor print maken en vanuit daar kweken in nieuw substraat
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#17
De pen is van je zus zei:
Spoor print maken en vanuit daar kweken in nieuw substraat
Klik om te vergroten...
Dat is nog beter. Daarvan een paar sporenpuiten maken en dan lekker veel potjes inoculeren.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#18
Cypridox zei:
Ik heb een growkit van 1200 gram McKennaii die nu met een kleine derde flush bezig is. Ik heb de Psilocybine mushroom bible gelezen en ben geïnteresseerd in het kweken op bulksubstraat zoals paardenmest. Daarvoor wordt normaal gesteriliseerd graan gebruikt. Ik overweeg om 2,5 kg paardenmest te pasteuriseren en daar de in stukken gebroken growkit doorheen te mengen. Zou dit kunnen werken?
Klik om te vergroten...
Je kan je groeimedium wel echt beter steriliseren. Een snelkookpan is zo duur ook niet :wink:
C
CypridoxLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik heb vandaag de paardenmest gepasteuriseerd. Een lastige klus om de temperatuur op niveau te houden. Ik heb de growkit geweekt, verkruimeld en gemengd met de mest in een monotub. Ik heb er maar één, het is alles of niets. Ik ben benieuwd of dit werkt. Ik heb wel sporenprints gemaakt, dat kan ik altijd nog oppakken. @Neo-Shulginist Ik heb gelezen dat bij mest pasteuriseren beter werkt. Een snelkookpan die een flinke hoeveelheid bij15psi aan kan is trouwens geen grapje, een Presto heb je in Nederland voor 300, een Chinese kloon voor 183.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#20
Cypridox zei:
Ik heb vandaag de paardenmest gepasteuriseerd. Een lastige klus om de temperatuur op niveau te houden. Ik heb de growkit geweekt, verkruimeld en gemengd met de mest in een monotub. Ik heb er maar één, het is alles of niets. Ik ben benieuwd of dit werkt. Ik heb wel sporenprints gemaakt, dat kan ik altijd nog oppakken. @Neo-Shulginist Ik heb gelezen dat bij mest pasteuriseren beter werkt. Een snelkookpan die een flinke hoeveelheid bij15psi aan kan is trouwens geen grapje, een Presto heb je in Nederland voor 300, een Chinese kloon voor 183.
Klik om te vergroten...
Ik heb een snelkookpan gekocht voor 80 euro. Kan je ook heerlijke linzensoep mee maken :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."