Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOops they did it again: wietexperiment uitgesteld

Oops they did it again: wietexperiment uitgesteld

9 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het wietexperiment wordt opnieuw uitgesteld. Waarschijnlijk zal pas in 2024 in elf gemeenten legaal geproduceerde wiet worden verkocht. Dat heeft minister Kuipers (Volksgezondheid) bekendgemaakt.

(..)

nos.nl

Wietexperiment opnieuw uitgesteld, start nu gepland in 2024

Voor telers die meedoen is het moeilijk om een locatie te regelen, de benodigde vergunningen te krijgen en een bankrekening te openen.
nos.nl nos.nl
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#2
WhySoSerious?! zei:
Dus geen hasj meer uit Libanon, Marokko of waar dan ook, maar 'gewoon' enkele soortjes commerciële rommel uit een hal in Nederland (om eventuele schimmels te doden moet met gammastraling gewerkt worden en hier is niet iedere teler happig op.)
Klik om te vergroten...

Gammastraling? Wordt je wiet dan The Incredible Hulk?
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als ze die verboden op die andere middelen nou ook zouden uitstellen...
1
124h3TJtt23ti32jkLid
01-01-2024, 00:00
#4
Er zijn overigens wel mensen die mogen kweken voor medicinale doeleinden. Juist voor deze groep is het erg belangrijk, omdat zij vaak niet zonder kunnen.

De wietproef, waar Breda en Tilburg vooraan staan en hiervoor vechten. (zowel de Bredase burgemeester Paul Depla als de Tilburgse burgemeester Theo Weterings willen dit heel graag.)

In Breda en Tilburg zijn de coffeeshop uitbaters gevraagd of ze meedoen om zodoende alleen nog maar wiet te mogen afnemen van enkele door de staat geselecteerde growers (of dit helemaal via de legale weg gaat, mag je je overigens afvragen, insiders geloven van niet, maar dit is moeilijk hard te maken, steekpenninkje hier, steekpennikje daar 🤡). Uitbaters die dit niet willen zouden dan moeten kappen met hun activiteiten: Tilburgse burgemeester Weterings gaf ze de keuze: meedoen of optiefen. Dus geen hasj meer uit Libanon, Marokko of waar dan ook, maar 'gewoon' enkele soortjes commerciële rommel uit een hal in Nederland (om eventuele schimmels te doden moet met gammastraling gewerkt worden en hier is niet iedere teler happig op.)

Omdat de wietproef landelijk steeds uitgesteld is en het maar niet van de grond wil komen, werkten Depla en Weterings aan een “wietproef binnen de wietproef” zodat Breda en Tilburg alvast zouden kunnen beginnen, maar dit lijkt nu ook van de baan te zijn....
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
Casrus zei:
Als ze die verboden op die andere middelen nou ook zouden uitstellen...
Klik om te vergroten...
Het lachgasverbod is redelijk lang uitgesteld.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#6
Snuffelaar zei:
Weet niet of dit relevant zou zijn maar er is een dorp in Zeeland waar ze nu al een dik jaar wiet aan Vlamingen verkopen als testexperiment en alles loopt probleemloos en professioneel. Zie niet in waarom dit niet zou kunnen.
Klik om te vergroten...
Onderschat de incompetentie van onze gekozen volksvertegenwoordiging niet.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#7
Weet niet of dit relevant zou zijn maar er is een dorp in Zeeland waar ze nu al een dik jaar wiet aan Vlamingen verkopen als testexperiment en alles loopt probleemloos en professioneel. Zie niet in waarom dit niet zou kunnen.
C
ChefCurryLid
01-01-2024, 00:00
#8
Snuffelaar zei:
Weet niet of dit relevant zou zijn maar er is een dorp in Zeeland waar ze nu al een dik jaar wiet aan Vlamingen verkopen als testexperiment en alles loopt probleemloos en professioneel. Zie niet in waarom dit niet zou kunnen.
Klik om te vergroten...
De "wietproef" is in mijn ogen alleen maar een manier om uit te stellen. Vanwege de samenstelling van ons kabinet willen ze helemaal geen legale wiet eigenlijk.

Er ligt ook al heel lang het amandement "van Tongeren bij de eerste kamer stof te happen.
Dit zou medische patienten in staat stellen om zelf hun wiet te kweken.

Kortom niets anders dan politieke spelletjes. We weten al lang dat legale wiet en hennepteelt goed is voor ons en de economie maar die fossielen in Den Haag snappen dat maar niet.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
Snuffelaar zei:
Ik weet niet of dit relevant zou zijn maar er is een dorp in Zeeland waar ze nu al een dik jaar wiet aan Vlamingen verkopen als testexperiment en alles loopt probleemloos en professioneel. Zie niet in waarom dit niet zou kunnen.
Klik om te vergroten...

Bedoel je soms Vlissingen? Waar nu het Ingezetenen-criterium niet meer wordt gehandhaafd?
www.pzc.nl

Vlissingen als eerste gemeente in Zeeland: ook buitenlanders mogen weer wiet en hasj kopen

VLISSINGEN - Ook buitenlandse klanten mogen vanaf zondag 1 augustus softdrugs kopen bij de twee coffeeshops in de binnenstad van Vlissingen.
www.pzc.nl www.pzc.nl

Dat is wat anders dan legale wietteelt voor coffeeshops binnen het Experiment Gesloten Coffeeshopketen.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wat een grap. Hebben jullie die docu op npp hierover gezien?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."