Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Dag allen, ik ga het kort houden. Set aan pellets besteld tijdje terug. Deze week al meerdere keren alprazolam genomen, i.v.m. redenen. Ik ga daar vanavond proberen vanaf te stappen (ging om 1mg-1,5mg per keer). Set: op zich oké, zware week achter de rug, zoals je dat hierboven ook al uit op zou kunnen maken. Setting: na een wijntje en een cocktail, om te kunnen slapen. Had een gezellige avond gehad. Deze befaamde rc-benzo had ik al eens geprobeerd, maar dit werkte destijds gek genoeg niet echt, het ging toen om 3mg. Ik las van anderen op dit forum dat zij hiervan nokkie gingen, dus ik was wel benieuwd of het dit keer wél zou werken. Gisteravond rond 23:00 3mg genomen. Mijn zicht werd wazig. Kleurtjes werden eigenlijk wel mooi, Ik voelde me niet zo incapabel zoals bij alprazolam, dus dat was wel een pluspunt. Maar, niet dezelfde ontspanning zoals alpra die geeft. Vanochtend wakker geworden om 10:30, maar mega groggy en prikkelbaar. Ik werd ontzettend kwaad toen ik erachter kwam dat er een item ontbrak dat ik nodig had vanochtend. Was nou niet echt nodig. Bij alpra heb je zo'n lekkere afterglow, dat is duidelijk bij broma niet het geval bij mij. Ik weet dus niet of ik dit vaker zou nemen, als ik eerlijk ben. Wél heb ik de aflevering die ik gisteravond heb gekeken, kunnen onthouden. Bij alpra vergeet ik vrijwel alles wat er gezegd wordt, door zowel anderen als door mezelf (lol). Kortom: ik weet niet wat ik ervan vind. Alpra blijft wel mijn favootje, wat snel in slaap kunnen vallen betreft (ik ben gelukkig geen benzo-expert). Vanavond zonder proberen te slapen."
"Beste mensen, Dit wordt dan mijn eerste post op dit forum. Over mijn neus, die er op dit moment niet best aan toe is. Na een nachtje snuiven vorige week op een heerlijk techno-feest, is mijn gezondheid best wel naar de pleuris, kan je wel zeggen. De dag na het snuiven (1 gram) zat mijn neus POTdicht, echt geen beweging in te krijgen. Kon gewoon die super hete Samyang noodles eten, maakte niks uit (ook met het doel om dat slechtwerkend ademinstrument wat open te krijgen, tevergeefs...). Paar dagen later griep, net van hersteld. Nu weeer ontzettend ontstoken neusholten. Weer geen beweging in te krijgen. Ik heb alles geprobeerd: neusspray (waar ik trouwens aan verslaafd ben... een v/d ergste drugs imo ), stomen, van die gekke youtube trucjes om je neus open te krijgen, met zout spoelen etc etc. Niks helpt. Ik word gek. Dus: mocht iemand de gouden tip hebben... Sowieso ga ik een afspraak maken met de dokter, ik denk namelijk dat het een voorhoofdholte/bijholteontsteking is en ik ben er wel een beetje klaar mee. Is sowieso de derde keer in korte tijd dat ik iets van een ontsteking in de kno-omgeving heb ná drugs (amandelontsteking is daar ook een van). Nu is mijn constatering de volgende. Een paar jaar terug had ik niet zoveel problemen door snuiven. Ik ben inmiddels 26 en het valt me op dat ik er nu gewoon niet meer tegen kan ofzo. Hebben anderen dit ook? Hoe gaan jullie er mee om? Het kan zijn dat ik misschien meer aan het snuiven ben? Ik heb vorig jaar ook relatief veel (voor mijn doen) 3-mmc door mijn neus gejaagd, totaal niet trots op. Dit is inmiddels uit mijn arsenaal. Mijn go-to drug is eigenlijk 4-mmc, dit doe ik nu ongeveer 1x per maand/drie weken. Ik ga in ieder geval voorlopig niet meer snuiven. Als er drugs in mijn gestel gaan, zal dat oraal gebeuren. Of misschien door middel van boofing... Ook zal ik van de neusspray afkicken, aangezien ik het idee heb dat dit totaal niet helpt met de hele reutemeteut. Groeten!"
"Geneesmiddel zei: Dat is vervelend maar een gram klinkt ook als best veel. Je kan je voorstellen dat je neus een paar keer zegt, mmh oke vooruit, maar dat het er wel een beetje klaar mee is als je het blijft doen zo vaak. Vergis je ook niet in de blijvende schade die je aan je neus kunt aanrichten. Wat in ieder geval kan helpen is om je neus na en tussen het snuiven door te spoelen met zoutoplossing. Maar stoppen, oraal of pluggen werkt nog beter inderdaad. Klik om te vergroten... Moet ik er wel bij zeggen dat ongeveer de helft er waarschijnlijk niet in kwam, omdat m'n neus toen al aan het opzwellen was... Dat spoelen doe ik normaal gesproken ook, zelfs dat hielp nu niet. Even doorheen gaan nu I guess... Wel een mooie wake-up call verder."
"PsyTekz zei: Je zegt dat je verslaafd bent aan neusspray? Bepaalde sprays zijn op lange termijn schadelijk voor de neusslijmvliezen. Dat het vorig jaar goed ging wil niet zeggen dat het nu goed loopt. Cathinones zijn killers voor de neus. Persoonlijk kan ik veel stofjes snuiven, de neus herstelt relatief snel. Met 3-mmc duurt herstel weken en de laatste maal enkele maanden. Klik om te vergroten... Yep, uiteraard met xylometazoline. Raken mensen verslaafd aan sprays met zoutoplossing? Sowieso al die andere zooi werkt niet in mijn ervaring, al helpen zoutoplossingen wel enigszins. En ik wéét dat het schadelijke effecten kan hebben op lange termijn. Maar toch he... Schijnt trouwens een best groot probleem te zijn in Nederland. Wow weken? Vind je dat niet lang? Ik heb echt geen idee wat normaal is... (of dat dat bestaat). StraatPiraat zei: Ik kan getuigen, 2 jaar lang meerdere keren per week gebruikt en ik heb al een gaatje in m'n neusschot. Nu fluit ie. Superkut. Bommetjes maat, heb je wel eens 3m of 4m oraal geprobeerd? Ik vind de hele ervaring 10x beter persoonlijk. Verder wat betreft die bijholte ontsteking, zeker even langs de huisarts en noem dan ook je xylometazoline gebruik/verslaving. En uiteraard, (voorlopig) de neus reserveren voor lucht en niet stofzuigen haha. Klik om te vergroten... Oei. Ik ga vanaf nu zeker eens goeie bommetjes maken. Ik denk dat die ik in het verleden heb gemaakt gewoon veel te weinig mg bevatten en daarom niet echt veel voelde ervan. LucidLucy zei: Dit was voor mij ook het eerste wat me opviel. Wat voor neusspray gebruik je? Toevallig iets met xylometazoline? Wat ik me ook nog afvroeg is in hoeverre je neus al hersteld was van een vorige sessie. Veel tips zijn door anderen al gegeven. 3/4-mmc werken erg fijn oraal. Als je toch een snelle inwerktijd wilt hebben is pluggen ook een goede. Het was mijn go-to ROA. Ik zou in elk geval je neus rust geven van alles wat irriteert. Dus mogelijk ook de neusspray afhankelijk van wat je gebruikt. Spoelen met zout water of stomen zijn verder je beste oplossingen op dit moment denk ik. En ook duurzame oplossingen. Verwacht geen quick fix. En als het lang aan blijft houden. Ga naar een arts. Je huisarts kan je eventueel doorverwijzen naar een KNO-arts. En vertel eerlijk over je gebruik van middel én over de neusspray. Dan kunnen ze je het beste helpen. Klik om te vergroten... Zie hierboven. Misschien was mijn neus idd niet hersteld vd vorige sessie. Met alles wat er nu gaande is sowieso beter om voorlopig geen middelen te nemen. Maar na deze helse week gaat dat sowieso alleen nog oraal zijn. Thanks voor de reacties!"
"Titel zegt het. Iemand ooit gehad?"
"Ik ben ook niet bezorgd, alleen verbaasd"
"Van wat ik me kan herinneren heb ik de laatste 3-mmc batch eind 2021 begin 2022 nog gezien en gevoeld, dat waren wss de laatste resten van de online sale."
"Kijk, ik weet dat shizzle niet goed is voor je neus. Maar ik heb nog nooit 'bloedneuzen' gehad van bijvoorbeeld 4-mmc (misschien omdat ik vroegah netjes mijn neus schoonmaakte met zout opgelost in water.............?). Bij 2-mmc heb ik echt veel vaker last van bloedneuzen. Hoe is dat bij jullie?"
"Neo-Shulginist zei: Ik weet niet hoe je snuift? Want een bloedneus krijg je vooral als het neusslijmvlies doorboord raakt door een voorwerp (zoals een sleutel of rietje). Snuifbuisjes hebben daarom een bolle kant die je op de neus kan zetten. Zo ga je niet de neus in, en raakt het neusslijmvlies ook niet beschadigd. Wat ook kan meespelen is als de drug die je snuift niet goed verpoederd is. Dus je kan de kristallen altijd nog fijner vermalen. Een laatste factor is hoe zuur/basisch de drug is. Het kan zijn dat 2-MMC iets bijtender is dan 4-MMC. Dat is niet iets waar je direct neusbloedingen van krijgt. Maar een neusspray (met alleen zoutoplossing!) tussendoor kan wel wat helpen om irritatie te verminderen. Pas wel op want je kan ook te veel en vaak neusspray gebruiken. Dan wordt je neusslijmvlies juist droog en krijg je meer last van klachten. Klik om te vergroten... Bro ben een ervaren snuifer he, zo'n mooie die jij beschrijft heb ik uiteraard. Misschien inderdaad beter vermalen ja... Ik denk dat dat het dan is. En ik weet het, heb ooit een thread gemaakt over het afkicken van neusspray haha. Overigens gelukt! Heb nu een andere chronische spray die als een tierelier werkt voor mijn neus, altijd al problemen gehad met neus-ademen (ook voordat er middeltjes invlogen)."
"Is bromazolam heftiger dan alprazolam qua na-effect, inslapen e.d.? Ik heb zelf totaal niet dat ik geen alpra neem als ik het niet niet nodig heb, voor doordeweeks slik ik 'gewoon' melatonine en heb verder dus geen regelmatige behoefte aan downers zoals alpra. Ik neem eigenlijk alleen benzo's na een avondje uitgaan... (ja ik weet dat je uppers niet met downers moet combineren etc etc), dus heb het over 1x per 1.5e maand."