Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerslaafd aan Coke. Nog iemand het eindelijk ingezien.

Verslaafd aan Coke. Nog iemand het eindelijk ingezien.

3 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
H
HipHopHeadLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi iedereen

Ik heb een vriendengroep waar drugs altijd aanwezig zijn geweest. Weed, pillen, coke, MD, noem het maar op. Wij begonnen al te gebruiken toen we 14 jaar waren. Het begon onschuldig met jointje maar hoe meer geld je begint te hebben hoe meer de wereld van drugs zich opent. IK heb er echt veel lol aan beleefd en heb er geen spijt van dat ik dit in mijn "jonge" jaren heb gedaan. Maar vanaf mijn 25ste kwam coke in the picture. Eerst heel af en toe en daarna wekelijks. Nu doe ik al jaren elke week een grammetje op. Op zich is dat niet "veel" maar wel problematisch en mijn leefwereld is veranderd en ik moet mee veranderen. Ik ben vader van een prachtige dochter van 2j en ik besef dat ik al in haar buurt high ben geweest. Dat duw ik dan weg met een excuus van: Je bent toch nog altijd een goede vader, je mag toch ook eens je verzetje hebben. Ik ben nu op een punt gekomen dat ik besef dat mijn vienden weten dat ik nog gebruik maar niet weten in welke maten. De sociale maatstaven hebben me precies wakker geschud. Ik heb eindelijk ingezien dat het gewoon niet meer zo verder kan. Mijn dochter moet niet in aanraking komen met dit spul. Daarom heb ik net dat ene grammetje wat ik had weggegooid in de riool en hoop ik nu eindelijk van die shit af te blijven. Heeft er iemand hier nog ervaring bij? Tips en gewoon eens een berichtje of ondersteuning zijn echt wel welkom. Hopelijk ben ik nu eindelijk vertrokken op de weg naar een clean leven.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het zal zwaar zijn misschien maar je kan het. Als je echt wil dan kan het. Zoek desnoods hulp bij je huisarts. Voor je dochter zou het fijn zijn, zeker maar je moet voor jezelf stoppen.
Een coke verslaving heb ik (gelukkig) niet achter de rug , wel een (flinke) wiet verslaving. Lichamelijk is een wiet verslaving natuurlijk peanuts vergeleken een coke verslaving met afkicken maar mentaal is het toch een verslaving. Zoek geen vervanging met andere middelen en zoek afleiding. Ga sporten in het weekend.
Probeer het rot gevoel dat je heeft doen stoppen vast te houden. Welk gevoel dat is is voor iedereen anders. Zolang jij dat slechte gevoel nog weet te voelen geeft dat je kracht. Dus stop het rot gevoel niet weg maar ga het aan.
Goed bezig! Veel succes!
A
An0ukLid
01-01-2024, 00:00
#3
HipHopHead zei:
Hoi iedereen

Ik heb een vriendengroep waar drugs altijd aanwezig zijn geweest. Weed, pillen, coke, MD, noem het maar op. Wij begonnen al te gebruiken toen we 14 jaar waren. Het begon onschuldig met jointje maar hoe meer geld je begint te hebben hoe meer de wereld van drugs zich opent. IK heb er echt veel lol aan beleefd en heb er geen spijt van dat ik dit in mijn "jonge" jaren heb gedaan. Maar vanaf mijn 25ste kwam coke in the picture. Eerst heel af en toe en daarna wekelijks. Nu doe ik al jaren elke week een grammetje op. Op zich is dat niet "veel" maar wel problematisch en mijn leefwereld is veranderd en ik moet mee veranderen. Ik ben vader van een prachtige dochter van 2j en ik besef dat ik al in haar buurt high ben geweest. Dat duw ik dan weg met een excuus van: Je bent toch nog altijd een goede vader, je mag toch ook eens je verzetje hebben. Ik ben nu op een punt gekomen dat ik besef dat mijn vienden weten dat ik nog gebruik maar niet weten in welke maten. De sociale maatstaven hebben me precies wakker geschud. Ik heb eindelijk ingezien dat het gewoon niet meer zo verder kan. Mijn dochter moet niet in aanraking komen met dit spul. Daarom heb ik net dat ene grammetje wat ik had weggegooid in de riool en hoop ik nu eindelijk van die shit af te blijven. Heeft er iemand hier nog ervaring bij? Tips en gewoon eens een berichtje of ondersteuning zijn echt wel welkom. Hopelijk ben ik nu eindelijk vertrokken op de weg naar een clean leven.
Klik om te vergroten...

Hi HipHopHead, ik ben benieuwd of het al gelukt is om te stoppen. Ik wil graag met je praten.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#4
Er is 1 ding! Je zal je leefomgeving moeten veranderen want daar zit het gevaar voor een terugval....

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."