"leveldesigner zei:
Ik snap heel goed wat je bedoelt.
Toen ik net een paar jaar verslaafd was en in een afkick centrum zat moest ik werkelijk iedere seconde aan dope denken, hoe het was om het te gebuiken en hoe lekker t was.
zelfs toen ik niet meer ziek was. Maar, zoals je weet ben ik zo'n 30 jaar verslaafd geweest en de laatste 8 jaar ofzo deed dope me gek genoeg niets meer. Gebruikte enkel om niet ziek te zijn, en ookal had ik bergen liggen van het spul, dan toch nam ik niet meer. Raar maar waar, vond het echt gewoon niet eens lekker meer. Kan me nog goed herinneren dat ik eens teveel nam en knetter stoned half slapend voor de tv hing. En vroeger deed ik het daar juist voor, kon niet stoned genoeg zijn. Maar dat toen baalde ik er enkel van, vond het maar niets, dat duffe hangen. Ik begon weer oprecht van mijn gevoelens te genieten, en dat niets meer echt voelen begon ik niets te vinden. En dat werd steeds sterker. De laatste jaren nam ik enkel een snuifje om beter te zijn, legde het dan weg tot ik me minder goed begon te voelen en nam dan weer een beetje. Dus, hoe raar of het ook klinkt, dope deed me niets meer en dat werd enkel sterker,
Ben een trouwe fan van dr. Phil, je kent m wel, van tv. Het is echt zoals hij zegt, een verslaving begint vaak om een reden maar uiteindelijk verandert die reden dan later. Het was mij wel duidelijk dat de reden(en) waarom ik verslaafd raakte niet meer aanwezig waren, en dat ik dus enkel nog gebruikte omdat mijn lichaam er naar vroeg. Toch heeft t dus nog zo'n 7 jaar zeker geduurt eer ik clean werd, gwoon omdat dat hele afkicken zo'n hel is. Bleef dat maar uitstellen of halfslachtig proberen. Maar, uiteindelijk lukte t me dan toch.
Maar, ookal doet t me dan niets meer om het te zien, ruiken of erover te spreken, t is nu ook weer niet zo dat ik er belangstelling voor heb. Dat ook zeker niet. Dus, wanneer ik langs die tafel in de AH loop, dan groet ik diegenen wel even die er zitten. En wanneer ze een geprek beginnen, wat eigenlijk altijd op een of andere maniet op dope neer komt. Dan voer ik dat gesprek even, maar loop daarna dan ook gelijk weer verder. Had het vroeger nooit durven dromen, maar het lijkt er heel erg op dat dat deel van mijn leven eindelijk over is.
Nu heb ik ook de mazzel dat ik altijd zo hals strarrig methadon en dergelijken buiten de deur heb gehouden. Heb maar 2 a 3 jaar van die 30 jaar dat ik gebruikte methadon gebruikt. Wist ergens altijd al dat ik dat gewoon niet moest doen, want van de meth afkomen is 100 keer zwaarder dan van dope afkicken, omdat het zo veel langer duurt. Had ik nog steeds aan de methadon gezeten dan had ik toch nog altijd een binding met dat wereldje gehad, en dat is nu niet het geval. Dit wil niet zeggen dat dit ook voor anderen geld want er zijn velen die later ook weer van de meth kunnen afkicken, of prima een leven zonder dope kunnen hebben, door hulp van methadon.
Maar, heel goed om te horen dat het zo goed met je gaat, hoop dat je die reis naar Turkey kunt maken, en dat zij je daar echt goed verder kunnen helpen.
succes,
Klik om te vergroten...
Dat heb ik ook ,gewoon gebruiken om niet ziek te zijn ,na 30 jaar wel goeie te hebben ,5 gr Chinezen en stoner zijn van weed erbij 5min"
In: Eindelijk zakken de prijzen weer...
1-1-2024