Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsRekening houden met base in poeders

Rekening houden met base in poeders

5 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
2
2CBreakfastLid
01-01-2024, 00:00
SmartieAndMe zei:
Ik zal het antwoord korter houden dan je vraag :wink:

Inderdaad, mensen nemen 19% minder dan ze denken. Hier zijn de adviezen echter ook op ingesteld. Geadviseerd wordt maximaal 1-2mg per kilo lichaamsgewicht te nemen en dit gaat om de puurste vorm van HCL. Logischerwijs neemt vrijwel niemand een MDMA base en zou het dus ook niet slim zijn om de dosissen hierop te berekenen, het grootste deel van de mensen weet niet eens van dit verschil af :)

Een base is dus helemaal niet relevant aangezien je zelf pillen gebruikt en je kunt je dosis het best berekenen aan de hand van de HCl vorm om het voor jezelf en voor anderen makkelijk te houden
Klik om te vergroten...

Ik heb deze post al eens gemaakt, moest handmatig worden goedgekeurd maar dat is sinds gistermiddag, dus 2e poging :)

Bedankt voor het antwoord! Inderdaad wat korter :P

Hoe weten we dan echter dat de adviezen daarop zijn ingesteld? Ik kan dat nergens terug vinden op Erowid. Als ze zijn ingesteld op MDMA poeder dan zouden mensen met pillen toch eigenlijk altijd een hogere dosis nemen? Het is maar hoe je het bekijkt, een groep neemt altijd te meer/minder.

Om eigenlijk op mijn relevante vraag terug te komen: als ik 130mg in een pil gewend ben, zou 160mg poeder me niet van m'n sokken blazen, toch? Dat wilde ik eigenlijk weten :)
2
2CBreakfastLid
Hallo iedereen, hoop dat dit OK is voor een eerste post.

Ik heb wat onderzoek zitten doen naar of je rekening moet houden met de base/zout van een poeder/kristal bij dosering. Veel over gevonden, maar ik geloof niet dat het internet het eens is, aangezien ik veel topics vind waar mensen het oneens zijn. Sommige zeggen dat alle doseringen zijn gegeven in MDMA.HCl en sommige zeggen dat je rekening moet houden met het feit dat een poeder niet 100% MDMA is.

Wat ik dus bedoel is dat bij 2C-B of MDMA HCl een deel van het poeder uit maakt als zout. Van HCl wordt je niet zo high, dus je zou er eigenlijk voor moeten compenseren, correct? Hypothetisch, voor pure MDMA zou je maar 84mg MDMA binnenkrijgen voor 100mg MDMA.HCl poeder. Bij een lage MDMA dosis niet zo relevant, maar bij hogere MDMA dosissen en 2C-B lijkt het me veel uit te maken?

2C-B.HCl maximaal 87.7% puur, dus 25mg 2C-B is dan eigenlijk 22mg. 180mg MDMA van 84% is 150mg MDMA. 3mg bij 2C-B en 30mg bij MDMA maakt best wel wat uit, naar mijn mening!

Ik ben van plan over enkele tijd weer MDMA te gebruiken en dan 160mg 81% (getest) pure MDMA te gebruiken, om zo op 130mg uit te komen. Wil graag dat ik en m'n vriendinnetje niet van onze sokken worden geblazen, dus vandaar de vraag. Aangezien Erowid zegt dat dit een "sterke dosis" (150-200) is, maar ik pillen van 130mg het fijnste vind, dus graag die hoeveelheid MDMA binnen wil krijgen.

Als laatste, als pillen getest worden dan geven ze altijd een hoeveelheid MDMA aan. De pil bevat MDMA.HCl maar men meld enkel de MDMA toch? Dus een pil bevat 100mg MDMA en daar hebben ze 120mg MDMA.HCl voor gebruikt om die te maken.

Sorry voor de lange post, maar wilde het even checken of ik nou gek ben of dat iedereen met MDMA poeder eigenlijk iets lagere dosissen neemt dan ze eigenlijk denken.
S
SkittlesAndMeLid

Inderdaad, mensen nemen 19% minder dan ze denken. Hier zijn de adviezen echter ook op ingesteld. Geadviseerd wordt maximaal 1-2mg per kilo lichaamsgewicht te nemen en dit gaat om de puurste vorm van HCL. Logischerwijs neemt vrijwel niemand een MDMA base en zou het dus ook niet slim zijn om de dosissen hierop te berekenen, het grootste deel van de mensen weet niet eens van dit verschil af :)

Een base is dus helemaal niet relevant aangezien je zelf pillen gebruikt en je kunt je dosis het best berekenen aan de hand van de HCl vorm om het voor jezelf en voor anderen makkelijk te houden
F
FoolLid
Voor zover als ik weet wordt bij het testcentrum zowel de pillen als het poeder gemeten in MDMA-base en gaan ze er geen rekensom toepassen om de hoeveelheid MDMA.HCl te geven. Als je dus pillen van 130 milligram gewend bent, dan komt dit neer op (inderdaad) ongeveer 160 milligram MDMA.HCl. De doseringen op de website van erowid gaan echter wél over pure MDMA.HCl, zoals daarboven ook staat aangegeven.

Ik ging er zelf echter altijd vanuit dat het doseringsadvies van 1-2milligram per kilo lichaamsgewicht over de base ging, aangezien de HCl niet actief is en ook niet wordt meegerekend bij de Nederlandse testcentra. Hoe zeker deze adviezen zijn weet ik echter niet en ik kan hier zo snel ook niet meer informatie over vinden, jij misschien SmartieAndMe?
2
2CBreakfastLid
SmartieAndMe zei:

Klik om te vergroten...

Ja, sorry het lange verhaal :) Bedankt voor het antwoord.

Wat ik dan niet begrijp is dat als ik een pil laat testen deze 150mg MDMA bevat, ik eigenlijk een "hogere dosis" neem dan ik zou denken. Het ligt er toch aan hoe je het verhaal draait? Als dosissen voor pillen zijn gemaakt zouden ze lager zijn voor poeder en als ze voor poeder zijn gemaakt nemen mensen met pillen hogere dosissen dan eigenlijk bedoelt?

Want ik kan nergens terugvinden op Erowid voor wat de dosissen bedoeld zijn, poeder of pillen.
r
reverbLid
Allereerst, goede vraag. Ik heb er zelf ook naar gezocht en besef dat dit verwarrend is. Voor mijzelf heb ik de conclusie getrokken dat voor poeders e.d., gecorrigeerd moet worden voor het zoutpercentage om een dosis te bepalen. Voor 2c-b maakt dit nogal uit.

Ik lees, dat voor een pil een correctie niet nodig is, een pil van 100mg MDMA bevat de genoemde hoeveelheid aan werkzame stof. Eigenlijk wel logisch.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."