Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Een vriend van me had een paar jaar geleden dezelfde situatie. Tenminste, zijn computer is wel ingenomen vanwege grootschalige handel in drugs. Met enkel internetgesprekken kunnen ze je niks maken, tenzij ze er een zaak van maken en het gaan onderzoeken, maar dan hebben ze nog 3 directe onomstotelijke getuigenverklaringen nodig uit eerste hand. Msn-gesprekken zeggen rechtelijk niks over de daadwerkelijke strafbare feiten. De politie zal ongetwijfeld stuiten op die gesprekken waar jij het over hebt, maar als het geen grootschalige handel is zou ik me er geen zorgen om maken. Gebruikers worden niet actief opgespoord en vervolgd, en de politie gaat echt geen moeite doen om het bewijs tegenover jou hard te maken. Een huiszoeking zal dan ook niet plaatsvinden, dat weet ik zeker. Heel misschien dat ze vragen of je vrijwillig je kamer ter beschikking wil stellen voor onderzoek, maar dat vermoed ik ook niet. Dat kan je trouwens gewoon weigeren. Succes met de situatie! Hoop dat je niet met die andere zaak in de shit komt omdat je per ongeluk iets over het hoofd hebt gezien. Het is wel iets ernstigs lijkt me, als ze 3 jaar na dato nog je spullen in beslag nemen, niet?"
"Drientje zei: Ik zou me als ik jou was niet te veel zorgen maken. Je gebruikt wel eens wat, er is geen urine test gedaan en er zijn geen aanwijzingen (neem ik aan) dat je dealt. Klik om te vergroten... Dit zou geen verschil maken. Dit is Nederland, toch? Zolang hij niet deelnam aan het verkeer mag zijn bloed vol zitten met dope! Woohoo! Voor dope in het verkeer zou je trouwens ook niet gepakt worden omdat er geen wettelijke limiet voor is. Alleen als het overduidelijk je rijgedrag heeft verslechterd, en je veroorzaakt een ongeluk kan je een probleem krijgen. Maar dan ook niet op basis van een drugsgerelateerde wet."
"Werd je gepakt voor het hacken van de school? Wel vreemd dat ze het strafrechtelijk dan zo hard aanpakken. Hackers voor relatief kleine vergrijpen worden haast nooit gepakt. Justitie heeft ook maar 1 team of zo wat dat onderzoekt. En dat is denk ik vooral voor misbruik van creditcardgegevens en zo, niet voor zoiets relatief onschuldigs. Op mijn oude school vertelden leraren dat ze een half jaar waren gehackt en dat 1 leerling steeds zijn cijfers verhoogde. Het enige wat er gebeurde is dat hij van school werd getrapt, als die docenten niet maar wat lulden tenminste."
"Het was van mijn kant ook eerder een vraag dan een aanname."
"Fulairyn zei: Wackie zei: Daar geloof ik toch niet in hoor. Of als dat zo is, dan zullen ze het wel nooit vuurwerkcontrole noemen, maar "algemene controle" ofzo. Als je bij een alcohol controle aangehouden word krijg je ook gewoon een boete omdat je je gordel niet aan had. En ondanks dat ik wel al eerder gehoord heb dat er zo een regel zou zijn als jij nu zegt, heb ik nog nooit gehoord dat er iemand geen sanctie kreeg voor een duidelijke overtreding omdat ze op iets anders controleerden. (ja wel voor overtredingen als te weinig profiel op je banden natuurlijk) Heb je een linkje naar waar die wetten uitgelegd zijn ? Klik om te vergroten... Klopt, het klinkt wat ongeloofwaardig en het hele verhaal weet ik niet meer. Ik zal het eens na vragen aan mijn docent recht. Volgens mij klopt dit wat ik zeg wel, maar wat jij al aangeeft dat 9 van de 10 controles onder de noemer algemene controle vallen. Uiteindelijk zal het in de praktijk dus geen voordeel opleveren. IT-recherche zal deze regel wel streng hanteren, de pc zal alleen worden onderzocht op relevante dingen. Klik om te vergroten... Ze mogen het wel degelijk constateren en er verder onderzoek naar doen. Het mag wettelijk echter niet gebruikt worden als bewijs of aanwijzing. Zo is het tenminste normaal gesproken met onrechtmatig verkregen bewijs, weet alleen niet of het in dit geval ook zo is."
"Petrovic zei: Je moet het blijven nemen om je spieren te behouden, je moet het dus blijven nemen als je je eigen spieren wil behouden. Klik om te vergroten... Ok ik snap het, ok ik snap het dus."
"Volgens mij valt het allemaal wel mee. Ken wel iemand die het gebruikt. Was eerst een dun mannetje en 2 maanden later had hij enorme armen en schouders. Het werkt dus wel. Hij zegt dat veel mensen er dom mee om gaan, maar als er aan een goed schema wordt gehouden waarbij gezond gegeten wordt, dan valt het allemaal wel mee. Je moet alleen niet verslaafd raken aan je spieren, want dan wordt je 1. Lelijk door al die overdreven anabolenspieren 2. Hartproblemen 3. Agressieproblemen 4. Sexproblemen Niet leuk dus."
"Afgezien van nicotine en alcohol is het toch wel heroïne wat ik het meest gebruikt heb, vermoed ik. Vlak daaronder amfetamine en daaronder wiet."
"BT2303 zei: Het punt is dat ik geen toffe vriendengroep heb die niet overal open voor staan. Ik blow wel eens met ze, ik heb salvia/paddo's met ze gedaan, we hebben samen spacecake gegeten, maar daar houdt het mee op. Klik om te vergroten... Ahh, arme jongen toch. Wat een losers, echt geen toffe vriendengroep. Ze willen niet eens harddrugs doen. Snel nieuwe vrienden zoeken!"
"Pep omdat je het vaak kan gebruiken. Iets daaronder GHB en Keta. Hero en MDMA zijn leuker maar die moeten echt incidenteel gebruikt worden voor het beste effect."