Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsArrow-zenders raken vergunningen kwijt

Arrow-zenders raken vergunningen kwijt

12 antwoorden
1 weergaven
18-5-2026
d
dka983392hsadjkxapopsxaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Als ze gewoon betalen is er niets aan de hand..
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#2
Arrow-zenders raken vergunningen kwijt

GRONINGEN - Radiozenders Arrow Classic Rock en Arrow Jazz FM verdwijnen uit de ether. Agentschap Telecom trekt de vergunningen in vanwege een enorme betalingsachterstand.

De uitzendingen van beide zenders moeten uiterlijk 11 maart om middernacht gestaakt zijn, staat maandag op de website van het Agentschap Telecom.

‘Met de eigenaren zijn in een eerder stadium betalingsregelingen afgesproken. Hieraan is herhaaldelijk niet voldaan. Ook het voorgenomen besluit om de vergunning in te trekken, heeft niet geleid tot betaling van de openstaande bedragen. Daarom ziet Agentschap Telecom zich genoodzaakt de vergunningen in te trekken’, aldus directeur-hoofdinspecteur Marita Schreur van Agentschap Telecom.

Miljoenen
Arrow Classic Rock heeft een betalingsachterstand van 6.852.500 euro, de betalingsachterstand van Arrow Jazz FM bedraagt 2.039.120 euro. Opgeteld staat Arrow bijna negen miljoen euro bij de Staat in het krijt. Volgens een woordvoerder van de toezichthouder zijn de betalingsproblemen begonnen in mei 2007.

Jaarlijks moet Arrow Classic Rock 4,2 miljoen euro aan de Staat betalen. Dit is het bedrag waarvoor de FM-frequenties waar de commerciële radiozender tegenwoordig gebruik van maakt, in 2003 voor zijn geveild. De licentiekosten van Arrow Jazz FM bedragen een miljoen euro per jaar. Volgens de woordvoerder van het agentschap is het intrekken van de vergunning een ultieme maatregel, waar een heel traject aan is voorafgegaan om te komen tot een oplossing.

Frequentie
Arrow Classic Rock begon als kabelzender in het najaar van 1996. Tijdens de veiling van de FM-frequenties viste Arrow achter het net. Arrow bemachtige in 2007 alsnog de felbegeerde etherfrequentie door van SBS het radiostation Caz! over te nemen. Het station brengt sindsdien een mix van klassieke en moderne rock. Het marktaandeel van de rockzender bedraagt 2,5 procent.

Arrow Jazz FM heeft een FM-frequentie sinds 2003. De jazz-zender zendt sindsdien een hedendaagse mix van jazzmuziek uit, aangevuld met soul en blues. Een van de presentatoren is Jules Deelder.

http://www.volkskrant.nl/multimedia/art ... ngen_kwijt

____________________________________________________________

Baal je of vond je het toch een kutzender?

Ik persoonlijk hoop echt dat het probleem op tijd kan worden opgelost, want hier in huis staat Arrow zeker een aantal uur per dag op. Ik zou het echt heel erg jammer vinden als de radiozender uit de lucht gaat.
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#3
Vind het wel jammer van Classic Rock....kunnen we fijn naar Slam FM en Q-Music luisteren. Yay.
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als ik naar de radio luister, dan luister ik naar Arrow Jazz FM dus ik baal er wel een beetje van.. Gelukkig kan je ook verschillende radiostations op internet vinden (nog zonder reclame ook) en die zijn ook best leuk, maar het zou jammer zijn als de enige afwisselende radiozenders gaan verdwijnen.
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#5
Anon zei:
Als ze gewoon betalen is er niets aan de hand..
Klik om te vergroten...

idd volgens mij hebben zat luisteraars enzo
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Stelletje flikkers zijn het. Of het is een publiciteits stunt door een of andere onverantwoorde mongool, of het zijn gewoon domme wanbetalers. Ik vind het zonde dat ze het zo naar de klote laten gaan. Ik luister het altijd in de auto, eigenlijk alleen omdat ik geen cd speler in de auto heb. Maar wtf, ze moeten gewoon dokken en blijven uitzenden. :openmouth:
D
DerangedLid
01-01-2024, 00:00
#7
Waarom doet Slam FM dit niet.
P
PsycheheerlijkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nu houd ik wel van de muziek die arrow draaide...
Vooral 'vroegah' draaide arrow lekkere classic rock bandje en onbekende blues, maar tegenwoordig kan ik de arrow playlist bijna dromen en draaiden ze meer coldplay dan leuke muziek (voor coldplay en aanverwante luister ik wel naar 3fm...yech)

Het is erg jammer ja want arrow was, ondanks dat ze elke week dezelfde nummers draaide en elke dag minstens 2 nummers van dezelfde band, de enige zender met een beetje leuke muziek!
S
SerenityLid
01-01-2024, 00:00
#9
Anon zei:
Als ze gewoon betalen is er niets aan de hand..
Klik om te vergroten...

Er zal wel een reden zijn denk ik waarom ze niet betalen..
Vind 't erg jammer. Er werd over het algemeen goede muziek gedraaid en sowieso de favoriete zender van m'n vader, arrow classic rock.
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#10
Balen dat arrow uit de lucht is gevallen ...... luister het altijd graag
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#11
Luister het elke ochtend en in de auto.
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Arrow zit nu op 828 AM frequentie, alleen dit werkt heel erg kut. Als je even geen ontvangst heb krijg je verschrikkelijke tering herrie te horen. :openmouth:
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#13
DrippTone zei:
Arrow zit nu op 828 AM frequentie, alleen dit werkt heel erg kut. Als je even geen ontvangst heb krijg je verschrikkelijke tering herrie te horen. :openmouth:
Klik om te vergroten...

Vroeger (hoor mij nou, ouwe lul...) zaten ze alleen op de AM. En dat had wel iets dat gepiep en dat vervormde geluid op de AM band. Ik vind het erg jammer, maar met alle internetradio's tegenwoordig zijn er best wel alternatieven te vinden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."