#1
Hoi iedereen
Ik heb een vriendengroep waar drugs altijd aanwezig zijn geweest. Weed, pillen, coke, MD, noem het maar op. Wij begonnen al te gebruiken toen we 14 jaar waren. Het begon onschuldig met jointje maar hoe meer geld je begint te hebben hoe meer de wereld van drugs zich opent. IK heb er echt veel lol aan beleefd en heb er geen spijt van dat ik dit in mijn "jonge" jaren heb gedaan. Maar vanaf mijn 25ste kwam coke in the picture. Eerst heel af en toe en daarna wekelijks. Nu doe ik al jaren elke week een grammetje op. Op zich is dat niet "veel" maar wel problematisch en mijn leefwereld is veranderd en ik moet mee veranderen. Ik ben vader van een prachtige dochter van 2j en ik besef dat ik al in haar buurt high ben geweest. Dat duw ik dan weg met een excuus van: Je bent toch nog altijd een goede vader, je mag toch ook eens je verzetje hebben. Ik ben nu op een punt gekomen dat ik besef dat mijn vienden weten dat ik nog gebruik maar niet weten in welke maten. De sociale maatstaven hebben me precies wakker geschud. Ik heb eindelijk ingezien dat het gewoon niet meer zo verder kan. Mijn dochter moet niet in aanraking komen met dit spul. Daarom heb ik net dat ene grammetje wat ik had weggegooid in de riool en hoop ik nu eindelijk van die shit af te blijven. Heeft er iemand hier nog ervaring bij? Tips en gewoon eens een berichtje of ondersteuning zijn echt wel welkom. Hopelijk ben ik nu eindelijk vertrokken op de weg naar een clean leven.
Ik heb een vriendengroep waar drugs altijd aanwezig zijn geweest. Weed, pillen, coke, MD, noem het maar op. Wij begonnen al te gebruiken toen we 14 jaar waren. Het begon onschuldig met jointje maar hoe meer geld je begint te hebben hoe meer de wereld van drugs zich opent. IK heb er echt veel lol aan beleefd en heb er geen spijt van dat ik dit in mijn "jonge" jaren heb gedaan. Maar vanaf mijn 25ste kwam coke in the picture. Eerst heel af en toe en daarna wekelijks. Nu doe ik al jaren elke week een grammetje op. Op zich is dat niet "veel" maar wel problematisch en mijn leefwereld is veranderd en ik moet mee veranderen. Ik ben vader van een prachtige dochter van 2j en ik besef dat ik al in haar buurt high ben geweest. Dat duw ik dan weg met een excuus van: Je bent toch nog altijd een goede vader, je mag toch ook eens je verzetje hebben. Ik ben nu op een punt gekomen dat ik besef dat mijn vienden weten dat ik nog gebruik maar niet weten in welke maten. De sociale maatstaven hebben me precies wakker geschud. Ik heb eindelijk ingezien dat het gewoon niet meer zo verder kan. Mijn dochter moet niet in aanraking komen met dit spul. Daarom heb ik net dat ene grammetje wat ik had weggegooid in de riool en hoop ik nu eindelijk van die shit af te blijven. Heeft er iemand hier nog ervaring bij? Tips en gewoon eens een berichtje of ondersteuning zijn echt wel welkom. Hopelijk ben ik nu eindelijk vertrokken op de weg naar een clean leven.