Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKlassieke muziek

Klassieke muziek

6 antwoorden
956 weergaven
18-5-2026
S
SerenityLid
01-01-2024, 00:00
#1
Yann Tiersen, heerlijk voor op de achtergrond tijdens schoolwerk, of het lezen van boeken en artikelen. Of om bij in te slapen :hearteyes:
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo allemaal,

Ik heb nooit echt veel naar klassieke muziek geluisterd, maar ik ben de laatste tijd steeds meer gaan zoeken naar klassieke muziek en kom erachter dat dit toch echt heerlijk is om naar te luisteren.

Alleen luister ik hier nog maar kort na en ben in dit straatje nog wat onbekend. Oftewel, drop hier klassieke stukken/ nummers die julie vinden :)

Ik begin:

p
pipodeclownLid
01-01-2024, 00:00
#3
[youtube]ten<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/ppluA-_EkQM&hl=nl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/ppluA-_EkQM&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object> holt[/youtube]
P
PikachuLid
01-01-2024, 00:00
#4
[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/izQsgE0L450&hl=nl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/izQsgE0L450&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

Samuel Barber - Adagio for Strings
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#5
Die Tiersen is meen ik ook de componist van de filmmuziek van Amelie, wat erg mooi is.

En die Canto Ostinato van Ten Holt is idd ook erg mooi, vooral voor op de achtergrond (ik weet trouwens niet of dat een belediging is voor een componist. :grin: ) Die Canto Ostinato kan ook steeds weer op andere manieren worden uitgevoerd. Ik denk dat het ook wel heel geschikt is als tripmuziek. Een beetje in het zelfde straatje is de muziek van Phillip Glass. Ik vind lang niet alles mooi van hem. Maar de filmmuziek van The Hours is echt een aanrader.

Verder vind ik een aantal symfonieën van Bruckner erg mooi. Deze 19e eeuwse componist is niet erg bekend bij het grote publiek. Maar ik heb eens bij de Kruidvat al zijn symfonieën gekocht voor 24,95 :) en dat is echt een goede zet geweest. Vooral de 8e en de 9e zijn erg mooi. Zo'n symfonie duurt dan ongeveer 70 minuten, en dan zitten er ook wel is een paar minuten in die wat minder zijn, maar het gaat om het geheel. En uiteindelijk wordt je geduld echt beloond. Dit soort muziek moet je trouwens altijd luid horen, anders gaan de nuances aan je voorbij.

[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/4Y0CibA8vuw&hl=nl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/4Y0CibA8vuw&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

En dan is er natuurlijk ook nog Bach. Daar ken ik nog niet zoveel van. Maar als ik het mag geloven is hij zo'n beetje de Himalaya van de klassieke muziek.
Tja, er valt nog zoveel te ontdekken. Leuk. :)
h
henkie84Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Tchaikovsky - Marche Slave


Erg mooi!
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#7
Lakmé - "Air des clochettes" door Natalie Dessay.

Dit nummer heb ik vorige week ontdekt. Helaas kan het niet geëmbed(?) worden. Dus hier de youtube link: http://www.youtube.com/watch?v=bmYRQWYlDbM

Schenk jezelf een glas limonade in, leg je hoofd te rusten in de voorjaarszon, en geniet. Of kijk naar de sterren, adem de nacht diep in, en laat je meedrijven op deze ijle maar voldragen klanken. :rolleyes: :grin:

Ik heb geen idee waar het over gaat, en blijkbaar is dat dus ook niet nodig, want het is gewoon mooi (punt)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."