Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Als 21 jarige raad ik je aan echt te wachten met alle drugs tot je 18 bent. dat is in een zekere zin hypocriet zul je wel merken, want bijna iedereen gebruikt wel eens alcohol voor zijn 18de, en ik ben ook met een paar dingen vroeger dan dat begonnen. maar ik snap wel als je jong bent dat je wat kicks wilt, alleen zul je merken dat je nog wel veel tijd hebt om rustig het leven te verkennen ik ben echter stevig beginnen blowen nog voor mijn 16de, en dat is niet bepaald de beste keuze in mijn leven geweest. toch niet op zo'n jonge leeftijd. mijn leeftijden van eerste gebruik waren wiet en alcohol (14-15j), LSA en lachgas (15-16), paddo's (17 of 18 denk ik), XTC ( 20). ik ben niet van plan ooit iets anders aan te raken, of mischien ooit wel een postzegeltje acid moest het me echt uitkomen. ik ben compleet voor het rationeel gebruik van drugs, en ga dus ook niet zeggen dat je niks mag doen, maar bijna alle studies wijzen uit dat er in veel van deze lijst niet zo'n serieuze schade is met verantwoordelijk gebruik, BEHALVE als je ze onder de 18 jaar neemt. (en behalve lachgas en alcohol, serieus dat molt je hersenen) ON TOPIC: XTC is beste drug dat er is in mijn ogen. weinig nadelen, niet al te hoge verslavingsgraad en stevig fijn effect"
"lol ik weet nog gisteren zat ik lekker subtiel een jointje met een maat te doen in een zelfgemaakt waterpijp dus het viel wel wat op..zker omdat we op een pleintje zaten vlakbij een buskot maarja opeens kwam er een gast van midden 20 op ons af.. hij zei zeer serieus: ha mannen jointjes aan het roken?wij nenenenee tegelijk echt supr lol.dan zei hem, ja ik wil jullie pas,ik haalde em boven en hij lag plat vn het lachen dan en riep het naar andere maten die vlakbij zaten.. ik dacht al dat er iets niet klopte maar die gast deed dat doodserieus.echt we hadde de schrik van ons leven"
"ik kom na heel lang afwezig te zijn nog eens op dit forum voor MDMA info en wietverslavingsvragen, en toen ik dit zag heb ik me in lange tijd nog eens ingelogd. ik vind het een interessant bericht dat je daar postte, en ik herken veel delen van wat ik net ben doorgegaan hierin. Ik ben nu ook bijna 2 maanden gestopt met wiet, en ik ben daar blij om. Ik heb iets van een 5 a 6 jaar dagelijks gepaft en ik kan zeggen dat overdaad in dit geval echt wel heeft geschaad. Vooral het introverte tegenover vrouwen herken ik goed, en de weinige vooruitgang in het leven. Veel vrienden waar ik vroeger dagelijks mee pafte zie ik nu gewoon niet meer, en ze laten mij ook niets weten behalve als ze mijn weegschaal willen lenen Dit heeft mij geleerd om vrienden van medeverslaafden te onderscheiden. Anyway, ik heb een vraagje voor de medestoppers. Denken jullie dat een wietverslaving eeuwig blijft, en dat je dus nooit meer een joint meer mag aanraken omdat je dan heel waarschijnlijk weer hervalt, of denken jullie dat je na een verslaving terug een 'use but not abuse' kunt meemaken? en zo ja, hoe lang stop je dan het best? Zoals ik al zei ben ik bijna 2 maanden gestopt, en ik heb slechts nog heel soms zin in een joint. ik heb wel voor mezelf al 2 uitzonderingen vastgelegd op goede momenten dat ik ga zondigen. ZO komt er een band in de buurt die enkel over paf en bier zingt en op dat moment had ik nog wel graag een jointje gehad. evenals op dourfestival. Het eerste moment is dus gepland voor pas april, maar ik weet niet of het wel zo'n slim idee uiteindelijk is. ik zou het wel spijtig vinden als ik nooit meer van een joint kan genieten, zoals velen dat kunnen zonder een verslaving te kweken. moest je echt wat rotzooi willen lezen, ik heb ook de verslaving een beetje van me afgeschreven door een paar blogberichten, dat ik nu al lang niet meer update. Het is persoonlijker als dit en waarschijnlijker dus ook saaier, maar moest je geboeid zijn http://memoiresofanexstoner.wordpress.com/"
"Willemvaag, na bijna 2 maandjes merk ik wel een verschil in het sociale ik ben meer alert, heb meer durf om iets te zeggen tegen wildvreemden (zo had ik nooit enig lef om een poging te doen tot versieren ^^), en ik merk dat ik een stuk minder paranoide ben. Waar ik vroeger op momenten gewoon bijna niet durfde mensen in de ogen te kijken, is dit nu geen enkel probleem. Whoop, je hebt misschien gelijk dat dit een idee is dat ontstaat uit de verslaving. Maar ik ben wel van mening dat gebruik zonder misbruik wel het alerbeste leven is. juist zoals ik absoluut geen nood heb aan alcohol, maar dat een avondje uit best fijner kan zijn met. (ik heb allesbehalve een probleem ermee, in mijn blok raak ik geen druppel aan ) mijn bedoeling is dan ook om op heel lang op voorhand geplande momenten, zonder enig uitzondering, wel een jointje te doen. reden hiervoor is dat het er soms gewoon bij hoort. zoals een optreden van deze mannen http://i-z-j.bandcamp.com/album/dikke-dampende-walmen-2008 . heb ze al vaker gezien en is gewoon te vet ik weet dat ik niet enkel negatieve momenten heb gehad aan het stonen, en zou het ergens spijtig vinden dit nooit meer te kunnen beleven. hoewel het risicovol is."