Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMetallica's nieuwste album

Metallica's nieuwste album

16 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
M
Man_in_the_BoxLid
01-01-2024, 00:00
#1
De meeste rockfans hier op het forum zal het niet zijn ontgaan dat er nieuw Metallica album genaamd Death Magnetic zat aan te komen. Afgelopen vrijdag werd het wachten dan eindelijk beloond. Aangezien ik niet eerder tijd heb gehad om het album aan te schaffen heb ik vandaag pas gehaald.
Heb nu de eerste 4 nummers gehoord en moet zeggen dat het weer wat meer "oldschool" Metallica klinkt. Na het wat rauwe, donkere, ongepolijste en vooral niet te doorgronden St. Anger klinkt het gewoon weer als een retestrak studioalbum zoals we van Metallica gewend waren van voor St. Anger. En natuurlijk zijn de klassieke gitaarsolo's weer terug :rock:

Laat hier weten wat jullie vinden van het nieuwe album of wat je nog meer kwijt wilt over Metallica.

B
BlackRobBluntLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik vond juist St Anger wel lekker, de rest is allemaal te zacht :(
K
KighLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik wist natuurlijk dat het eraan zat te komen, maar het boeide mij eigenlijk niet zoveel.
Ik luister nog met plezier naar metallica en live waren ze zeker de nekpijn van de dag erna waard, maar sinds het napster-incident, sinds het st.anger incident (daarmee bedoel ik voornamelijk dat ze niet weten waar de songs over gaan, omdat het gedeeltelijk niet zelf geschreven is, zoals dat bij populaire popgroepen het geval is..) en over de nummers van het album helemaal niet te beginnen.
Ik denk ik zal er binnenkort eens naar luisteren, dan zal ik dit bericht editen, maar metallica isn't metallica anymore.
M
Man_in_the_BoxLid
01-01-2024, 00:00
#4
BlackRobBlunt zei:
Ik vond juist St Anger wel lekker, de rest is allemaal te zacht :(
Klik om te vergroten...

St. Anger kon op sommige momenten idd best lekker uit de speakers knallen, zoals de titel al doet vermoeden is het een album dat vrij agressief klinkt. Alleen het was geen echt Metallica album, en het is af en toe idd niet erg om van gebaande paden af te wijken, maar het niveau was ook gewoon niet Metallica waardig. En soms klonk het gewoon alsof het was opgenomen in een metalen schoenendoos.
Misschien als ze het hadden uitgebracht onder een andere naam als Metallica, als een soort van donker side-project, was het misschien anders ontvangen door fans en pers. Je hebt als een van de grootste bands ter wereld nou eenmaal een verwachtingspatroon waarvan wordt verwacht dat je daaraan voldoet.

Heb nu trouwens bijna het hele album afgeluisterd en moet zeggen dat ik nog steeds niet echt teleurgesteld ben. Zo af en toe hoor ik nog wel wat van die St. Anger riffjes of partijtjes, maar daar valt wel mee te leven. Toppers zijn voor mij tot nu toe Cyanide en ook The Unforgiven 3 mag er zijn, het blijft een beetje in de lijn van de vorige 2 Unforgivens.
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik vind het idd weer een beetje als het oude en vertrouwde metallica klinken, ik moet wel zeggen dat het album na een aantal nummers nogal eentonig wordt. T is wel ok maar krijgt van mij niet meer dan een 7 voor the day that never comes en all nightmare long.
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik weet niet wat TS bedoeld met "voor st. anger" maar ik vond de laatste albums voor st.anger juist niets. St. Anger leek een poging om weer een album als vanouds te maken, maar het haalde die kwaliteit bij lange na niet.
Is dat dan nu beter gelukt ?

Ik heb de torrent aangezet, nu slapen, morgen metallica :)
F
FriskoLid
01-01-2024, 00:00
#7
ik vind net alle cd's wicked buiten st anger...
ben zelf ook hevige metallica fan en vind death magnetic SUPERVET :grin: :rockband: :rockband: :rock: :rock: :rock: :rock:
the unforgiven 3
the end of the line en the broken beat and scarred :hearteyes: :hearteyes: :hearteyes:
c
cronosLid
01-01-2024, 00:00
#8
Pikachu zei:
Ik vind het idd weer een beetje als het oude en vertrouwde metallica klinken, ik moet wel zeggen dat het album na een aantal nummers nogal eentonig wordt. T is wel ok maar krijgt van mij niet meer dan een 7 voor the day that never comes en all nightmare long.
Klik om te vergroten...

inderdaad pikachu er staan 10 nummers op,meer voor mij hoeven het er niet te zijn,ietske te 1tonig. :rock:
M
Man_in_the_BoxLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wacky zei:
Ik weet niet wat TS bedoeld met "voor st. anger" maar ik vond de laatste albums voor st.anger juist niets. St. Anger leek een poging om weer een album als vanouds te maken, maar het haalde die kwaliteit bij lange na niet.
Is dat dan nu beter gelukt ?

Ik heb de torrent aangezet, nu slapen, morgen metallica :)
Klik om te vergroten...

Ik doelde in die context niet direct op de muzikale kwaliteit maar meer op de opname kwaliteit, van Metallica was je gewend dat het gewoon strak klonk, clean. St. Anger klonk op dat gebied veel ongepolijster, en dat was ook de bedoeling van de band maar het sloeg gewoon niet aan en dat hebben ze blijkbaar ingezien. Ik ben het met je eens dat de albums na het Black Album (Load en Reload) niet bepaald Metallica's finest moments waren, de band was op dat moment zoekende naar een nieuw geluid en raakten daarbij iets te ver af van hun roots, het was wat softer geworden. St. Anger was in dat opzicht wel weer een stevige metal plaat maar idd, kwalitatief was het vrij matig en zoals ik al eerder zei pakte het idee om het zo rauw te laten klinken niet goed uit.
Death Magnetic zal dan een verademing voor je zijn, ik ben iig overtuigd. Vind het echt weer een klasse album, vind het eigenlijk niet heel eentonig. Er zitten wat melodischer nummers in (Unforgiven 3, The Day that Never Comes) en nummers die je gewend bent van het MOP en AJFA tijdperk (Cyanide, Broken, Beat & Scarred) maar ook wat steviger nummers die zo nu en dan nog een beetje St. Anger laten doorklinken (That Was Just Your Life) en natuurlijk zoals de old days het onvermijdelijke intsrumentale nummer (Suicide & Redemption(had misschien iets spannender gekund)). Puntje van kritiek zou misschien wel kunnen zijn dat ze iets te nadrukkelijk hebben willen laten horen dat de gitaarsolo's weer terug zijn, desalniettemin klinken ze wél gruwelijk.

Tjezus, als ik het nu teruglees lijkt het meer op een fokking cd recensie dan op een reactie. Nouja, screw it. :grin:
M
Man_in_the_BoxLid
01-01-2024, 00:00
#10
Het is natuurlijk niet verassend dat de release van Death Magnetic gevolgd zal worden door een wereldtour. Na eerst Noord-Amerika is volgend jaar Europa aan de beurt. De fans in Belgie kunnen alvast 5 maart in hun agenda zetten, dan staan de mannen in het Sportpaleis in Antwerpen. Voor ons hier in Nederland is het nog even wachten op een datum, maar het is wel te verwachten dat ze ook hier een optreden zullen geven gezien de populariteit hier. Ikzelf hoop dan natuurlijk dat het voor mij een thuiswedstrijd wordt en ze net als een paar jaar geleden hier in het Goffertpark in Nijmegen staan.
M
Man_in_the_BoxLid
01-01-2024, 00:00
#11
En vandaag is duidelijk gemaakt dat ze op 30 maart 2009 in de Rotterdamse Ahoy staan, ik kijk er al naar uit.
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#12
Het is wel 65 euro. Ik weet nog niet of ik ga... Moeilijk moeilijk. Waarom trouwens in het ahoy, kan t niet nog wat massaler? :P
J
Jeroen83Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Iemand ook meegekregen van het feit dat de geluidskwaliteit van Death Magnetic in de game Guitar Hero beter is dan van de CD? We weten allemaal dat metallica hun muziek tot pulp compresseert, maar zo ver als dit album is al wel een record voor hun. Veel metallica fans zijn nogal pissed over de verneukte geluidskwaliteit op de cd versie. Veel downloaden dan nu de Guitar Hero rip van torrents af. Die klinkt een mijl beter.

http://tweakers.net/nieuws/55728/metall ... op-cd.html

Ohja, wie gaat er zaterdag tickets halen voor hun concert?
s
sneakersupplierLid
01-01-2024, 00:00
#14
wholesale shoes (sneaker)nike,bape,jordan shoes

Thanks,i like it!
website: Nike Air Force Ones
Z
Zazuu.Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Vind het wel een leuk album maar ben er niet kapot van. Vind de eerste paar albums toch nog het vetst met Seek & Destroy, Whiplash enzo.
c
cronosLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zazuu. zei:
Vind het wel een leuk album maar ben er niet kapot van. Vind de eerste paar albums toch nog het vetst met Seek & Destroy, Whiplash enzo.
Klik om te vergroten...

You're exactly right,voor mij mochten ze er allang mee kappen...het word nooit meer zo goed als in de beginne,amen
:rockband:
M
Man_in_the_BoxLid
01-01-2024, 00:00
#17
cronos zei:
Zazuu. zei:
Vind het wel een leuk album maar ben er niet kapot van. Vind de eerste paar albums toch nog het vetst met Seek & Destroy, Whiplash enzo.
Klik om te vergroten...

You're exactly right,voor mij mochten ze er allang mee kappen...het word nooit meer zo goed als in de beginne,amen
:rockband:
Klik om te vergroten...
True, vanaf het Black Album is het beste er wel een beetje vanaf. Heeft imo ook te maken met het feit dat de stem van James sindsdien erg is veranderd, hij heeft zelf ooit aangegeven dat de sessies, opnames en optredens rondom het Black Album zijn stem onherstelbaar hebben veranderd. Neemt niet weg dat ik Death Magnetic nog steeds een erg fijne plaat vind :wink: .

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."