Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Revolutionair zei: Hoi Crack is een van de meest verslavende drugs als hij al een tijdje bezig is geweest helemaal. Die cravings gaan niet zomaar naar een paar weken weg! Je moet weten of hij het nu niet samen met iemand doet, iemand van zijn werk. Want het is iid vreemd dat je niks merkt. Alles afpakken kan dus maar even werken, want een crack roker word echt een junk en gaat dan wel stelen of iets verzinnen om aan zijn drugs te komen. Mijn ervaring is dat als iemand een tijd lang crack heeft gerookt dat diegene zijn persoonlijkheid voorgoed is veranderd. Het maakt iemand zijn geest voorgoed kapot. Dat is ook de rede waarom ik nog nooit crack heb gerookt, ik heb echt allerlei soorten drugs gebruikt en ook veel van alles. Maar er zijn bepaalde dingen die je niet doet omdat je weet dat het je kapot maakt. Dat is Heroïne en Crack roken. Terwijl zoals jij ook zegt een snuifje op zijn tijd kan ook gewoon. Je zou dit de komende maanden moeten aankijken wat er gaat gebeuren en hoe dit verder gaat. Want laat je leven niet kapot maken! Er word ook niet voor niks de term crackjunk gebruikt als het meest erge wat er is. Zo iemand kan je geestelijk helemaal kapot maken tot een punt dat je voor jezelf moet kiezen. Als je hier voor wilt vechten hou er rekening mee dat zo íemand nog heel lang op het randje staat om terug te vallen en dat dit niet zomaar weg gaat. Ik hoop voor je dat je relatie zo sterk is met hem dat je hem kan redden om er uit te komen. Want daar ligt nog wel zijn hoop. Veel mensen verliezen alles wat ze hebben als ze aan de crack gaan. Succes ermee en zorg dat je niet word meegesleurd in de negatieve energie. Klik om te vergroten... Ik weet hier helaas alles van.. mijn ex vriend ( 1 mnd geleden relatie moeten verbreken) is crackverslaafd.. Hij was echt DE liefde van mijn leven. Heb het heel erg zwaar nu.. Totaal andere man geworden .. veel meegemaakt en geaccepteerd.. En nu... Ben ik de gebeten hond .. en ligt het allemaal aan mij.. stampt me de grond in.. AFSCHUWELIJK"
"De Zandman zei: Ik denk, dat je dat veranderen van gedrag het gevolg is van het feit dat het niet meer hijzelf is, maar dat de crack zijn hele persoonlijkheid heeft overgenomen. Hij is zichzelf niet meer. Het is de crack, die de baas is geworden. Klik om te vergroten... Dat heb ik zo ook echt ervaren .. maar waarom zo intens gemeen naar diegene die hem steunt en juist wil helpen"
"Mindless zei: Als je geen liefde voor jezelf hebt, hoe kun je het dan aan een ander geven. Sommige drugs kunnen in sommige mensen die zelfliefde helemaal vervangen door alleen nog een "liefde" voor die drug misschien. En een zelfhaat die geprojecteerd wordt op naasten. Klik om te vergroten... Mooi verwoordt.. Het enigste.. voor mijn relatie met hem.. was ik sterk en zelfverzekerd, Heb mezelf weggecijferd.. dat besef is er zeker.. omdat ik te graag wilde door alles wat we samen meemaakte het toch nog goed zou komen.."
"Mindless zei: Het is zo makkelijk om 1 persoon je 'alles' te maken... En het is ook zo makkelijk om jouw perfecte beeld of toekomstige beeld van diegene te projecteren op de echte hem/haar... Mensen doen dit de hele tijd met degene die zij als hun 'alles' zien. Goed dat je inziet dat je jezelf hebt weggecijferd, dan kun je dat ook weer omdraaien en weer je oude sterke zelfverzekerde zelf worden. Klik om te vergroten... Dank je wel"
"Mindless zei: Je zal je nu vreselijk voelen maar dat wordt echt beter met de tijd hè! Misschien helpt het nu een klein beetje om te beseffen dat je niet de enige bent die zoiets doormaakt... Je gunt het die anderen natuurlijk ook niet, maar zoveel mensen hun levens worden verwoest door deze zelfde fout van de ander hun alles te maken. En diegene als de enige te zien die hun compleet maakt. En er dan achter komen dat het beeld wat je van diegene hebt, niet klopt. Klik om te vergroten... Voelt voor mij helemaal waarheid.. en ..ja ik weet dat er vele zijn die dit "patroon" moeten doorbreken.. ik ga hier doorheen komen.. en hoop de " andere " ook.. Maar kost ontzettend veel bloed zweet en tranen.. pijn die je nu ervaart is afschuwelijk.. Loslaten en beseffen dat het funest was en is..."
"Mindless zei: Je zal je nu vreselijk voelen maar dat wordt echt beter met de tijd hè! Misschien helpt het nu een klein beetje om te beseffen dat je niet de enige bent die zoiets doormaakt... Je gunt het die anderen natuurlijk ook niet, maar zoveel mensen hun levens worden verwoest door deze zelfde fout van de ander hun alles te maken. En diegene als de enige te zien die hun compleet maakt. En er dan achter komen dat het beeld wat je van diegene hebt, niet klopt. Klik om te vergroten... Voelt voor mij helemaal waarheid.. en ..ja ik weet dat er vele zijn die dit "patroon" moeten doorbreken.. ik ga hier doorheen komen.. en hoop de " andere " ook.. Maar kost ontzettend veel bloed zweet en tranen.. pijn die je nu ervaart is afschuwelijk.. Loslaten en beseffen dat het funest was en is Mindless zei: Je zal je nu vreselijk voelen maar dat wordt echt beter met de tijd hè! Misschien helpt het nu een klein beetje om te beseffen dat je niet de enige bent die zoiets doormaakt... Je gunt het die anderen natuurlijk ook niet, maar zoveel mensen hun levens worden verwoest door deze zelfde fout van de ander hun alles te maken. En diegene als de enige te zien die hun compleet maakt. En er dan achter komen dat het beeld wat je van diegene hebt, niet klopt. Klik om te vergroten... Mindless zei: Je ziet het denk ik allemaal heel goed in en dat zal je enorm helpen in dat loslatingsproces. Heel veel sterkte jij Klik om te vergroten... Nu idd helen en werk aan winkel voor mijzelf.. wil dit nooit meer meemaken.. goed aan mezelf gaan werken.. Dank je wel.. je begrijpt waar de knauw zit.. en wat ikzelf er aan moet doen om dit te gaan doorbreken ..thx Xxx"
"De Zandman zei: Sommige drugs zijn zo sterk aanwezig, en grijpen zo diep in persoonlijke gevoelens en gedachten, dat het voor de gebruiker haast onmogelijk wordt, om ermee te kunnen stoppen. Naast een geestelijke verslaving is er ook nog de lichamelijke afhankelijkheid...en als partner is het heel moeilijk om je zelfs te kunnen voorstellen alleen al, waarom je partner dit allemaal doet... Hier op DF is er heel veel informatie over te vinden! Neem eens de tijd, om te lezen waar anderen hun ervaringen over deze materie beschreven hebben? In dit geval denk ik zoals ik al aangaf, aan het verhaal door Modepop 2..... Alle sterkte toegewenst, dit wordt een nare, zware tijd! Klik om te vergroten... Dank je wel.. voel het zeer als gewaardeerd worden.. en jazeker.. ik probeer veel info te vinden hierover.. vandaar ook dat ik mijn verhaal wilde vertellen.. en of er andere mensen zijn die dit ervaren hebben of er nog in zitten. Geeft enorm steun.. thx!!"
"Mrloverdj zei: Mij vermoei je iig niet! Ik vraag mijzelf soms juist af of ik niet teveel reageer. Ik heb veel respect en bewondering voor je hoe je oprecht veel moeite doet om de verslaving te begrijpen. Ik denk dat dit ook je grootste kracht is en je uit deze situatie gaat helpen. Je zoekt geen excuses voor zijn gedrag, maar je gaat zelf op zoek naar antwoorden ipv hem blind geloven. In dit geval is zijn verslaving echt een hersenziekte. Zijn brein is zodanig geprogrammeerd dat het destructief is. Hij voelt zich normaal met drugs en ziek zonder. Elk persoon, elk brein loopt op herhalingen..gewoontes zijn sterk. Het enige wat ervoor kan zorgen dat zijn brein anders geprogrammeerd gaat worden zijn beslissingen. Niet afgaan op zijn gevoel, maar op zijn verstand. Hij moet niet enkel kijken naar de afkick, want vermijden van geestelijke en fysieke pijn is een natuurlijke reactie. Hij moet het grote plaatje zien, tegen de stroom inzwemmen, net zolang tot de stroom heel langzaam begint te keren. Of zie het als een heel snel groot draaiend rad/wiel. Als je die enkel stilzet met heel veel geweld( enkel afkickt)..ja en dan...?Dan draait het rad niet meer..en als er beweging aandient, dan kiest het de richting van de minste weerstand..de grootste aantrekkelingskracht..de verkeerde kant weer op dus. Dat rad moet dus niet alleen tot stilstand komen, maar ook met heel veel kracht de andere kant op worden gedraaid, de goede kant. Dat is loodzwaar en voelt heel onnatuurlijk, tot het rad langzaam aan de slag te pakken krijgt en uiteindelijk de goede kant op blijft draaien. De vicieuze cirkel is nu in positieve zin in gang gezet. Bij verslaving als hersenziekte moet je psychische cravings zien als elke keer tegenwind..op boksen tegen een enorme storm. Je weet nooit hoe het weer is en hoe zwaar je moet vechten het rad de juiste kant op te laten draaien. Alleen als je hier heel bewust van bent en jezelf goed traint.. Dan nog zal je verslaving nooit weggaan..het weer blijft onvoorspelbaar..maar je bent je ervan bewust en op voorbereid. Je hebt de wilskracht en de bereidheid om de storm of tegenwind aan te gaan. Dat is omgaan met nuchter leven na een verslavingsziekte na 30+ jaar. Een gezond brein (of een bewust herstellende brein met positieve affirmaties) heeft de wind mee en hoeft zich weinig zorgen te maken..het rad blijft in de goede richting draaien door de kracht van herhaling. Het is een metafoor, maar ook een eenvoudige natuurkunde wet en hoe het brein werkt op alle vlakken bij grote veranderingen. Ik zou proberen ook naar jezelf zo te kijken. Zoek geen antwoorden meer op de vraag waarom je de verkeerde kant op draait. Dat is niet belangrijk voor de stappen. Stap 1 is bewustwording.. Stap 2 is dit enorme rad..want elke dag zonder verandering in jullie relatie, niet ingrijpen.. betekent automatisch dat het de verkeerde kant op gaat. Dat betekent dus ook je niet laten leiden door je gevoel (je liefde, geen pijn van het uitmaken willen) maar wees je eigen kapitein en baseer de stappen in je leven op dat rad..dat wat je voortaan in de toekomst doet bijdraagt aan het rad de andere kant op te laten gaan. Ik snap dat je bang bent hem kwijt te raken, maar kan het niet zo zijn dat je hem allang kwijt bent geraakt? Klik om te vergroten... Prachtig verwoord..en precies dat wat ik nu ' nodig' heb om mijn situatie te verwerken"
"De Zandman zei: Dit is logisch. Er zullen veel zaken en dingen zijn, die je nog niet goed kunt "vatten" zogezegd. Hier op DF zijn er veel leden, die je kunnen helpen met die zaken te verduidelijken. Idd. Wij ( ver) oordelen hier niet. Daarvoor zijn er andere instanties. Klik om te vergroten... Dank.. en hoe meer info en reacties, en of fijn of confronterend... welkom! Doet zo enorm goed om mijn verhaal te delen"
"Rozekoekje zei: Thanks. Soms heb ik ook wel eens de gedachte om te zeggen, krijg de vinketering maar en val dood.. Maar dat kan ik (nog) niet.. ik ben al stappen verder dan vorig jaar maar ik kan hem nog geen gedag zeggen. Ik geloof oprecht dat hij dit ook niet wilt, je kan mij niet wijsmaken dat dit voldoening geeft.. mocht blijken dat het wel zo is, is dat ook ok.. in de zin van dan gun ik je je geluk met je grote groene vriend en je witte neus.. Ik moet voor mezelf het gevoel hebben dat ik alles heb gedaan, er komt een x een punt dat het genoeg is, dat is in het verleden ook gebeurd.. Ben ik naïef? Hoop ik tegen beter weten in? Misschien wel, ik weet het niet.. over 6 weken weten we het, aan de ene kant is het zo die datum maar aan de andere kant duurt dat nog vreselijk lang.. Klik om te vergroten... Geloof me... er komt een tijdstip dat het voor jou echt niet meer gaat.. ( en nee.. je bent niet naïef.. je houdt van hem met hart en ziel.. en je weet dat hij buiten zijn duivel een prachtmens is. ) En dan ben je al ver over ( je steeds weer verlengende grenzen ) heen gegaan.. Het maakt je kapot.. en ik weet als geen ander hoe graag je wilt dat het uiteindelijk toch nog goed komt. Mijn ex is crack verslaafd en veranderde langzaam in een ' monster' Ik heb alles gegeven.. ontzettend veel geaccepteerd en vergeven .. heeft tot 2 weken geleden me tot op het bot vernederd en pijn gedaan omdat ik niet meer kon en er totaal doorheen zat. Alle schuld naar mij.. Ben nu een wrak.. heb externe hulp erbij.. Vechten om te verwerken.. Ik kom hier doorheen.. Dat moet!!! Ik heb nu zero contact .. om mezelf te beschermen tegen zijn gemene uitspattingen.. En hij? Had direct contact met een andere dame !!!!!! Hoe dat gaat lopen weet ik niet.. wil ik ook niet weten.. maar kan je zeggen.. Heb zwaar trauma opgelopen door dit alles ..en mezelf in mijn tijd met hem.. totaal verloren.. Was en ben heel vatbaar voor zijn woorden en gedrag.. Onze prachtige tijden blijf ik voelen.. mis die dan ook echt heftig.. Zit nog steeds vol ongeloof hoe dit zo heeft kunnen eindigen.. In een afschuwelijke situatie is onze relatie geëindigd.. hij was totaal doorgeslagen.. heel eng ook.. onder zware invloed van crack. Ik weet dat het beter is zonder hem verder te gaan.. doet vreselijk veel zeer.. Ik hoop echt dat je voor jezelf en je kids kunt gaan kiezen.. ik wens je daarmee alle sterkte.. let goed op jezelf en je eigen gezondheid fysiek en mentaal.. Probeer te zorgen dat je niet net als mij 1 hoopje ellende wordt.. Want dat verdiend NIEMAND.. Ik ben echt totaal opgevreten door deze relatie.. dat gun ik niemand. Uiterst pijnlijk Zet hem op.. en kies voor je eigen geluk en dat van je kinderen.. HOE ZWAAR OOK.. met alle liefde en sterkte xxx"