Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"In het vliegtuig eerst 2 valium genomen, daarna een Zolpidem. Heb er twee uurtjes van liggen pitten maar werd toen na 2 uurtjes wat duf. Heb nog een paar uur heel vaag voor me uit zitten staren en wat grapjes zitten maken met mijn reisgenootje, maar verder volgens mij geen gekke dingen gedaan of gezegd. De terugvlucht overigens (11 uur) heb ik 8 uren liggen slapen van 3x5 mg Diazepam. Sliep ik dus beter op!"
"Hoi, ik ben nieuw hier. Kleine intro: al jaren wat last van paniekaanvallen, etc. Gaat nu op zich wel ok in daily life, maar bepaalde zaken trek ik slecht zoals in een situatie zitten waar ik niet gemakkelijk uit weg kan. Vliegen is wat dat betreft het meest ellendig. Vluchtjes van een paar uur binnen Europa gaan op zich wel, maar binnenkort wil ik weer eens een ander continent gaan bezoeken, zal waarschijnlijk Zuid Afrika worden. Da's 12 uur vliegen dus ben van plan om even wat Tranquillizers te pakken. Heb van mijn dokter oxazepammetjes gekregen (10 mg), en zolpidemtart (10 mg). Ze zei dat ik het beste die oxa eerst kan nemen, vervolgens de zolpidem. Echter, ik vraag me een paar dingen af: - Is dat wel genoeg? - Ik heb van mijn ma ook wat Diazepam gekregen, had ze nog in de medicijnkast liggen (5 mg). Is dat niet beter op zo'n vlucht? (sneller werkend) Kan dit ook samen met de Zolpidemtart? En nu de belangrijkste laatste vraag: een paar weken geleden moest ik terug vliegen uit Kroatië maar ik was zeer angstig voor de vlucht. Heb 2 uur van tevoren een oxazepam gedropt (10), maar er gebeurde vrijwel niets. Ik was nog steeds angstig en in het vliegtuig werd ik op een gegeven moment ietsje slaperig, maar niet relaxed. Elke keer als ik bijna in slaap viel, kreeg ik een soort mentaal "elektrisch" stootje waardoor ik niet in slaap viel. Ik ben een gast van 1:90, bijna 90 kg. Zou 10 mg. te laag zijn geweest voor mij? Verder: nog mensen met tips op het gebied van dit soort medicijnen en vliegen? Hoe kan ik het best zo weinig mogelijk van mijn vlucht meekrijgen en zo weinig mogelijk angst/paniek ervaren?"
"Spor dank je wel voor je uitgebreide en bruikbare info! Ik sta er een beetje van te kijken dat je zegt dat Diazepam eigenlijk minder heftig is dan Oxazepam. Ik dacht namelijk dat Valium eigenlijk wel sterker was dan de meeste (alle) benzodiazepines. Ik denk dat ik binnenkort even de voorgestelde combinatie ga proberen (20 mg oxa + 10 mg Zoldemtart) hier thuis om te zien of ik niet ga flippen ofzo. Heb nl gehoord dat benzo's soms ook het tegenovergestelde effect hebben en mensen angstig kunnen maken (al had ik daar tot nu toe nog geen last van). Het is best vaag. Jaren geleden snoepte ik regelmatig van de xtc'tjes zonder al te veel checken en nadenken, en nu ben ik redelijk para om gewoon wat van die meds naar binnen te werken. Ik moet overigens ook zeggen dat het niet gewoon vliegangst is (ik vertrouw wel op techniek etc) maar vooral het feit dat ik in een closed space zit waar ik niet uit kan, mocht ik een paniekaanval krijgen. Geldt ook voor andere situaties. Soms vraag ik me af of mijn paniekaanvallen een relatie hebben met mijn drugsgebruik een aantal jaren terug."
"evil_kermit zei: misschien een beetje opletten met die zolpidem want daar kan je behoorlijk raar van doen.je zou niet op je geweten willen hebben dat het vliegtuig moet landen omdat een aantal stewardessen vind dat een passagier zich raar gedraagt. Klik om te vergroten... Hmmm ok wat zou er kunnen gebeuren dan? Wat voor raar gedrag precies?"
"Als je het helemaal goed wilt doen moet je even een medisch paspoort halen, is gewoon een velletje papier wat je bij de apotheek kan halen. Het is mij zelfs een keer gelukt om te zeggen dat ik Diazepam had die ik al wat langer had liggen en van een andere dokter had gekregen, waardoor hij waarschijnlijk niet in het systeem stond. Toen zetten ze het ook erbij. Ben net terug uit ZA en had in mijn handbagage oxazepam, alprazolam, diazepam en lorazepam (waarvan niet alles op het medisch paspoort stond). Heeft niemand een woord over gerept. Ik denk dat het wel meevalt bij kleine hoeveelheden."
"Ik wil inderdaad die meds gebruiken om in te slapen. Natuurlijk, ik ben het er ook mee eens dat slaappillen en benzo's de problemen niet oplossen. Ik denk wel dat het een goed middel is bij crisissituaties. Als je je problemen wilt facen, dan kan het heel erg helpen om in ieder geval wat beter te slapen, of je iets rustiger te voelen. Dat kan dan als basis dienen om je problemen beter aan te kunnen pakken. In die zin kunnen de meds wel een deel van de oplossing zijn. Ondanks dat ik soms periodes best wel last heb gehad van paniekaanvallen heb ik benzo's nooit hiervoor genomen. Er zijn nu nog specifieke situaties waar ik veel problemen mee heb, zoals lang in een afgesloten ruimte zitten. Dat voelt voor mij als een crisissituatie, en ik ben ondertussen op het punt dat ik zoiets heb van: laat ik dat spul dan maar gebruiken, als het mijn trip er enigszins comfortabeler op maakt. Het is moeilijk voor te stellen, maar als ik geen tranquillizers zou gebruiken dan weet ik haast niet hoe ik een lange tijd in een vliegtuig zou kunnen "overleven". Ik heb geen zin om elke keer te moeten stressen als ik datgene ga doen waar ik eigenlijk het meest plezier in heb, en dat is de wereld wat verkennen. Daarnaast, en daar zit misschien wel een gevaartje, vind ik het nu ook wel interessant om de verschillende benzo's wat uit te proberen. Van wiet wordt ik meestal ook vrij para, dus het zouden wel middelen kunnen zijn om sowieso ultiem te relaxen als ik dat hier allemaal zo wat lees."
"Hoi mensen, Ik was even wat aan het lezen over benzodiazepines op Wikipedia. Toen las ik het volgende Benzodiazepines can be very useful in intensive care to sedate patients receiving mechanical ventilation, or those in extreme distress or severe pain. Caution should be exercised in this situation due to the occasional scenario of respiratory depression, and benzodiazepine overdose treatment facilities should be available. Klik om te vergroten... Even verder kijken over dat respiratory depression levert het volgende op: In medicine, hypoventilation (also known as respiratory depression) occurs when ventilation is inadequate (hypo means "below") to perform needed gas exchange. It generally causes an increased concentration of carbon dioxide (hypercapnia) and respiratory acidosis. It can be caused by medical conditions, by holding one's breath, or by drugs, typically when taken in overdose. Hypoventilation may be dangerous for those with sleep apnea. As a side effect of medicines or recreational drugs, hypoventilation may become potentially life-threatening. Many different CNS depressant drugs such as alcohol, benzodiazepines, barbiturates, GHB and opiates produce respiratory depression when taken in large or excessive doses; however this is most commonly seen as a cause of death with opiates or opioids, particularly when they are combined with sedatives such as alcohol or benzodiazepines. Strong opiates (heroin, morphine, etc) and barbiturates are notorious for producing this effect; in an overdose, an individual may cease breathing entirely (go into respiratory arrest) which is rapidly fatal without treatment. Klik om te vergroten... Goed, het besluit staat vrijwel vast nu dat ik over 2 maanden richting Zuid Afrika vlieg, dan wil ik mezelf even helemaal plat gaan leggen in het vliegtuig met wat Diazepam etc. om geen paniekaanvallen te krijgen. Maar als ik dit soort dingen lees dan voel ik me alleen maar a-relaxter zodra ik van die pillen drop. Kan iemand me hierover gerust stellen? Thanks!"
"Bedankt voor jullie replies! Maar inderdaad, ik was ook al van plan om even binnenkort thuis het één en ander uit te gaan proberen. Anders is het alleen maar een grotere stressfactor. Ik probeer mezelf ook te vertellen dat die pillen gemaakt zijn om angst te elimineren, dus daar moet ik dan ook maar op vertrouwen. De vlucht duurt zo'n 12 uur, da's dus best lang. Ik vlieg waarschijnlijk 's nachts dus da's fijn. Ik ben van plan om te beginnen met wat tranquillizers, dus diazepam of oxazepam, om dan na een paar uurtjes een zolpidemtart te droppen. Deze combi ga ik binnenkort dus even uitproberen. Mijn dokter zei iig van ik oxazepam en zolpidemtart samen zou kunnen gebruiken, dat ik diazepam heb weet ze niet want die wilde ze me niet geven Iemand ervaring met deze combi?"
"Goedenavond mensen, Ik had recentelijk ook al even geschreven en ben nog steeds op zoek naar de juiste verdovende combinatie voor mijn vlucht naar Kaapstad. Dit in verband met angst voor paniekaanvallen, die ik in het verleden wel heb gehad. Ik heb tot nu toe een aantal benzo's geprobeerd maar er gebeurt bar weinig. Laatst voor een kort vluchtje was ik redelijk gespannen en toen deed 10 mg Oxazepam niets. Vorige week naar de huisarts, die heeft me een doosje Xanax voorgeschreven, 0,5 mg. Ik heb er even 2 geprobeerd, maar merkte vrijwel niets van 1 mg. Vandaag 10 mg. Diazepam gepakt, maar wederom: ik voel helemaal niets. Geen wazigheid, geen fysieke reacties, geen slappe spieren, niets. Net even een vodka achterover geslagen om te kijken of er nu misschien iets gebeurt, maar het lijkt er niet echt op. Vraag 1 is dus: ben ik benzo-resistent ofzo? Zou zoiets bestaan? Vraag 2: Hoe lang duurt het voor dat spul in kickt? Ik weet dat maaginhoud een belangrijke factor is... Maar het zou toch niet langer dan 2 uur moeten duren?"
"Ja ik vond het ook maar vreemd... Zo weinig reactie op 10 mg. Diazepam. Ook het vodka'tje zorgde voor weinig verschil, al was ik 's ochtends wel wat roezig. Misschien binnenkort toch nog even een keer iets hogere dosis Diazepam proberen, evt met wat alcohol. Anyway, ik denk nu dat ik de volgende strategie ga volgen voor de vlucht: 5-10 mg. Diazepam zodra ik richting Schiphol vertrek to ease the nerves (iemand anders laten rijden 1 mg. Xanax een uurtje voor de vlucht, evt 1 mg. er bij in het vliegtuig 1 Zolpidem zodra we op cruisehoogte zitten, evt. nog 1 bijtanken halverwege vlucht. Goed plan? Niet te veel? Benzo's kun je door elkaar gebruiken toch, ook met die Zolpidem?"