Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMeshuggah en psychedelica

Meshuggah en psychedelica

17 antwoorden
914 weergaven
18-5-2026
K
KighLid
01-01-2024, 00:00
#1
Tijdens mijn eerste paddotrip had ik meer zin in eind 60-begin 70er jaren muziek.
The Doors, jefferson airplane etc.

Toen zetten we black metal ob, waar ik ook van hou, en ik vond het niet beinvloedend maar gewoon storend.

Een vriend vanmij had tijdens een heftige paddotrip Behemoth opgezet en zag het gezicht van zijn buddy veranderen in een duivelhoofd.
h
hannusLid
01-01-2024, 00:00
#2
als ik super strak sta vind ik kei harde muziek wel tof!
zelfs nasum en pig distroyer gaat er dan nog wel in, al heb ik wel liever wat spacende muziek en geen beukende drums en krijzende gitaren :rock:
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het verbaast mij dat er iemand is op dit forum die een band als Nasum kent. Niet echt druggie muziek. :P
c
cronosLid
01-01-2024, 00:00
#4
metal tijdens een trip?waarom niet,maar niet te hard...please :)
B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#5
Laatst onder invloed van een bakje hawaiiaantjes eventjes cannibal corpse, ministry en psycroptic geluisterd... normaal kan ik daar al goed van genieten, nou werd ik helemaal goed leip :mrgreen: :rock:
R
RSWLid
01-01-2024, 00:00
#6
Voor diegenen die het kennen, een topic ter ere van deze band.
Met nummers als "Pineal Gland Optics" en "Ayahuasca Visions" verraden ze zichzelf, en zijn daarmee in mijn ogen de pioniers in de combinatie tussen snoeiharde metal en psychedelische zingeving. Ik heb nog niet geprobeerd muziek van ze te luisteren tijdens het trippen, maar ik vraag me af of dat voor-de-hand-liggend ellendig is, of verassend diep.

Wat vinden mensen ? Mijn persoonlijke favoriet is Catch 33, omdat ik vind dat geen album is maar 2 hele sterke lange nummers met een spanningsboog om U tegen te zeggen. :rock:
B
BartyoLid
01-01-2024, 00:00
#7
Waarom zou het een slechte ervaring zijn, metal is over het algemeen erg mooi met wel degelijk gevoel.. Ik denk dat het gevoel dan het duidelijkst naar voren komt. Moet zeggen dat ik zelf ook nog nooit metal op heb gezet tijdens een trip. :openmouth:
T
TwilightLid
01-01-2024, 00:00
#8
Veel metal kan ik wel waarderen, maar ik denk dat ik het tijdens een trip minder snel op zal zetten. Heb dan toch de voorkeur voor ambient, trance of iets folky. :)

Maar een experiment kan natuurlijk altijd, dus misschien ooit. :grin:
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik ben zelf een keer foutgegaan (enige keer dat ik ooit fout ben gegaan) toen mijn mp3 speler naar het volgende album ging. Ik was aan het luisteren naar goa en het ging over naar snoeiharde grindcore. Het was een mooie trip tot het moment dat de muziek veranderde. Zelf zal ik niet snel meer harde muziek op zetten tijdens het trippen.

Ps: Meshuggah top band. :)
R
RSWLid
01-01-2024, 00:00
#10
Bartyo zei:
Waarom zou het een slechte ervaring zijn, metal is over het algemeen erg mooi met wel degelijk gevoel.. Ik denk dat het gevoel dan het duidelijkst naar voren komt. Moet zeggen dat ik zelf ook nog nooit metal op heb gezet tijdens een trip. :openmouth:
Klik om te vergroten...

Nouja, wat je zegt, heb het nog nooit geprobeerd. Voornamelijk omdat mijn trips tot nu toe niet met mensen waren die naar metal luisteren. Ik zou het graag eens willen proberen, maar ondanks dat ik al jaren metal luister en het zelf ook actief maak kan ik niet ontkennen dat er een shitload aan negativiteit in die muziek is verwerkt. En je bent als je aan het trippen ben toch in een kwetsbare staat, en erg open voor een heleboel invloeden van buiten (en van binnen). Dat is ook de reden dat ik sinds ik met psychedelica bezig ben ook een hoop andere muziek luister, en op metal gebied eigenlijk alleen nog maar diepgaande 'kwaliteitsmetal' kan waarderen. Gelukkig is daar genoeg van te vinden, en is dat ook de reden waarom ik Meshuggah aandraag. Op hoge hoeveelheden hashmelk ga ik er wel perrrrrima op :)

Twilight zei:
Veel metal kan ik wel waarderen, maar ik denk dat ik het tijdens een trip minder snel op zal zetten. Heb dan toch de voorkeur voor ambient, trance of iets folky. :)

Maar een experiment kan natuurlijk altijd, dus misschien ooit. :grin:
Klik om te vergroten...

In the name of science eh ? Gelukkig is de psychedelische (black) metal in de opkomst, denk aan bands als Nachtmystium (met vernieuwd jaren 60 hippie-logo) en post-black als de nieuwe Abigor. Sfeer is alles !

Immo zei:
Ik ben zelf een keer foutgegaan (enige keer dat ik ooit fout ben gegaan) toen mijn mp3 speler naar het volgende album ging. Ik was aan het luisteren naar goa en het ging over naar snoeiharde grindcore. Het was een mooie trip tot het moment dat de muziek veranderde. Zelf zal ik niet snel meer harde muziek op zetten tijdens het trippen.

Ps: Meshuggah top band. :)
Klik om te vergroten...

Haha ja grindcore, dan noem je ook wat. Arme jij :P Ik heb wel een keertje op een (niet zo geslaagd) LSA experiment geprobeerd underground black te luisteren, maar na een minuutje moest het toch echt plaats maken voor de Doors. En inderdaad, Meshuggah is top. Op muzikaaltechnisch, spiritueel en mathematisch gebied, ben erg benieuwd hoe ze zich neerzetten op Sziget dit jaar.

Oh en weet je nog welke grindcore het was ?
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Oh en weet je nog welke grindcore het was ?

Mmmm het was goregrind.
Ik geloof dat het Splatterhouse was.

http://www.myspace.com/splatterhouse
:rock:
R
RSWLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hehe niet echt mijn ding, het verschil tussen goregrind en grindcore hoor ik niet.
Maar de humor van het spul blijft het best. Oprecht proberen de grootste troep te maken heeft ook zo zijn charme, zij het een onbegrepen.
B
BartyoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Haha grindcore tijdens een trip lijken me inderdaad wat veel indrukken :beer:
De volgende keer wanneer ik trip en ik de kans heb zelf muziek op te zetten, ga ik zeker eens wat metal opzetten.
Voornamelijk Alcest - Souvenirs d'une autre monde (niet echt metal te noemen, wel heeeerlijke gitaar/luistermuzie) en Alcest - Le Secret (zijn eerste album, wat meer naar black metal leunend maar heerlijk melodisch, aanrader!!) doen het dan denk ik erg goed.
Misschien dat ik me ook nog aan Mayhem - Ordo Ad Chao waag, maar dat zien we tegen die tijd wel :beer:
En inderdaad, psychedelica maar ook wiet verandert te muzieksmaak wel degelijk :P
T
TwilightLid
01-01-2024, 00:00
#14
RSW zei:
In the name of science eh ? Gelukkig is de psychedelische (black) metal in de opkomst, denk aan bands als Nachtmystium (met vernieuwd jaren 60 hippie-logo) en post-black als de nieuwe Abigor. Sfeer is alles !
Klik om te vergroten...
Hm nu je het zegt. Abigor kan ik me nog wel herinneren, of Emperor. Dat is ergens ook wel bruikbaar.
Alleen dan liever zonder dat geschreeuw enzo. :P
R
RSWLid
01-01-2024, 00:00
#15
Bartyo zei:
Haha grindcore tijdens een trip lijken me inderdaad wat veel indrukken :beer:
De volgende keer wanneer ik trip en ik de kans heb zelf muziek op te zetten, ga ik zeker eens wat metal opzetten.
Voornamelijk Alcest - Souvenirs d'une autre monde (niet echt metal te noemen, wel heeeerlijke gitaar/luistermuzie) en Alcest - Le Secret (zijn eerste album, wat meer naar black metal leunend maar heerlijk melodisch, aanrader!!) doen het dan denk ik erg goed.
Misschien dat ik me ook nog aan Mayhem - Ordo Ad Chao waag, maar dat zien we tegen die tijd wel :beer:
En inderdaad, psychedelica maar ook wiet verandert te muzieksmaak wel degelijk :P
Klik om te vergroten...

Oh nee, niet Ordo ad Chao! Die plaat is diep duister tot op het bot. Ik krijg al rillingen al ik hem nuchter hoor haha. Maar hij blijft wel geniaal :rock:

Twilight zei:
Hm nu je het zegt. Abigor kan ik me nog wel herinneren, of Emperor. Dat is ergens ook wel bruikbaar.
Alleen dan liever zonder dat geschreeuw enzo. :P
Klik om te vergroten...

Emperor vind ik niets helaas. Te gespeeld en dramatisch. En ik zit inderdaad ook nog te wachten op instrumentale sfeervolle black. Drudkh komt dicht in de buurt met hun albun 'Blood In Our Wells'. Veel sfeer, weinig geschreeuw.
B
BartyoLid
01-01-2024, 00:00
#16
Echt een tip: de plaat Le Secret van de band Alcest!
Heerlijke black metal/melodisch om op weg te dromen/trippen!!
Erg underground, dus de kwaliteit is niet alles, maar dat heeft ook zo zijn charmes :hearteyes:
Sorry, dat moest er effe uit :P
R
RSWLid
01-01-2024, 00:00
#17
Tijdje terug was de combinatie Sepultura + lage dosis paddo's prima, en op LSD was Strapping Young Lad hilarisch. Maar hoe tof ik t nuchter ook vind, metal vind ik uiteindelijk niet echt geschikt voor trips. Kan me ook niet voorstellen dat mensen tijdens het trippen dingen als hiphop of hardcore kunnen luisteren.
M
Magic GuestLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik had in mijn eerste paddo trip alleen juist zin in harde metal. Maar hoewel mijn afspeellijst vol stond met alle soorten metal, was het hardste wat ik kon bedenken Metellica :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."