Bartyo zei:
Waarom zou het een slechte ervaring zijn, metal is over het algemeen erg mooi met wel degelijk gevoel.. Ik denk dat het gevoel dan het duidelijkst naar voren komt. Moet zeggen dat ik zelf ook nog nooit metal op heb gezet tijdens een trip.
Nouja, wat je zegt, heb het nog nooit geprobeerd. Voornamelijk omdat mijn trips tot nu toe niet met mensen waren die naar metal luisteren. Ik zou het graag eens willen proberen, maar ondanks dat ik al jaren metal luister en het zelf ook actief maak kan ik niet ontkennen dat er een shitload aan negativiteit in die muziek is verwerkt. En je bent als je aan het trippen ben toch in een kwetsbare staat, en erg open voor een heleboel invloeden van buiten (en van binnen). Dat is ook de reden dat ik sinds ik met psychedelica bezig ben ook een hoop andere muziek luister, en op metal gebied eigenlijk alleen nog maar diepgaande 'kwaliteitsmetal' kan waarderen. Gelukkig is daar genoeg van te vinden, en is dat ook de reden waarom ik Meshuggah aandraag. Op hoge hoeveelheden hashmelk ga ik er wel perrrrrima op
Twilight zei:
Veel metal kan ik wel waarderen, maar ik denk dat ik het tijdens een trip minder snel op zal zetten. Heb dan toch de voorkeur voor ambient, trance of iets folky.
Maar een experiment kan natuurlijk altijd, dus misschien ooit.
In the name of science eh ? Gelukkig is de psychedelische (black) metal in de opkomst, denk aan bands als Nachtmystium (met vernieuwd jaren 60 hippie-logo) en post-black als de nieuwe Abigor. Sfeer is alles !
Immo zei:
Ik ben zelf een keer foutgegaan (enige keer dat ik ooit fout ben gegaan) toen mijn mp3 speler naar het volgende album ging. Ik was aan het luisteren naar goa en het ging over naar snoeiharde grindcore. Het was een mooie trip tot het moment dat de muziek veranderde. Zelf zal ik niet snel meer harde muziek op zetten tijdens het trippen.
Ps: Meshuggah top band.
Haha ja grindcore, dan noem je ook wat. Arme jij :P Ik heb wel een keertje op een (niet zo geslaagd) LSA experiment geprobeerd underground black te luisteren, maar na een minuutje moest het toch echt plaats maken voor de Doors. En inderdaad, Meshuggah is top. Op muzikaaltechnisch, spiritueel en mathematisch gebied, ben erg benieuwd hoe ze zich neerzetten op Sziget dit jaar.
Oh en weet je nog welke grindcore het was ?