Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Re: samen stoppen? @ Angelo: zag dat je had gereageerd op mijn post Terugslag. Het is lastig, maar het gaat stukken beter. Ik ben naar de huisarts geweest en hem alles uitgelegd. Ik heb wat meer issues, de coke is bij mij een gevolg en geen oorzaak. Ik gebruik nu nog wel eens, maar dan 1 gr in de week. En dan alleen in het weekend. Merk wel dat ik daar naar toeleef, maar tot dus ver is het onder controle. Ik zoek gewoon veel afleiding. Ben fanatiek aan het sporten en plan leuke dingen. Ook heb ik een goede vriend in vertrouwen genomen, waar ik mijn ei aan kwijt kan als het even tegenzit. Ik wens je veel succes"
"Re: samen stoppen? Hmm Angelo, ik denk toch dat je er iets te licht over het stoppen denkt. Wil helemaal niet de wijsneus uithangen of je veroordelen, maar je hebt nu al een aantal keer in korte tijd de verleiding niet weten te weerstaan. Hoop echt dat het je lukt, maar misschien is het beter als je wat hulp zoekt? Met mij gaat het goed. Heb binnenkort een operatie (niet heel heftig) en wil daar fit voor zijn. Extra motivatie. Daarbij ben ik, sinds ik het gebruik heb beperkt naar 1gr in het weekend, veel vrolijker, actiever én productiever op werk en het leven. Sporten is fijn, alles is fijner. Nu nog die ene gr achterwege laten en dan ben ik helemaal tevree!"
"Re: samen stoppen? @ Angelo Ik veroordeel je uiteraard niet, weet niets van jouw situatie. Ik bedoelde met hulp zoeken dan ook niet meteen een kliniek of afkickprogramma, maar bijvoorbeeld net zoiets als ik heb gedaan. Dus: huisarts inlichten en sta nu op de wachtlijst bij een psychologenpraktijk. Het lijkt mij namelijk fijn om eens in de week met iemand te praten die objectief is, die mij niet kent. Want ik leef een dubbelleven en dan doel ik o.a. op de coke. Da´s mijn geheim en zo heb ik er wat meer. Er zijn maar weinig mensen die weten dat ik wel eens gebruik. Mijn beste vriendinnen weten bijvoorbeeld van niets en hebben ook niets door. Bij mij is het gebruik, zoals al eerder geschreven, gevolg en geen oorzaak. Echt verslaafd kun je me niet noemen, omdat ik zeker zonder kan. Ik weet, dit klinkt ontkennend en dat is zeker niet mijn bedoeling. Natuurlijk is er een verslaving, want ieder weekend grijp ik er weer naar en is er die kick. Op een gegeven moment ook wel eens doordeweeks, als ik wat over had. Maar dan heb ik heb over kleine hoeveelheden. Dat doe ik al tijden niet meer, gelukkig. Als ik een avond gek heb gedaan, dan taal ik dagen niet naar dat spul. Moet er zelfs niet aan denken. Ik zit in een vicieuze cirkel met werk, relaties, gevoelens en leven en dat moet doorbroken worden. Coke gebruik ik, denk ik, om even nergens aan te hoeven denken. Ben een piekeraar. Met coke kan ik ontspannen en práten. Kan ik mijn ziel blootleggen en mijn ei kwijt. Alleen de dagen erna zijn hels. Na een avond gebruiken vind ik het vreselijk om alleen te zijn. In bed begint de ellende. Niet slapen, heel angstig. De dagen erna ben ik down. Door tekort slaap, balen van mezelf, spijt. Heb het idee dat dat misschien vrouweneigen is. Mannen lijken er relaxter emee om te kunnen gaan. Geldt uiteraard niet voor iedereen, maar dat is mijn ervaring. In ieder geval wil ik graag een verklaring hebben voor mijn vluchtgedrag, uischakelen van gevoelens en onzekerheden. Ben zeer geinteresseerd in psycholgie en de mens. Vandaar ik met smacht zit te wachten op een telefoontje dat ik bij een psycholoog terecht kan. Wachtlijst is helaas 8 tot 10 weken. Soms ben ik bang en wil ik alles afblazen. Maar ik weet dat het me goed zal doen en me kan helpen. Als ik tenminste een juiste psycholoog tref. Pff excuus voor lange verhaal, maar het lucht op. Merk dat dit forum me best goed doet, al heeft iemand me hier aangeraden hier niet meer te komen als ik echt wil stoppen. Ben ik het niet mee eens. Ben, tot nu dan , niet heel actief qua schrijven, maar ik lees wel veel mee. Leer er veel van. En een ieder die dit leest: op één of andere manier bieden jullie een soort steun. Fijn om te weten dat ik niet alleen worstel met dit probleem. Dank daarvoor."
"Ben normaliter een ´meelezer´ en geen ´schrijver´, maar heb nu dan toch ook een vraagje. Sinds een jaar gaat er vrijwel geen weekend voorbij zonder cocaine. En het worden steeds meer grammetjes. En doordeweeks kan ik de verleiding ook wel eens niet weerstaan. Merk dat mijn gezondheid achteruit gaat en ik als persoon. Ben gewoon minder leuk voor mezelf en voor anderen. (Excuus voor lang verhaal, maar ben een vrouw en dus lang van stof ) Gisteravond geregeld nieuwe troep laten aanrukken. Had niet eerder bij hem gehaald. Nu de vraag: de smaak en geur was anders en heb nu ook nog een vieze chemische smaak. Vooral als ik hoest. Wat zat er door? Ik denk zelf speed, maar ben benieuwd wat jullie denken. Best fijn om dit even op te schrijven. Realiseer me dan ook extra dat ik erg verkeerd bezig ben. Ik heb dan ook vanmorgen mijn beste vriend ingelicht, de foute nummers uit mn tel gewist, andere gram door toilet gespoeld én voor morgen een afspraak gemaakt bij de huisarts. En ik voel me er prettig bij. Rustig."
"Dank je wel, dat hoop ik ook. Ben wel degelijk gemotiveerd nu, omdat mijn lijf het gewoonweg niet goed trekt. Mijn koppie trouwens ook niet Heb jij inmiddels een mooi verhaal of ben je happy met je gebruik? Oh en wat denk jij dat er in die coke zat?"
"Heb een poos geleden wel eens wat gepost, maar ging toen stoppen met gebruiken... tenminste dat was het plan. Herkenbaar voor bijna iedereen, denk ik zo. In ieder geval het volgende: laatste tijd heb wel eens dat ik wakker schrik omdat ik geen ademhaal. Dit heb ik vreemdgenoeg meestal niet op de avond van gebruik, maar de nacht erna. Nu ben ik gaan googlen (jeempie, daar word je niet vrolijk van), maar dan kom ik allerlei enge dingen tegen. Oké, het is geen gezond goedje wat je tot je neemt, dat is me meer dan duidelijk. Slaapstoornissen, apneu. Engst: je stopt met ademhalen al dan niet in je slaap, hart stopt er mee en je wordt nooit meer wakker. Weet iemand of dit ook kan gebeuren een paar dagen na gebruik? Of is dit nu precies wat een overdosis inhoudt? Iemand een idee wat dat wakkerschrikken is door stoppen ademhalen of misschien zelf ervaring mee?"
"Dank voor jullie reacties. Heb even gekeken bij de Apneu Vereniging, maar kan me niet echt vinden in het volgende : De patiënt snurkt niet alleen zwaar, maar stopt tijdens de slaap herhaaldelijk met ademhalen. Om daarna met een keiharde snurk al dan niet gepaard gaande met spiertrekkingen en omdraaien , verder te ademen zonder wakker te worden. Ik snurk nooit. Ik schiet overeind en schrik wakker omdat ik geen ademhaal. Heb er ook wel eens een hele nacht last van gehad. Steeds als ik in slaap viel, schoot ik weer overeind. Niemand dit ooit meegemaakt? Moet wel eerlijk bekennen dat ik nogal paniekerig aangelegd ben en een kleine hypochonder kan zijn. Zeker tijdens en na cokegebruik. Vanavond heb ik een laatste grammetje, daarna is het voorlopig weer over met de pret. Ben 2,5 week op reis. Even goed uitrusten, wie weet dat het helpt en ik nergens last meer van heb. Anders daarna maar eens naar de huisarts."
"Sorry, vergeten te vermelden Niet in het bijzonder. Gaat iets trager volgens mij. Als het echt kloppingen zijn, dan moet ik dat toch merken?"
"Hoelang gebruik jij nu al niet meer? Vergat erbij te zeggen dat ik erg ziek werd, een hartslag had om bang van te worden en kon met geen mogelijkheid in slaap komen."
"Haha, ik lig in een deuk om dit topic. Ik ben me een keer het lazerus geschrokken onder de douche. Keek over mn schouder en zag een hand op mn rug. Ik sprong meteen die douchecel uit... was uiteraard mijn eigen hand. Maar zo voelde het toen even niet . Vroeger blowde ik geregeld. Een hoofd van een vriend van me veranderde in een kip. Ik heb nog nooit zo gelachen. Gekleurde vissen in de lucht heb ik eens meegemaakt. Ben met een vriend op de stoep gaan liggen en voor mn gevoel hebben we uren gekeken. 1x paddo´s gedaan, mij te heftig. Was wel cool overigens. Calimero kwam voorbij, het dak ging open en de zon scheen met regen tegelijk. Heel bijzonder om 3 uur in de nacht."